Dziecko z ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(10)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Miller Kelly
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
González Carlos (1960- )
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Heininger Janet E
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jankowski Jacek
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Leer Kristin
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pentecost David (1959- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Serfontein Gordon
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Szymona Kinga
(1)
Walerych Sylwia
(1)
Weiss Sharon K
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wolfram Wolf-Wedigo
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Święcicka Małgorzata (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko z ADHD
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Streszczenia w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-178.
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 309-[318].
Poznaj swoją supermoc i żyj lepiej z adhd!
Trudno ci się skupić na jednym zadaniu, robisz sto rzeczy naraz i masz problem z dotrzymaniem deadline’ów? To nie musi być lenistwo ani prokrastynacja. To może być ADHD. Dawniej sądzono, że z tego zaburzenia stopniowo się wyrasta. Najnowsze badania wskazują jednak na to, że może się ono utrzymywać przez całe życie.
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc!
Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie.
Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 03.03.2024)
Książka
W koszyku
Wybrane źródła na stronach 329-333. Indeks na stronach 335-344.
W tej głośnej książce dr Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który leczy - bez pomocy farmaceutyków - przyczyny, nie tylko objawy, autyzmu, ADHD, dysleksji i innych zaburzeń neurologicznych u dzieci. Zdaniem autora podłożem tego typu zaburzeń jest zespół czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome - FDS), który powstaje w wyniku nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Dlatego też leczenie powinno zmierzać do przywrócenia równowagi w mózgu. Program Brain Balance od ponad dwóch dekad realizuje ten cel ze spektakularnymi sukcesami, dzięki czemu znacząco poprawia jakość życia dzieci oraz ich rodzin. Niniejsza książka pokazuje, jak zatosować tę metodę w warunkach domowych, wykorzystując przy tym między innymi: ćwiczenia fizyczne, umysłowe oraz integracji sensorycznej, które w prosty sposób można dopasować do indywidualnych potrzeb dziecka; plan modyfikacji zachowań; wskazówki na temat nadwrażliwości pokarmowych; program dodatkowy zapewniający utrzymanie osiągniętych rezultatów.
ROZŁĄCZONE DZIECI ; 1. Różne objawy, jeden problem. Zrozumieć umysł rozłączonego dziecka * 2. Dziecięce mózgi naprawdę mogą ulec zmianie. Jak działa rozwijający się mózg * 3. Kiedy mózg źle się zachowuje. Rozłączenie na linii lewa-prawa półkula * 4. Co jest przyczyną tego wszystkiego. Skończmy z błednym postrzeganiem tego zagadnienia * 5. Lewa półkula, prawa półkula. Jedna nie może rozwijać się bez drugiej * DOMOWY PROGRAM BRAIN BALANCE AUTORSTWA DOKTORA MELILLO * 6. Ponowne nawiązanie połączenia w mózgu. Dziesięć zasad programu Brain balnce * 7. Główna lista kontrolna dla półkuli mózgowych. Określenie deficytów w lewej lub prawej półkuli * 8. Czego oczekiwać od programu Brain Balance. Jak interpretować uzyskane rezultaty. * 9. Badanie sensoryczno-motoryczne półkul mózgowych w warunkach domowych. Jak wykryć deficyt w lewej lub prawej półkuli * 10. Ćwiczenia sensoryczno-motoryczne. Trening mózgu poprzez stymulację fizyczną * 11. Neuroedukacja i ćwiczenia w domu. Dążenie do uzyskania lepszej oceny * 12. Co moje dziecko powinno jeść. Plan żywieniowy programu Brain Balance * 13. Domowy plan modyfikacji zachowań. Powrót do normy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18895 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 7-12 lat.
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby – a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: zrozumie, czym jest ADHD ; pozna swoje mocne i słabe strony ; dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami ; pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji ; nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb ; uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22498 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 7-12 lat.
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby – a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie.
Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie.
Dzięki tej książce twoje dziecko: zrozumie, czym jest ADHD ; pozna swoje mocne i słabe strony ; dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami ; pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji ; nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb ; uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Das hyperactive Baby und Kleinkind.
U góry okładki i strony tytułowej: Ucz się cierpliwości.
Bibliografia strony160-[162].
Dzieci nadpobudliwe już od samego urodzenia różnią się bardzo od innych niemowląt i mogą nieprzygotowanych na to rodziców doprowadzić do rozpaczy. Ten poradnik będzie Ci służył pomocą.Poradnik ten napisany został przez Cordulę Neuhaus, uznaną w Niemczech autorkę prac o ADHD (zespole nadpobudliwości psychoruchowej), cieszącą się uznaniem w świecie nauki i popularnością wśród czytelników. Poświęca ona tę publikację głównie dzieciom w okresie wczesnodziecięcym, lecz uwzględnia także problemy, jakie stwarza to zaburzenie osobom dorosłym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4761, 11011, 7022 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. przy rozdz.
Adresatami niniejszej publikacji są wszyscy Ci, którzy mają kontakt z dzieckiem z ADHD i pragną mu pomóc, a więc rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci pedagogiki i psychologii.
Wstęp * Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychruchowej - ADHD * Rozdział 2. Proces diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 3. Zmiany zachodzące w ADHD wraz z rozwojem dziecka * Rozdział 4. Różnorodne formy pomocy skierowane do osób z ADHD * Rozdział 5. Praca z uczniem nadpobudliwym w klasie szkolnej * Rozdział 6. Praca z dzieckiem nadpobudliwym w domu * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 8. Przebieg rozwoju badanych uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 9. Środowisko rodzinne uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 10. Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * Rozdział 11. Formy pomocy udzielanej uczniom z ADHD objętym badaniem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla nauczycieli, wychowawców i rodziców oraz studentów pedagogiki i psychologii.
Streszcz. w jęz. ang.
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami - dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia * Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka * Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem * Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym * Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej * Rozdział 7. Uczniowie - ofiary przemocy domowej * Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego * Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo * Rozdział 10. Uczniowie - ofiary i sprawcy mobbingu * Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów * Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów * Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły * Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej * Rozdział 15. Uczeń z ADHD * Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością * Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie * Rozdział 18. Uczeń zdolny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-139.
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości.Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8792, 4483, 8791 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The hidden handicap.
Trudności w nauce i niepowodzenia w kontaktach z rówieśnikami często są wynikiem zaburzeń koncentracji uwagi - choroby występującej u wielu dorastających dzieci, zwłaszcza chłopców. Doświadczony pediatra opisuje przyczyny i objawy tych zaburzeń, wśród których wymienia między innymi impulsywność, nadpobudliwość, nieuwagę, agresję. Doradza, jak postępować, aby okres dojrzewania przebiegał mniej burzliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia.Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 30)
Bibliografia na stronach [149]-151.
Przedłożona do recenzji monografia Elżbiety Szabelskiej pt. Kompetencja językowa dzieci z ADHD dotyczy jednego z istotniejszych w przekonaniu logopedów i językoznawców tematu, a mianowicie funkcjonowania komunikacyjnego dzieci z zaburzeniami z deficytem uwagi i nadaktywnością. Bezsprzecznie ten typ za-burzeń towarzyszy ludzkości od dawna. Zdaniem Russella A. Barkleya literackie odniesienia do ADHD można znaleźć już u Szekspira, który poważne problemy z nieuwagą, nadpobudliwością oraz słabą kontrolę impulsów „zdiagnozował" u króla Henryka VIII, przypisując mu „chorobę uwagi". Jednakże pierwsze medyczne opisy tego deficytu pochodzą sprzed ponad 240 lat. […] Biorąc pod uwagę długą historię badań i wysoką frekwencję tego zjawiska, należy się dziwić, że sposób porozumiewania się tej grupy nie został jeszcze w pełni opisany. Dotychczasowe badania potwierdzają konieczność podjęcia takich działań. […] Brakuje jednak pogłębionej charakterystyki możliwości komunikacyjnych tej grupy oraz opisu ewentualnych problemów. […] W polskiej literaturze logopedycznej publikacji na ten temat ciągle mamy niewiele. Trudno nie zgodzić się z Autorką, iż: „pod względem logopedycznym i językoznawczym obserwacje oraz wnioski są dość ogólnikowe i wynikają raczej z badań pedagogicznych i psychologicznych". Należy więc dobitnie podkreślić, że temat monografii wybrany został wyjątkowo trafnie, jego opracowanie zaś zainteresuje wiele grup zawodowych. (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego ISSN 1732-8772 01)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 50.
Częstotliwość występowania ADHD w ogólnej populacji wynosi około 5 Oznacza to, że w każdej klasie może znaleźć się dziecko dotknięte tym zaburzeniem. Nasi eksperci podpowiedzą jak rozpoznać ADHD, w jaki sposób zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz jakich metod pracy używać , by pomóc takiemu uczniowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-[94].
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo:1. Techniki relaksacyjne- według Jakobsona- oparte na treningu autogennym Schultza2. Metodę Symboli Dźwiękowych3. Techniki parateatralne- technikę zamiany ról- teatr palcowy- teatrzyk kukiełkowy- teatrzyk wyboru4. Metodę malowania dziesięcioma palcami5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki SherborneDzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86).Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976). Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8320 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej