Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(175)
Forma i typ
Książki
(175)
Poradniki i przewodniki
(56)
Publikacje fachowe
(37)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(162)
wypożyczone
(39)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(8)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(165)
Autor
Okuniewski Juliusz
(19)
Attwood Tony (1952- )
(13)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(12)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(11)
Milewski Stanisław (1956- )
(9)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Jaroszewski Karol
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(6)
Błeszyński Jacek (1963- )
(5)
Kranowitz Carol Stock
(5)
Masłowska Katarzyna
(5)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(4)
Baker Jed E
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Domagała Aneta
(3)
Gray Carol (1952- )
(3)
Kotowska Adrianna
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Zano Agata
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Evans Craig R
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kazek Beata
(2)
Kuczkowski Jerzy
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Melillo Robert
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Sher Barbara
(2)
Shore Stephen M. (1961- )
(2)
Sorensen Patricia
(2)
Speck Otto
(2)
Voss Angie
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Łuczyński Edward (1947- )
(2)
Amann Amber
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Barron Sean
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biel Lindsey
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdashina Olga (1958- )
(1)
Borkowska Maria
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Bowers Keri
(1)
Bradway Lauren Carlile
(1)
Brutten Gene J (1928-2013)
(1)
Bullock Claire
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Castleman Bob
(1)
Charner Kathy
(1)
Christian Mitch
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Clark Charlie (1977- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Coughlin Patricia Della Selva (1954- )
(1)
Davis Brenda (1959- )
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Delaney Tara
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dubin Nick
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Duffy D`Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elsässer Urban
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(142)
Okres powstania dzieła
2001-
(113)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(175)
Język
polski
(175)
Odbiorca
Rodzice
(47)
Nauczyciele
(26)
Logopedzi
(16)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Psycholodzy
(11)
Szkoły wyższe
(10)
Psychoterapeuci
(7)
Studenci
(6)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci
(5)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Lekarze
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Rehabilitanci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ergoterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(29)
Autyzm
(28)
Dziecko autystyczne
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(20)
Logopedia
(18)
Zespół Aspergera
(16)
Zaburzenia mowy
(14)
Dziecko
(12)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Mowa
(9)
Osoby z autyzmem
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(8)
Terapia logopedyczna
(7)
Dzieci
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Nauczanie
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Zmysły
(6)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Mózg
(5)
Terapia zabawą
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Terapia psychodynamiczna
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Jąkanie
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Otępienie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wychowanie
(3)
Zachowanie
(3)
Zespół ADHD
(3)
COVID-19
(2)
Choroba Alzheimera
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gniew
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena
(2)
Język
(2)
Język dziecka
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Leczenie
(2)
Lęk
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nerwice
(2)
Neurobiologia
(2)
Neurologopedia
(2)
Neurorehabilitacja
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Pisanie
(2)
Praca
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoterapia
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Ruchy
(2)
Samodzielność
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Stres zawodowy
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaburzenia głosu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(66)
Podręcznik
(18)
Opracowanie
(13)
Monografia
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Podręczniki
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Psychologia
(40)
Medycyna i zdrowie
(30)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
175 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 153-159.
Metoda Gestów Obrazujących Ruchy Artykulatorów (©GORA) powstała [.] po to, aby wesprzeć terapię logopedyczną dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, jako pomoc w rozwiązaniu problemów w czuciu ułożenia narządów artykulacyjnych. Gesty wizualizują wybrane cechy artykulacyjne głosek, co pozwala małym pacjentom przekładać prosty układ palców i ruchów dłoni na trudne do wykonania ruchy narządów artykulacyjnych.Ze wstępuKsiążka znajdzie bardzo wielu odbiorców wśród logopedów praktyków pracujących głównie z dziećmi, ale także z dorosłymi. Jest ona kierowana również do rodziców [.], aby mogli oni stać się w pełni świadomymi partnerami specjalistów podczas prowadzonej terapii [.]. Opanowane [.] gesty będą [.] wykorzystywane w warunkach domowych podczas ćwiczeń utrwalających daną umiejętność. [System] gestów GORA może być także pomocny w nauczaniu obcokrajowców języka polskiego.Z recenzji dr Danuty Emiluty-RozyaUporządkowane i precyzyjnie opisane sposoby wizualizacji ruchów artykulacyjnych mogą pomóc logopedom, a także rodzicom i opiekunom w kształtowaniu prawidłowych wzorców wymowy u osób z zaburzeniami kinestezji artykulacyjnej i/lub kontroli słuchowej. [.] Naturalność, prostota i przejrzystość metody GORA umożliwia jej zastosowanie w pracy z dziećmi i dorosłymi.Z recenzji prof. UMCS i UWM, dr hab. Jolanty Panasiuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami - opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18898 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 249.
Domek terapeutyczny... ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które ? w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą ? pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych:wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem;wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem;ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie;domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania;sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron;sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.Książka otrzymała nagrody Margot Marek Book Award, przyznaną przez International Dyslexia Association, oraz Ken Book Award, przyznaną przez National Alliance for the Mentally Ill.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19081 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek.Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18577 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Maria Wheeler, niezwykle empatyczna i mądra analityczka zachowania, nie tylko dobrze rozumie trudności wynikające z zaburzeń przetwarzania bodźców zmysłowych, ale także ma świadomość milionów innych różnic, które stanowią przyczynę problemów z korzystaniem z toalety. W tej wyjątkowej książce autorka opisuje i wyjaśnia trudności o charakterze sensorycznym, poznawczym, emocjonalnym, rozwojowym oraz komunikacyjnym. Oferuje też rozsądne, wykonalne zalecenia dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, którzy starają się pomóc osobom z autyzmem w opanowaniu umiejętności korzystania z toalety.Z przedmowy Carol S. Kranowitz, autorki książki Nie-zgrane dziecko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w jezyku angielskim przy pracach.
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[124].
Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat zaburzeń odżywiania się - anoreksji i bulimii. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta nie tylko na literaturze, ale także rzetelnych badaniach Autorki, która mieszkała w domach osób chorych. Dzięki temu mogła poznać codzienne życie tych rodzin, ich obawy, myśli, zwyczaje, by w tej książce ukazać anoreksję i bulimię z perspektywy osób, których te choroby dotyczą. Jest więc w niej tragizm, rozpacz, załamanie i bezradność, ale także perspektywa powrotu do zdrowia oraz normalnego życia i jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-895. Indeks.
Zalecana literatura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów również w języku angielskim.
Zaburzenia komunikacji pisemnej to zbiór tekstów, których autorami są najwybitniejsi polscy specjaliści w zakresie problematyki trudności w czytaniu i pisaniu. Tytułowe zaburzenia są w recenzowanej pozycji ukazane wieloaspektowo i z punktu widzenia różnych dziedzin wiedzy. To nie tylko wartościowa od strony naukowej publikacja, ale też książka o walorach praktycznych, pozwalająca nauczycielom, wychowawcom, logopedom czy rodzicom zrozumieć istotę problemów, które mogą występować w związku z opanowywaniem sztuki posługiwania się słowem pisanym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on. stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
CZĘŚĆ I. Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze * ROZDZIAŁ 1. Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji * ROZDZIAŁ 2. Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej * ROZDZIAŁ 3. Psycholingwinistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna * ROZDZIAŁ 4. Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych * ROZDZIAŁ 5. Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania * ROZDZIAŁ 6. Klasyfikacja błędów w pisaniu * ROZDZIAŁ 7. Ortografia a umiejętność pisania * ROZDZIAŁ 8. Grafomotoryka i jej zaburzenia * ROZDZIAŁ 9. Umiejętność czytania - symptomatologia trudności * ROZDZIAŁ 10. Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego * ROZDZIAŁ 11. Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania * CZĘŚĆ II. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy * ROZDZIAŁ 12. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z dyslalią * ROZDZIAŁ 13. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami językowymi (SLI) * ROZDZIAŁ 14. Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 15. Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 16. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - uwarunkowania i symptomatologia * ROZDZIAŁ 17. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia * ROZDZIAŁ 18. Trudności w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie * ROZDZIAŁ 19. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią * ROZDZIAŁ 20. Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania * ROZDZIAŁ 21. Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna * ROZDZIAŁ 22. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera * CZĘŚĆ III. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia * ROZDZIAŁ 23. Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu * ROZDZIAŁ 24. Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie * ROZDZIAŁ 25. Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznej IBE * ROZDZIAŁ 26. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego * ROZDZIAŁ 27. Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu czyli dlaczego potrzebujemy testów * ROZDZIAŁ 28. Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje * ROZDZIAŁ 29. Starszy uczeń z dysleksją - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego * ROZDZIAŁ 30. Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej * ROZDZIAŁ 31. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową) * ROZDZIAŁ 32. Metoda dobrego startu MDS Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Lektura uzupełniająca z opisami" s. 102-103.
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJW niniejszej publikacji Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 179-182. Indeks.
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19357 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-275.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem.Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się.Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), to na pewno masz już pewne pojęcie na temat edukacji domowej. Być może od zawsze uczysz dziecko w domu, a może zaskoczyło cię zamknięcie szkół z powodu COVID-19. Być może twoja rodzina wciąż przebywa głównie w domu. Nauczyliście się zachowywać dystans fizyczny, stosować maseczki i często myć ręce, ale wasza szkoła może nie jest jeszcze gotowa na ponowne otwarcie. Jeśli jest czynna, ale masz w rodzinie osoby z grup ryzyka, być może wybrałeś opcję nauki w domu.Nawet jeśli dziecko jest w stanie regularnie uczęszczać do szkoły, może mu się przydać pewien rodzaj organizacji w weekendy i w trakcie wakacji. Może nawet zdecydujesz się na naukę hybrydową. Niezależnie od tego, jakie masz powody, szukasz wsparcia w realizacji edukacji domowej nastawionej na dzieci z autyzmem (fragment wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Streszczenia angielskie przy artykułach.
W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...]Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy.Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów.Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 202-208.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa - zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa - pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania.To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18528 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej