Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(113)
Forma i typ
Książki
(113)
Publikacje fachowe
(57)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje naukowe
(34)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(11)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(89)
Autor
Gubała Magdalena
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Minahan Jessica
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Sunderland Margot
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Żmuda Edyta
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Berent Damian
(1)
Białek Kinga
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bye Sean Gasper
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Covan David
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duda Anna K
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Fetkowski Antoni
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Guziuk Marta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Głodowska Małgorzata
(1)
Hadwin Julie
(1)
Hayes Louise L
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Jasielska Dorota
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jerzak Marta
(1)
Johnson Roger
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(103)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Język
polski
(112)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Pedagodzy
(113)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dzieci
(18)
Uczucia
(15)
Wychowanie
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Uczniowie
(9)
Język polski
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Mowa
(7)
Młodzież
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Wymowa
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Nastolatki
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Bajkoterapia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dojrzewanie
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Dziecko trudne
(4)
Gniew
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Onomatopeja
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Strach
(4)
Zespół ADHD
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Konflikt szkolny
(3)
Lęk
(3)
Nauczanie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Afazja
(2)
Asertywność
(2)
Autyzm
(2)
Bunt
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja psychologiczna
(2)
Emocje
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pisanie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stres
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Tolerancja
(2)
Trauma
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaangażowanie szkolne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zdolności
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(52)
Scenariusz zajęć
(15)
Podręcznik
(12)
Monografia
(11)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Ćwiczenia logopedyczne
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Książka obrazkowa
(4)
Książki dla małych dzieci
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Program nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
113 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej odmienna nazwa ilustratora, poprawna nazwa: Elżbieta Śmietanka-Combik.
Indeks.
Wiek: 3+.
Wspieraj pozytywne zachowanie poprzez angażujące ćwiczenia! Dzieci często mają kłopoty z zachowaniem, a to dlatego, że brakuje im narzędzi, aby poradzić sobie z silnymi emocjami. Ta książka to zbiór kilkudziesięciu zadań, dzięki którym dzieci nauczą się nazywać uczucia czy rozwijać empatię oraz dowiedzą się, jak zachowywać spokój. Proste ćwiczenia i aktywności, takie jak budowanie fortów uczuć, robienie kojących wiatraczków czy oddychanie jak smoki, będą miały pozytywny wpływ na dzieci. Książka stworzona tak, by przykuć uwagę dzieci. Charakteryzuje się m.in. różnorodnością zadań (rysowanie, pisanie, gry, zabawy ruchowe, projekty artystyczne, prace manualne i twórcze ćwiczenia), samodzielną nauką (zadania z instrukcjami krok po kroku, z użyciem prostych materiałów, z niewielką pomocą dorosłych lub bez niej) oraz kolorowymi i urokliwymi rysunkami ułatwiającymi zrozumienie zadań. Oto ciekawe i skuteczne sposoby, które pomogą dzieciom budować pozytywne zachowanie na co dzień. Książka dla dzieci w wieku 3+ Stacy Spensley – trenerka, pisarka, podcasterka i nauczycielka. W swojej pracy skupia się na pomaganiu rodzicom w rozwoju i dbaniu o siebie. Założycielka Semi-CrunchyMama® – projektu wspierającego rodziców – gdzie uczy ich pewniej podejmować decyzje w różnych sprawach czy rozmawiać z dziećmi na bardziej wymagające tematy jak sprawiedliwość społeczna, inkluzywność czy bezstronność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22265 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Książka
W koszyku
Co to tak człapie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak człapie?" Czapu Czipu próbuje rozwikłać zagadkę, którą skrywa jego wielka czapka. Dochodzą z niej dziwne dźwięki, jakie zwierzątko je wydaje Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak kapie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak kapie?" Czapu Czipu zastanawia się, jakie niespodzianki szykuje nadchodząca wiosna. Co kryje w sobie jego czarodziejska czapka? Czy dochodzący z niej tajemniczy dźwięk to odgłos deszczu, burzy, a może śniegu? Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Co to tak skrobie? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak skrobie?" Czapu Czipu zastanawia się, kto ukrył się w czapce. Pająk? Ptak? Czarownica skrobiąca marchewkę? A może jeszcze ktoś inny? Czy potrafisz naśladować dźwięki wydobywające się z czarodziejskiej czapki? Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to tak świszczy? / koncepcja, tekst i ilustracje: Bogna Sroka-Mucha. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2020. - [12] stron : ilustarcje kolorowe ; 21 cm.
(Czapu Czipu : zabawy z wyobraźnią)
(Edukacyjny Egmont)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 0-3 lat.
W książce "Co to tak świszczy?" z czapki Czapu Czipu wydobywają się tajemnicze dźwięki. Sprawdź razem z bohaterem, skąd się biorą i spróbuj wydać podobne odgłosy! Czapu Czipu to ciekawski chłopiec o bujnej wyobraźni. Ma wielką papierową czapkę, która jest jak czarodziejski kapelusz - potrafi naśladować ludzi, zwierzęta i przedmioty, a chłopcu szykuje różne zagadki. Mały czytelnik też stara się je odgadnąć. Przygląda się, jak czapka zmienia kształty i próbuje naśladować wydobywające się z niej dźwięki. Nowa seria kartonowych książeczek Czapu Czipu wspierającej naukę mowy to także doskonała zabawa i praktyczna wiedza o świecie. Znakomita pomoc dla rodziców, pedagogów, logopedów! Proste historie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, ćwiczenia artykulacji konkretnych głosek oraz zabawy z wyobraźnią inspirujące do wspólnej zabawy. Zagadki dźwiękowe i wizualne dla dzieci w wieku 0-3 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich ??? diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy ??? negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia stronach [137]-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są "wystarczająco dobre", są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Jak widzą życie dzieci, które uważają, że są bezwartościowe * Rozdział 2. Zrozumieć dziecięce poczucie bezwartościowości * Rozdział 3. Co mówić dziecku, które uważa, że jest bezwartościowe,i jak z nim postępować * Rozdział 4. Jak pomóc dziecku rozmawiać o negatywnych uczuciach do samego siebie i je przepracować - ćwiczenia * Rozdział 5. Czy dzieci z niską samooceną mogą odnieść korzyści z pracy z psychologiem lub terapeutą * Literatura zalecana * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Gniew i agresja, depresja, lęk, separacja lub rozwód, przewlekła choroba, przemoc, uzależnienie.
Bibliografia strony 313-333.
Jeśli Mama jest rozchwiana, świat jest rozchwiany. Jeśli Mama nie jest szczęśliwa, nikt nie jest szczęśliwy. Jeśli Tata budzi strach, świat budzi strach.Jeśli Mama jest zdezorganizowana - czuję, że świat wariujeWszystkie dzieci potrzebują regulacji emocjonalnej ze strony rodziców. Zwłaszcza w przypadku silnych emocji, takich, jak wściekłość, frustracja, stres czy lęk. Rolą rodzica jest to, by wysłuchać dziecko, pomóc mu zrozumieć oraz opanować własne uczucia. Co jednak, jeśli tej równowagi emocjonalnej brakuje samym rodzicom? Jeśli to oni nie radzą sobie z własnymi uczuciami?Rodzice zaabsorbowani własnymi sprawami nie są w stanie skutecznie zająć się potrzebami relacyjnymi i emocjonalnymi swojego dziecka. Nie chodzi tu o przejściowe trudności, które mają miejsce w każdej rodzinie. Problematyczna jest sytuacja, kiedy dzieje się to przez większość czasu, a zachowania rodzica przerażają, zawstydzają lub poniżają dziecko, burzą jego poczucie bezpieczeństwa, wprowadzają chaos, niszczą poczucie własnej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19741 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 13.02.2021)
Książka
W koszyku
Publikacja "Ćwiczymy prawidłową wymowę z Logoludkiem" przeznaczona jest do pracy z dziećmi w różnym wieku, zarówno przedszkolnym, jak i młodszym szkolnym.Książka zawiera dziesięć kolorowych ilustracji wraz z ich czarno-białymi odpowiednikami, które służą zabawom manualnym (kolorowanie, rysowanie po śladzie, wycinanie, przyklejanie), oraz materiał sylabowy, wyrazowy i zdaniowy do zastosowania w ćwiczeniu prawidłowej artykulacji wymienionych głosek. Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów czy osób, których nazwy zawierają ćwiczone głoski. Dodatkową atrakcją jest odszukanie ukrytego na każdym obrazku Logoludka, który w tej książeczce pełni rolę przewodnika i towarzysza zabawy. Dzięki czarno-białym ilustracjom dziecko utrwala poprawną artykulację, gdyż kolorując wybrane elementy obrazka, powtarza nazwę i ćwiczy wymowę. "Ćwiczymy prawidłową wymowę z Logoludkiem" to publikacja uniwersalna, można z niej korzystać podczas zajęć grupowych, indywidualnych, w przedszkolach, szkołach, gabinetach terapeutycznych. Proponowane ćwiczenia sprawdzą się też jako rodzinna rozrywka, która dostarczy wiele radości i satysfakcji, rozbudzi wyobraźnię oraz ciekawość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 255-270. Indeks.
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury - dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku.W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów.*Rozwijanie myślenia w szkole jest zaniedbane. Publikacja pozwoli zbudować fundament dla modelu edukacji konstruktywistycznej, prorozwojowej, w której język (w szczególności pytania stawiane przez uczniów i nauczycieli) pełni funkcję pośrednika pomiędzy uczeniem się a rozwojem. Dostarcza ona teoretycznego wsparcia nauczycielom i pedagogom zainteresowanym problemem, a także pokazuje drogowskazy, możliwości rozwiązań poprzez prezentację m.in. treningu myślenia pytajnego. Otwiera nauczycielom przestrzeń dla podejmowania innowacyjnych rozwiązań, dostarczając im narzędzi.Z recenzji prof. dr hab. Ewy FilipiakW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyE. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje - przejawy - perspektywy wspieraniaJ. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukcesA. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodykaI. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera 17 scenariuszy obrazkowych. Każdy składa się z dużych i zrozumiałych dla najmłodszych dzieci ilustracji, które dzięki swojej prostej formie skupiają uwagę maluchów na istocie wydarzeń. Scenariusze są podstawą do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem elementów narracji. Obrazki pozwalają na wprowadzenie tematu i rozwinięcie go. Charakteryzuje je różnorodność tematyczna, dynamika akcji i ukazanie wyrazistych emocji. W dołączonych instrukcjach znajduje się sporo propozycji zabaw i przykłady uproszczonej narracji. Scenariusze zostały wielokrotnie zastosowane w praktyce terapeutycznej, uzyskały pełną akceptację dzieci. Publikacja to twórczy sposób na wspomaganie rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 241-256. Indeks.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20581 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka.W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.Ze Wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-211. Indeks.
Ukierunkowana na relacje pedagogika ruchu według koncepcji Weroniki SherborneCelem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunkowanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie.Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne.Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-[156].
Dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów, indywidualnych odbiorców.
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia.Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Charaktery, Fundacja TVN, Zdrowie w głowie, Amazon.
Bibliografia do publikowanych treści jest dostępna w redakcji.
Kompendium dopasowane do współczesnych problemów nastolatków i ich rodziców/opiekunów. W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik “Nastolatki na zakręcie”. Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Charaktery, Fundacja TVN, Zdrowie w głowie, Amazon.
Kompendium dopasowane do współczesnych problemów nastolatków i ich rodziców/opiekunów. W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik “Nastolatki na zakręcie”. Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej