Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(37)
Autor
Janus Edyta
(6)
Bac Aneta
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Danielewicz Teresa
(2)
Jagieła Jarosław
(2)
Kozaczuk Lucyna
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Baum Ewa
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata Maria
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kuśnierz Miłosz (1976- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lipa Anna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Misiorek Anna
(1)
Miłoszewski Zygmunt (1976- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paszkiewicz Marta
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Róg Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Stojecka-|Zuber Renata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(9)
Szkoły wyższe
(7)
Fizjoterapeuci
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Psycholodzy
(4)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Terapeuci
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Terapia zajęciowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kryminał
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Powieść
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(10)
Psychologia
(6)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 798)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Monografia poświęcona jest teoretyczno-praktycznym podstawom konstruowania programów psychoedukacyjnych w pracy z osobami z niepełnosprawnością, rozwijaniu zasobów osobowościowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, wspieraniu rozwoju psychomotorycznego osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz wspomaganiu rozwoju samostanowienia dorosłych osób z niepełnosprawnością. Z zawartych w książce propozycji programowych skorzystać mogą pedagodzy specjalni, rehabilitanci, terapeuci zajęciowi, nauczyciele, czy też psycholodzy pracujący z osobami z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwikłanie / Zygmunt Miłoszewski. - Wydanie V. - Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2007. - 300, [4] strony ; 20 cm.
Cykl kryminalny z prokuratorem Teodorem Szackim tworzą: cz. 1 "Uwikłanie" ; cz. 2 "Ziarno prawdy" ; cz. 3 "Na czerwonej ziemi".
UwikłanieTeodora Szackiego, warszawskiego prokuratora, łatwo rozpoznać na miejscu zbrodni. Wysoki, szczupły, w zbyt dobrym jak na urzędnika garniturze, o młodej twarzy, z którą kontrastują zupełnie siwe włosy. Stoi trochę z boku, wściekły, że znów kogoś zamordowano po siedemnastej, dokonując zamachu na jego poukładane życie rodzinne lub - zależnie od dnia- przeszkadzając mu w nieudolnym flircie, który może to poukładane życie doszczętnie zburzyć. W chłodną niedzielę 5 czerwca 2005 roku Szacki rozpoczyna nowe śledztwo. W klasztorze, w centrum miasta, zamordowano jednego z uczestników niekonwencjonalnej terapii grupowej, w czasie której pacjenci wcielali się w role swoich bliskich. Przypadkowe zabójstwo podczas włamania? Taka jest oficjalna wersja, gdyż Szackiemu trudno uwierzyć w hipotezę, że sprawcą zbrodni jest któryś z uczestników terapii. A jeśli tak, to dlaczego? Czy motywu należy szukać w nich samych, czy w osobach, które odgrywali podczas terapii? Każde przesłuchanie dostarcza informacji jeszcze bardziej wikłających sprawę. Prokurator ma nadzieję, że dokładne zbadanie przeszłości denata - osoby pozornie nieciekawej i bezbarwnej - pozwoli wykryć przyczynę zabójstwa i znaleźć sprawcę. Są jednak tajemnice, których nie odkrywa się bezkarnie - rodzinne tajemnice strzeżone przez siły potężniejsze niż rodzina. Jest to fascynujący polski kryminał, w którym tajemnice sięgają czasów PRL-u mimo upływu 20 lat od upadku żelaznej kurtyny. Dochodzenie jest błyskotliwie prowadzone, a kłopoty z nim związane Szacki odczuwa tak samo mocno jak wybuch radości życia po spotkaniu energicznej dziennikarki. Równocześnie kluczowym elementem fabuły jest Warszawa, nowoczesne miasto naznaczone bliznami komunizmu. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Podstawy teoretyczne współczesnej terapii zajęciowej. Pojęcia i definicje, umiejscowienie terapii zajęciowej w naukach o ochronie zdrowia i jej możliwości w obszarach prewencji, profilaktyki, promocji zdrowia. Przykłady dobrej praktyki, zastosowanie koncepcji ICF, a także zasady używania modeli terapii zajęciowej. Kompetencje terapeuty warunkujące efekty współdziałania z pacjentem wraz z budowaniem poprawnych relacji z nim i jego rodziną.Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22063 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 204 strony ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Pedagogika Specjalna)
Na płycie: karty pomocnicze w diagnozie dziecka, planowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Bibliografia strony 201-204 i przy rozdziałach.
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu - "narzędziem" terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody / Hanna Olechnowicz. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 417, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Specjalna)
Książka Hanny Olechnowicz Ž jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej.Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Celem niniejszej pracy zbiorowej jest prezentacja współczesnych trendów i koncepcji terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz przedstawienie wybranych form terapii i metodyki ich realizacji zgodnie z aktualnymi założeniami pedagogiki specjalnej. Publikacja podzielona została na trzy części obejmujące teksty dotyczące określonych obszarów tematycznych: Część I. Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi; Część II. Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami; Część III. Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych. Publikacja, ze względu na tematykę, adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością, poszukujących inspiracji i nowych możliwości działań wspierających ich codzienną pracę rehabilitacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18604 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Dogoterapia w pigułce / Marta Paszkiewicz. - Konin : Wydawnictwo Psychoskok, copyright 2017. - 79, [1] strona : fotografia ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronie 75.
"Dogoterapia w pigułce" Marty Paszkiewicz to doskonała podstawa merytoryczna dla każdego początkującego dogoterapeuty lub osoby chcącej zaznajomić się z omawianym tematem. W przystępny i jasny sposób przybliża tematykę, jaką jest animaloterapia, czyli terapia z udziałem zwierząt. Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Zawsze można liczyć na jego obecność, przytulić, pobawić się. A gdyby tak jeszcze leczył? Autorka przybliża i czytelnie opisuje kynoterapię, pokazując jej zalety oraz docelowe grupy chorych i niepełnosprawnych. W przystępnej formie przedstawia dobroczynny wpływ psich-terapeutów na dzieci z zespołem Downa, porażeniem mózgowym, nadpobudliwością, czy autyzmem. Dogoterapia może również służyć pokonywaniu kynofobii, czyli lęku przed psami. Może również pomagać osobom dotkniętym chorobami nowotworowymi, ponieważ nawiązywanie więzi z psem daje motywację do walki i niweluje poczucie osamotnienia.Dzięki temu poradnikowi metoda wspomagająca leczenie i rehabilitację z udziałem zwierząt ma szansę dotrzeć do większej liczby osób, dla których może stać się ona bezcenna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza traktuje o teoretycznych i praktycznych aspektach roli pedagoga specjalnego. W części drugiej zaprezentowano zagadnienia związane z terapią i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część trzecia porusza problematykę terapii osób z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19635 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 162 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 156-162.
Na temat FASD wiemy tak wiele, a wciąż za mało. Codziennie przechodzimy obok osób, które są mało rozumiane, niewłaściwie oceniane, nieodpowiednio traktowane. FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych) nie jest chorobą, nie jest widoczną niepełnosprawnością, nie jest zaburzeniem psychicznym. Jest różnorodnym zespołem trudności neurorozwojowych. Osoby z FASD potrzebują wsparcia, odpowiedniego traktowania, terapii i stymulacji rozwoju. Książka jest wprowadzeniem w rzeczywistość życia osób z FASD, których historie rozwoju są różne. To co łączy wszystkie osoby, to zespół pewnych cech, z którymi nie musieli się urodzić, gdyby nie ulegli ekspozycji na alkohol przed narodzinami. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie, jak ważna jest odpowiednia diagnostyka i jak bardzo ważna w każdej sytuacji jest odpowiednia stymulacja rozwoju w otoczeniu życzliwych, trwale zaangażowanych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skomplikowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pedagogów-wychowawców, terapeutów, specjalistów, studentów o kierunku pedagogiczno-nauczycielskim, rodziców oraz osób wspierających podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53789 (1 egz.)
Kaucja: 52,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 225-226.
Dla nauczycieli, terapeutów, osób pracujących z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce uczęszczającymi do klas starszych (5-8) szkoły podstawowej.
Książka jest drugą częścią publikacji na temat terapii pedagogicznej. Poradnik napisany jest z myślą o nauczycielach, terapeutach, pracujących z uczniami szkoły podstawowej (klasy 5–8) ze specyficznymi trudnościami. Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania, spowodowane opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych oraz językowych. Ze względu na wielowymiarowość problemu wymagana jest skuteczna organizacja pracy z uczniami. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 36 (1 egz.)
Kaucja: 94,83 zł
Książka
W koszyku
Nazwy aut. 4 s. okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Układ książki został tak pomyślany, by treści w niej prezentowane powiązane były ze sobą tematycznie. Stąd część pierwsza poświęcona została wybranym problemom funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. W częsci drugiej można zapoznać się z diagnostyką i symptomatyką zaburzeń rozwojowych. Część trzecia dotyczy możliwości zastosowania i efektywności różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie * I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. * II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych * III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5720, 5719 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4462, 4463, 3231, 3230, 4210 (5 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47484 (1 egz.)
Kaucja: 22,40 zł
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4464, 3233, 4211, 3232, 4465 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 207-228.
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. - Wydanie III poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2019. - 87 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia na stronach 83-87.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Publikacja "Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej" jest wnikliwym opracowaniem bardzo ważnego zagadnienia związanego z integracją sensoryczną (SI). Wiedza o roli prawidłowego współdziałania zmysłów i zaburzeniach w tym zakresie jest w naszym kraju coraz większa, tak samo jak zwiększa się liczba terapeutów pracujących z dziećmi/osobami wykazującymi te specyficzne zaburzenia. Dlatego też z zadowoleniem trzeba przyjąć publikacje wyjaśniające i pomagające profesjonalistom w ich praktycznych działaniach terapeutycznych. Taką właśnie pozycją jest omawiana książka. Zawiera ona oprócz przedstawienia podstaw teoretycznych opartych na najnowszych doniesieniach i bogatej bibliografii cenne wskazówki praktyczne. Autorka, posiadająca wieloletnie doświadczenie praktyczne i wiele publikująca, w niniejszym opracowaniu wykorzystuje te niezwykle ważne atuty. dr Maria Borkowska pediatra, specjalista rehabilitacji medycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej