Socjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(11)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Bandura Albert (1925- )
(2)
Bluszcz Grzegorz
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Hejmej Przemysław
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Miracki Bartek
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Radzicki Józef
(2)
Reddy Linda A
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tillmann Klaus-Jürgen (1944- )
(2)
Backman Fredrik (1981- )
(1)
Baley Stefan
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Barron Sean
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Bomba Jacek (1941- )
(1)
Borowska-Bogunia Małgorzata
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Burkacka Julia
(1)
Bębnik Bogusława
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dunne Harry P. (1942- )
(1)
Erikson Erik H. (1902-1994)
(1)
Erikson Erik Homburger (1902-1994)
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hajduk Edward
(1)
Harpur John
(1)
Harris Judith Rich
(1)
Herbert Martin
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kataryńczuk-|Mania Lidia
(1)
Kateb Réda (1977- )
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kron Friedrich W
(1)
Krzymińska Klaudia
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Lawlor Maria
(1)
Legutko Piotr (1960- )
(1)
Leksy Karina
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lizoń-Szłapowska Dorota
(1)
Lubiewska Katarzyna (1973- )
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mannix Darlene (1953- )
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mianowska Edyta (pedagogika)
(1)
Miczyńska-Kowalska Maria
(1)
Muyshondt Faye de
(1)
Nakache Olivier (1973- )
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Osik Danuta
(1)
Pelcowa Maria
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Polkowski Andrzej
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Rosenau Alicja (1966- )
(1)
Roter Adam
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sanier Antoine
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Seul Sylwia
(1)
Sikora Katarzyna (psycholog)
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Toledano Eric (1971- )
(1)
Trąbka Agnieszka (1979- )
(1)
Ulrich David N. (1919- )
(1)
Vincent Hélene (1943- )
(1)
Zawadzki Antoni
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łukaszewski Bartosz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(56)
francuski
(1)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy kolonijni
(1)
Przynależność kulturowa
Film francuski
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Socjalizacja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Francja
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
57 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etnografia i szkoła / Ireneusz Kawecki. - Kraków : Impuls, 1996. - 106 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 101-[103].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 281-294.
Zdrowa osoba społeczna to przedmiot zainteresowania szerokiego grona odbiorców, zaczynając od rodziców, po nauczycieli, pedagogów, lekarzy, trenerów, stowarzyszenia i zwykłych czytelników pracujących nad rozwojem osobowym. Przedstawione determinanty rozwojowe w interdyscyplinarnym ujęciu integrują wiedzę w celu: po pierwsze zrozumienia prawidłowości rozwojowych, po drugie przedstawienia metody analizy trzech zmiennych warunkujących mentalne i fizyczne blokady życia: szczególnie fakty społeczne, reguły systemu rodzinnego oraz role poszczególnych jednostek. Po trzecie zawiera narzędzia umożliwiające osobistą pracę nad poprawą jakości życia, intencjonalną pracą z zaburzeniami rozwojowymi. Książka zawiera ponadto informacje związane z taką degradacją struktury biologicznej człowieka w wyniku dewiacyjnej wielopokoleniowej socjalizacji, która finalnie kończy się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Reasumując, zrozumienie czynników warunkujących konstytuowanie się istoty biologicznej w osobę społeczną, otwiera drzwi do intencjonalnej celowej socjalizacji wtórnej, skutkującej odzyskaniem w wielu wypadkach całkowitego zdrowia jednostki, nawet tej z zaburzeniami rozwojowymi.prof. zw. dr hab. Lesław Hostyński:Publikacja zrodziła się przede wszystkim z chęci poznania etiologii trudności życiowych, chorób, cierpienia, niepowodzeń. Powstała ona jako efekt doświadczenia zawodowego i życiowego Autorki. (...) Prezentuje czytelnikowi publikację, której zaletą jest jasność i precyzja myśli sprawiające, iż może się ona stać lekturą dla szerszego grona odbiorców aniżeli tylko specjaliści. (...) Zawiera przydatne kompendium wiedzy dotyczącej rozwoju człowieka i z powodzeniem może być wykorzystana w procesie dydaktycznym.dr Małgorzata Matusiak:Główne przesłanie książki można zamknąć w stwierdzeniu: «nie musimy być niewolnikami własnych genów». (...) Aby było to możliwe, konieczne jest zrozumienie mechanizmów biologicznego oraz społecznego rozwoju i funkcjonowania człowieka, który jest zawarty w bardzo szczegółowym przeglądzie literaturowym. (...) Autorka wyjaśnia, jak świat wewnętrzny jednostki ukształtowany w wyniku wielopokoleniowej transmisji kulturowej systemu rodzinnego utrwala postawy, będące wielokrotnie źródłem jej cierpienia. Świadomość, iż owo cierpienie nie wynika z zewnętrznych uwarunkowań, tylko z wdrukowanych wzorców zachowań, jest przedmiotem tej książki. Poznanie siebie i własnych zasobów, to klucz do kolejnego kroku, którym jest zdrowienie, wzrastanie, dobre życie. Czytelnik doznaje przejmującego uczucia wagi i znaczenia dotarcia do własnych korzeni i budowania na tej podstawie swojego obecnego - zdrowego - "ja". Uważny odbiorca z pewnością znajdzie dzięki niej drogę do osobistego sukcesu. opinia Czytelnika Adama Kręcisza - właściciela firmy z Berlina:- Czy możliwe jest dziedziczenie doświadczeń, uczuć, emocji, ról społecznych, skutków traumatycznych wydarzeń w życiu przodków?- Czy następne generacje mogą przejmować schematy i mechanizmy zachowań swoich przodków?- Czy istnieją w naszym życiu wydarzenia, które występowały w poprzednich pokoleniach?- Czy genetyczna pamięć tamtych wydarzeń ma wpływ na nasze obecne zachowania?Autorka przytacza, na podstawie badań i obserwacji, dowody wskazujące na taką możliwość. Równocześnie wskazuje, że poznanie tych zależności pomaga znaleźć drogę do korygowania pewnych negatywnych zachowań, czy też zaburzeń psychicznych i osobowościowych. Daje też przykłady skutecznego zastosowania tej terapii zarówno u dzieci, jak i u dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy * Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT * Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI * Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI * Zabawa nr 4. ZAMIANA * Zabawa nr 5. LIKE * Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE * Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA * Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA * Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA * Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA * Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne * Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI * Zabawa nr 2. DROGA DO CELU * Zabawa nr 3. POZA HORYZONT * Zabawa nr 4. WIRUS * Zabawa nr 5. ZOSTAŁ WŁASNYM PREZES * Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO * Zabawa nr 7. OGRODNIK * Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA * Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY * Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY * Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi * Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU * Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA * Zabawa nr 3. SOKOLE OKO * Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ * Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU * Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA * Zabawa nr 7. SZACUNEK * Zabawa nr 8. WODOSPAD * Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM * Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ * Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami * Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA * Zabawa nr 2. UCZTA * Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ * Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ * Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB * Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW * Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK * Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY * Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM * Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA * Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem * Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… * Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… * Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE * Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA * Zabawa nr 5. KATHARSIS * Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI * Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ * Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI * Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY * Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY * Rozdział 6. Zabawy dla rodziców * Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB * Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD * Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE * Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA * Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ * Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… * Zabawa nr 7. ETYKIETA * Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE * Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA * Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17715 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: Pojęcia, procesy, modele.
Bibliogr. s. [363]-384. Indeksy.
Dla studentów kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretyków oraz historyków wychowania.
Pedagogika. Kluczowe zagadnienia to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych. Polecamy studentom kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretykom i historykom wychowania. To także cenna lektura i kompendium wiedzy dla aktywnych zawodowo pedagogów.
Wstęp do wydania polskiego * Wstęp do wydania niemieckiego * Rozdział 1 * Pierwsze zetknięcie z przedmiotem nauki * 1.1. Pedagogika jako przedmiot studiów * 1.2. Sytuacja obecna * 1.3. Przedmiot w ujęciu tego podręcznika * Rozdział 2 * Podstawowe pojęcia pedagogiki i jej dyscyplin cząstkowych * 2.1. Enkulturacja * 2.2. Socjalizacja * 2.3. Wychowanie * 2.4. Instytucja * 2.5. Działanie i działanie społeczne * 2.6. Zachowanie * 2.7. Uczenie się * 2.8. Kształcenie * 2.9. Rozwój * Rozdział 3 * Proces socjalizacji * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Podejście wyjaśniające teorii zachowania * 3.3. Podejście wyjaśniające teorii ról lub systemów * 3.4. Interakcjonistyczne podejście wyjaśniające * 3.5. Strukturalno-genetyczne podejście wyjaśniające * Rozdział 4 * Proces wychowania * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Model wychowania funkcjonalno-intencjonalnego * 4.3. Model wychowania jako relacji pedagogicznej * 4.4. Model wychowania jako zmiany zachowania * 4.5. Wychowanie jako symboliczna interakcja * Rozdział 5 * Instytucje wychowania i kształcenia * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Instytucje pedagogiczne z perspektywy nauk społecznych * 5.3. Cechy struktury i funkcji ważne pedagogicznie * Rozdział 6 * Podstawy naukowo-teoretyczne * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Zakres znaczeniowy pojęcia * 6.3. Stanowiska naukowo-teoretyczne * 6.4. Paradygmaty w pedagogice/nauce o wychowaniu * Rozdział 7 * Podstawy badawczo-metodyczne * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Empiria * 7.3. Fenomenologia * 7.4. Hermeneutyka * 7.5. Dialektyka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 52,11 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6906, 6905 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [213]-235, netografia na stronach [236]-239.
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Wstęp * Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie * 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu * 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych * 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki * 1.4. Nierówności w zdrowiu i "społeczeństwo ryzyka" a stres i zdrowie * 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie * Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości * 2.1. Zglobalizowany nastolatek * 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych * 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań * 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości - podsumowanie * Rozdział 3. W sidłach konsumpcji - znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia * 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne * 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta - wybrane typologie * 3.3. Magia zakupów * 3.4. W niewoli wolnego wyboru - konsumenckie dylematy * 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania * 3.6. "Ometkowany styl życia" * 3.7. Wychowanie do konsumpcji * Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków * 4.1. Nowe media - wyjaśnienia terminologiczne * 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka * 4.3. Internet i telefon komórkowy - atrybuty współczesnej młodzieży * 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne - możliwości i zagrożenia zdrowotne * 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych * 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej * 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne * Rozdział 5. Pokolenie "lubię to", czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie * 5.1. Nic do ukrycia? * 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji * 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? * 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media * 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu * 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających * 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe * Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości - konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne * 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej * 6.2. "Jestem tym, jak wyglądam", czyli ciało = tożsamość * 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu * 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania * 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem * 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało - uwagi końcowe * Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej - znaczenie dla funkcjonowania młodzieży * 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia * 7.2. Koniec wieku niewinności? * 7.3. Seksualizacja dziewcząt * 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży * 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? * Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków - perspektywa edukacyjna * 8.1. Dryfujący w popkulturze - czy to obraz współczesnego nastolatka? * 8.2. Wychowanie w popkulturze - perspektywa pedagogiczna * 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze * Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie * Bibliografia * Netografia * Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58119 (1 egz.)
Kaucja: 41,14 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 409-434. Indeks.
Przywiązywanie się jest zjawiskiem uniwersalnym kulturowo oraz typowym nie tylko dla gatunku homo sapiens. To dzięki niemu potomstwo poszukuje opieki rodziców, zaś rodzice tę opiekę zapewniają. To również w dużej mierze dzięki niemu możliwe jest poznawanie świata, uczenie się i stawanie się samodzielnie funkcjonującą jednostką.Katarzyna Lubiewska opisuje przywiązanie i rodzicielstwo oraz ich kontekstualne, w tym kulturowe, uwarunkowania. Prezentuje rozwój przywiązania i występujące w jego zakresie różnice indywidualne, przybliża metody pomiaru przywiązania.Ostatnia część książki zawiera raport z przeprowadzonych przez autorkę badań nad domenami socjalizacji oraz międzypokoleniową transmisją przywiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20149 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-260.
Co szczególnie ważne, książka charakteryzuje się nie tylko walorami deskryptywnymi, ale poprzez uwzględnienie płaszczyzny przeprowadzonych badań empirycznych, zwłaszcza z wykorzystaniem jakże cennych w tej materii metod jakościowych, pozwala na lepsze zrozumienie całokształtu mechanizmów oddziaływania subkultury hip - hopowej na rozwój osobowościowy warszawskiej młodzieży [...]. Dodatkowym atutem publikacji jest również uwzględnienie nie tylko negatywnych konsekwencji oddziaływania subkultury hip - hopowej na młodzież, który to aspekt jest relatywnie dobrze poznany, ale także dostrzeżenie znacznego potencjału prorozwojowego, który jest generowany na polu subkulturowym. Co więcej, wskazane zostają konkretne wymiary, w jakich możliwe jest wykorzystanie tego potencjału dla kształtowania tak ważnego dla funkcjonowania współczesnego społeczeństwa kapitału społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55396 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Dzieci 6-12.
Ta przygotowana ze szczególną starannością merytoryczną książka, oferuje nauczycielom, terapeutom, a także szkolnym wychowawcom 164 gotowe do wykorzystania lekcje i wraz z przystosowanymi do kopiowania arkuszami ćwiczeń ma pomóc dzieciom w zapoznaniu się z pożądanymi zachowaniami społecznymi oraz w nabywaniu podstawowych umiejętności społecznych. Publikacja koncentruje się na trzech obszarach istotnych w rozwoju społecznym uczniów w młodszych klasach szkolnych: AKCEPTOWANIE ZASAD I AUTORYTETU W SZKOLE Zrozumienie roli nauczyciela, zasady i obowiązki w klasie, rozwiązywanie problemów RELACJE Z RÓWIEŚNIKAMI Uczenie się i współpraca z innym, zawieranie oraz utrzymywanie znajomości ROZWIJANIE POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ SPOŁECZNYCH Zrozumienie szkolnych sytuacji, porozumiewanie się z domownikami, etykieta codzienna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-272.
Problematyka podjęta w książce dotyczy strategii społecznego uczestnictwa młodzieży, czyli zagadnień związanych z kreowaniem przez dorastających swojej społecznej biografii. Przy czym w głównym nurcie rozważań znajdują się strategie społecznej partycypacji przyjmowane przez młodzież gimnazjalną średniego miasta. Celem badań, których wyniki są przedstawione w książce, było sprawdzenie modelu teoretycznego oraz ustalenie czy czynniki (zasoby), których źródłem są społeczne relacje lub indywidualne cechy jednostki, wpływają na przyjmowanie określonej strategii społecznego uczestnictwa. Na podstawie wyników badań scharakteryzowane zostały relacje dorastających z najważniejszymi partnerami społecznymi (rodzicami, nauczycielami i rówieśnikami) w kontekście generowanych przez nie zasobów społecznych. Podjęto również analizy uwarunkowań strategii społecznego uczestnictwa. Wskazano także charakterystyczne dla reprezentantów każdej ze strategii (integracja, asymilacja, indyferencja lub separacja) stanowiska w kwestiach związanych z dalszą edukacją, przyszłą karierą zawodową i aktywnością w roli obywatela. Proponowane w książce podejście do opisu okresu dorastania, pomimo że oparte na klasycznych teoriach rozwoju, jest próbą przyjęcia wieloaspektowej, uwzględniającej przemiany warunków dorastania młodzieży, perspektywy opisu młodości. Zagadnienia podejmowane w pracy mogą zainteresować przede wszystkim badaczy problematyki młodzieżowej, pedagogów i socjologów. Odbiorcami książki mogą być również studenci pedagogiki i socjologii, gdyż książka w części teoretycznej zawiera przegląd ustaleń teoretycznych i analizę wyników różnych badań dotyczących okresu dorastania. Także nauczyciele i rodzice dzięki lekturze książki mogą zyskać nową perspektywę oglądu swoich relacji z dorastającą młodzieżą, a uzyskana wiedza może wspomagać ich wysiłki wychowawcze. Dr Edyta Mianowska - pracownik naukowy Uniwersytetu Zielonogórskiego, adiunkt w Katedrze Zdrowia Publicznego w Zakładzie Metodologii Badań Społecznych. W latach 2000-2003 wzięła udział w polsko-niemieckim projekcie badawczym prowadzonym przez Instytut Pedagogiki Społecznej UZ wraz z Instytutem Pedagogiki Freie Universität w Berlinie, którego tematem była socjalizacja młodzieży w dużym i średnim mieście.
1. Część teoretyczna * 1.1. Socjalizacja i społeczne uczestnictwo * 1.2. Teoretyczne ujęcia społecznego uczestnictwa * 1.2.1. Charakter i formy społecznego uczestnictwa * 1.2.2. Społeczne uczestnictwo w przebiegu życia jednostki * 1.2.3. Społeczne uczestnictwo młodzieży * 1.2.3.1. Tranzycja i moratorium * 1.2.3.2. Strategie społecznego uczestnictwa * 1.2.3.3. Typologia strategii społecznego uczestnictwa a inne propozycje typologiczne * 1.3. Strategie i zasoby * 1.4. Społeczne i indywidualne źródła zasobów * 1.4.1. Rodzina * 1.4.1.1. Rodzina jako miejsce startu w dorosłość * 1.4.1.2. Relacje między dziećmi a rodzicami * 1.4.1.3. Spójność rodziny * 1.4.2. Szkoła * 1.4.2.1. Szkoła jako instytucja w procesie socjalizacji * 1.4.2.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * 1.4.3. Grupa rówieśnicza * 1.4.4. Samoocena jako indywidualny zasób jednostki * 2. Część metodologiczna * 2.1. Założenia metodologiczne badań * 2.1.1. Cele badań * 2.1.2. Problemy i hipotezy * 2.1.3. Zmienne, kategorie i wskaźniki * 2.1.4. Teoretyczny model badań * 2.2. Przebieg badań i opis badanych * 2.2.1. Opis przebiegu badań * 2.2.2. Charakterystyka badanej próby * 2.2.3. Środowisko rodzinne badanych * 2.2.3.1. Pozycja społeczna rodziców * 2.2.3.2. Struktura wykształcenia rodziców * 2.2.3.3. Sytuacja ekonomiczna rodziny * 2.2.3.4. Struktura zawodowa rodziców * 3. Część empiryczna * 3.1. Typologia uczestnictwa młodzieży w społeczeństwie * 3.1.1. Młodość jako faza przejścia do dorosłości i społeczne moratorium * 3.1.2. Empiryczne sprawdzenie modelu teoretycznego * 3.1.2.1. Tranzycja i moratorium * 3.1.2.2. Nastawienia temporalne gimnazjalistów i ich relacje z dorosłymi * 3.1.2.3. Typologia społecznego uczestnictwa * 3.2. Społeczne i indywidualne zasoby młodzieży * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.1. Zasoby społeczne tworzone w szkolnych relacjach * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.1.1. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * – relacje z nauczycielami * 3.2.1.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * – relacje z innymi uczniami * 3.2.2. Zasoby społeczne tworzone w rodzinie * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.2.1. Kontrola rodziców * 3.2.2.2. Rodzicielskie wsparcie i akceptacja samodzielności * 3.2.2.3. Pozycja rodziny na skalach stratyfikacji społecznej * 3.2.3. Zasoby społeczne tworzone w grupie rówieśniczej * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.4. Zasoby indywidualne * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.3. Charakterystyka młodzieży realizującej odmienne strategie * uczestnictwa w społeczeństwie * 3.3.1. Oczekiwania wobec przyszłej pracy * 3.3.2. Aspiracje edukacyjne młodzieży * 3.3.3. Wartościowanie sukcesów * 3.3.4. Aktywność polityczna i obywatelska * 3.4. Najważniejsze ustalenia empiryczne * Bibliografia * Aneks * Spis schematów, wykresów i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-169.
Współczesne społeczeństwo ulega dynamicznym przemianom w wymiarze politycznym, gospodarczym, społecznym i kulturowym. Na kształt życia społeczeństwa wpływają wartości uznawane przez jej członków. Wartości przekazywane są młodemu pokoleniu w procesie wychowania i socjalizacji. Od tego, jakie będą to wartości, zależy przyszły kształt życia społecznego. W kontekście owych przeobrażeń wielu ludzi bezrefleksyjnie poddało się pędowi ku przyszłości, ale nie zauważa równocześnie, jak wielkie są tego koszty. Postęp materialny nie idzie w parze z postępem moralnym. Niewystarczająca opieka państwa nad rodziną jest przyczyną trudnej sytuacji bytowej wielu polskich rodzin. Rodzina jest zostawiona samej sobie w wypełnianiu przez nią jej podstawowych funkcji, które wymagają coraz większych nakładów finansowych. Sytuacja ta nie wpływa korzystnie na stabilność rodziny. Konsekwencjami tego stanu rzeczy mogą być m.in.: upowszechnianie się postaw egoistycznych i aspołecznych, rzadsze lub później zawierane małżeństwa, życie w związkach kohabitacyjnych, obniżanie przyrostu naturalnego, materialistyczne nastawienie do życia, pogarszanie się stanu zdrowia społeczeństwa. Myślą przewodnią książki jest potrzeba uznania wspólnych wartości uniwersalnych i obiektywnych w procesie wychowawczym w ramach społeczeństwa, a także roli rodziny, która pierwsza wprowadza młode pokolenie w role społeczne. W pracy ukazano kontekst życia społecznego opartego na ponowoczesnych wartościach oraz koncepcję socjalizacji ponowoczesnej, jako adaptacji jednostek do zastanych warunków.
Wstęp * 1. Proces socjalizacji a ponowoczesność * 1.1. Modele i teorie socjalizacji * 1.2. Socjalizacja a wychowanie * 1.3. Osobowość wytworem procesu socjalizacji * 1.4. Tworzenie tożsamości * 1.5. Kryzys socjalizacji tradycyjnej w społeczeństwie ponowoczesnym * 1.6. Kontrola społeczna * 2. Idee i wartości postmodernistyczne w socjalizacji * 2.1. Założenia i przedstawiciele postmodernizmu * 2.2. Wartości w życiu społecznym * 2.3. Kulturowy aspekt socjalizacji * 2.4. Specyfika kultury ponowoczesnej i jej wymiar konsumpcyjny * 2.5. Rola autorytetu i uznania priorytetowego znaczenia godności osoby w procesie socjalizacji * 3. Wpływ wybranych grup, podmiotów i kategorii społecznych na proces socjalizacji * 3.1. Rodzina * 3.2. Grupy odniesienia * 3.3. Subkultury młodzieżowe * 3.4. Szkoła * 3.5. Media * 3.6. Style życia * 3.7. Czas wolny * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 125)
Bibliogr. s. 251-272. Indeks.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49806 (1 egz.)
Kaucja: 34,80 zł
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 125)
Bibliogr. s. 251-272. Indeks.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Samo Sedno
Bibliogr. s. 197.
Umiejętności społeczne to m.in. pewność siebie, niezależność, wdzięczność, komunikatywność oraz sprawne korzystanie z internetu i nowych mediów.Ta rewolucyjna książka wspiera rozwój kompetencji społecznych twojego dziecka, dzięki którym będzie miało ono lepszy start w przyszłość!Im wcześniej dzieci zaczynają przyswajać umiejętności społeczne, tym lepiej radzą sobie w interakcjach z rówieśnikami i dorosłymi oraz efektywniej współpracują w grupie. Podaruj swojemu dziecku możliwość samodzielnego i odpowiedzialnego osiągnięcia sukcesu w szkole i w dorosłym życiu.Program 10 prostych lekcji:- daje dziecku narzędzia, dzięki którym ma ono szansę wyrosnąć na człowieka posiadającego poczucie sprawczości i dumy z tego, kim jest i co robi- stwarza możliwość przećwiczenia różnych zachowań w przestrzeni społecznej i w relacjach z innymi- pomaga opanować takie umiejętności jak: inicjowanie i podtrzymywanie kontaktów, radzenie sobie z porażką, okazywanie szacunku innym oraz prezentowanie swoich mocnych stron- podpowiada rodzicom, nauczycielom i pedagogom, jak przygotować dziecko na wyzwania współczesnego świata
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17574 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Nadzwyczajni [Film] / scenariusz i reżyseria Olivier Nakache, Éric Toledano. - Warszawa : Kino Świat, [2020]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
119 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/nadzwyczajni-nakache-olivier-toledano-eric,p1240555022,film-p
Zdjęcia Antoine Sanier ; muzyka Grandbrothers.
Vincent Cassel, Reda Kateb, Hélene Vincent [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2019 r.
DVD-9 ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu; 16:9, 2.39:1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku francuskim, lektor i napisy w języku polskim.
Bruno (Vincent Cassel) i Malik (Reda Kateb) są najlepszymi kumplami. Na pierwszy rzut oka wszystko ich dzieli - temperament, zainteresowania, a nawet religia. Łączy natomiast gorąca przyjaźń oraz fakt, że od dwudziestu lat czynnie działają na rzecz autystycznych dzieci i młodzieży. W prowadzonych przez siebie ośrodkach szkolą młodych ludzi z trudnych dzielnic, aby ci fachowo zajmowali się przypadkami zakwalifikowanymi przez medycynę jako trudne i złożone. Nie wszystkim jednak metody Bruno i Malika są w smak. Kiedy Inspektorat Opieki Społecznej bierze pod lupę ich działalności i grozi zamknięciem ośrodków, przyjaciele rozpoczynają nierówną walkę z systemem. Wszystko dla dobra i zdrowia swoich niezwykłych podopiecznych. (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Nadzwyczajni-2019-823957)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Celem pracy jest ukazanie rzeczywistego obrazu rodzinnej socjalizacji dzieci niewidomych.
Wstęp * R.1 Uspołecznienie dzieci w młodszym wieku szkolnym i jego uwarunkowania * R.2 Warunki uspołeczniania dzieci niewidomych ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań środowiska rodzinnego * R.3 Metodologia badań * R.4 Zmienne pośredniczące a poziom uspołecznienia dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym * R.5 Struktura rodziny i jej status społeczno-ekonomiczny a poziom uspołecznienia uczniów niewidomych * R.6 Opieka nad dzieckiem niewidomym w rodzinie * R.7 Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji dziecka niewidomego * R.8 Stosunki emocjonalno-społeczne w rodzinach uczniów niewidomych - analiza wyników badań TSR * Zakończenie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17453 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej