Praca zespołowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(41)
Forma i typ
Książki
(40)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(17)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Doroba Anita
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Bartecki Jan (1901-1967)
(1)
Belbin Meredith
(1)
Belbin R. Meredith (1926- )
(1)
Bielińska Inga
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Cook Jonathan (1944- )
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Deutsch Stacia
(1)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(1)
Dhawan Erica
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Forrestal Peter (1944- )
(1)
Galek Jerzy
(1)
Gellert Manfred
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grazier Peter
(1)
Gäde Ernst-Georg (1945- )
(1)
Haase Chet
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Hazuka-Furgalska Dorota
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Hillkirk John
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Jakubczyńska Zofia
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kołodziejczyk Barbara
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kud Marzena
(1)
Kulik Maria
(1)
Levavi Meryl Sussman
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
Lipińska Anna (nauczyciel)
(1)
Listing Thomas
(1)
Little Matt
(1)
Machnik Marcin
(1)
Macios Tomasz
(1)
Mamińska Anna Julia
(1)
McGee Rita
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Miller Douglas
(1)
Mińska Barbara
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowak Claus
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Petersen Donald E. (1926- )
(1)
Randolph W. Alan (1946- )
(1)
Reid Jo-Anne (1952- )
(1)
Rennie Ann
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sadowska Anna (pedagog)
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sałuda Grzegorz
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sinek Simon
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Smith Mike (1959- )
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Szczepanik Rafał
(1)
Todys Marta
(1)
Torój Małgorzata
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Troczyńska Ewa
(1)
Troczyński Józef
(1)
Trylińska-Tekielska Elżbieta
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Witek Anna (pedagogika)
(1)
Wocław Wojciech S. (1986- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wróbel Piotr (zarządzanie)
(1)
Węglowska Magdalena
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łasiński Gabriel
(1)
Łukasik Izabella
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
9-13 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Praca zespołowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Podręcznik
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 97-100.
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy bierzemy udział w jakimś wyścigu, zmuszeni do rywalizacji ; żyjemy w przekonaniu, że trzeba pędzić, by nie zostać w tyle. Jednak, podobnie jak w bajce, w życiu to żółw, a nie zając, wygrywa wyścigi. Dlaczego? Jakie cechy dają mu przewagę nad konkurentami? Czy do osiągnięcia sukcesu niezbędne są pewność siebie i skłonność do ryzyka? Dzięki tej książce dowiesz się, czy jesteś typem żółwia czy zająca, nauczysz się rozwijać w sobie takie cechy, jak wytrwałość, komunikatywność i umiejętność pracy zespołowej. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [283]-290.
Priorytet współpracy jest zgodny z krytyczno-kreatywną doktryną oświaty i ideą podmiotowego uczestnictwa w edukacji (i jej współtworzenia) dzieci, młodzieży i dorosłych. Można przyjąć, że możliwość dostrzegania wzajemnych zależności buduje w instytucjach edukacyjnych nowego ducha, który zachęca członków społeczności do realizacji wspólnych planów, rozważnego i pokojowego rozwiązywania nieuniknionych często konfliktów. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że współpraca stanowi dla współczesnej szkoły nowy imperatyw - lepszego rozumienia innych, lepszego rozumienia świata, konieczność wzajemnego zrozumienia, pokojowej wymiany idei, czy wręcz jedności. Autorki [...] mają pełną świadomość, że osiągnięcie takiego stanu jest możliwe, jeśli się będzie łączyć umacnianie odpowiedzialności osobistej z kształtowaniem zbiorowego losu w codziennych sytuacjach edukacyjnych. W tym przypadku zgromadzone teksty są wyrazem namysłu nie tylko nad uwarunkowaniami współpracy w zespole, przebiegiem w gruncie rzeczy skomplikowanych procesów interpersonalnych, lecz także wskazują na możliwości ich doskonalenia, czym wpisują się w aktualny dyskurs oświatowy na temat jakości pracy szkoły.Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. nadzw. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55379 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Dod. do tyt. z okł.
Publikacja zawiera obszerny zestaw materiałów dostępnych w wersji elektronicznej po zalogowaniu i wpisaniu załączonego na 3 s. okł. jednorazowego kodu aktywacyjnego.
Bibliogr. s. 407-[409].
Dla specjalistów ds. HR i konsultantów.
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposobów podejścia do budowania zaangażowania pracowników. Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji, poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na kluczowe pytania: - Jakie elementy są potrzebne do budowania zaangażowania pracowników? - W jaki sposób specjaliści ds. HR i konsultanci mogą pomóc w osiągnięciu zaangażowania? - Kto powinien włączyć się w ten proces? Szczegółowe wytyczne zawarte w książce pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi we własnej organizacji. Narzędzia dotyczą następujących zagadnień: - badanie zaangażowania pracowników, - tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań, - kształtowanie zaangażowania zespołów,- wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników, - sposoby angażowania interesariuszy, - rekrutacja nastawiona na zaangażowanie, - nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania, - komunikacja nastawiona na zaangażowanie, - podejście do nauki i rozwoju służące zwiększaniu zaangażowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 55136 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53181 (1 egz.)
Kaucja: 30,33 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzasz grupą pracowników? Relacje interpersonalne są podstawą Twojego życia zawodowego? Ta książka, dzięki praktycznym przykładom, zadaniom i sprawdzonym koncepcjom psychologicznym ułatwi Ci kształtowanie własnych kompetencji personalnych.Książka zatytułowana Kompetencje personalne i społeczne. Jak je rozwijać? to kolejna pozycja wydawnicza Wydawnictwa Centrum Rozwoju Edukacji EDICON powstała z myślą o uczniach i słuchaczach szkół ponadgimnazjalnych, oferująca realne wsparcie dla przyszłych absolwentów, niejednokrotnie osób wkraczających dopiero na rynek pracy. Autorki publikacji, Anna Nowak oraz Aleksandra Stanek, absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie zarówno w pracy akademickiej, jak i coachingowej, podjęły się zarysowania znaczenia doskonalenia tzw. kompetencji miękkich w życiu zawodowym. W oparciu o koncepcje głównie psychologii społecznej, stworzyły treść wzbogaconą o liczne zadania i przykłady odwołujące się do praktyki zawodowej przedstawicieli konkretnych zawodów takich jak technik usług kosmetycznych czy technik masażysta. Tym samym książka Anny Nowak i Aleksandry Stanek nie zatrzymuje się na poziomie ogólnym, czysto teoretycznym, ale zmierza ku praktycznemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu rozwijania kompetencji personalnych i społecznych.W kolejnych rozdziałach autorki zwracają uwagę czytelnika na takie aspekty życia zawodowego jak budowanie właściwych relacji pracowniczych, przestrzeganie zasad wzajemnego zrozumienia i współpracy w celu tworzenia zgranego zespołu oraz podstawy efektywnej komunikacji. Nie zapominają także o indywidualnym wymiarze rozwijania kompetencji miękkich, który staje się pomocny w lepszym organizowaniu czasu pracy, w rozpoznawaniu i właściwym ukierunkowaniu osobistych emocji czy w kierowaniu zespołem ludzi i dążeniu do kreatywności. Dodatkowym atutem książki są zagadnienia dotyczące rozpoznawania i walki ze stresem oraz z wypaleniem zawodowym.Mocne strony:- autorki to absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich;- studium przypadku odnoszące się do konkretnych przykładów, dedykowane wybranym zawodom np. technik usług kosmetycznych;- zadania (wraz z odpowiedziami) w każdym rozdziale,- przypisy i bibliografia do każdego rozdziału- treść ilustrowana rysunkami i schematami ułatwiającymi przyswajanie wiedzy,- pytania kontrolne po każdym rozdziale,- miejsca na notatki - pozwalają na zapisanie ważnych informacji, ułatwiają przyswajanie wiedzy;- wybrane treści dedykowane takim kierunkom jak: opiekun medyczny, technik masażysta, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny i technik usług kosmetycznych, technik informatyk; wyróżnione w tekście;- przejrzysta struktura tekstu (tytuły podrozdziałów wysunięte na zewnętrzny margines lub wyróżnione przez różne wielkości i kolory czcionki),- ciekawostki, a także istotne informacje ujęte w ramki i graficznie wyróżnione z tekstu głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-310. Indeks.
Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów - harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie - pod kątem teoretycznym - metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego. Abstrakt Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie - pod kątem teoretycznym - metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii oraz dla praktyków zarządzania.
Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi: - oczekiwania organizacji wobec jej uczestników, - rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników, - najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych, - kluczowe aspekty komunikacji, - kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację, - rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników, - wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników.
Wstęp * Rozdział 1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników * 1.1. Strategie sukcesu współczesnej organizacji * 1.2. Skuteczność czy efektywność jako kluczowe kryterium oceny działań jednostki i zespołu? * 1.3. Oczekiwane zachowania członka organizacji * Rozdział 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika * 2.1. Władza w organizacji * 2.2. Kierowanie transakcyjne i przywództwo * 2.3. Potencjalny i rzeczywisty styl kierowania * 2.4. Podstawowe style kierowania * 2.5. Uwarunkowania uspołecznienia procesów decyzyjnych w organizacjach * Rozdział 3. Budowa zespołu * 3.1. Zespół a grupa * 3.2. Znaczenie i warunki funkcjonowania zespołów * 3.3. Typy zespołów * 3.4. Kształtowanie zespołu * 3.5. Współpraca w zespole * 3.6. Bariery efektywności zespołów * 3.7. Podnoszenie efektywności zespołów * Rozdział 4. Komunikacja społeczna - wpływ na zachowania w organizacji * 4.1. Istota i rodzaje komunikacji w kształtowaniu zachowań odbiorców * 4.2. Bariery w procesie komunikowania się * 4.3. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie sprawowania roli kierownika * 4.4. Sprawne komunikowanie się w zespole * 4.5. Sprawne komunikowanie się kierownika z pracownikiem * 4.6. Komunikacja kanałami elektronicznymi w zespole * Rozdział 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację * 5.1. Od działań kreatywnych do sformalizowanych * 5.2. Koordynacja jako wyznacznik zakresu formalizacji działań * 5.3. Ukierunkowywanie zachowań organizacyjnych przez motywację * 5.4. Proces formalizacji zachowań organizacyjnych * 5.5. Cele i skutki formalizacji * 5.6. Przedmiot i zakres formalizacji * 5.7. Kultura i strategia organizacyjna jako uwarunkowania procesu formalizacji * Rozdział 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji * 6.1. Konfiguracje funkcjonalne * 6.2. Konfiguracje procesowe i projektowe * 6.3. Struktury konfigurowane ze względu na poziom centralizacji władzy w organizacji * 6.4. Struktury elastyczne * 6.5. Potencjalne zachowania w organizacji pod wpływem poszczególnych konfiguracji struktury * Rozdział 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji * 7.1. Kultura organizacji - istota, treść i funkcje * 7.2. Możliwości i kierunki kształtowania kultury organizacji * 7.3. Narzędzia kształtowania kultury organizacji * 7.4. Kultura organizacji jako determinanta zachowań organizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54232 (1 egz.)
Kaucja: 40,44 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 175-180.
Kto w tej książce będzie szukał kolejnych prostych i szybkich recept na ciekawą pracę grupową, ten się rozczaruje. To nie jest typowa książka kucharska.[...] Publikacja Rafała Ryszki stanowi unikat na rynku wydawniczym ? jest zaledwie drugą pozycją dotyczącą pedagogiki przeżyć w polskiej literaturze.Niniejsza książka porusza temat niezwykle istotny z punktu widzenia współczesnej pedagogiki i stanowi ważny wkład w rozwój szerokiego nurtu edukacji przygodowej ? outdoor eduaction, adventure education czy pedagogiki przeżyć ? który od kilku lat stopniowo zyskuje coraz większą popularność w Polsce. A przy tym opracowanie R. Ryszki jest dobrze wyważonym połączeniem wiedzy teoretycznej i praktycznej.[...]poleca ImpulsGotowanie, podobnie jak praca z ludźmi, wymaga zaangażowania, cierpliwości, znajomości rzeczy, próbowania i uczenia się na swoich błędach. Wychowanie, tak jak gotowanie, to umiejętność, której nabywa się z czasem. Obie ? oparte na wiedzy ? są specyficznym rodzajem sztuki, w której liczą się talent, wyobraźnia, wyczucie i doświadczenie. Mając wszystkie potrzebne składniki, trzymając się ściśle przepisu, często okazuje się, że szczypta pozornie mało znaczącej przyprawy decyduje o tym, iż cała potrawa jest smaczna lub zupełnie niezjadliwa. Zamiast się nią cieszyć i rozkoszować, trzeba ją z żalem wyrzucić.Zawartość tej książki można więc potraktować jako spis zjadliwych i pożywnych produktów, zalecanych technik przygotowania i podawania smacznego, zdrowego jedzenia, ale nie jest to tylko książkowa wiedza. Praca z grupą: dania główne, przystawki, zupy i sosy, przyprawy i desery w rękach zdolnego kucharza nabiorą cech kulinarnego majstersztyku. Zachwianie proporcji, pośpiech, sztampa i rutyna zniweczą nawet najlepsze przepisy i teorie. Dlatego nie ma tu gotowych instrukcji, jest to bardziej spis składników do własnego eksperymentowania i zweryfikowania w praktyce.Niniejsza publikacja dotyczy specyficznej metody pracy z grupą. Choć zrodziła się ona stosunkowo niedawno, bo na początku XX wieku w Niemczech, burzliwy wiatr historii szybko przeniósł ją na Wyspy Brytyjskie, a stamtąd po drugiej wojnie światowej rozwiał daleko w świat. Tylko w ciągu roku ze zorganizowanych, najbardziej wystandaryzowanych form realizacji tej metody korzysta co najmniej milion osób na całym świecie. Ten sposób pracy z ludźmi, jak mało który, łączy sprawdzone doświadczenia pedagogiczne z różnych źródeł i odważnie czerpie z dorobku filozofii, psychologii czy nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Everest lidera : o wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie / Anna Sarnacka-Smith. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 262, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 22 cm.
Dostępne także jako e-book i audiobook.
Czy istnieją osoby stworzone do bycia liderem? Co zrobić, aby mieć zmotywowany zespół, który będzie chciał pracować na wspólny cel? Jak być skutecznym szefem dla młodego pokolenia? Jak rozmawiać z pracownikami, aby chcieli być przy tobie jeszcze lepsi, i jak rozmawiać z szefem, aby znaleźć porozumienie? Przywództwo to nie stanowisko, to siła charakteru. Anna Sarnacka-Smith przekonuje, że już dziś masz potencjał do tego, aby być liderem, przy którym zespół będzie chciał dawać z siebie swoje sto procent, z którym klienci będą chcieli rozwijać swój biznes. Kluczem jest odnalezienie swoich wartości i wierność im, poznanie swojego potencjału, docenianie tego, jak bardzo ludzie są różni, i czerpanie z tej różnorodności przy budowaniu zespołu. Skuteczność tego podejścia potwierdzają liderzy z Polski i z USA, których autorka zaprosiła do podzielenia się doświadczeniem z czytelnikami, oraz przykłady, które przywołuje z własnego doświadczenia menedżerskiego. Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój "Everest", górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Bibliogr.
Inspiruj ludzi, buduj silne zespoły, zostań genialnym przywódcą!Wyczekiwana kontynuacja światowego bestsellera Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania. Jej autor, Simon Sinek, jest wizjonerem, optymistą i liderem kulturowej rewolucji DLACZEGO. Jego druga książka stanowi naturalną kontynuację "Zaczynaj od DLACZEGO" i przenosi zawarte w niej idee na poziom korporacyjny. W przypadku firmy odpowiedź na pytanie DLACZEGO ma także kluczowe znaczenie, ale to dopiero początek. Potem trzeba się zastanowić, jak zarazić członków zarządu swoją wizją. Jak inspirować pracowników do tego, by ufali i byli oddani firmie i sobie nawzajem? Sinek podaje przykład kultury Marines, w której mężczyźni i kobiety są gotowi zaryzykować życie, bo wiedzą, że inni zrobiliby dla nich to samo. Nie jest to wynikiem żadnego prania mózgu, lecz wykorzystania ludzkiej natury, bo istnieją środowiska i kultury, które naturalnie wydobywają z człowieka to, co w nim najlepsze. Jeśli firmie uda się wprowadzić taką mentalność, pracownicy będą chętniej podejmować ryzyko ze świadomością, że ich koledzy i szefowie staną za nimi murem, niezależnie od okoliczności. Sinek wyjaśnia na podstawie barwnych i przekonujących przykładów, jak kultywować firmowe DLACZEGO, uwzględniając w tym równaniu ludzi.Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Menedżerowie marzą, by ich podwładni z entuzjazmem oddawali się pracy, jednak większość z nich nie ma pomysłu na kierowanie ludźmi. Współczesne organizacje są zbyt zajęte zarządzaniem zasobami ludzkimi, by dostrzec, że to, czego im potrzeba, to nie sprawny menedżer, ale przywódca z krwi i kości. Ktoś, kto nie tylko rozdzieli obowiązki, ale także pokaże ludziom, że to oni są najcenniejszym kapitałem w firmie.Ludzie, którzy wierzą, że ich praca ma sens, którzy czują się doceniani i wiedzą, że mogą w każdej sytuacji polegać na swoich kolegach i przełożonych, to pracownicy, którzy z własnej inicjatywy zainwestują czas i wysiłek w naukę czy pracę na rzecz swojej firmy.Czy to rzeczywiście jest aż takie proste? Ten model wykorzystują najlepsze przedsiębiorstwa na całym świecie — i osiągają dzięki niemu znacznie większe zyski, rozwijają się intensywniej i są znacznie bardziej konkurencyjne na niełatwym współczesnym rynku. Chcesz, by Twoja firma dołączyła do tego grona? Chcesz nadać tempo własnej karierze? Nie czekaj, aż wyprzedzą Cię inni!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 226-229.
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie.Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.To książka dla każdego, który chce:- być asertywnym nauczycielem;- stać się mądrym przywódcą;- zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy;- po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym;- mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju.
1. CO DOBREGO DAJE KŁÓTNIA? Jak rozwiązywać konflikty i dobrze je wykorzystać? * 2. ZDOBĄDŹ PRZYCHYLNOŚĆ INNYCH LUDZI I ODNIEŚ SUKCES - o umiejętności adaptacji i relacyjności * 3. ASERTYWNOŚĆ TO SZTUKA panowania nad sobą i swoim życiem * 4. BĄDŹ GRACZEM ZESPOŁOWYM I GRAJ O WIĘCEJ - o zarządzaniu zasobami ludzkimi i współpracy w zespole * 5. O BUDOWANIU MĄDREGO PRZYWÓDZTWA i wywieraniu autentycznego wpływu * 6. ZARZĄDZANIE CZASEM kluczem do większej spontaniczności * 7. RYZYKUJ MĄDRZE I SIĘGAJ PO WIĘCEJ - rzecz o zarządzaniu ryzykiem * 8. ŻYCIE TO BIBLIOTEKA BŁĘDÓW I SUKCESÓW, musisz nauczyć się z niej korzystać. O wyciąganiu wniosków z sukcesów i * 9. POKAŻ SIĘ Z JAK NALEPSZEJ STRONY, czyli o komunikacji niewerbalnej słów kilka * 10. PRZEKONAJ I ZOSTAŁ ZAPAMIĘTANYM - o wystąpieniach publicznych * 11. SZACHY W PRZESTRZENI WERBALNEJ, czyli sztuka negocjacji * 12. INTELIGENCJA FINANSOWA, czyli dlaczego pieniądze jednak dają szczęście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okł.: dzięki tej książce poznasz proces budowania zespołu, dowiesz się, w jaki sposób zorganizować szkolenie integracyjne, poznasz przykładowe gry integracyjne i zabawy komunikacyjne.
Indeks.
"Budowanie zespołu" to poradnik napisany w niezwykle praktyczny sposób, oparty na polskich i zagranicznych przykładach. Adresowany jest nie tylko do specjalistów oraz menedżerów szkoleń w przedsiębiorstwach. Autor radzi, jak zorganizować szkolenie własnymi siłami, jak wybrać dobrą firmę szkoleniową do bardziej złożonych projektów, jak sprawdzać trenerów, którzy próbują nam sprzedać szkolenie. Pisze też o tym, jak zajęcia integracyjne wpisują się w życie firmy i życie konkretnych zespołów - na co dzień i w momentach szczególnych - takich, jak fuzje czy zmiana strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Bibliogr. s. 197-[201].
Motywacja do udziału w szkoleniu może być różna (nabycie nowych umiejętności, przyjemne spędzenie czasu pracy, zobowiązanie wobec pracodawcy) i wpływa na relację z trenerem oraz na przebieg zajęć. Zachowania uczestników mogą przeszkadzać w realizacji założonych przez trenera celów, dlatego umiejętność nawiązania przez niego relacji z grupą, zrozumienie wzajemnych zależności oraz wiedza dotycząca procesów grupowych rzutują na skuteczność szkolenia.Autorka opisuje sposoby budowania relacji z grupą szkoleniową w różnych fazach jej rozwoju - od fazy orientacji i zależności przez konflikt i bunt do współpracy i świadomej aktywności. Analizuje potencjalnie trudne zachowania uczestników szkolenia - ich przejawy, przyczyny, sposoby zapobiegania ich wystąpieniu oraz radzenia sobie z nimi. Jej wskazówki pozwolą trenerowi zachęcić grupę do otwartego rozwoju i do zaufania mu w procesie nabywania kompetencji.Dzięki tej książce:- zbudujesz właściwe relacje z uczestnikami szkolenia;- stworzysz zaangażowaną grupę;- osiągniesz założone cele szkolenia.
Rozdział 1. Grupa – co to takiego? 1.1. Grupa szkoleniowa a grupa społeczna. 1.2. Podstawowe charakterystyki grupy. 1.3. Korzyści wynikające z pracy w grupie. 1.4. Czynniki hamujące pracę grupy. Rozdział 2. Specyfika pracy z grupą szkoleniową. 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się w grupie. 2.2. Uwarunkowania procesu uczenia się w grupie szkoleniowej. 2.3. Specyfika pracy z grupą w różnych typach szkoleń. Rozdział 3. Kształtowanie relacji z grupą szkoleniową w poszczególnych fazach jej rozwoju. 3.1. Inicjowanie kontaktu z grupą: diagnoza i kreowanie pierwszego wrażenia. 3.2. Faza orientacji i zależności. 3.3. Faza konfliktu i buntu. 3.4. Faza spójności i współpracy. 3.5. Faza celowej i świadomej aktywności. 3.6. Zakończenie kontaktu z grupą. Rozdział 4. Praca z trudną grupą szkoleniową. 4.1. Prowokowanie trudności przez trenera. 4.2. Postępowanie z trudnymi grupami. 4.3. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami. Rozdział 5. W blokach startowych, czyli dylematy trenera przed szkoleniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55633 (1 egz.)
Kaucja: 25,94 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menadżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazane na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągnięcia maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad - stanowi więc ona wyczerpujące, a zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” - dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [173]-190.
Celem pracy była próba zbadania i znalezienie przyczyn, dla których określona grupa (Zespół hospicyjny-wolontariusz hospicyjny, pracownik hospicyjny, wolontariusz zwykły)) podejmuje działania (dobrowolne lub zawodowe) w warunkach zagrożenia życia innych lub własnego (wtórna ofiara traumy) oraz jakie są konsekwencje dla psychiki wykonywania tego rodzaju pracy. Została również podjęta próba stworzenia Psychologicznego Modelu Zespołu pracującego w warunkach ekspozycji(na przykładzie hospicjum).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etykieta w biznesie, czyli Jak ułatwić sobie życie w pracy / Wojciech S. Wocław. - Wydanie I., dodruk. - Olszanica : Bosz, 2022. - 221, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [218]-221.
"Etykieta w biznesie" w praktyczny sposób skupia się przede wszystkim na zewnętrznych formach dobrego wychowania w pracy, prezentuje normy i zasady. Umiejętne posługiwanie się nimi będzie miało jednak sens jedynie wtedy, gdy będzie poparte prawdziwą wrażliwością na drugiego człowieka. O tym, co to znaczy, jak to rozwinąć i pielęgnować, opowiada literatura, poezja, muzyka, teatr, film, opera, a przede wszystkim nasze codzienne, dobrze przemyślane i przedyskutowane relacje z innymi. Nie da się być profesjonalistą w pracy, nie dbając o swój rozwój na tym polu. Przedstawione w niej zasady mogą być punktem wyjścia dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, jak również dla tych, którzy na tej ścieżce postawili już parę kroków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej