Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje dydaktyczne
(77)
Publikacje fachowe
(53)
Proza
(18)
Publikacje naukowe
(17)
Poradniki i przewodniki
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(111)
wypożyczone
(47)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(10)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(13)
BD53 (Bazyliańska 6)
(10)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(94)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(17)
Głuchowska Hanna
(11)
Kłos Joanna (ilustracje)
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Dudziec Kamila
(9)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Błasiak-Tytuła Marzena
(4)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać (pol.)
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Orłowska-Popek Zdzisława
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Kłos Joanna
(3)
Kłos Joanna (graficzka)
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Tomasik Iwona
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Czapla Joanna
(2)
Domagała Aneta
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gaweł Katarzyna
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Michalak-Widera Iwona
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(2)
Panaś Regina
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szubstarska Dorota
(2)
Szubstarski Tomasz
(2)
Tambor Jolanta
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Wilczyńska Malwina
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Zembrzuska Joanna
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buczek Natalia
(1)
Buda Magdalena
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Dell Carl W
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gatkowska Izabela
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Glej Sandra
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górska Milena
(1)
Hadwin Julie
(1)
Hood Stephen B
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kalina Agata
(1)
Kamińska Urszula (pedagogika społeczna)
(1)
Kara Roman
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kazek Beata
(1)
Korendo Marta
(1)
Kowalczyk Łukasz
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kowalska Agnieszka
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(47)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Dzieci
(20818)
6-8 lat
(10204)
9-13 lat
(9039)
Młodzież
(8507)
0-5 lat
(6967)
Logopedzi
(121)
14-17 lat
(4621)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(20)
Temat
Korekcja mowy
(49)
Język polski
(33)
Wymowa
(26)
Mowa
(23)
Zaburzenia mowy
(21)
Logopedia
(13)
Rodzina
(11)
Spółgłoski
(11)
Terapia logopedyczna
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dzieci
(7)
Jąkanie
(7)
Afazja
(5)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Komunikacja werbalna
(4)
Neurologopedia
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Onomatopeja
(4)
Życie codzienne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Fonetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Seplenienie
(3)
Wakacje
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Fizjoterapia
(2)
Fonologia
(2)
Giełkot
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Odgłosy
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Wcześniak
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zima
(2)
Autyzm
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Williamsa
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyzartria
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Echolalia
(1)
Epileptycy
(1)
Gesty
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język minimalny
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język znaków
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedzi
(1)
Lęk
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(32)
Poradnik
(23)
Ćwiczenia logopedyczne
(19)
Opowiadania i nowele
(18)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(9)
Książka obrazkowa
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Książki dla małych dzieci
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Program nauczania
(2)
Rymowanki
(2)
Wiersze
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(99)
Językoznawstwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(12)
Psychologia
(7)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Współfinansowanie: Uniwersytet Zielonogórski
Morbum evitare quam curare facilius est (lepiej zapobiegać niż leczyć). Zapobieganie jest lepsze od każdej, nawet najlepiej prowadzonej terapii. Do tezy tej nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnie związanych ze zdrowiem człowieka. Celem monografii jest: 1) ukazanie miejsca profilaktyki w dorobku współczesnej logopedii polskiej, rozpatrywanej przez pryzmat aktywności publikacyjnej, profesji, kształcenia i nauki; 2) wskazanie stanu zaawansowania rozwoju logopedii prewencyjnej na tle innych dziedzin, a także obszarów profilaktyki logopedycznej najbardziej zaniedbanych i wymagających pilnego podjęcia działań badawczych. Książka składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem powstawaniu stanów niepożądanych (takie jak „promocja zdrowia”, „prewencja”, „profilaktyka”) oraz wskazano relacje znaczeniowe między analizowanymi terminami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli nauczania początkowego, rodziców.
Zestaw ćwiczeń logopedycznych Logosmyk to zbiór opowiastek językowych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz urozmaiconych zadaniach do tekstów. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które mają problemy z prawidłową artykulacją głosek. Zestaw ćwiczeń zawiera wiele ciekawych historyjek, krzyżówek i zadań, które mogą być wykorzystywane nie tylko w terapii logopedycznej, lecz także podczas zajęć wyrównujących szanse edukacyjne. Książka jest zatem skierowana do logopedów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców oraz wszystkich tych czytelników, którzy lubią bawić się językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak człapie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak człapie?" Czapu Czipu próbuje rozwikłać zagadkę, którą skrywa jego wielka czapka. Dochodzą z niej dziwne dźwięki, jakie zwierzątko je wydaje Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak kapie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak kapie?" Czapu Czipu zastanawia się, jakie niespodzianki szykuje nadchodząca wiosna. Co kryje w sobie jego czarodziejska czapka? Czy dochodzący z niej tajemniczy dźwięk to odgłos deszczu, burzy, a może śniegu? Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Co to tak skrobie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak skrobie?" Czapu Czipu zastanawia się, kto ukrył się w czapce. Pająk? Ptak? Czarownica skrobiąca marchewkę? A może jeszcze ktoś inny? Czy potrafisz naśladować dźwięki wydobywające się z czarodziejskiej czapki? Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak świszczy? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustarcje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak świszczy?" z czapki Czapu Czipu wydobywają się tajemnicze dźwięki. Sprawdź razem z bohaterem, skąd się biorą i spróbuj wydać podobne odgłosy! Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich ??? diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy ??? negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja "Ćwiczymy prawidłową wymowę z Logoludkiem" przeznaczona jest do pracy z dziećmi w różnym wieku, zarówno przedszkolnym, jak i młodszym szkolnym.Książka zawiera dziesięć kolorowych ilustracji wraz z ich czarno-białymi odpowiednikami, które służą zabawom manualnym (kolorowanie, rysowanie po śladzie, wycinanie, przyklejanie), oraz materiał sylabowy, wyrazowy i zdaniowy do zastosowania w ćwiczeniu prawidłowej artykulacji wymienionych głosek. Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów czy osób, których nazwy zawierają ćwiczone głoski. Dodatkową atrakcją jest odszukanie ukrytego na każdym obrazku Logoludka, który w tej książeczce pełni rolę przewodnika i towarzysza zabawy. Dzięki czarno-białym ilustracjom dziecko utrwala poprawną artykulację, gdyż kolorując wybrane elementy obrazka, powtarza nazwę i ćwiczy wymowę. "Ćwiczymy prawidłową wymowę z Logoludkiem" to publikacja uniwersalna, można z niej korzystać podczas zajęć grupowych, indywidualnych, w przedszkolach, szkołach, gabinetach terapeutycznych. Proponowane ćwiczenia sprawdzą się też jako rodzinna rozrywka, która dostarczy wiele radości i satysfakcji, rozbudzi wyobraźnię oraz ciekawość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego.
Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Łamańce językowe / Katarzyna Szłapa i Iwona Tomasik)
Łamańce językowe to logopedyczne opowiadanie, którego głównym celem jest usprawnianie dykcji i artykulacji oraz utrwalanie wymowy głosek szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego. Podczas czytania zabawnej historyjki o Zuzi dziecko "łamie język", ale także ćwiczy zdolność do spostrzegania i porównywania tekstu z ilustracjami, opowiadania, wymyślania zakończenia historyjki, zadawania pytań i konstruowania wypowiedzi na podstawie ilustracji, co sprzyja rozwojowi mowy i myślenia, poszerza zasób słownictwa, rozwija sprawność komunikowania się. Dużą wartością tej publikacji są właśnie ilustracje, które pełnią podwójną rolę, gdyż nie tylko ubarwiają tekst, ale również wpływają na wyobraźnię, dają możliwość rozwijania percepcji wzrokowej poprzez wyszukiwanie nagromadzonych, a często celowo ukrytych, przedmiotów i zwierząt, w nazwach których występują ćwiczone głoski. Książeczka przeznaczona jest zarówno dla przedszkolaków, jak i młodszych uczniów szkoły podstawowej, logopedów oraz rodziców. Może być pomocna podczas zajęć w przedszkolu, w szkole czy podczas terapii pedagogicznej. Jest ciekawą alternatywą dla typowych zajęć logopedycznych, ponadto wprowadza element zabawy i humoru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: - integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; - nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); - diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; - wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); - narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); - terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; - wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); - umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem. Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22035 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: - zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; - zabawy psychomotoryczne - wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; - zabawy psychomotoryczne - ćwiczenia usprawniające motorykę; - strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; - bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22046 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Książka
W koszyku
Podręcznik stanowi kontynuację materiałów dydaktycznych wydawanych i sygnowanych tytułem i znakiem "Świat opowiadany". Znak graficzny na okładce teki oraz 1 i 4 strony okładki podręcznika.
Bibliografia na stronach 167-168.
W opowieściach mieści się ogromny potencjał do działania z małym dzieckiem, a język w działaniu i poprzez działanie programuje się naturalnie. Metoda dialogu i narracji opisana w prezentowanym podręczniku to nie tylko sposób terapeutycznego postępowania, to także bogaty i spójny program wychowania językowego. Nawiązuje on do innych publikacji Wydawnictwa Harmonia sygnowanych znakiem i tytułem Świata Opowiadanego. Do tej pory ukazały się seria obrazków i plansz Słowa w akcji oraz 34 scenariusze obrazkowe. Ich treściowe bogactwo pozwala na nieograniczone możliwości kreowania zajęć z małymi dziećmi od drugiego roku życia. Publikacja Dialog i narracja, czyli co się mieści w opowieści składa się z podręcznika w dwunastu opowieściach oraz scenariuszy obrazkowych - do zastosowania w praktyce terapeutycznej od zaraz. Autorka zapewnia, że posiadają pozytywny dziecięcy atest!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera 17 scenariuszy obrazkowych. Każdy składa się z dużych i zrozumiałych dla najmłodszych dzieci ilustracji, które dzięki swojej prostej formie skupiają uwagę maluchów na istocie wydarzeń. Scenariusze są podstawą do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem elementów narracji. Obrazki pozwalają na wprowadzenie tematu i rozwinięcie go. Charakteryzuje je różnorodność tematyczna, dynamika akcji i ukazanie wyrazistych emocji. W dołączonych instrukcjach znajduje się sporo propozycji zabaw i przykłady uproszczonej narracji. Scenariusze zostały wielokrotnie zastosowane w praktyce terapeutycznej, uzyskały pełną akceptację dzieci. Publikacja to twórczy sposób na wspomaganie rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20021 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego : ćwiczenia / Jolanta Tambor. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 189 stron : ilustracje ; 24 cm + 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Bibliografia strony 188-189.
Bogaty zestaw ćwiczeń z zakresu fonetyki i fonologii- obejmuje zagadnienia teoretyczne i transkrypcję fonetyczną;- zbudowany na ciekawym materiale językowym - utworach literackich, tekstach gwarowych, wypowiedziach obcokrajowców oraz osób z wadami wymowy;- płyta CD zawiera nagrania do ćwiczenia zapisu fonetycznego tekstu zasłyszanegoKsiążkę polecamy studentom wszystkich kierunków filologicznych, szczególnie zaś polonistom i logopedom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Streszczenia angielskie przy rozdziałach.
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. [?] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką.Z recenzji prof. Henriette W. Langdon
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Co zawiera publikacja? Rozbudowane scenariusze zajęć logopedycznych z zakresu terapii sygmatyzmu, rotacyzmu i jąkania u osób dorosłych, wraz z atrakcyjnymi i praktycznymi kartami pracy, które posłużą za gotowy do wykorzystania, praktyczny materiał podczas zajęć Plany pracy terapii sygmatyzmu właściwego szeregu syczącego, rotacyzmu właściwego oraz jąkania, które wskażą etapy oraz cele pracy z pacjentami, Wprowadzenia do poszczególnych terapii napisane przez specjalistów - praktyków, a w nich etapy postępowania terapeutycznego i zalecane ćwiczenia, Bogaty pakiet pomysłów na ćwiczenia i zadania oraz wskazówki do prowadzenia terapiiDlaczego warto? Dzięki publikacji zdobędziesz dostęp do praktycznych rozwiązań, gotowych do wykorzystania podczas terapii osób dorosłych, Wyposażysz się w obszerne scenariusze zajęć z pakietem ćwiczeń, opracowane przez specjalistów aby ułatwić codzienną pracę logopedów, Uatrakcyjnisz zajęcia dzięki rozbudowanym kartom pracy oraz zdobędziesz materiały, które możesz zalecić podopiecznemu do pracy samodzielnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [107]-116.
Wspomaganie rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, które z powodu zagrożenia niepełnosprawnością lub istniejącej niepełnosprawności wymagające szczególnego wsparcia w rozwoju, jest zadaniem niezwykle trudnym i wymaga zaplanowanego, kompleksowego i indywidualnego podejścia. Książka jest poradnikiem dla rodziców, terapeutów i opiekunów wcześniaków, która w czytelny sposób wyjaśnia, jak wspomagać rozwój dzieci, a także jak efektywnie korzystać ze scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabawek terapeutycznych drukowanych na drukarce 3D.
Zawarte w książce treści mogą być także przydatne dla studentów wszystkich poziomów kształcenia (studia I i II stopnia, studia podyplomowe) na kierunkach psychologia, pedagogika i logopedia oraz rehabilitacja. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22706 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej