Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(110)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(52)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(62)
Autor
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Antczak Mariola
(1)
Badora Anna
(1)
Banaszak Ewa (1964- )
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biczkowski Mirosław
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bossak-Herbst Barbara (1977- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bykowski Igor
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Dzieńdziora Joanna (1975- )
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Frąckowiak Tomasz (psychologia)
(1)
Gajda Patrycja (psychologia)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górecka Sylwia
(1)
Görner Karol
(1)
Habrat Paweł
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jabłoński Maciej (pedagogika)
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworek Małgorzata (1977- )
(1)
Jaworska Mariola
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kasprzycki Grzegorz
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kister Agnieszka
(1)
Klimek Katarzyna (1969- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kochanowska Ewa (pedagogika)
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kowalewski Ireneusz
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krause Ewa
(1)
Kulińska Ewa (logistyka)
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Kwiatkowski Marcin
(1)
Leszczyńska Barbara
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Ludwikowska Katarzyna
(1)
Majewski Piotr (1981- )
(1)
Makowski Michał
(1)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(1)
Mandrysz Witold (1976- )
(1)
Martyniuk Wiesława
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Masłyk Tomasz
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Motylińska Paulina (informatologia)
(1)
Mrozowicki Adam
(1)
Młynarska Małgorzata (logopeda)
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(11)
Rodzina
(8)
Uczniowie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nauczyciele
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Jakość życia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rynek pracy
(4)
Stres pourazowy
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Badania naukowe
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Odbiór społeczny
(3)
Pokolenie Z
(3)
Postawy
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Uczenie się
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Życie seksualne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
COVID-19
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyskurs dziecięcy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Innowacje
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kariera
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Miłość
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Problemy społeczne
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia penitencjarna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Starość
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Technologie mobilne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Więźniowie
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(2)
Zapobieganie
(2)
Zasoby osobiste (psychologia)
(2)
Zaufanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Zwalczanie
(2)
Związki homoseksualne
(2)
Żłobki
(2)
Administracja publiczna
(1)
Afroamerykanie
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
1945-1989
(5)
Temat: miejsce
Polska
(56)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Powieść
(36898)
Opowiadania i nowele
(13410)
Powieść obyczajowa
(7776)
Poradnik
(5565)
Podręcznik
(4821)
Raport z badań
(-)
Wydawnictwa popularne
(4777)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4226)
Biografia
(3948)
Wiersze
(3444)
Thriller
(3359)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2725)
Publikacja bogato ilustrowana
(2566)
Romans
(2407)
Fantastyka
(2406)
Pamiętniki i wspomnienia
(2392)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2217)
Antologia
(2190)
Powieść historyczna
(1990)
Książka obrazkowa
(1649)
Sensacja
(1372)
Powieść psychologiczna
(1309)
Przewodnik turystyczny
(1259)
Encyklopedia
(1113)
Reportaż
(1050)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(939)
Ćwiczenia i zadania
(914)
Adaptacja literacka
(911)
Saga rodzinna
(902)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(633)
Komiks
(620)
Książki dla małych dzieci
(588)
Powieść erotyczna
(583)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(539)
Praca zbiorowa
(534)
Powieść biograficzna
(517)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(489)
Esej
(471)
Publikacje dla dzieci
(464)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(438)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Wywiad dziennikarski
(410)
Publicystyka polska
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(366)
Komiks przygodowy
(366)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(334)
Gry i zabawy umysłowe
(331)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(252)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(219)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(184)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Autobiografia
(162)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Psychologia
(29)
Medycyna i zdrowie
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fenomen długowieczności : perspektywa psychologiczna : na podstawie badań nad stulatkami / Tomasz Frąckowiak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 485 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [264]-274. Indeks.
"Czy analizując życie stulatków możemy zbliżyć się do poznania istoty i źródeł długowieczności? Czego możemy nauczyć się od stulatków o długim, zdrowym i szczęśliwym życiu? Jak stulatkowie spoglądają na swoją historię życia, na swój wiek i teraźniejszość? Próbując odpowiedzieć na te i inne pytania, w książce przybliżyłem psychologiczną sylwetkę najstarszego pokolenia seniorów, zagadnienie ludzkiej długowieczności bowiem wciąż stanowi tajemnicę i fascynuje." dr Tomasz Frąckowiak "Monografia stanowi wartościową próbę psychologicznego opisania ostatniego etapu życia człowieka, ze zwróceniem uwagi na poczucie jakości życia osób stanowiących elitę biologiczną - stulatków. Autor podjął problematykę rzadko prezentowaną w psychologii rozwoju człowieka, a także ważną poznawczo i społecznie. Uzyskane wyniki stanowią wartościowy wkład do wiedzy o rozwoju człowieka, pokazują, że długowieczność może być traktowana jako odrębny okres rozwojowy o wyraźnie zaznaczających się specyficznych cechach." prof. dr hab. Maria Kielar-Turska (fragment recenzji) "Książka Tomasza Frąckowiaka jest nie tylko nowatorska z uwagi na rodzaj zagadnienia badawczego, lecz także twórcza ze względu na uzyskane rezultaty. Pozwoliły one Autorowi zaproponować nowe kategorie opisu zmian rozwojowych, które pojawiają się dopiero w okresie długowieczności i tym samym uzupełnić, uznawany tradycyjnie za wyczerpujący, schemat cyklu rozwojowego E. Eriksona o dodatkową, dziewiątą fazę, charakterystyczną dla długowieczności (90-105 lat)." dr hab. Maria Straś-Romanowska, prof. UWr (fragment recenzji) "Monografia stanowi bardzo rzetelne studium ludzkiej długowieczności. Jest napisana dobrym, przystępnym językiem, w sposób ciekawy i zachęcający nie tylko do naukowej, ale i osobistej refleksji nad życiem człowieka na jego ostatnim etapie. W moim odczuciu jest czymś więcej niż tylko raportem z badań. Przybliżając charakterystykę osób stuletnich - w kontekście przeżytych przez nie doświadczeń osobistych i globalnych wydarzeń XX wieku - Autor dociera do bogactwa doświadczeń życiowych stulatków, nieporównywalnego z żadną inną grupą wiekową." dr hab. Piotr Sorokowski, prof. UWr (fragment recenzji)
Wprowadzenie * 1. Podstawy teoretyczne * 1.1. Przesłanki badań * 1.2. Dotychczasowy stan wiedzy na temat długowieczności * 1.2.1. Demografia długowieczności * 1.2.2. Poczucie jakości życia osób długowiecznych * 1.2.3. Cechy osobowości osób długowiecznych * 1.2.4. Doświadczenia autobiograficzne osób długowiecznych * 1.2.5. Sposób życia osób długowiecznych * 2. Problematyka i metodologia badań * 2.1. Organizacja badań i charakterystyka badanej grupy * 2.2. Podstawowe problemy badawcze i model badań * 2.2.1. Szczegółowe problemy badawcze dotyczące poczucia jakości życia osób długowiecznych * 2.2.2. Szczegółowe problemy badawcze dotyczące cech osobowości osób długowiecznych * 2.2.3. Szczegółowe problemy badawcze dotyczące doświadczeń autobiograficznych osób długowiecznych * 2.2.4. Szczegółowe problemy badawcze dotyczące sposobu życia osób długowiecznych * 2.3. Sposób analizy i prezentacji wyników badań * 2.3.1. Sposób analizy i prezentacji wyników badań ilościowych * 2.3.2. Sposób analizy i prezentacji wyników badań jakościowych * 3. Interpretacja wyników badań ilościowych * 3.1. Charakterystyka demograficzna badanej grupy * 3.2. Poczucie jakości życia osób długowiecznych * 3.3. Cechy osobowości osób długowiecznych * 3.4. Poczucie jakości życia a cechy osobowości osób długowiecznych * 3.5. Podsumowanie wyników badań ilościowych * 4. Interpretacja wyników badań jakościowych * 4.1. Studium Pana Stefana Modrzejewskiego (105 lat) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.2. Studium Siostry Benedykty – Kazimiery Rokickiej (102 lata) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.3. Studium Pana Zbisława Nejmana (100 lat) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.4. Studium Pana Michała Sebzdy (100 lat) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.5. Studium Pani Michaliny Bober-Hawryszczyszyn (100 lat) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.6. Studium Pani Anny Pomianowskiej (96 lat) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 4.7. Studium Pani Anny Żmijowskiej (94 lata) * A. Prezentacja osoby badanej * B. Doświadczenia autobiograficzne * C. Doświadczanie długowieczności * D. Sposób życia * 5. Podsumowanie danych jakościowych * 5.1. Doświadczenia autobiograficzne osób długowiecznych * 5.2. Doświadczanie długowieczności – model dziewiątego etapu rozwoju psychospołecznego * 5.2.1. Doświadczanie długowieczności w wymiarze psychofizycznym * 5.2.2. Doświadczanie długowieczności w wymiarze psychospołecznym * 5.2.3. Doświadczanie długowieczności w wymiarze podmiotowym * 5.2.4. Doświadczanie długowieczności w wymiarze duchowym * 5.3. Sposób życia osób długowiecznych * 6. Poczucie jakości życia osób długowiecznych w kontekście cech osobowości, doświadczeń autobiograficznych i sposobu życia – synteza badań ilościowych i jakościowych * Zakończenie * Bibliografia * Załączniki * Załącznik 1. Przykłady wybitnej aktywności twórczej stulatków * Załącznik 2. Kwestionariusz Poczucia Jakości Życia * Załącznik 3. Klucz do Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia * Załącznik 4. Skala ogólnego bilansu emocjonalnego doświadczeń autobiograficznych * Załącznik 5. Metoda badania sposobu życia * Załącznik 6. Skala wartości afektywnych Koła B. Shalita * Załącznik 7. Prezentacja wyników badań ilościowych * Załącznik 8. Instrukcja dla sędziów kompetentnych * Załącznik 9. Transkrypcja historii życia (Pan Stefan Modrzejewski) * Załącznik 10. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pan Stefan Modrzejewski) * Załącznik 11. Przykład obliczania wyników procedury sędziów kompetentnych * Załącznik 12. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pan Stefan Modrzejewski) * Załącznik 13. Transkrypcja historii życia (Siostra Benedykta) * Załącznik 14. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Siostra Benedykta) * Załącznik 15. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Siostra Benedykta) * Załącznik 16. Transkrypcja historii życia (Pan Zbisław Nejman) * Załącznik 17. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pan Zbisław Nejman) * Załącznik 18. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pan Zbisław Nejman) * Załącznik 19. Transkrypcja historii życia (Pan Michał Sebzda) * Załącznik 20. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pan Michał Sebzda) * Załącznik 21. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pan Michał Sebzda) * Załącznik 22. Transkrypcja historii życia (Pani Michalina Bober- -Hawryszczyszyn) * Załącznik 23. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pani Michalina Bober-Hawryszczyszyn) * Załącznik 24. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pani Michalina Bober-Hawryszczyszyn) * Załącznik 25. Transkrypcja historii życia (Pani Anna Pomianowska) * Załącznik 26. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pani Anna Pomianowska) * Załącznik 27. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pani Anna Pomianowska) * Załącznik 28. Transkrypcja historii życia (Pani Anna Żmijowska) * Załącznik 29. Transkrypcja wywiadu na temat doświadczania długowieczności (Pani Anna Żmijowska) * Załącznik 30. Transkrypcja rozmowy, która towarzyszyła badaniu Kołem Shalita (Pani Anna Żmijowska) * Załącznik 31. Prezentacja syntezy danych z badań ilościowych i jakościowych * Fotografie * Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną - odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia.Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnychszkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie.Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 357-[377].
Streszczenie w języku angielskim.
"Jest to unikalne opracowanie, które wypełnia lukę w ramach rozważań socjologicznych. Jednocześnie ma wartość z punktu widzenia applied social studies. Prowadzona analiza jest czymś więcej niż tylko omówieniem wyników z przeprowadzonych badań. To nie tylko sygnał o problemie. Jest wskazaniem na potrzeby i szukaniem możliwości ich zaspokojenia, wołaniem o pomoc i wsparcie dla chorych i dla ich rodzin, które nie radzą sobie z trudnościami, a jednocześnie wskazaniem, że to właśnie rodzina stanowi źródło oparcia dla chorego. prof. dr hab. Anna Kwak Można z całą pewnością stwierdzić, iż Autor w pełni sprostał podjętemu przez siebie zadaniu socjologicznej analizy specyfiki funkcjonowania chorych na schizofrenię w rodzinie i środowisku społecznym. Podjęcie tak wszechstronnych i wyczerpujących analiz nad specyfiką tej problematyki należy uznać za przedsięwzięcie niezwykle ważne i interesujące poznawczo." dr hab. Grażyna Mikołajczyk-Lerman, prof. UŁ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57833 (1 egz.)
Kaucja: 44,03 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286.
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo. przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
Przedmowa (Andrzej Bałandynowicz)á * Wstępá * 1. Przemoc w rodzinie jako zjawisko patologii społecznejá * 1.1. Definicja i rodzaje przemocy. Przemoc a agresjaá * 1.1.1. Agresja i przemoc w ujęciu psychologii * 1.2. Pojęcie patologii społecznej w relacji do innych terminów * 1.3. Zjawisko przemocy w rodzinie * 1.3.1. Definicja przemocy w rodzinie * 1.3.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemocy w rodzinie * 1.3.3. Przemoc wobec dzieckaá * 1.3.4. Rozmiary zjawiska przemocy wewnątrzrodzinnej i stosowanych środków zapobiegawczych * 1.3.5. Przemoc domowa w świetle Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i polskiego orzecznictwa sądowego * 2. Wybrane przestępstwa współistniejące z przemocą w rodzinie * 2.1. Przestępstwo znęcania sięá * 2.2. Przestępstwo zgwałcenia * 2.3. Zabójstwo w rodzinieá * 2.4. Przestępstwa czynów lubieżnych dokonywanych na nieletnich * 3. Sprawcy przemocy domowejá * 4. Ofiary przemocy domowejá * 5. Policjanci wobec przemocy w rodzinie * 5.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 5.2. Analiza wyników badań * 5.2.1. Dane demograficzne badanych * 5.2.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocyw rodzinieá * 5.2.3. Możliwości obrony ofiar przed przemocą w rodzinieá * 5.3. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród policjantów * 6. Pracownicy służby zdrowia wobec przemocy w rodzinie * 6.1. Ogólne dane dotyczące badanychá * 6.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocy w rodzinieá * 6.3. Sposób działania badanych wobec ujawnionej przemocy w rodzinie * 6.4. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników służby zdrowia * 6.5. Skuteczność szkolenia z zakresu zjawiska przemocy w rodzinie adresowanego do pracowników służby zdrowia. Prezentacja wyników badań ankietowych * 7. Badania dotyczące zjawiska przemocy w rodzinie wśród wybranej grupy sprawców zabójstw * 7.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 7.2. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze * 7.2.1. Inwentarz Osobowości H.J. Eysencka w autoryzowanej adaptacji M. Choynowskiegoá * 7.2.2. Kwestionariusz Osobowy opracowany w Zakładzie Psychologii SądowejInstytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowieá * 7.2.3. Analiza akt sądowychá * 7.3. Analiza wyników badańá * 7.4. Weryfikacja przyjętych hipotezá * 8. Zagadnienia diagnostyczne, interwencyjne i psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.1. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinieá * 8.2. Wybrane zagadnienia interwencyjne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.2.1. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – zatrzymanie * 8.2.2. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – warunkowy dozór Policjiá * 8.2.3. Leczenie odwykowe sprawców przemocy domowej w rodzinie nadużywających alkoholu według ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowiá * 8.3. Zagadnienia psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * Zakończenie * Wykaz skrótówá * Bibliografia.á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 223-237.
Celem niniejszej pracy jest próba przedstawienia niektórych doświadczeń codziennego życia rodzin nieuleczalnie chorych dzieci objętych opieką hospicyjną. Książka ma charakter empiryczny i zawiera analizę danych uzyskanych i opracowanych zgodnie z metodologią teorii ugruntowanej, zinterpretowaną przez K. Charmaz. Uczestnikami badań byli członkowie rodzin chorych dzieci, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami.Książka powstała w celu prezentacji praktycznego wymiaru życia rodziny znajdującej się w specyficznej, niezmiernie trudnej sytuacji choroby i zagrożenia życia dziecka. Tanatopedagogiczny wymiar ludzkiej egzystencji stanowi istotny kontekst podjętych rozważań. Analiza danych uzyskanych w wywiadach i w czasie obserwacji uczestniczącej w życiu rodziny pozwala określić, jak rodziny objęte opieką domowego hospicjum ustosunkowały się do choroby dziecka i do nowych warunków życia. Dzięki temu możliwe jest wskazanie praktycznych sposobów realizacji zadań rodzin dzieci objętych opieką domowego hospicjum.Książka składa się z ośmiu rozdziałów, z których pierwsze dwa zawierają skrótowy przegląd literatury przedmiotu. Pierwszy rozdział przybliża tanatyczny kontekst życia rodziny z odwołaniem do założeń tanatopedagogiki. W drugim zaprezentowano formy aktywności bliskich chorego dziecka w sytuacji tanatologicznej opisane w literaturze przedmiotu. Rozdział metodologiczny otwiera część badawczą i przedstawia wszystkie niezbędne założenia dotyczące problematyki badawczej, zastosowania orientacji jakościowej, sposobu przeprowadzenia badań oraz grupy i środowiska badań. Kolejne rozdziały są analizą danych uzyskanych w wywiadach i obserwacji uczestniczącej. Zaprezentowano w nich sposób budowania i wykorzystania zasobów indywidualnych i rodzinnych. Zestawiono także dwie przeciwstawne kategorie:: bezradność i aktywność rodziny. Szósty rozdział jest analizą płaszczyzn współpracy rodziny z hospicjum domowym i zawiera pozytywne oraz negatywne aspekty tego współdziałania. Dwa ostatnie rozdziały opisują proces edukacji chorego i zdrowego dziecka odbywający się w rodzinie przy współudziale placówek edukacyjnych i hospicjum. W tych rozdziałach zwrócono uwagę na praktyczne sposoby realizacji zamierzeń edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2019. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-310.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów, właścicieli firm internetowych.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6-23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: - Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? - W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? - Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? - Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? - Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? - Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? - Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? - W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Przedmowa * Wstęp * ROZDZIAŁ 1. POKOLENIE Z W DOBIE EKSPANSJI NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH * 1. Rozwój nowych technologii informacyjnych jako zjawisko ery postindustrialnej przełomu XX i XXI w. * 1.1.1. Pojęcie i znaczenie nowych technologii * 1.1.2. Nowe technologie informacyjne na tle globalizacji * 1.1.3. Młodzi uzytkownicy wśród nowych technologii informacyjnych * 1.2. Kryteria wyodrębniania pokoleń * 1.3. Definicje pokolenia Z * 1.3.1. Pokolenia Y i Z - odrębne generacje młodych konsumentów * 1.3.2. Digital Natives * 1.3.3. 9/11 Generation * 1.1.4. iGeneration * 1.4. Pokolenie Z w Polsce * 1.4.1. Demografia pokolenia Z w Polsce * 1.4.2. Różnice między pokoleniem Z w Polsce i Europie Zachodniej oraz w USA * 1.4.3. Cecgy behawioralne pokolenia Z w Polsce - przegląd badań wtórnych * ROZDZIAŁ 2. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH JAKO ELEMENT ZACHOWAŁ KONSUMENCKICH * 2.1. Definicja i elementy zachowań konsumenckich * 2.1.1. Pojęcie konsumpcji na tle przemian ery postindustrialnej * 2.1.2. Segmentacja konsumentów * 2.1.3. Definicja zachowań konsumenckich * 2.1.4. Rodzaje zachowań konsumenckich * 2.1.5. Modele zachowań konsumenckich * 2.2. Definicja i elementy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.2.1. Istota procesu podejmowania decyzji konsumenckich, ich rodzaje i uczestnicy * 2.2.2. Etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych * 2.3. Proces podejmowania decyzji zakupowych na tle przemian wynikających z wirtualizacji * 2.3.1. E-konsument * 2.3.2. Zachowania konsumentów w dobie ekspansji nowych technologii informacyjnych * 2.3.3. Kluczowe tendencje w zachowaniach młodych konsumentów * ROZDZIAŁ 3. TECHNOLOGIE MOBILNE I ICH WPŁYW NA PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z * 3.1. Charakterystyka urządzeń mobilnych * 3.1.1. Smartfony * 3.1.2. tablety * 3.1.3. Akcesoria do noszenia - wearables * 3.1.4. Aplikacje mobilne * 3.2. Specyfika rynku technologii mobilnych i m-commerce * 3.2.1. Globalny rynek technologii mobilnych * 3.2.2. Polski rynek technologii mobulnych * 3.2.3. M-commerce na rynku globalnym * 3.2.4. M-commerce na polskim rynku * 3.3. Charakterystyka użytkowników technologii mobilnych * 3.3.1. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku globalnym * 3.3.2. Użytkownicy technologii mobilnych na rynku polskim * 3. 4. Przedstawiciele pokolenia Z w świecie technologii mobilnych na rynku globalnym i w Polsce * 3.4.1. Posiadane urządzenie mobilne * 3.4.2. Motywy i sposoby wykorzystania technologii mobilnych * 3.5. Specyficzne zachowania użytkowników z wykorzystaniem technologii mobilnych * 3.5.1. Wykorzystanie wielu urządzeń - mutisreening * 3.5.2. Krótki czas żywotności i przekazu i live streaming * 3.5.3. Wykorzstanie technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * ROZDZIAŁ 4. WYKORZYSTYWANIE TECHNOLOGII MOBILNYCH PRZEZ POLSKICH REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH - WYNIKI BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 4.1. Cele i założenia metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych * 4.1.1. Badania jakościowe * 4.1.2. Badania ilościowe * 4.2. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów * 4.3. Charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych w życiu codziennym * 4.3.1. Częstotliwość i okoliczność korzystania z urządzeń mobilnych * 4.3.2. Sosoby korzystania z technologii mobilnych * 4.4. Metody wykorzystywania technologii mobilnych w procesie dokonywania decyzji zakupowych przez reprezentantów pokolenia Z * 4.4.1. Odczuwanie potrzeby wynikające z korzystania z urządzeń mobilnych * 4.4.2. Sosoby pozyskiwania informacji o produktach za pośrednictwem technologii mobilnych * 4.4.3. metody oceny alternatywnych możliwości w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 4.4.4. Udział technologii mobilnych w podejmowaniu decyzji o zakupie * 4.4.5. Wykorzystanie technologii mobilnych w procesach pozakupowych * 4.5. Wpływ wykorzystywania technologii mobilnych przez firmy na proces podejmowania decyzji zakupowych * 4.5.1. Oczekiwania konsumentów względem obecności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.2. Reakcje konsumentów na sposoby działalności przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych * 4.5.3. Zachowania przedstawicieli pokolenia Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych bedące rezultatem wykorzystania przez firmy technologiii moblinych * ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE TECHNOLOGII MOBILNYCH W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI ZAKUPOWYCH WŚRÓD REPREZENTANTÓW POKOLENIA Z W POLSCE * 5.1. Hipoteza badawcza w świetle przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz badań wtórnych i literatury * 5.1.1. Rola technologii mobilnych wśród reprezentantów pokolenia Z na rynku polskim w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.1.2. Stosunek przedstawicieli pokolenia Z do wykorzystywania przez przedsiębiorstwa technologii mobilnych w kontaktach z konsumentami * 5.1.3. Wpływ działań przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych wśród przedstawicieli pokolenia Z * 5.2. Segmentacja konsumentów z pokolenia Z pod względem wykorzystania technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych * 5.2.1. Kryteria i metoda segmentacji * 5.2.2. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy demograficzne i społeczno-ekonomiczne * 5.2.3. Charakterystyka segmentów ze względu na cechy behawioralne * ROZDZIAŁ 6. DZIAŁANIA MARKETINGOWE SKIEROWANE DO PRZEDSTAWICIELI POKOLENIA Z Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII MOBILNYCH – REKOMENDACJE I PRZYKŁADY * 6.1. Funkcje natywne urządzeń mobilnych w działaniach marketingowych * 6.1.1. Urządzenia mobilne jako narzędzia osobistego uzytku * 6.1.2. Możliwości urządzeń mobilnych wynikające z wykorzystania geolokalizacji * 6.1.3. Możliwości i ograniczenia wykorzystania urządzeń mobilnych wynikające z ich funkcji natywnych * 6.2. Mobilne działania reklamowe * 6.2.1. Wyszukiwanie internetowe * 6.2.3. Działania reklamowe typu push * 6.2.3. Mobilna relkama graficzna * 6.3. Serwisy społecznościowe w mobilnej komunikacji marketingowej * 6.3.1. Charakterystyka mediów społecznoścjiowych * 6.3.2. Komunikatory mobilne * 6.3.3. Relacjonowanie na żywo - livestreaming * 6.3.4. Działania niestandardowe z wykorzystaniem technologii mobilnych * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 178-[191].
Obecnie przed samorządami lokalnymi stoją duże wyzwania, których podłożem były zmiany ustrojowe, gospodarcze i społeczne mające miejsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Spowodowały one, że samorządy lokalne funkcjonują w innych warunkach, czego przejawem jest chociażby rosnąca konkurencja wśród gmin w walce o różne zasoby czy w możliwościach dostosowywania się do zmian zachodzących w otoczeniu. Wzrosły także wymagania społeczeństwa wobec władzy lokalnej, od której oczekuje się właściwych działań na rzecz rozwoju danej jednostki samorządu terytorialnego.
Wstęp * 1. Sformułowanie problemu badawczego oraz założenia metodyczne pracy * 1.1. Cele pracy i hipotezy badawcze * 1.2. Metodyka badań i materiały źródłowe * 1.2.1. Podstawy metodyczne oceny poziomu rozwoju jednostek terytorialnych szczebla gminnego i ich klasyfikacji * 1.2.2. Założenia metodyczne analizy potencjału instytucjonalnego administracji lokalnej * 1.2.3. Metodyka badań dotycząca związku między poziomem potencjału instytucjonalnego urzędów gmin a poziomem rozwoju lokalnego * 1.2.4. Materiały źródłowe * 1.3. Problem badawczy w literaturze przedmiotu * 2. Wybrane aspekty rozwoju lokalnego * 2.1. Rozwój lokalny - zarys problematyki * 2.2. Metody i ich wykorzystanie w określaniu poziomu rozwoju gminy * 2.3. Rola i miejsce administracji gminnej w zarządzaniu rozwojem lokalnym * 2.4. Specyfika zarządzania w samorządzie terytorialnym - podobieństwa i różnice w zarządzaniu jednostką gospodarczą a jednostką terytorialną * 3. Urząd gminy jako jednostka organizacyjna administracji lokalnej * 3.1. Urząd gminy jako organizacja publiczna * 3.2. Istota, cechy i cele funkcjonowania urzędu gminy * 3.3. Charakterystyka działań urzędu gminy - od administrowania do zarządzania * 3.4. Główne modele zarządzania w administracji publicznej * 4. Ujęcie instytucjonalne administracji lokalnej * 4.1. Pojęcie instytucji w teorii ekonomii * 4.2. Zmiana instytucjonalna - źródła, mechanizmy * 4.3. Pojęcie i struktura potencjału instytucjonalnego urzędu gminy * 5. Poziom rozwoju gmin Podkarpacia w świetle wyników badań * 5.1. Ogólna prezentacja województwa podkarpackiego * 5.2. Klasyfikacja gmin z uwzględnieniem wskaźnika syntetycznego rozwoju lokalnego * 5.3. Typowanie gmin do badań szczegółowych i ich położenie * 5.4. Ocena poziomu rozwoju gmin * 6. Analiza poziomu potencjału instytucjonalnego urzędów gmin Podkarpacia * 6.1. Charakterystyka obszarów i kryteriów zarządzania potencjału instytucjonalnego * urzędu gminy * 6.2. Pomiar rozwoju potencjału instytucjonalnego w urzędach gmin * 6.3. Klasyfikacja badanych jednostek administracji lokalnej ze względu na osiągnięty * poziom potencjału instytucjonalnego * 7. Ocena związku między poziomem rozwoju potencjału instytucjonalnego urzędów gmin a poziomem rozwoju gmin województwa podkarpackiego * 7.1. Analiza zależności między potencjałem instytucjonalnym a poziomem rozwoju gmin województwa podkarpackiego * 7.2. Poziom rozwoju lokalnego i poziom rozwoju potencjału instytucjonalnego według typu gminy * 7.3. Poziom rozwoju potencjału instytucjonalnego oraz jego obszarów a poziom rozwoju lokalnego * 7.4. Proponowane kierunki działań na rzecz zmian w potencjale instytucjonalnym administracji lokalnej * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków i map * Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 18,04 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-360.
Monografia, którą przekazuję do rąk czytelników, powstała w wyniku moich wieloletnich badań, a także bogatych doświadczeń pedagogicznych i psychoterapeutycznych, obejmujących zjawisko, które od bodaj siedmiu czy ośmiu dekad literatura przedmiotu (licząca obecnie setki, jeśli nie tysiące, opracowań krytycznych czy przeglądowych) opatruje zbiorczym terminem "stres". W badaniach empirycznych zagadnienie stresu w profesji nauczyciela oraz czynników, które go warunkują, zaczęto podejmować dopiero w latach 70. XX wieku. Wtedy okazało się, że jedna trzecia nauczycieli przeżywa stres w związku ze swoją pracą, w kolejnych zaś latach skupiono się na ich konkretnych problemach.Tematem monografii jest związek między zasobami a wypaleniem, będącym pochodną stresu zawodowego i poczuciem zdrowia. Poruszam w niej problematykę stresu zawodowego u nauczycieli, wykorzystując osiągnięcia takich dziedzin, jak psychologia, pedagogika, pedeutologia, filozofia, medycyna, i diagnozuję stan polskiego systemu oświaty. Niezwykle istotne w tej książce jest, obok przedstawienia wyników badań nad stresem, podniesienie kwestii edukacji profilaktycznej. Jest to o tyle ważne, że zawód nauczyciela to jedna z najbardziej społecznie odpowiedzialnych funkcji. To nauczyciele, realizujący swoje zadania w niedomagającym systemie oświaty, formują przyszłe społeczeństwo. Tak znacząca rola jest determinowana przez następujące czynniki: brak motywacji, brak zaangażowania, brak zrozumienia społecznego, zbyt wysokie oczekiwania, przeciążenie obowiązkami w aspekcie indywidualnym, ale też społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-283.
Autorka monografii podjęła wielce udaną próbę ukazania społecznego problemu rodziny w wymiarze wybranego rejonu i środowiska jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości, ulokowanego w rejonie tradycyjnie rolniczym o dużym kapitale i potencjale ekonomicznym, a także bogatych wielokulturowych tradycjach strukturyzowania i funkcjonowania społeczności mieszkańców opisywanego miasta i jego wiejskiego zaplecza. Formułowane w pracy tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku realizacji autorskiego projektu badania terenowego przeprowadzonego w drugiej dekadzie XXI wieku i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska jego obecności, lokując tym samym zawarty w niej potencjał intelektualny i jego dyskursywny wyraz w obszarze pedagogiki społecznej - dyscypliny szczególnie zainteresowanej losami polskich rodzin i inicjatywami zmierzającymi do łagodzenia i przełamywania doświadczanych przez nie trudności (fragment Przedmowy prof. Jerzego Modrzewskiego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 190 stron : rysunki, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [174]-190.
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Publikacja wydana równolegle w języku angielskim.
Do niedawna, nie tylko w Polsce, osoby z niepełnosprawnością były traktowane wręcz jako aseksualne. Powodowało to nie tylko brak akceptacji dla wszelkich form manifestacji potrzeb seksualnych podejmowanych przez osoby z niepełnosprawnością oraz nieuwzględnianie w programach wspierania tych osób i procedurach medycznych problematyki seksualności, ale także brak badań zmierzających do sporządzenia diagnozy seksualności osób z niepełnosprawnością. Celem projektu badawczego „Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem społecznym” było dokonanie kompleksowej i wielowymiarowej analizy jakości funkcjonowania psychoseksualnego tych osób w Polsce, która pozwoliłaby określić psychologiczne, społeczne, pedagogiczne oraz medyczne determinanty życia seksualnego osób z niepełnosprawnością oraz ich relacji z otoczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [197]-213.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka pokazuje dwa ważne zjawiska, obecne zawsze tam, gdzie pojawia sią próba włączania we wspólne działanie osób niepełnosprawnych. Są to samowykluczenie i samomarginalizacja. To one (jako następstwo wcześniejszych doświadczeń osób niepełnosprawnych) nie pozwalają im często na jakąkolwiek aktywność. Nie pozwalają uwierzyć w siebie, w innych, w życzliwość grupy. Ten aspekt zaprezentowanych w pracy wyników mówi bardzo dużo nie tylko o niepełnosprawnych mężczyznach, uczestnikach badań, ale także o nas samych pozbawionych pokory i narracyjnej wyobraźni. Książka Macieja Jabłońskiego jest przykładem pedagogicznych badań zaangażowanych. Znakomicie ugruntowana teoretyczne, przywołująca najnowsze, interdyscyplinarne teorie jakości życia stawia prawdziwie ważne pytania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Homoseksualizm męski i kobiecy w perspektywie psychologicznej / Iwona Janicka, Marcin Kwiatkowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2016. - 290, [2] strony : wykresy, tabele ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 249-[276]. Indeksy.
Autorzy zaprezentowali w swojej monografii wyniki badań poświęconych fenomenowi homoseksualizmu. Przeanalizowali dwa obszary funkcjonowania osób homoseksualnych: indywidualny - dotyczący ich charakterystyki psychologicznej i relacyjny - poświęcony intymnym związkom emocjonalnym, jakie te osoby tworzą, a także pokazujący ich w roli rodziców. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55562 (1 egz.)
Kaucja: 37,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 244-[268].
Problematyka gospodarstw domowych-po dziesiątkach lat dominowania makroekonomii-powoli "wraca"na łono nauk ekonomicznych.Zjawisko to obserwuje się także w naszym kraju, czego wyrazem są coraz częściej podejmowane badania, a w ślad za nimi publikacje naukowe z tego zakresu, jak i wprowadzenie do dydaktyki akademickiej (a nawet szkół średnich) przedmiotów obejmujących zagadnienia ekonomiki, finansów czy zarządzania w gospodarstwach domowych. Dodatkowym atutem recenzowanej pracy jest skoncentrowanie się na rzadko poruszanym, i to nie tylko w naszym kraju, zagadnieniu roli czasu i sposobu gospodarowania nim w gospodarstwie domowym. Współcześnie, szczególnie w społeczeństwach średnio i wysoko rozwiniętych,czas wolny staje się najważniejszym czynnikiem kształtującym zachowania człowieka, a w ślad za tym jego gospodarstwa domowego, i to w obu wymiarach jego aktywności, tj.produkcyjnym oraz konsumpcyjnym. [...]Bardzo wysoko oceniam poziom merytoryczny rozprawy i konwencję prowadzonego wykładu zarówno w jej części teoretycznej, jak i empirycznej. Autor w dodatku posiłkuje się ogromną ilością literatury światowej, co sprawia, że mamy do czynienia z wyróżniającą się, rzeczywiście naukową publikacją. (z recenzji wydawniczej prof.dra hab. Czesława Bywalca)
Wstęp * Rozdział 1. Neoklasyczna teoria zachowania konsumenta * 1.1. Myśl klasyczna a rewolucja przemysłowa * 1.2. Rewolucja marginalistyczna i narodziny ekonomii neoklasycznej * 1.3. Rozwój analizy zachowania konsumenta w XX wieku * 1.4. Tradycyjny model zachowania konsumenta w ujęciu statyki porównawczej * 1.5. Mikroekonomiczny model podaży pracy jednostki * 1.6. Krytyka tradycyjnej neoklasycznej teorii wyboru * Rozdział 2. Koncepcja funkcji produkcji i alokacji czasu gospodarstwa domowego * 2.1. Nowe spojrzenie na pomnażanie użyteczności konsumenta * 2.2. Statyczna teoria funkcji produkcji domowej Beckera * 2.3. Zjawisko produkcji połączonej * 2.4. Modyfikacja podstawowego modelu FPGD * 2.5. Kategorie aktywności w budżecie czasu człowieka * 2.6. Konstrukcje modelowe dopuszczające produkcję połączoną * 2.7. Krytyka teorii FPGD * 2.8. Otwieranie czarnej skrzynki - kolektywne modele rodziny * Rozdział 3. Zastosowania teorii funkcji produkcji gospodarstwa domowego * 3.1. Analiza mikroekonomiczna * 3.1.1. Alokacja czasu i produkcja domowa a popyt konsumpcyjny * 3.1.2. Struktura łącznego czasu pracy jednostki. Podaż pracy rynkowej * 3.1.3. Gospodarowanie czasem przez człowieka * 3.1.4. Analiza dobrobytu i jakości życia * 3.2. Produkcja gospodarstw domowych w analizach makroekonomicznych * 3.2.1. Rachunki satelitarne * 3.2.2. Wycena produkcji domowej * 3.3. Gospodarowanie czasem a cykl koniunkturalny * Rozdział 4. Alokacja czasu osób pracujących, bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo * 4.1. Badania budżetu czasu a cykl koniunkturalny w Polsce * 4.2. Gospodarstwo domowe * 4.3. Kategorie czasu i grupy czynności wykorzystane w przeprowadzonych analizach * 4.3.1. Czas pracy rynkowej * 4.3.2. Czas produkcji na własne potrzeby * 4.3.3. Czas wolny i dbanie o siebie * 4.4. Znaczenie płci w kształtowaniu struktury łącznego czasu pracy * 4.5. Kompensacja pracy rynkowej przez produkcję domową * 4.6. Wyrównywanie się łącznego czasu pracy * 4.7. Zjawisko urynkowienia produkcji domowej kobiet * 4.8. Funkcja produkcji gospodarstwa domowego * 4.8.1. Gospodarstwo domowe a przedsiębiorstwo * 4.8.2. Model Gronaua z produkcją połączoną * 4.8.3. Alternatywny model z produkcją połączoną - relacje nakładów i skala * użyteczności bezpośredniej * 4.9. Prowadzenie gospodarstwa domowego w pełnym wymiarze czasu * Zakończenie * Aneks * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-215.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów - komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. [.]Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.Ze wstępuW polskiej literaturze specjalistycznej "b-learning" to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego - blended learning - co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [237]-253.
Książka została poświęcona bezpośrednim inwestycjom zagranicznym (BIZ) i działalności podmiotów z kapitałem zagranicznym w Polsce po II wojnie światowej, a dokładniej od końca lat siedemdziesiątych minionego wieku, kiedy podjęto pierwsze próby zachęcania inwestorów zagranicznych do prowadzenia działalności gospodarczej w naszym kraju. Ich rezultatem był znikomy napływ kapitału w postaci BIZ. Nie pozostał on jednak bez znaczenia po 1990 roku. Otwierająca się wówczas na świat gospodarka kraju o dużym nienasyconym rynku, z szerokimi perspektywami rozwoju, aspirującego do Unii Europejskiej wywołała niemałe zainteresowanie inwestorów jako miejsce prowadzenia działalności. Już w pierwszym dziesięcioleciu Polska stała się liderem w rankingu wartości tego rodzaju inwestycji wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego zaczęły odgrywać coraz istotniejszą rolę w gospodarce.Uwzględniając najbardziej aktualne dane liczbowe, autorzy przedstawili zmiany skali i struktury BIZ w mijającym trzydziestoleciu, miejsca przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego w gospodarce, a także wyniki własnych dociekań naukowych oraz badań innych osób i ośrodków mające na celu rozpoznanie ewolucji determinant wyboru Polski jako miejsca BIZ. W tym kontekście sformułowali opinie na temat znaczenia bezpośrednich inwestycji dla gospodarki kraju oraz polityki prowadzonej w odniesieniu do kapitału zagranicznego w postaci BIZ.
Wstęp * Rozdział 1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne * 1.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne - istota, podstawowe formy * 1.2. Metodyka liczenia wartości bezpośrednich inwestycji zagranicznych - standardy międzynarodowe * 1.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i podmioty z udziałem kapitału zagranicznego w polskiej statystyce * 1.3.1. Statystyka bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 1.3.2. Statystyka podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego * Rozdział 2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w okresie PRL * 2.1. Nacjonalizacja gospodarki, zanik kapitału zagranicznego w działalności gospodarczej * 2.2. Pierwsze próby otwierania gospodarki na kapitał zagraniczny * 2.3. Skala i struktura bezpośrednich inwestycji zagranicznych w PRL * 2.4. Wybrane parametry ekonomiczne w przedsiębiorstwach zagranicznych w 1987 roku * Rozdział 3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce w latach 1990-2018 * 3.1. Regulacje prawne prowadzące do otwarcia polskiej gospodarki na bezpośrednie inwestycje zagraniczne * 3.2. Skala i struktura bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce w latach 1990-2018 * 3.3. Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego * 3.4. Miejsce przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego w gospodarce Polski * 3.5. Motywy podejmowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce po 1990 roku * 3.6. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju gospodarki Polski - wybrane zagadnienia * 3.6.1. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na przekształcenia własnościowe w Polsce * 3.6.2. Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców * 3.7. Inicjatywy na rzecz wspierania napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski - specjalne strefy ekonomiczne * Zakończenie * Spis literatury * Spis tabel * Spis wykresów * Spis schematów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58050 (1 egz.)
Kaucja: 32,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 367-392.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Celem niniejszej monografii jest oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raporty, Badania, Sondaże Społeczne - Centum Profilaktyki Społecznej ; Raport nr 5/2016)
Bibliografia strony 137-145.
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. [prof. dr hab. Henryk Cudak] Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
ROZDZIAŁ I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza * ROZDZIAŁ II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. * Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne * 2.1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - * kluczowe tendencje i ich następstwa * 2.2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym * 2.3. Przyczyny zachowań ryzykownych * dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia * 2.3.1. Źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych * 2.3.2. Najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym * 2.3.3. Poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych wyniki wybranych badań * 2.4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka * 2.4.1. Kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem * 2.4.2. Wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej * 2.5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy * 2.5.1. Kim jesteś homo sapiens? * 2.5.2. Skąd zło na świecie? * 2.5.3. Wychowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania * 2.6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi * 2.6.1. Modele spędzania czasu wolnego * 2.6.2. Meandry nowych technologii * 2.6.3. Wpływy rodzinne - wnioski * Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki * Try to sum up. Theses for effective prevention
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 974)
Bibliografia na stronach 128-[132].
Dostępna również jako ebook.
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57841 (1 egz.)
Kaucja: 17,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [158]-166.
Niniejsza monografia jest próbą syntetycznego opisu i krytycznej oceny działań polskiej administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego w warunkach epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ze szczególnym uwzględnieniem okresu tzw. pierwszej fali pandemii, a zatem okresu przypadającego na miesiące wiosenne 2020 roku. Autorzy przedstawią wybrane działania i zaniechania państwa, wpisujące się w aktywność związaną z przeciwdziałaniem kryzysowi i reagowaniem na jego przejawy, próbując odpowiedzieć na pytanie: na ile owe działania były zgodne z regułami nowoczesnego zarządzania kryzysowego? W tym kontekście zaprezentowane i omówione zostaną wyniki badania "Wybrane aspekty zarządzania epidemią SARS-CoV-2 w percepcji pracowników sektora ochrony zdrowia", zrealizowanego przez Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości Wyższej Szkoły Humanitas, pod kierunkiem Michała Kaczmarczyka. Celem badania było poznanie opinii lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, elektroradiologów i menedżerów ochrony zdrowia na temat wybranych elementów procesu zarządzania sytuacją kryzysową związaną z epidemią COVID-19. Badanie, o charakterze ogólnopolskim, przeprowadzono w okresie od 20 kwietnia do 20 maja 2020 roku z wykorzystaniem metody ankietowej bezosobowej oraz metody wywiadu pogłębionego. Przedmiotowe badanie dotyczyło tylko niektórych aspektów zarządzania epidemią i nie odnosiło się do całokształtu działań administracjipaństwowej w tym zakresie. Z tych też powodów niniejsza monografia nie macharakteru kompleksowej analizy i oceny wszystkich elementów strategii antykryzysowej państwa, ale poświęca uwagę kilku wybranym zagadnieniom, takim jak przygotowanie i wdrożenie wybranych procedur antykryzysowych, zapewnienie zabezpieczenia logistycznego dla systemu ochrony zdrowia czy komunikacja kryzysowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58474 (1 egz.)
Kaucja: 31,94 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej