Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(468)
Forma i typ
Książki
(439)
Publikacje dydaktyczne
(241)
Publikacje fachowe
(190)
Poradniki i przewodniki
(119)
Proza
(64)
Publikacje naukowe
(47)
Filmy i seriale
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Dramat (rodzaj)
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Programy komputerowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(503)
wypożyczone
(98)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(44)
BD40 (Suwalska 11)
(47)
BD52 (Rembielińska 6a)
(23)
BD53 (Bazyliańska 6)
(14)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(22)
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
MW123 (św. Wincentego 64)
(29)
W2 (Bazyliańska 6)
(10)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(10)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(8)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(359)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(30)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Ostrowska Agnieszka
(14)
Święcicka Ewa
(12)
Głuchowska Hanna
(10)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(10)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(10)
Wołkowicz Marcin
(10)
Chmielowski Marcin
(8)
Dudziec Kamila
(8)
Celuch Małgorzata
(7)
Chmielewska Aleksandra
(7)
Chmielewska Joanna Maria
(7)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(7)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(6)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Marciniak Lidia
(6)
Nelsen Jane
(6)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Słota Maciej (1964- )
(6)
Czechowska Anna
(5)
Nakowski Andrzej
(5)
Pazdur Marcin
(5)
Regucka Olga Estera
(5)
Regucki Dariusz
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(5)
Stańco Tomasz
(5)
Wiśniewska Iwona Anna
(5)
Alloway Tracy Packiam
(4)
Aron Elaine N
(4)
Bożek Michał
(4)
Broda-Bajak Maria
(4)
Grochowicz Katarzyna
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Kleszcz Ewa
(4)
Kochan Tomasz
(4)
Kordziński Jarosław
(4)
Kubik Marcin
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Nowicki Jakub
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radwańska Anna (pedagogika)
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne Moce
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Budweil Filip (1976- )
(3)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Czarnocka Marzenna
(3)
Fedorowicz Dariusz
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kadłubicka Justyna
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(3)
Kud Marzena
(3)
Malek Renata
(3)
Matuszak Dominika
(3)
Nawrocki Paweł
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Pawski Miłosz
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rosiak Anna
(3)
Rozwadowski Grzegorz
(3)
Rożyńska Małgorzata
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Skrzyński Dariusz
(3)
Szklarek Agnieszka
(3)
Tomaszewska Dorota
(3)
Urlich Jakub (1970- )
(3)
Uryga Andrzej
(3)
Zano Agata
(3)
Zaremba Danuta
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(3)
Barańska Małgorzata
(2)
Bednarek Tomasz (1969- )
(2)
Blachliński Maciej
(2)
Brańka Michał
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(2)
Duda Anna K
(2)
Dziedziewicz Dorota
(2)
Erwin Cheryl L
(2)
Federowicz Dariusz
(2)
Gawor Sebastian
(2)
Gmurek-Lewandowska Justyna
(2)
Greene Ross W
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Just Monika
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(142)
2010 - 2019
(299)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(433)
1901-2000
(19)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(467)
Język
polski
(468)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Nauczyciele
(468)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(54)
Film polski
(24)
Literatura hiszpańska
(6)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Język polski
(47)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(41)
Wychowanie przedszkolne
(41)
Dzieci
(39)
Nauczanie początkowe
(35)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Uczniowie
(28)
Godzina wychowawcza
(24)
Nauczanie
(24)
Uczucia
(24)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Młodzież
(23)
Nauczyciele
(22)
Relacje międzyludzkie
(22)
Kompetencje społeczne
(20)
Prawo oświatowe
(20)
Korekcja mowy
(19)
Wychowanie
(18)
Wymowa
(18)
Metody nauczania
(17)
Bajkoterapia
(16)
Biblioterapia
(15)
Dziecko autystyczne
(15)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Autyzm
(13)
Uczenie się
(12)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Asertywność
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(10)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Spółgłoski
(9)
Zachowanie
(9)
Zespół Aspergera
(9)
Psychologia dziecka
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dyscyplina (socjologia)
(7)
Dziecko trudne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Mowa
(7)
Pomoce dydaktyczne
(7)
Samodzielność
(7)
Zespół ADHD
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dojrzewanie
(6)
Gniew
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Gry i zabawy
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Lęk
(6)
Matematyka
(6)
Nadzór pedagogiczny
(6)
Nastolatki
(6)
Ocena pracowników
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Rozwiązywanie konfliktów
(6)
Trudności wychowawcze
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Agresywność
(5)
Arteterapia
(5)
Awans zawodowy
(5)
Dopalacze (substancje odurzające)
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Niepełnosprawni intelektualnie
(5)
Pisanie
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzeństwo
(5)
Rodzina
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Wrażliwość
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Współdziałanie
(5)
Czytanie
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Empatia
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Higiena
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Leworęczność
(4)
Mediacja szkolna
(4)
Temat: dzieło
Tartuffe
(1)
Temat: czas
2001-
(39)
1901-2000
(7)
1801-1900
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Bałtyk (morze)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Logopedia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowsze
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(184)
Ćwiczenia i zadania
(95)
Opowiadania i nowele
(64)
Scenariusz zajęć
(42)
Materiały pomocnicze
(26)
Opracowanie
(26)
Podręcznik
(25)
Film edukacyjny
(23)
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(11)
Ćwiczenia logopedyczne
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Wzory dokumentów
(7)
Scenariusze zajęć
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Komentarz prawny
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Raport z badań
(4)
Wiersze
(4)
Antologia
(3)
Film dokumentalny
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Komentarz
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół
(3)
Program nauczania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Tablice i wzory
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Arkusz obserwacji
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kabaret polski
(1)
Komedia
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Muzyka polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(356)
Psychologia
(77)
Medycyna i zdrowie
(32)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(21)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Biologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
468 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Karty tablic zadrukowane dwustronnie.
Drewnianki to zbiór zabaw z wykorzystaniem drewnianych przedmiotów codziennego użytku. Obręcze od karniszy, kołki montażowe, klocki czy klamerki (spinacze do bielizny) dają mnóstwo możliwości do zabaw! To tani i łatwy w pozyskaniu materiał do pracy z dziećmi w przedszkolu, szkole, a także w domu - czyli wszędzie tam, gdzie można i gdzie chce się aktywnie i twórczo spędzać czas z dzieckiem. Niniejsza publikacja zawiera 100 pomysłów na zabawy z wykorzystaniem drewnianych rekwizytów. Zabawy zostały podzielone na 10 kategorii - ze względu na wykorzystywane przedmioty. W każdej kategorii znajduje się 10 gotowych propozycji zabaw wraz z ilustracjami pomocniczymi. Integralną część publikacji stanowi zestaw gotowych kart i szablonów (do użycia podczas przeprowadzania wybranych propozycji zabaw), który został zamieszczony na perforowanych stronach na końcu książki. Prezentowane w publikacji zabawy są proste, ale doskonale rozwijają wyobraźnię i dają okazję do tego, by w kreatywny sposób spojrzeć na edukację dzieci. Pomagają w rozwijaniu umiejętności matematycznych, poszerzaniu słownictwa, rozwijaniu pamięci, doskonaleniu orientacji przestrzennej czy koordynacji wzrokowo-ruchowej, ale przede wszystkim dają wiele okazji do rozwijania wrażliwości dotykowej. Zmysł dotyku jest przecież tak ważny w procesie poznawania świata przez najmłodszych! Przedmiotami wykorzystanymi w publikacji można manipulować, a przy tym doskonalić sprawność dłoni, kształtować prawidłowe napięcie mięśniowe, rozwijać chwyt pęsetkowy, czyli ćwiczyć wszystko to, co niewątpliwie jest bazą do przygotowania przedszkolaka do roli ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wprowadzeniem w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie po rozdziałach.
Książka "Jak zostać MISTRZEM w sporcie i w życiu" doskonale odpowiada na aktualną potrzebę aktywizacji dzieci i młodzieży, których czas pandemii zmusił do zamknięcia się w domach i nierzadko rezygnacji z wszelkich aktywności sportowych. Pomaga zrozumieć, jak ważny jest ruch do prawidłowego funkcjonowania na każdym poziomie.Ta unikalna propozycja wsparcia jest nie tylko źródłem rzetelnej wiedzy psychologicznej dla rodziców, trenerów i nauczycieli, ale także wartościową i wciągającą lekturą dla dzieci, inspirującą je do świadomego podjęcia aktywności sportowej i kształtowania zdrowych nawyków.Jej autorami są wybitni psychologowie sportu: Jan Blecharz, Małgorzata Siekańska oraz Gershon Tenenbaum. W niezwykle pogodny i uniwersalny sposób przedstawili oni historie dzieci, które poprzez sport odnalazły swoją życiową drogę.Książka zawiera osiem opowiadań - do każdego z nich została dołączona interpretacja psychologiczna wraz ze słowniczkiem pojęć z poruszonego obszaru tematycznego. Ta cenna psychologiczna wiedza umożliwi rodzicom, nauczycielom oraz trenerom podejmowanie z dziećmi tematyki, której dotyczą opowiadania. Stanowi swego rodzaju klucz do zaszyfrowanych w opowiadaniach zagadnień, których właściwe omówienie pomoże w kształtowaniu prawidłowego rozwoju młodych zawodników.Zarówno rodzic, trener, jak i nauczyciel, czytając dzieciom te opowiadania, przekaże im, jak ważne są marzenia i wytrwałość w dążeniu do ich realizacji oraz na czym polega zmaganie się z trudnościami, a także że ważniejsza od zwycięstw, pucharów i medali jest praca nad samym sobą i samodoskonalenie się. Sport bowiem nie musi być celem samym w sobie, może być świetnym polem startowym do zupełnie innych lotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [40] kart luzem) : ilustracje ; 31 cm.
Na okładce : specjalne potrzeby edukacyjne
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [52] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WiR, 2023. - 1 teka (1 broszura, [64] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-313.
Książka skierowana do psychologów, sędziów, kuratorów, pracowników socjalnych, terapeutów, nauczycieli, osób doświadczających rozpadu rodziny.
Książka przybliża specyfikę sytuacji rozwodowej rozumianej jako procesu przebiegającego w trzech fazach: okresu nasilonego konfliktu małżeńskiego poprzedzającego decyzję o rozstaniu, okresu formalnego rozwodu oraz okresu porozwodowego cechującego się licznymi zmianami i wymagającego adaptacji do nich. W każdym z tych okresów ukazano problemy i trudności z perspektywy dorosłych i dzieci z uwzględnieniem modeli wyjaśniających ich funkcjonowanie oraz efektywność procesów adaptacyjnych.Autorki opisały problemy istotne z perspektywy osób zajmujących się zarówno diagnozą, jak i pomaganiem rodzinom w sytuacji okołorozwodowej, w tym uwaga poświęcona została trudnościom wynikającym ze współczesnych przemian rodziny (rozwód w rodzinie przebywającej na migracji i powrót części rodziny do kraju; rekonstrukcja systemu rodzinnego przed formalnym orzeczeniem rozwodu itp.).Książka zainteresuje profesjonalistów (psychologów, pedagogów, prawników, sędziów, mediatorów, terapeutów), ale poprzez swoją praktyczną formę (opisy przypadków, wskazówki zawarte w ramkach dotyczące rozumienia zachowań i postępowania w różnych sytuacjach) może być również przydatna dla dorosłych znajdujących się w sytuacji rozwodu i poszukujących pomocy dla siebie i swoich dzieci.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Czy małżeństwo ma szanse na przetrwanie? * Modele powodzenia związku * Czynniki związane z powodzeniem i niepowodzeniem związku, modele wyjaśniające * Rozdział 2. W co grają małżonkowie? Relacja jako gra * W co grają małżonkowie? * Dlaczego małżeństwa prowadzą gry i o co grają? * Czy dzieci biorą udział w grze? * Czy warto grać dalej? * Rozdział 3. Dlaczego się rozstajemy? Socjodemograficzne i psychologiczne uwarunkowania rozwodu * Rozwód w perspektywie psychologicznej * Rozwód a zdrowie psychiczne i fizyczne * Czynniki indywidualne jako predyktory rozstania * Rozdział 4. Jak nieporozumienia w rodzinie wpływają na dorosłych i dzieci? Typy i konsekwencje konfliktów * Typy konfliktów * Konflikt konstruktywny * Konflikt destrukcyjny * Konflikt cichy * Reagowanie dziecka na konflikt rodziców * Konsekwencje konfliktu rodzicielskiego dla funkcjonowania dziecka * Problemy internalizacyjne i eksternalizacyjne * Umiejętności społeczne i funkcjonowanie szkolne * Przyszłe relacje dziecka * Rozdział 5. Czy istnieje klątwa rozwodu? Międzypokoleniowy przekaz wzorca związku * Transmisja umiejętności interpersonalnych * Transmisja wzorca umowy małżeńskiej * Nieświadome umowy małżeńskie * Rodzina pochodzenia jako źródło przekonań o relacjach * Czy musimy poddawać się „klątwie"? * Rozdział 6. Jak się rozstajemy? Fazy rozpadu relacji małżeńskiej * Fazy rozpadu związku * Narracja w rozwodzie * Rozdział 7. Co przeżywają dzieci? Konsekwencje rozstania rodziców * Sytuacja psychologiczna dziecka w sytuacji rozwodu * Objawy występujące u dziecka * Co dalej z dziećmi? * Rozdział 8. Co pomaga dzieciom przetrwać kryzys rodzinny? * Czynniki wspomagające rozwój dziecka * Czynniki indywidualne a adaptacja do rozwodu * Płeć * Wiek * Temperament i osobowość dziecka * Inne zmienne osobowościowe * Czynniki rodzinne * Czynniki społeczne * Zjawisko rezyliencji u dzieci po rozwodzie * Stadia przystosowania dziecka do sytuacji rozwodu * Rozdział 9. Konflikt małżeński czy rodzicielski? * Przejście od więzi w parze do więzi w parze rodziców * Współpraca jako wyzwanie dla rodziców po rozwodzie * Trudności wychowawcze - przed czy po rozwodzie? * Formy wsparcia dla rodziców * Rozdział 10. Co jest ekstremalnie trudne dla dzieci? * Konsekwencje oddzielenia dziecka od rodzica * Rozdział 11. Co myśli i jak odczuwa rozstanie rodziców dziecko? Plan rodzicielski jako wyzwanie * Plan rodzicielski a rozumienie przez dzieci upływu czasu i rytmu kontaktów * oraz przeżywanie rozłąki z rodzicem * Czas * Rytm noclegów i opieki nad małymi dziećmi * Opór wobec kontaktu z drugim rodzicem * Rozdział 12. Jaki model opieki wybrać? Droga do współrodzicielstwa * Rozdział 13. Kim jest rodzic-stróż? Sytuacje trudne dla rodziców * Rozdział 14. Jakie znaczenie mają dziadkowie i rodzeństwo? Więzi, w których tkwi siła * Rodzeństwo * Dziadkowie * Rozdział 15. Jak przeżyć utraty i przygotować się na zmiany? Gdy koniec ma szanse stać się początkiem nowego * Rozwód jako strata * Czy kobiety i mężczyźni tak samo radzą sobie z utratami? * Jak dzieci przeżywają utraty? * Czas na nowe relacje * Zakończenie * Bibliografia * Spis rysunków * Spis ramek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych * Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej * Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe * Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej * Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna * Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa * Część 6. Zespół Retta * Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm * Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe * Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii * Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie * Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie * Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie * Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) * Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19208 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Pierwsza część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci pięcio- i sześcioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze to tytuł ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Mają one na celu przygotowanie do nauki pisania. Zawierają propozycje ćwiczeń, które przyczynią się do usprawnienia motorycznego ręki oraz współpracy ręki i oka, czyli koordynacji wzrokowo-ruchowej. Część 1 przeznaczona jest dla dzieci 5-6 letnich, zaś kolejne dwie części skierowane są do dzieci 6-7 letnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze : ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych. Cz. 3 / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 11 stron, [3] strony, 98 kolorowych tablic luzem : fotografie, rysunki ; 30 cm.
Trzecia część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci sześcio- i siedmioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18524 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 52-53.
Program metody Dobrego Startu, którego autorkami są Marta Bogdanowicz i Małgorzata Szewczyk, składa się podręcznika, specjalnej teczki oraz płyty CD. Adresowany jest do dzieci: z wadą słuchu opóźnionym rozwojem mowy oraz małych dzieci, których rozwój przebiega prawidłowoInformacje zawarte w podręczniku: treści dotyczące dzieci z wadą słuchu i ich specjalnych potrzeb edukacyjnych charakterystyka Metody Dobrego Startu zastosowania Metody w pracy z dziećmi szegółowy opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu trzy przykładowe scenariusze zajęć propozycje zabaw i ćwiczeńTeczka wchodząca w skład zestawu zawiera książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspierające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy przeznaczone do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Z kolei książeczki tematyczne umieszczone w teczce (dotyczące takich tematów jak zwierzęta hodowlane, owoce, warzywae, ubrania oraz święta Bożego Narodzenia) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Tworząc ćwieczenia, starano się, by dzieci wykonywały je z radością. Część zadań skupia się na utrwalaniu materiału językowego. Znaleźć jednak tutaj można również ćwiczenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Zawartość całego zestawu: książka formatu A4, licząca 56 stron, w miękkiej oprawie teczka formatu A4, a w niej: 6 książeczek tematycznych (po 28 stron każda) 6 ilustracji tematycznych płyta CD 25 kart ze wzorami karta zawierająca wyrazy pomocnicze przeznaczonymi do wycięcia 2 kukiełki do wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (...) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (...) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (...) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw. Zagadki to zbiór prawie 1200 niepublikowanych wcześniej zagadek. Zagadki te zostały podzielone na 23 tematyczne działy (w tym Części ciała i reakcje organizmu, Matematyka i kolory, Pogoda, Sport, Transport, Zawody...).Rymowanki tu zawarte można z powodzeniem wykorzystywać podczas zajęć w całości poświęconych rozwiązywaniu zagadek, ale warto je także stosować w różnych momentach dnia przedszkolnego - można zagadką poprzedzić zaproszenie grupy do stołu, zachęcić do ustawienia się w kole, a także urozmaicić zajęcia z zakresu kształtowania gotowości do nauki czytania lub poznawania cyfr, miesięcy czy pór roku. Tak bogaty zbiór sprawia, że nauczyciel na pewno odnajdzie zagadkę na każdą okazję.Dla ułatwienia pracy, w książce - oprócz tematycznego spisu treści - znalazł się również skorowidz alfabetyczny zagadek. Ponadto wewnątrz każdego działu tematycznego zagadki zostały uporządkowane według umownych kategorii, tak aby nauczyciel szukając konkretnej zagadki, tuż obok znalazł zagadki skorelowane z nią lub dotyczące pokrewnego tematu (na przykład w dziale Przedmioty obok zagadki Szafa znajdują się zagadki dotyczące ubrań, obok zagadki Stół - zagadki dotyczące przyborów kuchennych itd.).***Wartości edukacyjne [...] zagadek są nieocenione. Sprzyjają rozwojowi wyobraźni, pamięci, uwagi, spostrzegawczości, utrwalaniu i poszerzaniu wiadomości. Rozwijają i kształcą umysł dziecka poprzez dokonywanie procesu analizy i syntezy, porównywanie cech przedmiotów, a także zjawisk. Oprócz tego bawią dzieci dowcipnym układem treści, zachęcając je tym samym do rozwiązywania kolejnych.[...] Mam nadzieję, że nauczyciele chętniej niż dotychczas będą wykorzystywać na zajęciach z dziećmi zagadki różnego rodzaju, które są wstępem do rozwiązywania problemów i formułowania trafnych odpowiedzi na zadawane pytania.Ewa Zielińska (ze wstępu do Vademecum...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21355 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Czytają Karolina Gawlik, Maja Grześkowiak, Justyna Matwiejków, Agnieszka Pudło.
CD-Audio.
Mądre bajki do słuchania to zbiór 6 bajek pozwalających poznać i zrozumieć świat emocji oraz wspomagających radzenie sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego. Utwory są przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów młodszych klas. Publikacja wchodzi w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków. Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Bajki rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterami bajek są zwierzęta żyjące w różnych miejscach i zmagające się z bliskimi dziecku problemami. Słuchając albumu, poznać można przechwalającą się żyrafę; nieśmiałego kotka; niepotrafiącego opanować wybuchów złości krokodyla; żurawia, który nie umie pogodzić się z przegraną; niemogącego opanować bałaganu liska oraz sroczkę, która nie potrafi się dzielić. Dzięki mądrym radom i pomocy każdy z naszych bohaterów znajduje receptę na kłopoty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobre relacje w szkole / Natalia Boszczyk. - Stan prawny na 1 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 260 stron ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach 253-257.
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.Autorka skupiając się wokół hasła "edukacja to relacja", zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.W książce czytelnik znajdzie m.in.:Ľ katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;Ľ praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;Ľ techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: zabawy w grupach dla juniorów i seniorów, skrzynia skarbów dla animatorów, kulturoznawcza pomoc dla nauczycieli języków obcych, na każdy dzień roku.
Książka wydana takża pod tytułem "Okrągły rok zabaw : kalendarz zajęć grupowych dla seniorów : scenariusze na każdy tydzień roku do zastosowania w domach opieki i klubach seniora".
Książka Okrągły rok zabaw, to jak zobaczymy ze spisu treści rzeczywiście propozycje zabaw na okrągły rok. W założeniu przeznaczona dla grup ludzi starszych, którzy spędzają razem czas niezależnie od sytuacji, dzięki której są razem. Wskazówki do prowadzenia takich grup znajdują się we wstępie. Ale Okrągły rok zabaw to coś więcej to propozycje właściwie dla wszystkich, małych i dużych, młodych i starych, i także najmłodszych. Święta, rocznice, zajęcia związane z porą roku, tradycje można świetnie wykorzystać i na spotkaniu towarzyskim, i w szkolnej świetlicy, i wszędzie tam, gdzie ludzie wspólnie spędzają razem. Zapraszamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19568 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej