Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Temat
Matematyka
(14)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Dziecko
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dojrzałość szkolna
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Pamięć
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Dziecko zdolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metody aktywizujące
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie przedszkolne
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Programy nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 232-[239].
Więcej niż połowa polskich dzieci wykazuje się uzdolnieniami matematycznymi już w przedszkolu, ale po ośmiu miesiącach nauki w szkole już tylko co ósme dziecko przejawia wysokie uzdolnienia matematyczne. Osiem miesięcy nauki w szkole wystarcza, aby dzieci straciły radość uczenia się matematyki, poczucie sensu i stawały się mniej twórcze. Jednocześnie co czwarte dziecko jest zepchnięte na ścieżkę klęski szkolnej i doznaje niepowodzeń w nauce matematyki. Czy można to wszystko zmienić na lepsze? Na to i inne pytania odpowiadają autorki "Edukacji matematycznej w klasie I".?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17482, 17483 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7244, 16627 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 265-270.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 190-195.
Pozycja, którą musi znać każdy nauczycielTa oczekiwana przez środowisko nauczycielskie książka autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej przedstawia całościową koncepcję diagnozy nauczycielskiej w zakresie wspomagania rozwoju i edukacji matematycznej dzieci na poziomie przedszkola i klas 1-3 szkoły podstawowej. Jako publikacja przeznaczona dla nauczycieli-praktyków, książka zawiera wyczerpujące i użyteczne opisy metod, narzędzi i procedur badawczych stosowanych w diagnozie nauczycielskiej oraz wskazówki do interpretacji wyników diagnozy, ułatwiające formułowanie wniosków do własnej działalności pedagogicznej. Czytelnik znajdzie w niej także scenariusze eksperymentów służących rozpoznawaniu matematycznych uzdolnień u dzieci. Opisaną przez Autorki nauczycielską diagnozę edukacji matematycznej można stosować w odniesieniu do grupy dzieci, aby określić, jaki poziom reprezentuje, oraz do poszczególnych dzieci, aby uchwycić różnice indywidualne w zakresie wiedzy i umiejętności. Daje to nauczycielowi możliwość "dostrzeżenia" i wspomagania zarówno dzieci, które wykazują uzdolnienia matematyczne, jak i dzieci, które wymagają działań dydaktyczno-wyrównawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.Publikacja zawiera:Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkolePodstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozyInformacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencjeOpisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieciOpis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnejNauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadańEksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacjeCele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowoSposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieciArkusze diagnostyczne i rysunki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16338, 15930 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 308-323.
Książka napisana z myślą o tzw. szerokim kręgu odbiorców, w tym zarówno nauczycieli, jak i rodziców; operuje komunikatywnym językiem; respektuje znaną od starożytności, ale do dzisiaj aktualną zasadę, że najkrótsza droga od niewiedzy do wiedzy wiedzie poprzez dobrze dobrane przykłady; eksponuje problemy aktualne, niezmiernie ważne z punktu widzenia nie tylko edukacyjnej teorii, lecz również praktyki; krótko mówiąc, spełnia wymogi tak współczesnych standardów nauk o wychowaniu, jak i edukacyjnych wyzwań i potrzeb współczesnej praktyki dydaktyczno-wychowawczej.Z recenzji prof. Czesława Kupisza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18826, 17207 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.
Książka dla nauczycieli przedszkoli i rodziców.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17432, 18369 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony 408-419.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6262, 6264, 4480, 6263 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-239.
Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka. Autorki - na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów - przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci: - skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne; - skutecznego uczenia się wierszy na pamięć; - uważnego patrzenia i zapamiętywania; - zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej; - uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne; - prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20292 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Bibliogr. s. [279]-287.
Prezentujemy poradnik dla wszystkich, którym bliski jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on kontynuację wydanej w 2000 roku pracy pt. "Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się". Uzupełnieniem poradnika jest Pakiet pomocy o tym samym tytule. Autorki ukazują, jak można intensywnie wspomagać rozwój dziecka w przedszkolu, włączając w to edukację matematyczną. Wykorzystały tu koncepcję "Dziecięcej matematyki", której celem jest zapewnienie dziecku sukcesu w nauce szkolnej.Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to:Ľ przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola;Ľ zabawki i przedmioty, które mogą być stosowane jako cenna pomoc dydaktyczna dla dzieci w czwartym i piątym roku życia;Ľ metodyka i scenariusze wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier, które rozwijają rozumowanie i kształtują umiejętności matematyczne;Ľ scenariusze zajęć z Pakietem pomocy i omówienie, jak z tych scenariuszy korzystać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9023, 9022, 2765, 7122, 9049 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole.
Bibliografia strony 466-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej wyjaśniamy, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku nauki szkolnej. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych. Analiza szkolnych losów dzieci, których edukacja prowadzona była według zaleceń zawartych w tej książce, wykazała, że ich umiejętności matematyczne były o wiele większe niż rówieśników. Lepiej też radziły sobie w pozostałych zakresach edukacji szkolnej. prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18799, 15944 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności".
Bibliogr. s. [270]-285.
Książka dla nauczycieli i rodziców [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 233-238.
E.Gruszczyk-Kolczyńska, J.Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w Dziecięcej matematyce, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2017.Chcesz przeprowadzić swoje dzieci przez edukację matematyczną w sposób jasny, ciągły, przyjemny i efektywny? Musisz to robić zgodnie z podstawami psychologicznymi w oparciu o dobry materiał do zabaw matematycznych. Zapomnij o kartach pracy.Dziecięca matematyka z darami to kompleksowe rozwiązanie do pracy w każdej grupie wiekowej. Mnóstwo zabaw, ćwiczeń i przykładów stwarzania codziennych sytuacji edukacyjnych zapewni Twoim dzieciom odważny start w edukacji matematycznej.Książka jest adresowana do nauczycieli przedszkola, rodziców starszych przedszkolaków, oraz pedagogów specjalnych, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Publikacja jest opracowana w konwencji podręcznika i zawiera 14 rozdziałów, w tym 13 obejmujących najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci. Na początku każdego rozdziału omówione są prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne, a następnie przedstawione są treści kształcenia i komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z Darami Froebla oraz przedmiotami znajdującymi się w każdym domu i przedszkolu. Zaletą książki są liczne fotografie przedstawiające sens wykonywanych ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z dziećmi. "(.) Recenzowana książka umożliwia zapoznanie się z prawidłowościami rozwoju dziecięcego umysłu w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych - w oparciu o idee, zapomnianego nieco i niedocenionego w przypadku edukacji matematycznej dzieci, niemieckiego pedagoga. Autorkom ten pomysł się powiódł. Świadczy to o nieprzemijającej wartości idei pedagogicznych F.Froebla oraz realizowanych w ostatnich trzech dekadach XX w. badaniach prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zainspirowanej badaniami R.Gelman.W recenzowanej publikacji na wielką uwagę zasługuje propozycja dydaktyczna kształtowania pojęć geometrycznych w oparciu o doświadczenia dziecka związane z obserwacją brył. Ta propozycja może przyczynić się do zmiany podejścia w nauczaniu dzieci podstaw geometrii."dr hab. Stanisław Domaradzki, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej.Dla nauczycieli klas I-III szczególnie ważne jest to, że opisane w tej pozycji prawidłowości dotyczące skutecznego uczenia się matematyki i przechodzenia dzieci na coraz wyższe poziomy rozumienia stosują się zarówno przy doskonaleniu tradycyjnego nauczania w systemie klasowo-lekcyjnym, jak i w tych grupach, w których nauczyciele zostawiają dzieciom większą swobodę i wspierają je w samodzielnej działalności matematycznej.
Rozdział 1 * Zbigniew Semadeni * Matematyka w edukacji początkowej - podejście konstruktywistyczne * 1.1. Cele edukacji matematycznej w klasach początkowych * 1.2. Konstruktywizm * 1.3. Behawioryzm * 1.4. Zasada właściwego ukierunkowania * 1.5. Sytuacje problemowe przy wprowadzeniu nowego zagadnienia * 1.6. Strefa najbliższego rozwoju * 1.7. Reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne * 1.8. Środki manipulacyjne i inne środki dydaktyczne * 1.9. Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie? * 1.10. Równoliczność zbiorów, liczenie przedmiotów i stałość liczby kardynalnej * 1.11. Operacyjne ujęcie liczb porządkowych * 1.12. Aspekty liczby naturalnej * 1.13. Kwestie terminologiczne: liczenie, obliczenia, wielkości, liczby i cyfry * 1.14. Rachowanie na palcach * 1.15. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dodawania * 1.16. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie odejmowania * 1.17. Różne sposoby rozwiązywania zadań i wykonywania obliczeń * 1.18. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie mnożenia * 1.19. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dzielenia * 1.20. Własności działań. * Kolejność wykonywania działań w wyrażeniach złożonych * 1.21. Algorytmy * 1.22. Matematyzacja i zadania tekstowe * 1.23. Addytywne jednodziałaniowe dynamiczne zadania tekstowe i równania * 1.24. Zadania na porównywanie różnicowe i na porównywanie ilorazowe * 1.25. Zadania tekstowe złożone * 1.26. Początki klasyfikowania * 1.27. Kształty i figury geometryczne * 1.28. Symetrie, ornamenty i rytmy * 1.29. Pomiary długości, ilości płynu, masy i czasu * 1.30. Egocentryzm dziecka przedszkolnego * 1.31. Sytuacje typu góra-dół w orientacji przestrzennej * 1.32. Sytuacje typu lewa-prawa w orientacji przestrzennej * 1.33. Integrowanie matematyki z innymi dziedzinami * 1.34. Uwagi końcowe * Bibliografia * Rozdział 2 * Edyta Gruszczyk-Kołczyńska * Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski * 2.1. Wstęp * 2.2. O badaniach, które spowodowały zmianę poglądów * odnośnie występowania uzdolnień matematycznych u dzieci * 2.3. Cechy umysłu dzieci matematycznie uzdolnionych * 2.4. O konstruowaniu narzędzi do rozpoznawania * uzdolnień matematycznych u dzieci * 2.5. Dzieci, które wiedzą i potrafią znacząco mniej od rówieśników * 2.6. Dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i dzieci matematycznie * uzdolnione * 2.7. Dzieci wybitnie uzdolnione matematycznie * 2.8. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie I * znacząco mniej dzieci manifestuje swoje uzdolnienia matematyczne * 2.9. Co nauczyciele sądzą o uzdolnionych matematycznie dzieciach * i dlaczego mylą się w ocenie ich możliwości umysłowych * 2.10. Okresy krytyczne w rozwijaniu uzdolnień matematycznych * 2.11. Czy dorosły nieposiadający matematycznego wykształcenia * może skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne dzieci? * 2.12. Argumenty przemawiające za tym, aby rozpoznawać uzdolnienia * matematyczne już u starszych przedszkolaków * 2.13. Krótka charakterystyka nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania * uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków * 2.14. Krótko o pierwszym segmencie nauczycielskiej diagnozy * 2.15. Kilka uwag interpretacyjnych * 2.16. Krótko o drugim segmencie diagnozy nauczycielskiej * 2.17. Interpretacje, wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych * 2.18. Działania zmierzające do zmiany na lepsze * losów dzieci uzdolnionych matematycznie * Bibliografia * Rozdział 3 * Gustaw Treliński * Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka * 3.1. Wstęp * 3.2. Teoria a praktyka integrowania nauczania * 3.3. Sytuacje dydaktyczne jako podstawowa forma organizacji pracy dzieci * 3.4. Refleksja nad zadaniem i jego rozwiązaniem * 3.5. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 4 * Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska * Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych * w klasach I-III * 4.1. Umiejętności złożone jako kluczowe umiejętności matematyczne * 4.2. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie przedszkolnym * 4.3. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie wczesnoszkolnym * 4.4. Styl nauczania a rozwijanie umiejętności złożonych * 4.5. Przykłady zadań matematycznych sprzyjających rozwijaniu umiejętności * złożonych * 4.6. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 5 * Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska * Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania * w klasach I-III * 5.1. Zadanie matematyczne * 5.2. Charakterystyka zadań nietypowych * 5.3. Znaczenie zadań nietypowych w edukacji matematycznej * 5.4. Zadania nietypowe w podręcznikach szkolnych * 5.5. Zadania nietypowe w badaniach ogólnopolskich * 5.6. Badania własne w zakresie diagnozowania poziomu umiejętności * rozwiązywania zadań o nietypowej strukturze informacj i * 5.7. Podsumowanie * Bibliografia * Skorowidz rzeczowy * Skorowidz nazwisk * Informacje o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17564, 19033 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej