Dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(161)
Forma i typ
Książki
(156)
Poradniki i przewodniki
(48)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Proza
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(215)
wypożyczone
(46)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(20)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(11)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(18)
W29 (Rembielińska 6a)
(8)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(9)
W64 (Radzymińska 121)
(12)
W72 (Suwalska 11)
(7)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(117)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(5)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Dawson Geraldine
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Moskal Maria
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Baron-Cohen Simon
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Chodorowska Monika
(2)
Cook Katie (1981- )
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Faber Joanna
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Hrabowski Amanda
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Krall Hanna (1937- )
(2)
Krantz Patricia J
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Moore Debra
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Parker Jonathan (1960- )
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Randall Peter (1948- )
(2)
Rogers Sally J
(2)
Sabik Magdalena
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Szczypczyk Anna
(2)
Vismara Laurie A
(2)
Zawiślak Beata
(2)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne moce
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Augustyniak Szymon
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bogunia Joanna
(1)
Boone Victoria M
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Brennan Cait
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaż Agata
(1)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Cieślik Donata
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Delahooke Mona
(1)
Delaney Tara
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Dooley Aoife (1991- )
(1)
Drumowski Michał
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Manning Sam
(1)
Faber Tracy
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Frąc Cezary (1967- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gallardo María Isabel (1959- )
(1)
Gardner Nuala
(1)
Garrido Gallardo Miguel ?ngel
(1)
Godlewska Beata
(1)
Golding Maggi
(1)
Gorol Małgorzata (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(160)
Język
polski
(160)
Odbiorca
Rodzice
(40)
Nauczyciele
(15)
Dzieci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Psychoterapeuci
(5)
0-5 lat
(3)
Przedszkola
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie dzieci z zaburzeniami o charakterze autystycznym
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci SI
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura amerykańska
(6)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Dziecko autystyczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(861)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Karolina Północna (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mongolia
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wygoda (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Konopiska)
(1)
Gatunek
Poradnik
(55)
Pamiętniki i wspomnienia
(9)
Podręcznik
(7)
Pamiętniki amerykańskie
(6)
Powieść
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Opowiadania i nowele
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Kryminał
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Reportaż fabularny
(2)
Romans
(2)
Dramat
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Horror
(1)
Komiks
(1)
Listy niemieckie
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja niemiecka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(37)
Medycyna i zdrowie
(29)
Edukacja i pedagogika
(27)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Religia i duchowość
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronie [189]. Indeks.
Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki tej książce: Ľ lepiej zrozumiesz powody występowania niektórych zachowań twojego dziecka, Ľ bardziej dostroisz się do jego trybu komunikacji i potrzeb, Ľ nauczysz je nowych, skuteczniejszych metod komunikowania się, Ľ pomożesz mu w nabywaniu umiejętności życiowych, Ľ zachęcisz dziecko do rozwijania zachowań prospołecznych, Ľ wzmocnisz zachowania pozytywne i zredukujesz trudne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nagroda miasta Hamburga za fragment książki w 2000 roku
Profesor Irena Obuchowska pisze o "Barwnych cieniach i nietoperzach" tak: "Książka ta jest na rynku wydawniczym pozycją niezwykłą. Została bowiem napisana przez osobą żyjącą w świecie autyzmu, a ściślej - występuje u niej tzw. syndrom Aspergera, będący szczególną postacią autyzmu. Niezwykłość książki Axela Braunsa polega na biograficznie, introspekcyjnie ujmowanym opisie postrzegania otoczenia, nawiązywania społecznych relacji i komunikowania się z innymi ludźmi. Autor wnikliwie analizuje specyfikę swoich uczuć, a właściwie ich braku. Zjawiska i przeżycia opisuje w oparciu o bardzo dobrą pamięć, a opisy te są frapujące - jak sądzę - dla każdego, kogo interesują odmienności ludzkiego spostrzegania, myślenia i działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Brauns A. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Brauns A. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Brauns A. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Bibliografia na stronach [276]-279.
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21058 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 244-245.
Dla nauczycieli uczniów z autyzmem.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Iris ma sześć lat i cierpi na autyzm głęboki - przez pierwszych pięć lat niemal nie nawiązywała kontaktów z otoczeniem, rzadko śmiała się i mówiła. Jej matka była w rozpaczy - wszystko wskazywało na to, że dziewczynka nigdy nie opuści świata ciszy. Cudem, który odmienił życie Iris, był jej odkryty przypadkiem talent malarski. Niezwykłymi obrazami dziecka, porównywanego do Renoira i Moneta, zachwycają się dziś kolekcjonerzy, właściciele największych domów aukcyjnych i krytycy sztuki. A jednak najważniejszy wyłom w milczącym świecie Iris uczyniła Thula - kotka, z którą dziewczynkę połączyła jedyna w swoim rodzaju więź. Rodzice patrzyli ze zdumieniem, jak Iris "rozmawia" z ufną i cierpliwą Thulą, jak zaczyna śmiać się, wychodzić do ogrodu, otwierać się na innych ludzi. Ta niezwykła, bardzo intymna książka, pełna poruszających zdjęć dziewczynki i jej kotki, została napisana przez matkę Iris, Arabellę. To opowieść o wspólnym życiu Iris i Thuli, a także o tym, że za sprawą przyjaźni i sztuki można zburzyć nawet najgrubszy mur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 2)
Majka pod dębem, który uważa za magiczny, widuje pewną dziewczynkę. Kaja zawsze zachowuje się tak samo; obchodzi dąb trzy razy naokoło, powtarzając jakieś dziwne słowa, stuka w pień, wącha go, a potem układa pod drzewem wzorki z patyków i żołędzi. Czy Kaja jest czarodziejką?"Czarodziejka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z autyzmem, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodzicówi nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Struny pragnień / Monika Chodorowska ; ilustracje Agnieszka Lepianka. - Wydanie I. - Radom : Lucky, 2019. - 270, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Struny pragnień autorstwa Moniki Chodorowskiej to opowieść o matce i dziecku dotkniętym autyzmem. O bezradności matki, o niezrozumieniu przez otoczenie, o lękach i frustracji.Franek nie używa zwrotów grzecznościowych, bo nie rozumie zasadności ich użycia. Posługuje się krzykiem, bo wtedy dostaje to, co chce. Nie przytula się, bo ma nadwrażliwość dotykową. Dodatkowo jest bombardowany przez zapachy, dźwięki, światło. Jedzenie czasem staje się dla niego torturą. W kółko powtarza zasłyszane zwroty. Tylko tak potrafi się komunikować.Autorka pracowała jako terapeutka pedagogiczna i chociaż jej bohaterowie są fikcyjni, pokazuje realne problemy, z jakimi mierzą się opiekunowie dzieci autystycznych. To cierpka, ale fascynująca podróż w świat zupełnie niedostępny rodzicom dzieci tylko czasami niesfornych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Struny pragnień [Książka mówiona] / Monika Chodorowska. - [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, copyright 2020. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) : digital, stereo ; 12 cm.
441 min.
Czyta Donata Cieślik.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Opowieść o matce i dziecku dotkniętym autyzmem. O bezradności matki, o niezrozumieniu przez otoczenie, o lękach i frustracji. Franek nie używa zwrotów grzecznościowych, bo nie rozumie zasadności ich użycia. Posługuje się krzykiem, bo wtedy dostaje to, co chce. Nie przytula się, bo ma nadwrażliwość dotykową. Dodatkowo jest bombardowany przez zapachy, dźwięki, światło. Jedzenie czasem staje się dla niego torturą. W kółko powtarza zasłyszane zwroty. Tylko tak potrafi się komunikować. Autorka pracowała jako terapeutka pedagogiczna i chociaż jej bohaterowie są fikcyjni, pokazuje realne problemy, z jakimi mierzą się opiekunowie dzieci autystycznych. To cierpka, ale fascynująca podróż w świat zupełnie niedostępny rodzicom dzieci tylko czasami niesfornych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne!
Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą!
„Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: -nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; - pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; - zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; - pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; - dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie.
Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Na okładce: dla dzieci w wieku 1-11 lat.
Bibliografia na stronie 169.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna.Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy.Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która - działając na wielu poziomach - pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. data wyd. 2010.
Bibliogr. s. 181-187. Indeks.
Publikacja polecana terapeutom, psychologom i rodzicom.
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym cierpiące na Zespół Aspergera, zmagają się z trudnościami w sytuacjach społecznych i problemami z komunikacją. Aby ułatwić im funkcjonowanie społeczne, niezbędne jest zaplanowanie takich interwencji, które pomogą im zrozumieć własne emocje, zapanować nad uczuciem niepokoju i przejąć kontrolę nad swoim zachowaniem.Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. drugiej pracy: The benefits of Skinner`s analysis of behavior for children with autism.
Bibliografia przy pracach.
W książeczce tej zamieszczone są dwa teksty: artykuł dra Marka Sundberga "Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera" oraz artykuł "Okiem lekarza i psychoterapeuty" autorstwa Małgorzaty Dąbrowskiej-Kaczorek. B.R.Skinner jest ojcem teorii behawioralnej, rozwiniętej potem w teorię poznawczo-behawioralną, szeroko stosowaną w terapiach różnego typu zaburzeń. Dr Sundberg pokazuje te elementy teorii Skinnera, które okazały się niezwykle przydatne w nauczaniu języka dzieci autystycznych, a także dzieci nie posiadających języka z innych powodów. Dr Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, na podstawie swojej codziennej pracy z dziećmi autystycznymi i z dziećmi z ADHD, dokumentuje, iż prawidłowa diagnoza zaburzeń dziecka (oparta na biologicznych podstawach, a więc wykluczeniu organicznych przyczyn zaburzeń), w połączeniu z terapią poznawczą-behawioralną, przynosi znakomite rezultaty w rozwoju komunikacyjnych i społecznych umiejętności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-358. Indeks.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację - a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat Frankie / tekst i ilustracje Aoife Dooley ; przełożyła Karolina Marcinkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Kropka, 2022. - 258, [7] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
U góry okładki: Troszkę odważna. Czasami śmiała. Cała ja.
Na okładce: Łapy precz!.
U dołu okładki: Mój mózg ; Bardzo zabawna!.
Cześć, mam na imię Frankie i mam jedenaście lat. Uwielbiam sztukę, pizzę i rocka. Jestem najniższa w klasie i podobno za dużo gadam. Nie lubię szkoły, szpitali i popu! Czego bym nie zrobiła, nie potrafię ukryć tego, że różnię się od innych. Może jestem kosmitką? Jeśli uda mi się odszukać mojego tatę, na pewno wydobędę od niego odpowiedzi na to i wiele innych pytań, które nie dają mi spokoju. Szczera, zwariowana i wypełniona ciętym - czasem czarnym - humorem powieść graficzna opisująca niełatwy i złożony proces dorastania autystycznej nastolatki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21415 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej.Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15732 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowe historie i strategie działania oparte na światowym bestsellerze Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 16 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 16.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 21,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.10.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19816 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Audiobook
CD
W koszyku
9 godz. 26 min.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Czyta Paulina Holtz.
Dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda z historii poprzedzona została krótkim komentarzem specjalisty - psychologa bądź pedagoga specjalnego.
"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19797 D (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej