Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(54)
Autor
Gubała Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Makola Ewa
(2)
Modrzyński Robert
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Budzińska Anna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Roman
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grabska Iwona
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Guziuk Marta
(1)
Hanbury Martin
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kelman Elaine
(1)
Klimont Liliana
(1)
Knapp Julie
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Komuda Katarzyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Liwińska Małgorzata
(1)
Lynch Christopher (1965- )
(1)
Maas Violet F
(1)
Mach Cecylia
(1)
Makowska Zofia
(1)
Maroda Karen J
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Naprawa Renata
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Newman Joye
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osińska Barbara
(1)
Padesky Christine A
(1)
Palin Michael
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Preissmann Christine
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rassmussen Tracy
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobiecka Danuta
(1)
Stanish Paul
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stomann Allan
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Sundberg Mark
(1)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szyler Marzena
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słabuszewska Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Dzieci
(20796)
6-8 lat
(10189)
9-13 lat
(9024)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Terapeuci
(62)
14-17 lat
(4616)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Autyzm
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Uczucia
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Psychoterapia
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Bajkoterapia
(3)
Czytanie
(3)
Nauczanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Dzieci
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Logopedia
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psychoedukacja
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arytmetyka
(1)
Autodestruktywność
(1)
Ból psychiczny
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje
(1)
Giełkot
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jesień
(1)
Język
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niewidomi
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pory roku
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Praca
(1)
Przekonania
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Monografia
(2)
Książka obrazkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Co oni mówią? Co oni myślą? powstała z myślą o osobach, głównie dzieciach, które mają problemy z rozpoznawaniem myśli i emocji innych. Pomaga ona odczytywać to, co niewypowiedziane, to, co widać dzięki mimice twarzy oraz ruchom i postawie ciała. W publikacji opracowano 54 fotografie. Na stronach parzystych znajdują się zdjęcia dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Dodatkowo uczeń musi określić, co mówi lub myśli oraz czuje każda z osób przedstawionych na zdjęciu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zrozumieć Chrumaka i wejść do świata tych, którzy myślą inaczej / Elżbieta Jodko-Kula ; ilustrowała Elżbieta Moyski. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2019. - 159, [9] stron : ilustracje ; 25 cm + Ćwiczenia : 16 stron ; 20 cm.
Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i uczniów ze spektrum autyzmu, a także ich rówieśników.
Z dziury w poplamionym plecaku leniwe cielsko wystawia Glizdoń. Chrumak stroi zestaw chrumkadełek, by sączyć do ucha hałaśliwe melodie. Z kieszonki kurtki zaś, na szczęście, już wygląda miś-ratowniś. Główny bohater wprowadza czytelnika do swojego świata. Pełnego tajemnic, ale i strachów oraz wątpliwości, które cicho proszą, by z troską je obłaskawić. Osobliwego, ale bliskiego każdemu... Świata oglądanego oczami osoby z zespołem Aspergera. To historie autentyczne jak dziecięce problemy. Powstałe dzięki wieloletniej współpracy autorki ze swoimi podopiecznymi, inspirowane przez nich i recenzowane przez ich mamy. Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i dzieci ze spektrum autyzmu, a także... ich rówieśników. O nicponiach, których warto zrozumieć, i różnicach, które trzeba poznać!
Szanowni Państwo! * Strachy i lęki * Świat jest dziwny * Mooooje! Nie ruszać! * Współpraca - nie jesteś sam * Obowiązki moje i innych * Kiedy ktoś czuje inaczej * Dziękuje - co zrobić z tą wdzięcznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska ; ilustracje: Magdalena Gubała. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 95, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 93-94.
Publikacje z serii "Kreatywne książeczki terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy. Sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 84-86.
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich podopiecznych.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21176 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 14.12.2022)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21175 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 149-151.
Słuchanie i zrozumienie to dwa słowa stanowiące klucz do podejścia terapeutycznego stosowanego z powodzeniem od 1993 roku w Centrum dla Jąkających się Dzieci Michaela Palina w Londynie. Autorki związane bezpośrednio z tą instytucją (Elaine Kelman pracuje tam jako terapeuta od początku jej istnienia; Alison Whyte jest dziennikarką i mamą chłopca z jąkaniem, który od wielu lat korzysta ze wsparcia specjalistów Centrum) oddają w nasze ręce praktyczny przewodnik po meandrach jąkania, podkreślający przede wszystkim podmiotowość osób objętych terapią i relację terapeutyczną opartą na szacunku.Oto mamy książkę niezwykłą w swej prostocie, w której przewodnikami są pacjenci - dzieci młodsze i starsze - oraz ich rodzice. Ich słowa, opinie, emocje i uczucia ujęte w wypowiedziach stanowią bazę i punkt wyjścia do narracji specjalistów, którzy prowadzą ich terapię. Tutaj to dzieci mają głos! One są prawdziwymi ekspertami od swego zaburzenia; one wiedzą najlepiej, co sprawia, że jest gorzej, lepiej, co pomaga, a co nie.Zrozumieć jąkanie... to również książka o tym, że warto łamać tabu - rozmawiać, słuchać, wyjaśniać, pytać, po to, by zrozumieć, pomóc i wspierać. Mamy tu szereg wskazówek i sugestii dla rodziców i nauczycieli, jak się odnaleźć w rzeczywistości z jąkaniem, która często przeraża i obezwładnia swoją nieprzewidywalnością i tajemniczością. To także obowiązkowa pozycja dla odważnych terapeutów, którzy chcą odpowiedzialnie prowadzić terapię dziecka z jąkaniem, by coraz więcej historii miało dobre zakończenie albo by chociaż dziecko posiadało narzędzia, by mur jąkania co dzień rozbijać, czy też mieć siłę, by rozkruszać wciąż i od nowa kraty w swoich ustach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19537 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 187-212. Indeks.
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum auyzmu.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19696 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Vademecum terapeuty rodzinnego / Jacek Kubitsky. - Wydanie I -1 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2018. - 224 strony ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 219-[221]. Indeks.
Pozycja obowiązkowa dla każdego fana psychologii i psychoterapii, a przede wszystkim dla ludzi, którzy szkolą się w tym kierunku. Jeśli odnajdujesz się w tej grupie, sięgnij po "Vademecum terapeuty rodzinnego". Książka podchodzi do najważniejszych zagadnień pracy z pacjentami w sposób ciekawy, przystępny i łatwo zrozumiały.
Autor podchodzi do tematu psychoterapii w gruntowny sposób. Co to znaczy? Książka obejmuje każdy aspekt pracy terapeuty rodzinnego, pod względem teoretycznym i praktycznym. Czytelnik dowie się wszystkiego na temat teoretycznych podstaw terapii oraz jej najważniejszych kierunków, pozna szereg technik aktywizujących oraz nauczy się, w jaki sposób powinien organizować sesje terapeutyczne, żeby przyniosły pożądany skutek.
To jeszcze nie wszystko.
"Vademecum terapeuty rodzinnego" traktuje również o problemach, które mogą pojawić się podczas terapii. Przedstawia kilka sposobów na rozwiązanie potencjalnych konfliktów, przedstawia metody pracy z koterapeutą oraz porusza ważne kwestie dotyczące etyki zawodowej. Każdy psychoterapeuta bierze na siebie ciężar pomocy drugiemu człowiekowi, więc jak najbardziej powinien poznać podstawowe zasady etyki ludzi pracujących w zawodzie. Pozwoli mu to nie tylko skuteczniej działać, ale również ochronić się przed (nieraz destrukcyjnym) wpływem pacjentów. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania monografii była 17 edycja konferencji Reha for the Blind in Poland, która odbyła się w październiku 2019 r. w Warszawie.
Bibliografia przy pracach.
Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Trudne sytuacje społeczne
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych.W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 9-11.
Propozycja wydania tej książki pojawiła się po konferencji na temat organizacji opieki nad seniorami w marcu 1913 na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Na konferencji tej występowali naukowcy i ich asystenci z uniwersytetu w Edynburgu, a między nimi autor niniejszej publikacji, profesor Ken Laidlaw z uniwersytetu East Anglia. Po wykładach słuchacze mieli szansę uczestniczyć w warsztatach i w pewnym sensie - oczywiście w bardzo ograniczonym zakresie - przećwiczyć niektóre wybrane umiejętności, związane z opieką nad seniorami. Zajęcia prowadzone przez profesora Laidlawa cieszyły się największym powodzeniem i uczestnicy przyjęli je wręcz entuzjastycznie - nie tylko ze względu na charyzmatyczną osobowość wykładowcy, ale również dlatego, że swoją wielką wiedzę, popartą licznymi badaniami o światowym zakresie, potrafił przekazać w sposób jasny, zwięzły i pełen humoru. I taka jest ta książeczka - duża ilość udokumentowanych bibliograficznie informacji, potem opis przypadku i ćwiczenia dla terapeutów, oparte na zasadach poznawczo-behawioralnych. Chodzi głównie o depresję oraz zaburzenia lękowe, a także strategie radzenia sobie z wyzwaniami starości (wspaniały przykład Artura Rubinsteina, który koncertował przez 80 lat (!) swojego życia, a przecież nie ominęły go związane z wiekiem problemy). Ale nie tylko terapeuci skorzystają z tej lektury - również opiekunowie starszych ludzi mogą na jej podstawie uzyskać wgląd w ich psychikę oraz problemy, i lepiej dopasować styl swojej pomocy do ich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Dostępne także jako e-book.
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić? Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poradnik "Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu" stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia : 15-7= / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2018. - 141, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Nauka liczenia jeszcze nigdy nie była tak prosta! "Nauka liczenia" zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20052 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości ; nr 1)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Książka ta jest kontynuacją, pogłębieniem i uzupełnieniem mojej pierwszej książki, napisanej specjalnie dla polskich odbiorców ("Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej". WSiP 1998r., drugie wydanie w marcu 2005r.). Jestem głęboko wdzięczna za uznanie i pozytywny odbiór jej przez profesjonalistów i osoby spoza środowisk zainteresowanych zawodowo tą tematyką w całej Polsce. Książka ta dostarcza kolejnych informacji, zwłaszcza rodzicom, terapeutom i nauczycielom, czyli osobom pracującym z noworodkami z grupy ryzyka, z dziećmi opóźnionymi w rozwoju, z osobami w różnym wieku szkolnym, prezentującymi trudne zachowania, włączając autyzm i nadpobudliwość psychoruchową, znajdują tu całkiem nowe propozycje dotyczące nauczania i terapii. Umiesczono tu także dodatkowe informacje o najnowszych badaniach dotyczących znaczenia prawidłowego odżywiania się, środowiska o odroczonych w czasie skutkach zdrowotnych spożywania okreslonych produktów, a także propozycje zapobiegania niepełnosprawności i chorobom wśrod osób mlodych i w podeszłym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 309-327. Indeks.
Przystępnie napisana książka Karen J. Marody wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie technik terapii psychodynamicznej. Autorka nie tylko skupia się na zagadnieniach praktycznych, ale także przedstawia opisy przypadków klinicznych będących przykładami zalecanej przez nią szczerości emocjonalnej. Tę pozycję z chęcią wpiszę na listę lektur absolwentów psychologii klinicznej.Dr Nancy McWilliams, członkini American Board of Professional Psychology,Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers, The State University of New JerseyKsiążka przedstawia praktyczne wskazówki kliniczne i pomaga terapeutom poruszać się w świecie zawiłych interakcji emocjonalnych z klientami. Karen J. Maroda ? wprawna klinicystka ? wzbogaca literaturę psychodynamiczną o ważny element, wnikając w rolę doznań emocjonalnych zarówno klientów, jak i terapeutów w procesie terapeutycznym. Przedstawia, jak lepiej dostroić się do własnego doświadczania klientów, jak przekazywać bezpośrednią informację zwrotną i stosować odsłonięcie się oraz jak sobie radzić z silnymi uczuciami i konfliktem w związku. Konkretne techniki są ilustrowane barwnymi opisami przypadków. W tym szczerym i pouczającym przewodniku Maroda wyraźnie odróżnia sposoby radzenia sobie z emocjami, które mają działanie terapeutyczne, od tych, które są go pozbawione. Autorka udziela też porad dotyczących:Ľ tworzenia związku opartego na współpracy,Ľ rozpoznawania regresji i zarządzania nią,Ľ stosowania bezpośredniej informacji zwrotnej i odsłonięcia się, aby osiągnąć cele leczenia,Ľ zarządzania afektem, m.in. wprowadzania na sesję emocji, jeśli ich brakuje,Ľ rozpoznawania, kiedy wyrazy seksualnego i miłosnego zainteresowania mają działanie terapeutyczne, a kiedy nie,Ľ produktywnego stosowania konfrontacji,Ľ oceniania skuteczności interwencji.Książka jest interesującą lekturą dla szerokiego kręgu profesjonalistów, w tym absolwentów psychiatrii i psychologii, psychologów klinicznych, psychiatrów, doradców i pracowników społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 149-158.
Programy wsparcia dla osób, które żyją w bliskim związku z osobą uzależnioną budzą wiele kontrowersji. Pułapka autosugestii stwarzana przez wiele poradników sprawia, że „syndrom współuzależnienia” potrafiłaby zapewne rozpoznać u siebie większość osób, a diagnoza na ich podstawie staje się zwykłym artefaktem. Wielość definicji „współuzależnienia” obecnych w literaturze oraz ogólnikowe kryteria medycznej klasyfikacji chorób (ICD) utrudniają udzielanie adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej.
Książka składa się z dwóch części – Wiedza i Praktyka. Część pierwsza stanowi swoistą odpowiedź na pytanie o zjawisko „współuzależnienia”: Czy jest oparte na dowodach naukowych czy jest to raczej „koncepcja-kameleon”? Przedstawiono w niej różne modele rozumienia „współuzależnienia” ze szczególnym uwzględnieniem krytyki tej koncepcji i zmiany jej nazewnictwa na: bliscy osób uzależnionych.
Specjaliści pracujący w ramach placówki mającej kontrakt z NFZ znajdą w tej książce wskazówki diagnostyczne na podstawie klasyfikacji ICD-11 oraz kwestionariuszowe narzędzia badawcze. W obszernym opracowaniu przeglądu interwencji skoncentrowanych na pomocy rodzinie z problemem uzależnienia zwrócono uwagę na praktyki terapeutyczne oparte na dowodach naukowych (Evidence-Based Practice). Opisano koncepcje, cele i techniki leżące u podstaw każdego podejścia.
Część druga to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii bliskich osób uzależnionych. Interwencje terapeutyczne zostały oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, w zakresie: faktów i interpretacji, czyli obecności zniekształceń poznawczych zmiany sposobu myślenia poprzez kwestionowanie dysfunkcyjnych założeń budowania pozytywnej komunikacji z osobą uzależnioną nagradzania zachowań nie nastawionych na używanie rezygnacji z aktywności wzmacniających zachowania nałogowe dopuszczania negatywnych konsekwencji nałogu.
Przystępny język, zawarte w książce opisy sytuacji z życia codziennego oraz przykłady wypowiedzi wprowadzają pacjenta w skuteczną pomoc swoim bliskim. Bardzo przydatne dla terapeutów są znajdujące się na końcu streszczenia poszczególnych edukacji oraz załączniki. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22738 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.07.2024)
Książka
W koszyku
Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu : scenariusze zajęć. Cz. 1 / Robert Modrzyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 161, [3] strony : ilustracje ; 20 cm.
Bibliografia na stronach 123-128.
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej praktyki terapeutycznej służy jako praktyczny przewodnik po najważniejszych tematach zajęć psychoedukacyjnych dla osób uzależnionych od alkoholu. Jest źródłem uporządkowanych informacji na temat podstawowych aspektów uzależnienia oraz zbiorem konkretnych ćwiczeń wspomagających pracę terapeutyczną. Tematy zajęć ułożono w formie scenariuszy, dzięki którym terapeuta prowadzony jest krok po kroku. Poradnik krótko i niezwykle ciekawie wyjaśnia najważniejsze pytania stawiane przez pacjentów podejmujących leczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20752 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej