Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(10)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(35)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(10)
Rodzice
(10)
9-13 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
Młodzież
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychoanalitycy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
14-17 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Temat
Terapia schematów
(9)
Autyzm
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(6)
Psychoanaliza
(4)
Psychoterapia
(4)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(4)
Młodzież
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Autodestruktywność
(2)
Dzieci
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Lęk
(2)
Mindfulness
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(2)
Regulacja emocji
(2)
Relacja terapeutyczna
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Stres
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zespół ADHD
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leczenie
(1)
Martwienie się
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Objawy afektywne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pewność siebie
(1)
Pisanie
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samokontrola
(1)
Stosunki międzyludzkie
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Zachowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Podręcznik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
W książce przedstawiono bieżące trendy i nowości w terapii schematów, bogato ilustrując je szczegółami i przykładami z praktyki klinicznej. Kolejne rozdziały zawierają przejrzyste omówienie twórczego podejścia do diagnozy, sformułowania przypadku oraz zastosowania różnorodnych metod interwencji. Autorzy wyczerpująco omawiają ograniczone powtórne rodzicielstwo, pracę wyobrażeniową, pracę z krzesłami, dialogi między trybami, empatyczną konfrontację i wykorzystanie relacji terapeutycznej na rzecz zmiany. Zwracają także uwagę na aspekt somatyczny, prezentując metody pracy z ciałem, które wzbogacają podstawowe techniki. Zastosowanie poszczególnych metod przedstawiono w kontekście terapii wielu różnych problemów klinicznych, w tym traumy i traumy złożonej, zaburzeń odżywiania, jak również pracy ze sprawcami przestępstw oraz z parami. Uwzględniono także zagadnienia dotyczące krótkoterminowej terapii poznawczo-behawioralnej opartej na schematach i wykorzystania technik zaczerpniętych z terapii skoncentrowanej na współczuciu. Ta ważna książka wyposaża czytelników w skuteczne narzędzia i pozwala od razu wdrożyć nowe sposoby pracy w praktyce. Skorzystają z niej nie tylko terapeuci z krótkim stażem, ale także ci doświadczeni, pragnący pogłębiać wiedzę i rozwijać umiejętności kliniczne. Terapia schematu korzysta z aktualnej wiedzy psychologicznej, proponując interwencje o udowodnionej naukowo skuteczności. Zaprasza przy tym do kreatywności i innowacyjności w opracowywaniu konceptualizacji, stosowaniu technik czy budowaniu relacji terapeutycznej. Książka pod redakcją Gillian Heath i Helen Sturtup umiejętnie łączy te aspekty, dobrze oddając ducha współczesnej terapii schematu. Dzięki temu może być bardzo inspirującą lekturą zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych psychoterapeutów i psychoterapeutek. dr n. społ. Karolina Staniaszek psycholożka, psychoterapeutka, superwizorka, wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia na stronie 187. Indeks.
Doskonała lektura dla każdego, kto chciałby zrozumieć, skąd się biorą nasze wzorce emocji, myśli i zachowań, a także metody ich zmiany.Arnoud Arntzprofesor psychologii klinicznej, Uniwersytet AmsterdamskiCzy jesteś osobą szczególnie krytyczną wobec siebie? A może bardzo surową i wymagającą w stosunku do najbliższych? Nie potrafisz samodzielnie podejmować decyzji, czujesz się osamotniony i trudno ci mówić o swoich potrzebach? A może wprost przeciwnie - jesteś zbyt pewny siebie, nadmiernie kontrolujesz otoczenie i za wszelką cenę chcesz być w centrum uwagi?Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa. Czasem niesiemy z sobą przez życie przyjemne wspomnienia, a czasem bagaż przykrych i bolesnych przeżyć, które nas przytłaczają. Wówczas zamiast cieszyć się chwilą obecną, wpadamy w emocjonalne pułapki i nieświadomie sięgamy po utarte strategie działania, które kiedyś nas chroniły, a teraz zamykają w zaklętym kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia.Dzięki tej książce wyzwolisz się spod zgubnego wpływu swoich doświadczeń - zrozumiesz i przezwyciężysz negatywne wzorce myślenia oraz powiązane z nimi emocje i zachowania. Poradnik, oparty na zasadach terapii schematów - podejścia o udowodnionej wysokiej skuteczności - jest źródłem praktycznej wiedzy i narzędzi, które pomogą ci:Ľ odkryć, jak niezaspokojone potrzeby z dzieciństwa wpływają na twoje obecne życie,Ľ zidentyfikować odruchowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,Ľ wypracować zdrowe sposoby dbania o siebie i zaspokajania swoich potrzeb,Ľ rozwinąć umiejętności potrzebne, by odpowiednio reagować na wyzwania i problemy emocjonalne.Przedstawione w książce techniki i przykłady pomogą ci przerwać autodestrukcyjne błędne koła i utorują drogę do szczęśliwszego życia.Stań się Zdrowym Dorosłym, który potrafi odpowiednio zadbać o siebie i swoje potrzeby!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20040 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5. (dostępność ok. 30.06.2022)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22305 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia na stronie 187. Indeks.
Czy jesteś osobą szczególnie krytyczną wobec siebie? A może bardzo surową i wymagającą w stosunku do najbliższych? Nie potrafisz samodzielnie podejmować decyzji, czujesz się osamotniony i trudno ci mówić o swoich potrzebach? A może wprost przeciwnie – jesteś zbyt pewny siebie, nadmiernie kontrolujesz otoczenie i za wszelką cenę chcesz być w centrum uwagi? Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa. Czasem niesiemy z sobą przez życie przyjemne wspomnienia, a czasem bagaż przykrych i bolesnych przeżyć, które nas przytłaczają. Wówczas zamiast cieszyć się chwilą obecną, wpadamy w emocjonalne pułapki i nieświadomie sięgamy po utarte strategie działania, które kiedyś nas chroniły, a teraz zamykają w zaklętym kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia. Dzięki tej książce wyzwolisz się spod zgubnego wpływu swoich doświadczeń – zrozumiesz i przezwyciężysz negatywne wzorce myślenia oraz powiązane z nimi emocje i zachowania. Poradnik, oparty na zasadach terapii schematów – podejścia o udowodnionej wysokiej skuteczności – jest źródłem praktycznej wiedzy i narzędzi, które pomogą ci: • odkryć, jak niezaspokojone potrzeby z dzieciństwa wpływają na twoje obecne życie, • zidentyfikować odruchowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach, • wypracować zdrowe sposoby dbania o siebie i zaspokajania swoich potrzeb, • rozwinąć umiejętności potrzebne, by odpowiednio reagować na wyzwania i problemy emocjonalne. Przedstawione w książce techniki i przykłady pomogą ci przerwać autodestrukcyjne błędne koła i utorują drogę do szczęśliwszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22350 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: The selective mutism resource manual.
U dołu okładki: Dodatkowo 282 strony na płycie CD.
Indeks.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i - co ważne - dla rodziców, a także młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono płytę CD z gotowymi materiałami, które można drukować i kopiować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20586 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20508 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
Bibliografia, netografia na stronie 618.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego - samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. KWESTIE POJĘCIOWE * 1. Po co diagnozować? * 2. Psychoanalityczna diagnoza charakteru * 3. Poziomy rozwojowe organizacji osobowości * 4. Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości * 5. Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne * 6. Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu) * * II. TYPY ORGANIZACJI CHARAKTERU * 1. Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna) * 2. Osobowość narcystyczna * 3. Osobowość schizoidalna * 4. Osobowość paranoidalna * 5. Osobowość depresyjna i maniakalna * 6. Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna) * 7. Osobowość obsesyjna i kompulsywna * 8. Osobowość histeryczna (histrioniczna) * 9. Osobowość dysocjacyjna * * Dodatek. Zalecany format wywiadu diagnostycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1502 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Diagnoza psychoanalityczna / Nancy McWilliams ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie drugie w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 480 stron ; 25 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe, zaktualizowane wydanie.
Bibliografia na stronach 421-460. Indeksy.
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie cenionej publikacji!W nowym wydaniu Diagnozy psychoanalitycznej Nancy McWilliams przeszła samą siebie. Pierwsza edycja - zasłużenie uważana za klasyk - była integracyjnym majstersztykiem, a druga jest jeszcze lepsza. [.] Jest to jednocześnie niezbędne źródło wiedzy dla początkujących terapeutów oraz cenne narzędzie dydaktyczne i obszerne źródło wskazówek dla doświadczonych klinicystów.dr David J. WallinW książce w przystępny sposób przedstawiono psychoanalityczną teorię osobowości i jej implikacje praktyczne. Autorka omawia główne typy charakteru i tłumaczy, jak poznanie indywidualnej struktury osobowości pacjenta powinno kształtować uwagę terapeuty i styl interwencji terapeutycznej. Opis uzupełnia licznymi przykładami z własnej praktyki klinicznej. Podręcznik stanowi nieocenione źródło wiedzy zarówno dla profesjonalistów, jak i dla studentów. Uzupełnione i zaktualizowane wydanie odzwierciedla rozwój badań z zakresu psychoanalizy.Jest to książka dla wszystkich klinicystów, którzy chcą dogłębnie zrozumieć swoich klientów oraz pomóc im wieść bogatsze i bardziej autentyczne życie. Nancy McWilliams syntetyzuje stuletnią wiedzę kliniczną, oferując ją w formie przystępnej i użytecznej dla terapeutów o dowolnej teoretycznej perswazji. Pierwsze wydanie Diagnozy psychoanalitycznej zyskało status klasyka, drugie jest wyjątkowo przejrzyste i mistrzowskie.dr Jonathan ShedlerDepartment of Psychiatry, University of Colorado School of Medicine
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 291-296. Indeks.
Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłuma­czyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi. Co roku rodzi się więcej dzieci z autyzmem. Zdaniem autora niniejszej publikacji - doktora Roberta Melillo - ASD jest efektem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome - FDS), czyli braku równowagi mózgu. FDS to według doktora Melillo stan nie tylko odwracalny, ale także taki, któremu można zapobiec. Niniejsza publikacja to program prekoncepcji, czyli środków zaradczych, które należy przedsięwziąć, by zminimalizować bądź też nawet całkowicie wykluczyć ryzyko wystąpienia ASD u niepoczętego lub nienarodzonego dziecka. Jeszcze nigdy stan zdrowia przyszłych rodziców nie był tak ważny jak teraz - w czasach epidemii autyzmu. Doktor Robert Melillo prowadzi praktykę lekarską od ponad 25 lat i jest jednym z najbardziej uznanych światowych autorytetów w dziedzinie dziecięcych zaburzeń neurologicznych. Specjalizuje się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, zaburzeniu koncentracji uwagi (ADD) i ADHD, dysleksji, zespole Aspergera, zespole Tourette’a, zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym oraz innych trudnościach związanych z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 483.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Wiek: 8-12 lat.
56 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej i uważności.
Czy twoje dziecko miewa dokuczliwe myśli na temat przyszłości lub przeszłości? Czy niekiedy przytłaczają je emocje takie jak niepokój, lęk, zdenerwowanie?
Każdy czasem się czymś martwi. Jednak częste i intensywne zamartwianie się może utrudniać funkcjonowanie w wielu obszarach życia. W przypadku dzieci silnie wpływa na sferę relacji, emocji i nauki. W tym poradniku znajdziesz 56 ćwiczeń odpowiednich dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Wszystkie oparte są na strategiach i technikach o potwierdzonej naukowo skuteczności, które pomagają poradzić sobie z emocjami i zachowaniami związanymi z zamartwianiem się. Autorka pokaże twojemu dziecku, jak wykorzystać własne mocne strony, by poradzić sobie ze zmartwieniami i poczuć się lepiej. Proponowane przez nią ćwiczenia pomogą mu w pogłębieniu samoświadomości, wzmocnieniu wiary w siebie i budowaniu odporności psychicznej.
Książka "Każdy czasem się martwi” pomoże dziecku: przestać się zamartwiać ; zacząć myśleć pozytywnie ; zbudować odporność psychiczną ; zmniejszyć stres ; zwiększyć pewność siebie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22693 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Dla dzieci w wieku 8-12 lat.
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki uważności. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. Dzięki tej książce twoje dziecko: odkryje swoje supermoce ; zrozumie, czym są lęk i stres ; pozna techniki radzenia sobie z nimi ; dowie się, na czym polega uważność ; nauczy się rozpoznawać niepokojące myśli i radzić sobie z nimi ; poczuje się lepiej i nabierze pewności siebie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-139.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką - lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich.dr Brenda Smith MylesOhio Center for Autism and Low IncidenceW niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5-9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21227 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.Nieustannie rośnie świadomość nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przedstawicieli władz dotycząca zjawiska dysleksji, co jest pokrzepiającym sygnałem. Od początku XXI wieku obserwujemy, że rządy wielu krajów aktywnie poszukują specjalistycznej wiedzy na ten temat, by potem przez pracę grup specjalistów i zmiany legislacyjne torować drogę nowym regulacjom w systemie szkolnictwa mającym przynieść udogodnienia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, na przykład dla dzieci z dysleksją. [.] W żadnym wypadku nie wolno nam pominąć w naszych rozważaniach rodziców. Mają oni wiele do zaoferowania, a ich doświadczenia, przemyślenia i wsparcie okazują się dla szkół bezcenne. Być może to właśnie współpraca jest kluczem do sukcesu. Wyniki badań naukowych dostarczają wiedzy, jednak faktyczny wpływ na sytuację można uzyskać dzięki skutecznej komunikacji między domem a szkołą. Dzielenie się obawami i pomysłami ma nieocenioną wartość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 376-387. Indeksy.
Kontekstualna terapia schematów to przełomowa książka integrująca terapię schematów z nurtami trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Do podstawowego modelu Jeffreya E. Younga autorzy włączyli koncepcje i metody interwencji zaczerpnięte z terapii akceptacji i zaangażowania, terapii skoncentrowanej na współczuciu i psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej. Pomagają one klientowi rozpoznać niezdrowe style radzenia sobie i wzorce zachowań oraz zwiększyć elastyczność psychologiczną. W zaktualizowanym modelu rolą terapeuty jest już nie tylko pomaganie w opracowaniu bardziej adaptacyjnej treści schematów, lecz również pogłębianie świadomości trybów, jako podstawowego mechanizmu zmiany. W książce opisano także techniki doświadczeniowe i skoncentrowane na emocjach.Zasady pracy psychoterapeutycznej zostały objaśnione za pomocą opisów przypadków i dialogów z klientem, które szczegółowo ilustrują etap konceptualizacji i stosowanie poszczególnych strategii terapeutycznych. Ta ważna książka zawiera przejrzysty, kompleksowy plan postępowania, który ułatwi terapeucie opracowanie interwencji i pomoże skroić ją na miarę z wykorzystaniem skutecznych technik osadzonych w pełnej troski relacji terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-139.
Niniejsza książka to zbiór wskazówek terapeutycznych dla dorosłych zmagających się z ADHD. W poszczególnych rozdziałach autorzy opisują skuteczne metody terapii dostępne dla pacjentów. Ten autorski program powstał na podstawie najnowszych badań nad zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzięki niemu pacjent będzie lepiej radził sobie z trzema głównymi objawami zaburzenia: trudnościami ze skupieniem uwagi, problemami z organizacją i planowaniem oraz impulsywnością. Zrozumie, czym jest ADHD, będzie w stanie zmierzyć się z nim i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawią jakość życia nie tylko pacjenta, ale i jego najbliższych.
Rozdział 1 Wprowadzenie * Rozdział 2 Ogólny zarys programu terapeutycznego * Rozdział 3 Udział członka rodziny w terapii * Moduł 1 Organizacja i planowanie * Rozdział 4 Fundament: umiejętności organizacji i planowania * Rozdział 5 Zorganizowanie się w sytuacji wielu zadań * Rozdział 6 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami * Rozdział 7 Porządkowanie dokumentów * Moduł 2 Osłabianie skłonności do rozpraszania się * Rozdział 8 Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi * Rozdział 9 Przystosowanie otoczenia * Moduł 3 Myślenie adaptacyjne * Rozdział 10 Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD * Rozdział 11 Myślenie adaptacyjne * Rozdział 12 Strategie myślenia adaptacyjnego - ćwiczenia i powtórka * Moduł 4 Dodatkowe umiejętności * Rozdział 13 Zastosowanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z prokrastynacją * Rozdział 14 Zapobieganie nawrotom
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17570 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.03.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-166.
ADHD jest coraz poważniejszym problemem nie tylko w przypadku dzieci, ale również osób dorosłych. Prowadzi się wiele badań mających na celu lepsze poznanie tego zaburzenia oraz opracowanie terapii, która pozwoli w pełni nad nim zapanować. Klinicyści ze szpitala w Bostonie stworzyli pierwszy program terapii ADHD dla dorosłych. Niniejszy podręcznik zawiera omówienie tego programu. Autorzy charakteryzują najczęstsze objawy ADHD, opisują kryteria diagnostyczne zaburzenia oraz analizują wpływ leczenia farmakologicznego na poprawę stanu zdrowia. Przedstawiają główne metody pracy terapeutycznej z pacjentem i pomagania mu w radzeniu sobie z rozproszeniem uwagi, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami z adaptacją w różnych środowiskach i z nawiązywaniem trwałych relacji. Opisany program terapeutyczny obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego dorosłym z ADHD funkcjonowanie. Ten przejrzysty układ pozwala terapeucie krok po kroku pracować z pacjentem nad eliminowaniem każdej trudności. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwalaniu zaproponowanych rozwiązań, aby zapobiec nawrotom objawów i aby pacjent umiał sam sobie z nimi poradzić.
Moduł 1 Psychoedukacja, organizacja i planowanie * Sesja 1 Psychoedukacja i wprowadzenie do umiejętności organizacji * i planowania * Sesja 2 Udział członka rodziny w terapii * Sesja 3 Zorganizowanie się w sytuacji wielu zadań * Sesja 4 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami * Sesja 5 Porządkowanie dokumentów * Moduł 2 Osłabianie skłonności do rozpraszania się * Sesja 6 Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi * Sesja 7 Przystosowanie otoczenia * Moduł 3 Myślenie adaptacyjne * Sesja 8 Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD * Sesja 9 Myślenie adaptacyjne * Sesja 10 Strategie myślenia adaptacyjnego - ćwiczenia i powtórzenie * Moduł 4 Dodatkowe umiejętności * Sesja 11 Zastosowanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z prokrastynacją * Sesja 12 Zapobieganie nawrotom
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 371-376. Indeks rzeczowy.
Kształtują nas nasze doświadczenia - zarówno dobre, jak i złe. Bez względu na to, jakie przeżycia mamy za sobą, to właśnie one znacząco wpływają na nasze relacje z ludźmi. Szczególnie na nasze związki miłosne. Co zrobić, aby negatywne doświadczenia sprzed lat nie determinowały naszych związków? Jak ustrzec się przed powtarzaniem destrukcyjnych zachowań, które psują relacje? Dzięki tej książce uporasz się ze swoją przeszłością, z doświadczeniami sprzed lat lub brakami z dzieciństwa, które dziś odbijają się na twoim związku. Przepracowanie pułapek przeszłości pomoże ci uniknąć powielania negatywnych wzorców zachowań. Opracowany przez autorów kompleksowy plan ułatwi ci radzenie sobie z dysfunkcyjnymi trybami. Dowiesz się, w jaki sposób, często nieświadomie, przenosisz poznane wcześniej modele zachowań do obecnego związku, co może być przyczyną wielu problemów. Autorzy proponują ponad 90 wyjątkowych ćwiczeń opartych na terapii schematów, które krok po kroku pomogą ci naprawić relację z bliską osobą. Fundamentem zdrowego i szczęśliwego związku jest emocjonalna stabilność i zrównoważenie każdego z partnerów. Ten poradnik pomoże ci zbudować i utrwalić taki fundament.Stań się Zdrowym Dorosłym, który stworzy udany i trwały związek!Nie jest trudno się zakochać. Dużo trudniej jest stworzyć związek. A jeszcze trudniej - sprawić, żeby był to związek, który przetrwa życiowe burze. Wchodząc z kimś w bliską relację, wnosimy do niej bagaż doświadczeń z całego wcześniejszego życia. Czasem mamy w tym bagażu zdrowe narzędzia do budowania i naprawy relacji. Czasem jest to historia ran i braków z dzieciństwa, które przekładają się na tworzone przez nas związki. Autorzy książki, bazując na najnowszej wiedzy i swym ogromnym doświadczeniu, pokazują, jak uzdrowić relację. Opisują też bogaty zestaw narzędzi pomocnych w tym procesie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 115.
Wiek: 12-17 lat.
Skoro masz ADHD, to prawdopodobnie kłopot sprawiają ci organizacja i nauka, a także zarządzanie czasem i ustalanie priorytetów. Być może zmagasz się z problemami ze słuchaniem i z koncentracją oraz z impulsywnścią i regulacją emocji. Bardzo mozliwe, że odczuwasz niepokój i różne obawy, a poczucie inności znacząco wpływa na twoją samoocenę. ADHD może wydawać się przytłaczające- ale wcale nie musi takie być.
Ta książka pomoże ci oswoić największe trudności i znaleźć rozwiązanie problemów, które najbardziej ci dokuczają. Poznasz konkretne, przydatne na co dzień techniki i strategie, dzięki którym zapanujesz nad chaosem w swojej głowie i wyciszysz negatywne myśli.
Pamiętaj jednak, że ADHD to nie tylko uciążliwe trudności i przeszkody, z którymi się zmagasz. Ta ksiązka pomoże ci odkryć oraz wykorzystać twoje talenty, z których nawet nie zdajesz sobie sprawy. Dzięki niej: poznasz różne typy ADHD, dowiesz się, jak zapanować nad impulsami, nauczysz się planować, organizować i ustalać priorytety, wyciszysz lęk i odnajdziesz równowagę, rozpoznasz swoje ukryte talenty. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22765 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej