Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje fachowe
(57)
Poradniki i przewodniki
(12)
Poezja
(4)
Muzyka
(3)
Proza
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(79)
Autor
Szmalec Jacek
(5)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Barańska Małgorzata
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kołodziej Lidia
(3)
Stadtmüller Ewa
(3)
Zgondek Elżbieta
(3)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gąsieniec Stefan
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Makola Ewa
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Onochin-Mączka Magdalena
(2)
Siatrak Magdalena
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Skiba Dorota
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(2)
Bacewicz Sylwia
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta
(1)
Bergier Tatiana
(1)
Berthet Denise (1929- )
(1)
Biedroń-Zdęba Beata
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charner Kathy
(1)
Cholewa Magdalena
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clark Charlie (1977- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derewlana Hanna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Forma Bożena
(1)
Gaschler Frank (1967- )
(1)
Gaschler Gundi (1967- )
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Guz Sabina
(1)
Gwardys-Bartmańska Marianna (1972- )
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kaja Piotr
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kraszewska Monika
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Michalska Barbara
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Murphy Maureen
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Noras Grzegorz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paluch-Chrabąszcz Marta
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przepióra Anna
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rola Beata
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sikorska Iwona (1960- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Szczypta Marlena
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tomasik-Abdelsamie Katarzyna
(1)
Tomaszewska Maria Zofia
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Muzyka polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(33)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Rytmika
(6)
Nauczanie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rysowanie
(5)
Gry i zabawy
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody nauczania
(4)
Motoryka mała
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Pisanie
(3)
Przedszkola
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauka pisania
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Ręka
(2)
Słuch
(2)
Zabawa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Andrzejki
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Dzień Matki
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jesień
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka liczenia
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Pory roku
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przemoc
(1)
Przyroda
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tolerancja
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Scenariusz zajęć
(22)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Wiersze
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Antologia
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inscenizacje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze dla przedszkoli
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Płyta CD zawiera piosenki ułatwiające pracę z grupą w przedszkolu i żłobku.
Publikacja "Rymowanki-zapraszanki" zawiera bogaty zbiór wierszy i piosenek ułatwiających dziecku funkcjonowanie w przedszkolu oraz umilających przedszkolną codzienność. Zawarte w niej utwory stanowią nieodzowną pomoc w pracy nauczyciela - pomagają zaprowadzić ład podczas pracy z całą grupą. Są również wsparciem dla dzieci, ponieważ porządkują rytm ich przedszkolnego dnia.Nauczyciel znajdzie tu utwory zapraszające dzieci do wspólnej zabawy, nawołujące do ustawienia się w pary czy zachęcające do umycia rąk. Zastosowanie rymowanek i piosenek w tych powtarzalnych sytuacjach pomoże zdyscyplinować dzieci, sprawiając, że nawet zbieranie klocków czy odkładanie misiów na półki będzie kolejną przyjemną zabawą. "Rymowanki-zapraszanki" ułatwią także adaptację dzieciom, które dopiero zetknęły się z przedszkolem i muszą oswoić się z obowiązującymi w nim zasadami. Dla nauczyciela staną się zaś "księgą niezwykłych zaklęć", które pomogą okiełznać nawet niesforną grupę.W książce nauczyciel znajdzie wiersze i piosenki przeznaczone dla całej grupy, które mają na za zadanie:- powitać grupę- zachęcić dzieci do czynności higienicznych (mycie rąk, zębów)- zaprosić na posiłek (śniadanie, obiad, podwieczorek)- zgromadzić dzieci (na dywanie, w kole, w kolejce, ustawić w parach)- wyciszyć grupę przed zajęciami dydaktycznymi- zdyscyplinować grupę przed wejściem do szatni, wyjściem na spacer czy do ogrodu- zachęcić dzieci do sprzątania zabawek- wyciszyć przed leżakowaniem i pomóc w rozbudzeniu się- nauczyć używania słów "dziękuję", "przepraszam" i "proszę"- ułatwić przyswojenie zasad obowiązujących w przedszkolu.Publikacja będzie przydatna do pracy ze starszymi dziećmi w żłobku, systematyzując rytm ich dnia oraz przygotowując je na sytuacje, z którymi zetkną się w przedszkolu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20188 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Przedszkolaki uwielbiają bawić się w teatr, przebierać się, wchodzić w role. Aktywność taka nie tylko rozwija zdolności poszczególnych dzieci, ale wspomaga integrację całego zespołu.W książce, którą oddajemy w Państwa ręce, zawarte zostały teksty krótkich przedstawień inspirowanych piosenkami z płyty Hymny grup przedszkolnych. Są to przedstawienia, które sprawdzą się w pracy zarówno z grupą noszącą taką samą nazwę jak któryś z pochodzących z tej płyty utworów, jak i z każdą inną. Tematyka inscenizacji jest bowiem uniwersalna, więc nadają się do wystawienia w wybranym przez nauczyciela momencie roku przedszkolnego. Znalazły się tu także scenariusze na pasowanie na przedszkolaka i na zakończenie przedszkola - szczególnie poszukiwane przez nauczycieli.Nierozbudowane role, proste rymowane teksty, dużo elementów ilustracji ruchowej i pantomimy - to wszystko sprawia, że przedstawienia te nie są skomplikowane w realizacji, a przygotowanie przedszkolaków do ich odegrania nie zajmie dużo czasu.W scenariuszach - tam, gdzie to niezbędne - pojawiły się wskazówki dotyczące scenografii, strojów czy przebiegu danej inscenizacji. Jednak w wielu tekstach swoboda interpretacyjna została pozostawiona osobom, które będą przedstawienia te realizowały.Książce towarzyszy płyta CD, na której zostały zamieszczone podkłady muzyczne do piosenek z płyty Hymny grup przedszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania."Grafomotoryczne ulice" to druga część zestawu "Terapia ręki.". Składa się z 19 kart, które zostały zaprojektowane tak, by stanowić uzupełnienie ćwiczeń grafomotorycznych w domu lub w szkole, łącząc naukę pisania z zabawą. Plansze można położyć na podłodze, na biurku, na ławce w szkole czy też przykleić do ściany, tablicy. Dziecko, prowadząc swój palec po przedstawionej na planszy ścieżce bądź wodząc po niej trzymaną w dłoni piłką, samochodem, kredką, doskonali ruchy podobne do tych, które wykonuje podczas pisania. W ten sposób usprawnia rotację w przedramieniu oraz trenuje chwyt pisarski, który poprawia precyzję i estetykę pisania. Dodatkowo doskonali: automatyzm pisania, koordynację wzrokowo-ruchową oraz fiksację wzroku na poruszającym się przedmiocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Obie rączki rysują to piąta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Ich celem jest kształtowanie symetryczności pracy obu rąk. Ponadto podczas wykonywania zadań dziecko doskonali prawidłową postawę ciała, usprawnia rozwój obręczy barkowej oraz rotację w przedramieniu, co pozytywnie wpłynie na tempo i jakość pisania. Dziecko w trakcie zabawy ćwiczy ruchy wykonywane podczas pisania, w tym wyizolowane ruchy palców. Zadaniem dziecka jest - poprzez symetryczne użycie obu dłoni - narysowanie takich samych elementów jak na karcie. Kartę z ćwiczeniem można powiesić na tablicy, aby na początku dziecko w pozycji stojącej mogło paluszkami wodzić po śladzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka "pokonanie" wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : zrób jak ja / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 44 strony, [39] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania."Zrób jak ja" to pierwsza część zestawu "Terapia ręki od A do Z". Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20112 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 157-165.
Książka poświęcona jest nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera gotowe pomysły, które nie tylko uatrakcyjnią lekcje, ale i pomogą w ich prowadzeniu. Konstrukcja pozycji pozwala na swobodny wybór tych materiałów, które w danej chwili są potrzebne w pracy. Warto zaznaczyć, że jest to publikacja dla doświadczonych praktyków, pragnących rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, jak też i początkujących nauczycieli, potrzebujących wsparcia i inspiracji.Wszystkie rozdziały pozycji zawierają informacje teoretyczne, dzięki czemu poszerzają wiedzę nauczycieli, oraz przykłady dobrych praktyk wraz z wyjaśnieniami pozwalającymi dopasować je do własnych potrzeb. Analiza treści jest dokonana z punktu widzenia nauczyciela praktyka, który w swojej pracy spotyka się z wieloma problemami. Pomaga więc w rozwiązywaniu tych problemów.Odnoszę się do takich zagadnień, jak: nauczanie wzrokowców, kinestetyków, czuciowców i słuchowców, indywidualizacja pracy (w tym nauczanie dyslektyków), wielokulturowość, edukacja plastyczna, inscenizacje i teatr, nowoczesna technologia, edukacja zdrowotna i integracja języka angielskiego z matematyką oraz projekty międzynarodowe. Analizuję również teoretyczne i praktyczne aspekty okresu bezpodręcznikowego, pracy w parach i grupach, wzbudzania pozytywnych emocji (inspirując się sugestopedią) i motywacji, rozwijania twórczości u dzieci, omawiam rytuały klasowe, uczenie się poza murami szkoły oraz przygotowanie rodziców do współpracy z nauczycielem i korzyści z uczenia się na kursach językowych. [.]Z książką tą jestem mocno związana emocjonalnie. Stanowi ona obraz mojej refleksji pedagogicznej i przemyśleń wynikających z łączenia pracy nauczyciela akademickiego, nauczyciela języka angielskiego i metodyka. [.] W ciągu wielu lat pracy nabierałam doświadczenia, sama prowadząc zajęcia językowe dla dzieci, ale i obserwując nauczycieli podczas hospitacji w szkołach językowych i na wyjazdach studyjnych oraz prowadząc szkolenia jako trener nauczycieli. Przez te lata budowałam swoją wiedzę i przenosiłam ją na pole praktyki także jako nauczyciel akademicki. [.]Mam nadzieję, że przedstawione pomysły i komentarze zaciekawią nauczycieli, którzy podobnie jak ja mają różne doświadczenia i wielostronne spojrzenie na świat. Szczerze zachęcam zatem do poszukiwania inspiracji w niniejszej książce i tworzenia własnych pomysłów w oparciu o moje przemyślenia i refleksje.(Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20006 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.06.2024)
Książka
W koszyku
Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 312 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje trzy pozycje: Zdążyć z pomocą. Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Rodzina w sytuacji trudnej. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce.Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.Czytelnicy znajdą w niej:- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementy integracji sensorycznej / Marta Szybkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 71 stron, [9] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
6 kart tablic zadrukowanych dwustronnie.
Publikacja przeznaczona dla dwóch grup wiekowych: 3-4 -latków oraz 5- i 6-latków. W skład książki wchodzą praktyczne informacje na temat tego, jak w warunkach przedszkolnych pomóc dzieciom z zaburzeniami SI, propozycje zabaw stymulujących zmysły, scenariusze zajęć dla dwóch grup wiekowych, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzisiejszy świat nie jest dziecku przyjazny i bez przerwy stwarza sytuacje, które wywołują uczucie zagrożenia. Brak akceptacji rówieśników, niskie poczucie własnej wartości, nie­wielka ilość czasu poświęcanego pociechom przez rodziców, rozwody, rozstania związane z pracą opiekunów za granicą - to tylko niektóre ze zdarzeń, w których mały człowiek często nie potrafi się odnaleźć. Bajeczne mikstury. nie tylko wspomogą wychowanie, ale przede wszystkim będą lekarstwem dla dziecięcych dusz. Odpo­wiednio skonstruowana i przedstawiona małemu człowiekowi bajka może bowiem stanowić pomoc, a nawet terapię dla tej wrażliwej i bezbronnej istoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Nauczycielu! Rodzicu! Publikacja ta powstała jako odpowiedź na Twoje pytania i wątpliwości, które pojawiają się codziennie podczas Twojej pracy z przedszkolakami lub gdy jesteś rodzicem jednego z nich. Jej tematyka odnosi się do trudnych sytuacji - do kłopotów dzieci, które manifestują się określonymi zachowaniami. Książka ta podpowiada: - jak rozumieć te zachowania; - w jaki sposób na nie reagować; - jak wpierać dziecko; - jak, będąc nauczycielem, rozmawiać z opiekunami dziecka i nawiązywać z nimi współpracę; - w jakich sytuacjach interwencja na poziomie przedszkola i środowiska domowego będzie wystarczająca, a kiedy konieczne może się okazać wsparcie specjalisty. A daptacja dziecka do przedszkola, problemy z niejedzeniem, uzależnienie od telewizji i urządzeń multimedialnych, onanizm wczesnodziecięcy, izolowanie się dziecka, zachowania agresywne, problemy z dyscypliną, reagowanie na niepowodzenia, rozwód, śmierć w rodzinie, euroemigracja - to niektóre spośród zagadnień, które zostały kompleksowo omówione w tej publikacji. Nie powinno więc zabraknąć jej na półce żadnego świadomego nauczyciela i rodzica. Przejrzysty układ książki zachęca do lektury. Każdy rozdział traktuje o konkretnym problemie. W każdym znalazły się zarówno podstawy teoretyczne poruszanych zagadnień, jak i konkretne propozycje rozwiązań - łącznie z gotowymi materiałami do pracy w przedszkolach oraz tekstami bajek terapeutycznych i profilaktycznych. Nauczyciele znajdą tu także wskazówki, jak o sprawach trudnych rozmawiać z rodzicami, a rodzice - kompetentne porady, które pomogą im w udzieleniu dzieciom odpowiedniego wsparcia.
Dzieci i ich emocje * Dzieci w relacjach * Dzieci w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19099 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Mruczący kotek : zajęcia relaksacyjne dla przedszkolaków / Joanna Węglarz, Maria Zofia Tomaszewska. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2018. - 87 stron ; 24 cm + 2 płyty (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Mruczący kotek to publikacja przygotowana przez Joannę Węglarz (psychologa klinicznego i socjoterapeutę) oraz dobrze znaną Czytelnikom BLIŻEJ PRZEDSZKOLA Marię Zofię Tomaszewską (nauczyciela muzyki i rytmiki, autorkę wielu śpiewników, opracowań metodycznych, piosenek i podręczników dla dzieci).Składa się z:książki (napisane przystępnym językiem podstawy teoretyczne dotyczące relaksacji, opis Pięciostopniowej Metody Relaksacji Joanny Węglarz, jak i propozycje zabaw do wykorzystania w codziennej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ujęte w 10 scenariuszy zajęć); płyty CD 1 (autorskie piosenki, utwory instrumentalne i nagrania odgłosów w sumie 26 pozycji); płyty CD 2 (10 pięknie udźwiękowionych autorskich bajek relaksacyjnych w formie audiobooka do wykorzystania zarówno w trakcie zajęć, jak i podczas poobiedniego odpoczynku).Książka odpowiada na pytanie, dlaczego odpoczynek jest tak istotny w życiu człowieka, na co jesteśmy narażeni, kiedy w codziennym biegu zapominamy o zachowaniu higieny zdrowia psychicznego i, co najważniejsze, jak nauczyć dzieci korzystania z dobrodziejstw relaksu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-[94].
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo:1. Techniki relaksacyjne- według Jakobsona- oparte na treningu autogennym Schultza2. Metodę Symboli Dźwiękowych3. Techniki parateatralne- technikę zamiany ról- teatr palcowy- teatrzyk kukiełkowy- teatrzyk wyboru4. Metodę malowania dziesięcioma palcami5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki SherborneDzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86).Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976). Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 181-190.
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie gotowości szkolnej. Karty diagnostyczne" pozwalają na sprawne przeprowadznie obserwacji umiejętności dzieci sześcioletnich w podziale na diagnozę wstępną i końcową (po 25 kart do każdej obserwacji) oraz arkusz obserwacji kompetencji dzieci. W książce proponowana jest 4-stopniowa punktacja, która pozwala precyzyjnie i nie negatywnie oceniać dziecko.Publikacja jest dostosowana do aktualnych przepisów prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r w prawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Dz. U. z 2017r., poz 356)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [111].
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.Książka jest skonstruowana tak, aby dzieci mogły z niej korzystać razem ze swoimi rodzicami i nauczycielami. Dbając o poczucie bezpieczeństwa dziecka, pomagając mu zrozumieć sens danej opowieści, a także jej terapeutyczny wymiar, opiekunowie mogą dokonać wyboru odpowiedniej bajki oraz wspólnie z dzieckiem ją przepracować. Dzieci w zależności od wieku oraz swoich możliwości czytelnicznych mogą podjąć próbę samodzielnego czytania bajki. Będzie to dla nich zabawa i sposób na ćwiczenie umiejętności czytelniczych, jednak same nie są w stanie odbyć procesu terapeutycznego. Terapia może się dokonywać dopiero przy pomocy osoby dorosłej. Dlatego tak ważne jest, aby rodzic lub nauczyciel wraz z dzieckiem pochylił się nad tekstem bajki terapeutycznej.Książka zawiera rozdziały, które są wstępem do prowadzenia bajkoterapii. Podejmowana jest w nich problematyka dotycząca znaczenia bajek w życiu każdego człowieka. Autorki formułują również praktyczne rady, jak można zastosować bajkoterapię, jakie warunki zapewnić, aby była skuteczna, oraz jak samemu układać bajki. Charakteryzuję postać bajkoterapeuty, aby zachęcić rodziców i dzieci do układania bajek, a przede wszystkim dodać rodzicom wiary we własne możliwości - mogą oni być nie tylko najlepszymi opiekunami swoich dzieci, ale także bajkoterapeutami. Rozwinięciem tego metodycznego wprowadzenia są wskazówki zawarte przy każdej bajce. Osoba czytająca bajkę może się z nich dowiedzieć, w jakich sytuacjach należy ją wybierać (kiedy czytamy?), w czym może pomóc dziecku (pomaga w.) oraz jak kontynuować opowieść już po jej przeczytaniu (pozostańmy jeszcze w tej opowieści poprzez.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19740 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce wykorzystano plany pracy dydaktyczno-wychowawczej następujących autorek: Wiesława Chrabąszcz, Katarzyna Dardzińska, Monika Grabowska, Aleksandra Kozak, Helena Muszyńska, Anna Pszczółkowska, Katarzyna Rynkowska, Magdalena Wcisło.
Autorka publikacji Listy do Ewy Z. to niekwestionowany autorytet w dziedzinie wychowania przedszkolnego - od niepamiętnych czasów jest obdarzana zaufaniem przez rzeszę nauczycieli w całym kraju i otrzymuje setki listów z prośbami o pomoc - m. in. w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w prowadzeniu rozmów z rodzicami czy w sporządzaniu dokumentacji pracy.Treść listów jest różnorodna, tak jak różni są ich autorzy. Piszą nauczyciele z wielkich miast i maleńkich wiosek, zarówno ci stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i z wieloletnim stażem. W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania z tych listów - Ewa Zielińska do każdego opisywanego problemu podchodzi z wielką uwagą i troską przede wszystkim dlatego, że poruszane zagadnienia to nauczycielskie wątpliwości, rozterki, trudności i kłopoty dnia codziennego świadczące o chęci ich rozwiązania.Korespondencja jest pogrupowana w cztery bloki problemowe: w pierwszym znajdują się listy związane z nauczycielami i ich pozycją w placówce, budowaniem autorytetu wśród dzieci, rodziców i grona pedagogicznego; drugi zawiera listy z pytaniami na temat wychowania - wiele dotyczy niepożądanych zachowań dzieci w przedszkolu i sposobów radzenia sobie z nimi; trzeci poświęcony jest rozwiązywaniu problemów dydaktycznych - pojawiają się w nim między innymi listy dotyczące sposobów odczytywania i interpretowania rysunków czy aktywności ruchowej na powietrzu; w czwartym bloku poruszone są kwestie związane z dokumentacją pracy nauczyciela przedszkola, takie jak np. diagnoza przedszkolaka, planowanie pracy, zapisy w dzienniku.Publikacja stanowi nieocenione źródło wiedzy dla każdego nauczyciela przedszkola. Wiedzy podanej w przystępny, klarowny i obrazowy sposób przez doświadczoną koleżankę z pięćdziesięcioletnim stażem pracy.Zakres tematyczny poruszony w książce jest bardzo szeroki, ale jednocześnie dotyczący właśnie tego, z czym na co dzień musi mierzyć się nauczyciel przedszkola: Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola. Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki. Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami. Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia). Tygodniowy rozkład zajęć. Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny. Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu. Agresywne zachowania dzieci. Trudne dzieci, a może trudni rodzice? Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie. O rozsądnym wychowywaniu dzieci. O domowym środowisku wychowawczym. O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej. Kształtowanie odporności emocjonalnej. O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych. Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego. Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu (organizacja i budowa zajęć umuzykalniających). Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci. Sprawność ruchowa dzieci. O aktywności ruchowej na powietrzu. Umiejętności społeczne. Metody nauki czytania w przedszkolu. Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej. Edukacja matematyczna. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. Zapisy w dzienniku. Obserwacje pedagogiczne. Diagnoza przedszkolaka. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. ***To książka, dzięki której:- wyzbędziesz się kompleksów, bo uświadomisz sobie, że to, co robisz, robisz dobrze, czyli na miarę uwarunkowań stworzonych Ci przez przedszkole;- odniesiesz sukces, bo poprowadzi Cię prostą drogą do realizacji pasji zawodowych, ale na miarę Twoich możliwości;- poznasz sprawdzone zasady postępowania z dziećmi i ich rodzicami, metody pracy, porady i podpowiedzi skrojone tak, aby Twoja praca była lekka (nie będzie), łatwa (nie będzie) i przyjemna (czy będzie? nie zawsze, ale z pewnością będzie inspirująca, kreatywna i dostarczy Ci wiele satysfakcji).Ewa Zielińska
Od Autorki5Bliżej nauczycielaList 1Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola 11List 2Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki 14List 3Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami 19List 4Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia) 22List 5Tygodniowy rozkład zajęć 27Bliżej dzieckaList 6Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny 33List 7Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu 37List 8Agresywne zachowania dzieci 43List 9Trudne dzieci, a może trudni rodzice? 50List 10Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie 54List 11O rozsądnym wychowywaniu dzieci 59List 12O domowym środowisku wychowawczym 63List 13O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 69List 14Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej 73List 15Kształtowanie odporności emocjonalnej 79Bliżej edukacjiList 16O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych 87List 17Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego 91List 18Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu(organizacja i budowa zajęć umuzykalniających) 108List 19Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci 114List 20Sprawność ruchowa dzieci 119 * 4List 21O aktywności ruchowej na powietrzu 124List 22Umiejętności społeczne 128List 23Metody nauki czytania w przedszkolu 131List 24Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej 138List 25Edukacja matematyczna 147Bliżej dokumentacjiList 29Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 153List 30Zapisy w dzienniku 190List 31Obserwacje pedagogiczne 197List 32Diagnoza przedszkolaka 204List 33Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 214Ostatni list, czyli refleksje o pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego229
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20290 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej