Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(82)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Masgutova Svetlana Kimovna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sher Barbara
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Biel Lindsey
(2)
Borkowska Maria
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Korendo Marta
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maas Violet F
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Regner Anna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Voss Angie
(2)
Wianecka Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Brzychcy Ewa
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Delaney Tara
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Hickman Lois
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Klimont Liliana
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lekan Elżbieta
(1)
Majcher Karolina
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masłowska Joanna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Meier Christine
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Miller Lucy Jane
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Newman Joye
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Rappaport Abby
(1)
Raszewska Maria
(1)
Richle Judith
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wiz Bob
(1)
Wojciechowska Hanna (kynolog)
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Rodzice
(16)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele
(7)
Terapeuci
(7)
0-5 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
6-8 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Oligofrenopedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Ergoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Gatunek
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Wiersze
(2)
Gry i zabawy
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rysunek
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację - a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej.Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15732 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia strony 237-241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson [.] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę.W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [.]W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów.Z przedmowy Temple Grandin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20706 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Wydanie I. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-249.
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem.Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację.Dzięki poradnikowi:- dowiesz się, z czego wynikają twoje problemy z koncentracją- wyeliminujesz rozpraszające bodźce zewnętrzne, takie jak bałagan, niefunkcjonalne urządzenie pokoju do nauki i pracy, oraz wewnętrzne: złe nastawienie, zmęczenie lub brak motywacji- nauczysz się angażować w koncentrację zmysły ? wykorzystywać w codziennej pracy odpowiednio dobraną muzykę, zapachy, a nawet smaki- poznasz rozmaite ćwiczenia, gry i zabawy wspomagające koncentrację, m.in. labirynty, dyktanda graficzne i symetryczne, gry zręcznościowe i logiczne- dobierzesz odpowiedni dla siebie zestaw ćwiczeń fizycznych, który pozwoli ci wypocząć, rozładować negatywne emocje i uspokoić umysł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Lektura uzupełniająca z opisami" s. 102-103.
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJW niniejszej publikacji Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 629)
Bibliogr. s. 229-236.
Obszerne studium teoretyczno-empiryczne, dotyczące problemu wspomagania dzieci przejawiających problemy w uczeniu się, łączące wiedzę z zakresu neuropsychologii, psychologii rozwojowej oraz pedagogiki.Autorka postawiła sobie ambitne zadanie polegające na empirycznej weryfikacji skuteczności nowatorskiej metody terapeutycznej, przeznaczonej do psychomotorycznej stymulacji rozwoju dzieci z trudnościami w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera aneks.
Bibliogr. s. 182-190.
Streszcz. w jęz. ang.
W książce przedstawiono związek między zaburzeniami integracji sensorycznej i zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Autorka przedstawia istotę procesów SI, charakteryzuje dysfunkcje w tym obszarze oraz opisuje zaburzenia często mylone z zaburzeniami integracji sensorycznej, opierając się nie tylko na literaturze przedmiotu, ale także na badaniach własnych. Zaprezentowana wiedza pomoże zrozumieć funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami językowymi i SI oraz może okazać się pomocna przy konstruowaniu programów stymulujących rozwój najmłodszych.Publikacja przeznaczona jest dla logopedów i terapeutów integracji sensorycznej, ale może okazać się ciekawą lekturą także dla psychologów, pedagogów, lekarzy pediatrów i rodziców dzieci z zaburzeniami mowy i języka oraz zaburzeniami SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagiWszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna. Dialog oznacza, że przez cały czas musimy dopasowywać się do drugiego człowieka, co nie zawsze jest łatwe dla terapeuty. W realizacji tego zadania pomaga nie tylko specjalistyczna wiedza, lecz także intuicja, która została w tej książce świetnie przedstawiona, choć tak trudno uchwycić ją w słowach.dr Inge FlehmigDzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.Barbara Chrustek-Kusz, terapeutka SI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 63 strony, [5] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład książki wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w ćwiczeniu orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała, ćwiczeniu uwagi i pamięci słuchowej, usprawnianiu motoryki małej i koordynacji ruchów oraz doskonaleniu spostrzegawczości wzrokowej. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 68-70.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tyt. oryg.: The out-of -sync child : recognizing and coping with sensory processing disorder.
Bibliogr. s. 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozpoznanie * 1.Czy u twojego dziecka występuje zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Czwórka nie-zgranych dzieci w domu i w przeszkolił * Zaburzenie przetwarzania sensorycznego: krótka definicja * Najczęstsze objawy * Czym nie jest SPD: podobne symptomy * Problemy powiązane z SPD * Możliwe przyczyny * U kogo występuje dysfunkcja integracji sensorycznej? * Nasze problemy z przetwarzaniem sensorycznym * Przykładowy kwestionariusz historii sensoryczno-motorycznej * Nadzieja jest tuż, tuż * 2.Co może pójść nie tak? * Zmysły * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci * Więc czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Sześć istotnych zastrzeżeń * Typowe a zaburzone przetwarzanie sensoryczne * 3.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * ze zmysłem dotyku * Troje przedszkolaków w trakcie zajęć w kręgu * Płynnie funkcjonujący układ dotykowy * Nie-zgrany zmysł dotyku * W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji dotykowej * 4.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * z układem przedsionkowym * Dwóch pierwszaków w wesołym miasteczku * Płynnie funkcjonujący układ przedsionkowy * Nie-zgrany układ przedsionkowy * W jaki sposób układ przedsionkowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji przedsionkowej * 5.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem z układem proprioceptywnym * Pewien dziewięciolatek na pływalni * Płynnie funkcjonujący układ proprioceptywny * Nie-zgrany układ proprioceptywny * W jaki sposób układ proprioceptywny wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji proprioceptywnej * 6.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem wzroku * Dwie gimnazjalistki w szkole * Płynnie funkcjonujący zmysł wzroku * Nie-zgrany zmysł wzroku * Charakterystyka dysfunkcji wzrokowej * 7.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem słuchu * Trzecioklasistka na lekcji muzyki * Płynnie funkcjonujący zmysł słuchu * Nie-zgrany zmysł słuchu * Charakterystyka dysfunkcji słuchowej * CZĘŚĆ DRUGA: Terapia * 8.Diagnoza i leczenie * Poszukiwanie odpowiedzi przez rodzica * Kiedy twojemu dziecku potrzebna jest profesjonalna pomoc * Dokumentowanie zachowania dziecka * Diagnozowanie problemu * Różne terapie, różne podejścia * Spotkanie terapeuty z dzieckiem * Prowadzenie notatek * 9.Twoje dziecko w domu * Olśnienie rodzica * Zbilansowana dieta sensoryczna * Pobudzanie przetwarzania sensorycznego w domu * 10.Twoje dziecko w przedszkolu i szkole * Ile potrafi zdziałać komunikacja! * Gdybyż tylko szkoła bardziej przypominała dom * Komu powiedzieć? * Dopasowanie szkoły i dziecka * Wspieranie sukcesu twojego dziecka w szkole * 11.Radzenie sobie z emocjami dziecka * Typowy okropny poranek * Porady ekspertów * Co robić, a czego nie robić * 12.Zobacz swoje dziecko w innym świetle * Rodzicielskie olśnienie * Oświecenie * Słowa otuchy innych rodziców * Dodatek A: Maszyna przetwarzania sensorycznego * Dodatek B: Cztery poziomy integracji sensoryczne) według dr Ayres * Słowniczek * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
"Polecane książki i inne media" s. 334-[336].
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1.Dzieci potrzebują ruchu! * Nie-zgrane dziecko * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego (SPD)? * Terapia integracji sensorycznej * Bezpieczne gry i zabawy pomogą się dziecku zgrać * Bezpieczne: sensoryczno-motoryczne, odpowiednie, przyjemne, łatwe * Przygotowania do bezpiecznych gier i zabaw * Tak i nie * Siedem zasad * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysły * 2.Dotyk (zmysł dotyku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku * Bałagan z niby-farbą * Myjnia z pianki do golenia Śliskie kształty Piaskowe wydmy Dotykowe kształty * Ciastołina * Ciężkie dłonie * Zabawa w chowanego z małymi zabawkami * Szymon mówi - Zrób mi obiad! * W dotykowej spiżarni * Ślady stóp * Precelkowe ludziki * Świąteczne dekoracje * Czarodziejski kolor * Paćkanie bez upaćkania * Kleju, idź sobie! * Na dotykowym szlaku * Teatralne przebieranki * Mumia * Hot dog * Bogactwo w trawie * Przyrodnicza bransoletka * Siorb-preza * 3.Ruch i równowaga (zmysł przedsionkowy) * Ćwiczenia rozwijające zmysł przedsionkowy * Na jednej nóżce * Bujawka Matthew * Rozśpiewana trampolina * Beczka radości * Delikatne rozrabianie * Łódka wiosłowa Na ryby Samolot Konik Jedzie, jedzie pan, pan, pan Lisek i Piernikowy Ludek Przechadzka z taczką Przejażdżka na barana Podwójny tancerz Przewrotkowy ogonek * Moja mała pralnia * Rozhuśtany baseball * Ciasto dla pałkarza Rozhuśtane kopanie Trzęsienie ziemi * Wyprawa na Marsa * Ciocia Klocia * Gosia leci na Słońce * Kąpiel w balii * 4.Pozycja ciała (zmysł proprioceptywny) * Ćwiczenia rozwijające zmysł proprioceptywny * Mata asekuracyjna * Zabawa z dętką * Butelka dla brzdąca * Zabawa z liną * Siatkowy latawiec * Papierowa piłka nożna * Czysty ogródek * Rozkruszanka * Młotek i gwoździe * Wszędzie dobrze, ale w pudełku najlepiej * Na pozycje! * Taśmy-rozciągajki * Jak motylek * Sztuczki z tunelem * Czołganie Na czworakach Ach, śpij, kochanie Spadnij i zgadnij -Kolano czy łokieć? Dotykamy, wyczuwamy Zabłąkany puzzel Pchanie piłki Tunelowy bieg z przeszkodami * Zakupy * Dygotki na pralce * Zgadnij, jak to daleko * Trzymaj ścianę! * Więcej ciekawych pomysłów związanych z propriocepcją * 5.Widzenie (zmysł wzroku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł wzroku * Przekłuwanie O * Plan jak na dłoni * Cytrusowe piłki * Zgadywanki z przedmiotami * Jai alai z grochowymi woreczkami * Wędkowanie * Polowanie na fistaszki * Miliony pudełek * Zabawy rynnowe * Chłodzące kolory * Celny strumień * Kod metronomowy * Latarkowy berek * 6.Słyszenie (zmysł słuchu) * Ćwiczenia rozwijające zmysł słuchu * Rozciąganie z fletem * Słyszeć, widzieć, ruszyć * Taniec z papierowymi talerzami * Wystukiwane melodie * Dopasuj dźwięk * Wyśpiewana gama * Jack i Jill * Muzyczne obręcze * Świąteczne rymy * Kamerton i korek * Bum, pum, dum, dmuch! * Pytania * Ptasie trele * 7.Węch (zmysł powonienia) i smak (zmysł smaku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł powonienia i zmysł smaku * Powiedz, co czujesz * Kulka zapachowa * Zgnieć i powąchaj * Pachnące fiszki * Smello * Posmakuj i powiedz * Nowe wrażenia smakowe * Pora na sałatę * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające umiejętności * 8.Umiejętności oralno-motoryczne * Ćwiczenia rozwijające umiejętności oralno-motoryczne * Żujkowy naszyjnik * Mus jabłkowy przez słomkę * Pracowici pasterze * Chuchanie i dmuchanie * Zaczarowany ogród * Powietrzne zawody * Wydmuchane smuteczki * Nadmuchane gumy * Dynio, dynio * Pocałuj lustro * Dinozaurowy poranek * Szczęśliwa latte Jeffa Cirillo * planowanie motoryczne * Ćwiczenia rozwijające planowanie motoryczne * Rączki na stopy, paluszki na nosy * Pudełkowa ścieżka * Pchaczka * Tor przeszkód * Zabawa z metronomem * Pani Północ * 10.Precyzyjne umiejętności motoryczne (mała motoryka) * Ćwiczenia rozwijające małą motorykę * Klamerkowy strój * Bąbelkowe wybuchy * Budowle z wykałaczek * Tryskające wyścigi * Wyciśnij bryzę * Królicze uszy * No to siu-siu! * Bazgroły na toalecie * Chwytliwe paluszki * 11.Koordynacja obustronna i przekraczanie linii środka ciała * Ćwiczenia rozwijające koordynację obustronną * i umiejętność przekraczania linii środka ciała * Malujemy płot * Polowanie na niedźwiedzie * Łap bąbelki * Słoik masła orzechowego * Marmurowe ślady * Ślady opon * Przekładamy woreczki * Dodatek. Więcej gier i zabaw * Różowy jedwab Ogród zen Ściskacz! Ruszamy samogłoskami * Skacz jak piłeczka Sensoryczny robot Na dachu świata Zapaśnicze ruchy * Gumowa piłka-gumka W kartonowej rurce Sensoryczna symfonia * Ruchliwa gra w kości Mój ulubiony tor przeszkód * Sensoryczne podchody Trzy razy joga * Słowniczek * Przydatne przedmioty * Tabela zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15877 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej