Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(13)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(54)
Autor
Gubała Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Makola Ewa
(2)
Modrzyński Robert
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Budzińska Anna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Roman
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grabska Iwona
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Guziuk Marta
(1)
Hanbury Martin
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kelman Elaine
(1)
Klimont Liliana
(1)
Knapp Julie
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Komuda Katarzyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Liwińska Małgorzata
(1)
Lynch Christopher (1965- )
(1)
Maas Violet F
(1)
Mach Cecylia
(1)
Makowska Zofia
(1)
Maroda Karen J
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Naprawa Renata
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Newman Joye
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osińska Barbara
(1)
Padesky Christine A
(1)
Palin Michael
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Preissmann Christine
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rassmussen Tracy
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobiecka Danuta
(1)
Stanish Paul
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stomann Allan
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Sundberg Mark
(1)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szyler Marzena
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słabuszewska Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Dzieci
(20797)
6-8 lat
(10190)
9-13 lat
(9025)
Młodzież
(8486)
0-5 lat
(6954)
Terapeuci
(62)
14-17 lat
(4615)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(694)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(35)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Autyzm
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Uczucia
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Psychoterapia
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Bajkoterapia
(3)
Czytanie
(3)
Nauczanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Dzieci
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Logopedia
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psychoedukacja
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arytmetyka
(1)
Autodestruktywność
(1)
Ból psychiczny
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje
(1)
Giełkot
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jesień
(1)
Język
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mowa
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niewidomi
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pory roku
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Praca
(1)
Przekonania
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Monografia
(2)
Książka obrazkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki - dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych polega na wszechstronnym rozwijaniu umiejętności dziecka. Logorytmika poprawia ogólną kondycję psychofizyczną dziecka, wyzwala aktywność i umożliwia odreagowanie napięć i negatywnych emocji, a przede wszystkim utrwala prawidłową artykulację, umuzykalnia, uwrażliwia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe "przepisy" na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 277-282 i przy rozdziałach. Indeks.
Materiał w podręczniku jest przystępnie opracowany, zrozumiały, pisany z myślą o terapeutach. Książka jest pełna praktycznych sugestii, które z pewnością przydadzą się w pracy z pacjentami, gdy wprowadzanie strategii poznawczo-behawioralnych nastręcza trudności. Dla terapeutów, którzy pracują z osobami korzystającymi z podręcznika pacjenta, książka będzie użyteczna w wielu sytuacjach.Dr Zindel V. Segal
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19178 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolejny przełom rozwojowy, w którym szczególną rolę odgrywają ludzie z najbliższego otoczenia - rodzice, nauczyciele i terapeuci. Istotne jest wsparcie opiekunów odpowiednimi programami profilaktycznymi, dzięki którym ich podopieczni u progu dorosłości będą potrafili utrzymać satysfakcjonujące relacje, dokonywać świadomych wyborów oraz w pełni uczestniczyć w życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, omawiają tak istotne formy pomocy i przeciwdziałania społecznej izolacji, jak: model pozytywnego wspierania zachowań, trening umiejętności społecznych, tworzenie przyjaznego środowiska sensorycznego czy przełamywanie barier w zakresie integracji społecznej i aktywizacji zawodowej. Programy te są dostosowane do polskich realiów i zostały omówione na przykładzie działalności wybranych polskich organizacji pozarządowych. Szczególną uwagę autorzy zwracają na istotny wkład rozwojowo-wychowawczy środowiska rodzinnego w proces rewalidacji. Omawiają też pojawiające się problemy związane z wartościowaniem, samooceną oraz trudnymi przeżyciami emocjonalnymi. Książka ukazuje różne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w sposób całościowy i komplementarny. Skierowana jest do pracowników ośrodków specjalistyczno-diagnostycznych, ośrodków rewalidacyjnych i edukacyjnych oraz rodziców. To także inspirujące źródło wiedzy dla studentów takich kierunków jak psychologia, pedagogika, antropologia, socjologia i polityka społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza traktuje o teoretycznych i praktycznych aspektach roli pedagoga specjalnego. W części drugiej zaprezentowano zagadnienia związane z terapią i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część trzecia porusza problematykę terapii osób z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19635 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 54-56. Indeksy.
Książka Jak kształtować umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii, zakładająca, iż "dzieci mają wiele zadziwiających zdolności, które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby dorosłej". Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.Przyglądając się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi. Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę, tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne. Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak "Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna obserwacja" czy "Ty i ja: badanie uczuć i rozwijanie empatii". Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna, rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 40-42. Indeksy.
Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie Zbiór gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu Ponad 80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom wzmacniać samoocenę.Proponowane gry i zabawy mają różny stopień trudności. Dodatkowo, autorka proponuje adaptacje, dzięki czemu wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub dzieci z zaburzeniami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 953)
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla pedagogów, terapeutów, logopedów, psychologów, studentów, rodziców.
Streszczenia polskie, angielskie przy rozdziałach.
Autorzy w sposób pogłębiony, z perspektywy pedagogicznej oraz psychologicznej, ukazują nam z jednej strony uwarunkowania, z drugiej dobrodziejstwa komunikacji społecznej osób z niepełnosprawnością. Akcentują przy tym bardzo wyraźnie kluczową rolę komunikacji społecznej tych, których rozwój jest zakłócony lub zaburzony, w przeciwdziałaniu ich marginalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57934 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Prawdziwe historie, niezawodne rady.
Bibliografia strony 245-250.
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby - nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. Ľ Co oznacza ta diagnoza? Ľ Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? Ľ Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? Ľ Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? Ľ Jakie cele zawodowe są realne? Ľ Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią - wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Przekazujemy Państwu pierwszą taką w Polsce książkę z bardzo bogatym zestawem ćwiczeń stosowanych w terapii integracji sensorycznej. Książka "Trenuj mózg poprzez ruch" to wyjątkowa pozycja na polskim rynku. Przedstawione ćwiczenia nie tyko są szczegółowo opisane, ale książka zawiera profesjonalne wskazania, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Opis każdego z ćwiczeń zawiera też propozycje ich modyfikacji, co skutkuje tym, że z 236 proponowanych ćwiczeń uzyskujemy ich, co najmniej 500. Publikacja pod redakcją Zbigniewa Przyrowskiego terapeuty i instruktora seniora terapii integracji sensorycznej z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w tej formie terapii gwarantuje profesjonalizm. Ćwiczenia opracowane przez kilkunastu praktykujących od wielu lat w Sensum Mobile terapeutów integracji sensorycznej są na co dzień sprawdzane podczas kolejnych sesji terapeutycznych przynosząc sukcesy. Układ książki - każde ćwiczenie na oddzielnej stronie - ułatwia praktyczne jej wykorzystanie. Autorom książki przyświecała głównie myśl by poprzez publikację tych ćwiczenia podnosić profesjonalizm i ujednolicać terapię procesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19017 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje:- wzrokową,- słuchowo-językową,- koordynację wzrokowo-ruchowąoraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem.W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ * Metoda Dobrego Startu * Zastosowanie Metody Dobrego Startu * Rozdział II. POCZĄTKI * Jak rozpocząć naukę czytania? * Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania * Jak przygotować dziecko do nauki pisania? * Scenariusz zajęć - dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem * Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE - SCENARIUSZE * Temat: Czego tutaj brakuje? * Temat: Spacer po lesie * Temat: Obrazki * Temat: Zabawa kolorem * Temat: Jaki to wyraz, zdanie? * Temat: Rodzinna wycieczka * Temat: Zabawa słowem * Temat: Jedna litera * Temat: Wiosna, lato, jesień, zima * Temat: Co tutaj nie pasuje? * Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE * Scenariusze zajęć - usprawnianie funkcji słuchowo-językowych * Temat: Nadaj tytuł * Temat: Dokończ * Temat: Jaka to melodia? * Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz * Temat: Głoski * Temat: Co słyszysz? * Temat: Głoska, sylaba, wyraz * Temat: Coraz więcej * Temat: Dźwięki * Temat: Opowiem Ci bajkę * Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA * Temat: Patrz i pisz * Temat: Przeciwieństwa * Temat: Skojarz mnie! * Temat: Zagadki * Temat: Owoce i warzywa * Temat: Zabawki * Temat: Figury geometryczne * Temat: Ułóż to, co ja * Temat: Jesień * Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ * Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera * Temat: Emocje * Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących * Temat: Posłuchaj i opowiedz * Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj * Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi * Temat: Litery i cyfry * Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa * Temat: Dwuznaki * Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących * Temat: Ćwiczenia liter mylonych * Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją * Temat zajęć: „Opowiedz mi...!" * Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI * Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem * Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem * Program rewalidacji dla ucznia z afazją * Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŁCZENIA * Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom * Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) * Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Z tyłu teki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
To publikacja, która ma za zadanie pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) w osiągnięciu adekwatnego poziomu samoregulacji (np. dostosowanie stanu pobudzenia zgodnie z napływającymi bodźcami). Publikacja będzie także pomocna podczas przygotowania diagnozy SPD i opracowania tzw. diety sensorycznej. Materiały zawierają plansze do określenia poziomu samoregulacji, a także m.in. bodźców powodujących nadreaktywność słuchową i smakową. Znajduje się w nich również kwestionariusz wrażliwości sensorycznej przeznaczony dla dzieci starszych, nastolatków i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 241-256. Indeks.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20581 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta unikalna książka pokaże ci, sesja po sesji, jak w najbardziej efektywny sposób prowadzić proces terapeutyczny w nurcie ACT (terapii akceptacji i zaangażowania).
Ułożony i opatrzony komentarzami przez Stevena C. Hayesa, twórcę terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), i Michaela P. Twohiga zbiór transkrypcji sesji terapautycznych, przeprowadzi Cię przez kolejne procesy terapii opartej na ACT. Transkrypcje zawarte w tej publikacji przedstawiają typowe sytuacje, które pojawiają się w praktyce klinicznej, a dodany do nich komentarz wyjaśnia, jak zidentyfikować sześć docelowych procesów ACT i pomóc klientom je przepracować. Ponieważ ACT jest terapią zorientowaną w większym stopniu na proces niż na technikę, proponowany przez autorów typ analizy „na żywym materiale” jest wyjątkowo skuteczną metodą nauczenia się stosowania tego modelu terapeutycznego w praktyce.
Książka pomoże Ci: zidentyfikować wskaźniki sugerujące, że podczas terapii powinieneś skupić się na określonym procesie ; tworzyć przydatne ćwiczenia wspierające klienta w rozwijaniu podstawowych procesów ACT; oceniać postępy klienta i ustrukturyzowywać sesje w taki sposób, aby osiągnąć maksymalny możliwy postęp; nauczyć się różnych stylów stosowanych przez innych terapeutów, aby wdrażać ACT na swój własny sposób. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22683 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 203-[210].
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20999 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Streszczenia angielskie przy rozdziałach.
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. [?] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką.Z recenzji prof. Henriette W. Langdon
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aaaaa - ziewam jak hipopotam. Beeee, beeee - beczę jak owca. Cykam jak świerszcz, kumkam jak żaba, bzyczę jak pszczoła i uczę się wymawiać wszystkie głoski! Angażująca i zabawna książka, która pomoże dzieciom w nauce wymowy. Każda rozkładówka ma otwór, w który można włożyć głowę i świetnie się bawić przy udawaniu zwierząt, pojazdów i maszyn. Pomogą w tym Jano i Wito, bohaterowie bestsellerowych książek dla najmłodszych czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Wyjątkowa książka pełna zabaw, ćwiczeń, przerywników i scenariuszy, które wykorzystywać można podczas zajęć relaksacyjnych i wyciszających w przedszkolu. Krótkie formy ćwiczeń i atrakcyjne zabawy - przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych - pozwolą na relaks i wyciszenie oraz regenerację sił.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej