Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(18)
Proza
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(42)
Autor
Tanajewska Alicja
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Naprawa Renata
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Mach Cecylia
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Busz Anna
(1)
Daniels Natasha
(1)
Gut Magdalena
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Hickman Lois
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Kaim Anna
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Mierzejewski Krzysztof
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Pisula Ewa
(1)
Prószyńska-Kołodziejczak Edyta
(1)
Rebar Sarah
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smoleń Anna
(1)
Stockinger Tomasz (1955- )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wasilewicz Grażyna
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wiz Bob
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Ćwiek Łukasz
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Święcicka Ewa
(1)
Żebrowska Dominika
(1)
Żukowska Beata Jolanta (1969- )
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Dzieci
(21)
Rodzice
(19)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(12)
Nauczyciele
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Przedszkola
(6)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Psycholodzy
(5)
9-13 lat
(4)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motoryka mała
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rysowanie
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Logopedia
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Ręka
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bitwa pod Kłuszynem (1610)
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Hetmani
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jesień
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurologopedia
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pory roku
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Samodzielność
(1)
Socjoterapia
(1)
Sportowcy niepełnosprawni
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia manualna
(1)
Wartości
(1)
Zachowanie
(1)
Żółkiewski, Stanisław (1547-1620)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(10)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Poradnik
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Opracowanie
(2)
Program nauczania
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli nauczania początkowego, rodziców.
Zestaw ćwiczeń logopedycznych Logosmyk to zbiór opowiastek językowych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz urozmaiconych zadaniach do tekstów. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które mają problemy z prawidłową artykulacją głosek. Zestaw ćwiczeń zawiera wiele ciekawych historyjek, krzyżówek i zadań, które mogą być wykorzystywane nie tylko w terapii logopedycznej, lecz także podczas zajęć wyrównujących szanse edukacyjne. Książka jest zatem skierowana do logopedów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców oraz wszystkich tych czytelników, którzy lubią bawić się językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: 100 i więcej zabaw rozwijających mowę, motorykę oraz funkcje poznawcze i społeczne dziecka.
Bibliografia na stronie 139.
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
Oprawa kołonotatnikowa.
Seria książek opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. dla nauczycieli i terapeutów realizujących treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej.
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną" to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu "Będę dorosły". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 76-77.
Dla nauczycieli i terapeutów.
Publikacja została napisana z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami, którzy mają specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Książka pozwoli na kompleksowe objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych, jak i organizowanych zajęć specjalistycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 100.
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: "Dlaczego dziecko nie mówi?" oraz "Czy i kiedy zacznie mówić?". Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W komplecie płyta CD.
Bibliografia strona 49.
Teksty piosenek angielskie.
Zabawy z piosenkami i ćwiczenia usprawniające zdolności sensoryczne. Książka została napisana przez specjalistki w dziedzinie tańca rozwojowego i zawiera opisy bezpiecznych zabaw dla dzieci w każdym wieku i o różnych poziomach możliwości fizycznych. Zawiera:Ľ płytę CD;Ľ 20 wielokulturowych utworów, każdy z zestawem zabaw;Ľ przewodnik napisany przez fizjoterapeutki i terapeutki zajęciowe wprowadzający czytelnika w świat gier muzycznych;Ľ ponad 75 tanecznych ćwiczeń stymulujących aktywne uczenie się i rozwój umiejętności motorycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja "Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami" to kolejne pomysły zabaw z maluszkami. Można je potraktować jako kontynuację zabaw zawartych w książeczce "Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami". Publikacja zawiera pięćdziesiąt nowych rymowanek, które w połączeniu z wcześniejszymi dają sto wierszyków nasyconych wyrazami dźwiękonaśladowczymi, sylabami, prostymi wyrazami. Stanowią one niezwykle istotny i niezbędny etap w rozwoju mowy każdego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 181-190.
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 190-[194].
Dla nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Dla nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania."Grafomotoryczne ulice" to druga część zestawu "Terapia ręki.". Składa się z 19 kart, które zostały zaprojektowane tak, by stanowić uzupełnienie ćwiczeń grafomotorycznych w domu lub w szkole, łącząc naukę pisania z zabawą. Plansze można położyć na podłodze, na biurku, na ławce w szkole czy też przykleić do ściany, tablicy. Dziecko, prowadząc swój palec po przedstawionej na planszy ścieżce bądź wodząc po niej trzymaną w dłoni piłką, samochodem, kredką, doskonali ruchy podobne do tych, które wykonuje podczas pisania. W ten sposób usprawnia rotację w przedramieniu oraz trenuje chwyt pisarski, który poprawia precyzję i estetykę pisania. Dodatkowo doskonali: automatyzm pisania, koordynację wzrokowo-ruchową oraz fiksację wzroku na poruszającym się przedmiocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Obie rączki rysują to piąta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Ich celem jest kształtowanie symetryczności pracy obu rąk. Ponadto podczas wykonywania zadań dziecko doskonali prawidłową postawę ciała, usprawnia rozwój obręczy barkowej oraz rotację w przedramieniu, co pozytywnie wpłynie na tempo i jakość pisania. Dziecko w trakcie zabawy ćwiczy ruchy wykonywane podczas pisania, w tym wyizolowane ruchy palców. Zadaniem dziecka jest - poprzez symetryczne użycie obu dłoni - narysowanie takich samych elementów jak na karcie. Kartę z ćwiczeniem można powiesić na tablicy, aby na początku dziecko w pozycji stojącej mogło paluszkami wodzić po śladzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka "pokonanie" wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18528 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej