Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(9)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(35)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Domagała Aneta
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Amann Amber
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Duffy D`Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Fogler Janet (1939- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Mark Henry (1960- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kazek Beata
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Marsh Siobhan
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Niedźwiecka Alicja
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stern Lynn (1949- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tomalski Przemysław (1982- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wheeler Maria
(1)
Whitcomb Marsh Wendela
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(1)
Wolf Aline D
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zano Agata
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(32)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(4)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Autyzm
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Zaburzenia mowy
(5)
Osoby z autyzmem
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mowa
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Choreografia
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja domowa
(1)
Fonetyka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geragogika
(1)
Gesty
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena
(1)
Język znaków
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kosmologia
(1)
Kształcenie
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Otorynolaryngologia
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Pisanie
(1)
Pornografia dziecięca
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Seksualność
(1)
Starzenie się
(1)
Stres zawodowy
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Młodzi polscy psychologowie muzyki prezentują tom drugi "Psychologii muzyki", który zawiera starannie wybrane i bardzo dobrze przygotowane teksty, skupione na wzajemnych relacjach pomiędzy wykonawcą muzyki, a jej odbiorcą oraz na samej istocie muzyki. Różnorodność metodologii, koncepcji, podejść i stylów jest znaczącym atutem tej książki - prowadzi do wielostronnego oglądu muzyki jako złożonego zjawiska interakcyjnego, narzędzia oddziaływania na ból, zmagania się z chorobą czy kreowania nastroju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56410 (1 egz.)
Kaucja: 17,23 zł
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 1-4 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
Bibliografia na stronie 608.
Dla terapeutów.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18644 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 43.
Dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci.
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
Podręcznik powstał dzięki współpracy asystentów Katedry i Kliniki Otolaryngologii, II Zakładu Radiologii, Zakładu Patomorfologii, Zakładu Medycyny Molekularnej, Katedry i Kliniki Neurologii, Kliniki Diabetologii i Nadciśnienia, Zakładu Rehabilitacji, Zakładu Bakteriologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest on adresowany do lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.W podręczniku kompleksowo omówiono zagadnienia dotyczące anatomii, fizjologii i immunologii oraz metod badania ucha i nerwów czaszkowych, narządu słuchu i równowagi, nerwu twarzowego, nosa i zatok przynosowych, narządu węchu, jamy ustnej, ślinianek, gardła, szyi, przełyku, krtani, tchawicy, oskrzeli, narządu głosu i mowy. Zamieszczono także wytyczne badań patomorfologicznych, bakteriologicznych i molekularnych oraz klasyfikacje TNM w odniesieniu do nowotworów w obrębie głowy i szyi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące embriologii otolaryngologicznej, metody badań uszu, nosa, zatok, gardła i krtani u dzieci oraz sposoby protezowania dzieci niedosłyszących. Omówiono także podstawowe metody rehabilitacji w otolaryngologii. Podręcznik zawiera słownik najważniejszych terminów i definicji stosowanych w otolaryngologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 153-159.
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (©GORA) powstała [.] po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych. Gesty wizualizują wybrane cechy artykulacyjne głosek, co pozwala małym pacjentom przekładać prosty układ palców i ruchów dłoni na trudne do wykonania ruchy narządów artykulacyjnych.Ze wstępuKsiążka znajdzie bardzo wielu odbiorców wśród logopedów praktyków pracujących głównie z dziećmi, ale także z dorosłymi. Jest ona kierowana również do rodziców [.], aby mogli oni stać się w pełni świadomymi partnerami specjalistów podczas prowadzonej terapii [.]. Opanowane [.] gesty będą [.] wykorzystywane w warunkach domowych podczas ćwiczeń utrwalających daną umiejętność. [System] gestów GORA może być także pomocny w nauczaniu obcokrajowców języka polskiego.Z recenzji dr Danuty Emiluty-RozyaUporządkowane i precyzyjnie opisane sposoby wizualizacji ruchów artykulacyjnych mogą pomóc logopedom, a także rodzicom i opiekunom w kształtowaniu prawidłowych wzorców wymowy u osób z zaburzeniami kinestezji artykulacyjnej i/lub kontroli słuchowej. [.] Naturalność, prostota i przejrzystość metody GORA umożliwia jej zastosowanie w pracy z dziećmi i dorosłymi.Z recenzji prof. UMCS i UWM, dr hab. Jolanty Panasiuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami - opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19284 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18898 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 249.
Domek terapeutyczny... ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które ? w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą ? pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych:wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem;wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem;ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie;domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania;sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron;sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.Książka otrzymała nagrody Margot Marek Book Award, przyznaną przez International Dyslexia Association, oraz Ken Book Award, przyznaną przez National Alliance for the Mentally Ill.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19081 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek.Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18577 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Maria Wheeler, niezwykle empatyczna i mądra analityczka zachowania, nie tylko dobrze rozumie trudności wynikające z zaburzeń przetwarzania bodźców zmysłowych, ale także ma świadomość milionów innych różnic, które stanowią przyczynę problemów z korzystaniem z toalety. W tej wyjątkowej książce autorka opisuje i wyjaśnia trudności o charakterze sensorycznym, poznawczym, emocjonalnym, rozwojowym oraz komunikacyjnym. Oferuje też rozsądne, wykonalne zalecenia dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, którzy starają się pomóc osobom z autyzmem w opanowaniu umiejętności korzystania z toalety.Z przedmowy Carol S. Kranowitz, autorki książki Nie-zgrane dziecko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w jezyku angielskim przy pracach.
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 202-208.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa - zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa - pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania.To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18528 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej