Zaburzenia zachowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Knapp Julie
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Bernau Sabine
(2)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Labiś Grzegorz
(2)
Minahan Jessica
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Busz Anna
(1)
Domurat Marcin
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Lauveng Arnhild (1972- )
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Olde Heuvelt Thomas (1983- )
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Rappaport Nancy (1959- )
(1)
Reimann Maria
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Stasińska Marta
(1)
Stout Martha (1953- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Taylor Chris
(1)
Toczewska Hanna
(1)
Turczyn Ryszard (1953- )
(1)
Wolynn Mark
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niderlandzka
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4018)
Przyjaźń
(3838)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2960)
Zaburzenia zachowania
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1733)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1592)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1532)
Uczucia
(1404)
Nastolatki
(1380)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(1000)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(863)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(821)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(505)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(4)
Horror
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-221. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że "dziecko z tego wyrośnie". Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony [253]-263. - Indeks.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51006 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18628 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2022)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller.
Bibliografia na stronach 335-336.
Dla rodziców i specjalistów.
Najnowsze wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i specjalistów!
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju? ; W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju? ; Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe? ; Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap. [z okładki],
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22675 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych odżywiania i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży * Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * Zaburzenia zachowania * Zaburzenia depresyjne * Myśli i tendencje samobójcze * Zaburzenia lękowe * Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne * Zaburzenia odżywiania * Zespół stresu pourazowego * Wykorzystanie seksualne * Płodowy zespół alkoholowy * Zaburzenia więzi * Choroba tikowa * Mutyzm * Zaburzenia rozwoju językowego * Zaburzenia sensoryczne * Odmowa chodzenia do szkoły * Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania * Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie * Techniki uczenia się sprzyjające poprawie uwagi * Asystent nauczyciela w klasie * Psychoterapia * Socjoterapia * Trening Zastępowania Agresji * Praca z rodzicami * Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach * Formy wsparcia dziecka w pigułce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55721 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18187, 19728, 19727 (3 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 1-4 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
Bibliografia na stronie 608.
Dla terapeutów.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18644 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
Bibliografia na stronie 584.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18645 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20508 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
Bibliografia, netografia na stronie 618.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego - samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy zadajesz sobie czasem pytania: Ľ co to jest depresja, schizofrenia, ADHD czy zaburzenia osobowości?Ľ Jakich myśli i emocji doświadczają osoby chorujące psychicznie?Ľ Jak odróżnić smutek od depresji i kiedy szukać pomocy?Ľ Czy choroba psychiczna to bagaż na całe życie?Ľ Czy brać lekarstwa czy szukać innych sposobów?Ľ Kiedy należy poprosić o pomoc i gdzie można ją znaleźć?Jeśli tak, to w tej książce znajdziesz odpowiedzi.Coś zupełnie innego to niezwykle pozytywna i niosąca nadzieję książka, w której autorka pokazuje, że choroba psychiczna nie jest wyrokiem na całe życie. Pisze też, że często jest to taka sama choroba, jak dolegliwości somatyczne, i niekiedy wymaga podobnych zabiegów leczniczych. Arnhild Lauveng podkreśla, że nie trzeba się wstydzić wizyt u psychologa czy u psychiatry, którzy wykonują taką samą pracę, jak lekarze i terapeuci innych specjalności, pragnąc przynieść ulgę swoim pacjentom. Zdejmuje przy tym piętno z osób chorych psychicznie i oswaja nas z zaburzeniami, które mogą stać się udziałem nas samych lub naszych bliskich."Książka Coś zupełnie innego została napisana z myślą o młodych ludziach borykających się z różnymi trudnościami natury psychicznej. Ale w równym stopniu adresowana jest do partnerów, członków rodziny oraz przyjaciół chorego".- Arnhild Lauveng "Dla młodych ludzi, czytających opowiadania o Monie, Amirze i wszystkich pozostałych bohaterach, przesłanie jest jasne: nie jesteś sam. A poza tym dostajesz do ręki pewne przemyślenia, a wręcz zasób słów, z których możesz skorzystać, gdybyś chciał porozmawiać z kimś o nękających cię problemach". - Norweski Związek Psychologów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi kontynuację książki pt.: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych.
Bibliografia przy rozdziałach.
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 214-217. Indeks.
Jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowaniaZ książki:w działaniach uczniów z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi intencja nie zawsze jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i przez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, że zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najbardziej doświadczonych nauczycieli specjalistów.Kolejna trudność polega na tym, że nauczyciel jest przeważnie zmuszony szybko reagować, nawet jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń co łatwo się może przytrafić w przypadku uczniów mających omawiane problemy reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Jessica Minahan specjalizuje się w prowadzeniu treningu dla personelu i tworzeniu planów interwencji behawioralnej dla uczniów wybuchowych, których zachowania mogą być niebezpieczne, a także tych, którzy mają różnego rodzaju ograniczenia natury emocjonalnej i behawioralnej, poważny autyzm i Zespół Aspergera. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie intensywnej edukacji specjalnej, wydany przez Boston University i podwójny tytuł magistra edukacji specjalnej i elementarnej z Wheelock College. Ukończyła też studia podyplomowe na University of Albany w zakresie pracy nauczycielskiej z dziećmi autystycznymi. Certyfikat analityka zachowań otrzymała w Northeastern University. Była instruktorem na Wydziale Poważnych Zaburzeń Lesley University. Jest obecnie rozchwytywanym prelegentem i prowadzi publiczne wykłady na różne tematy, od efektywnych interwencji dla uczniów ze stanami lękowymi, po pomoc uczniom, do których trudno jest dotrzeć w zamkniętych klasach szkół publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Echo / Thomas Olde Heuvelt ; z niderlandzkiego przełożył Ryszard Turczyn. - Wydanie I. - Poznań : Albatros, 2022. - 638, [1] strona ; 21 cm.
Książka dostępna także jako e-book i audiobook.
Są rzeczy gorsze od śmierci. Zobaczył ją na starej fotografii w szwajcarskim pubie.Maudit, górę, o której nie pisano w przewodnikach i nikt nie chciał o niej mówić. Mimo to - a może właśnie dlatego - nie mógł się jej oprzeć.Jeszcze nie wiedział, że nie zawsze, kiedy natura przyzywa, należy słuchać jej głosu. Wędrówce po Alpach młodego Holendra, Nicka Grevesa, i jego niemieckiego kolegi, Augustina, już od samego początku towarzyszyły złe znaki, lecz nie zawrócili. I drogo za to zapłacili: Augustin śmiercią w szczelinie lodowca, a Nick potwornymi okaleczeniami twarzy. Wrócił na dół, ale nie wydostał się z objęć Maudit, wziął tę górę ze sobą. w sobie. I każdy, kto ma z nim kontakt, ulega jej zgubnemu oddziaływaniu. Także Sam Avery, chłopak Nicka. Sam musi podjąć decyzję: albo uciec do Ameryki, skąd pochodzi, i chronić życie oraz swój stan umysłu, albo pokonując własne lęki, trwać przy ukochanym, w którym chwilami widzi potwora zdolnego do największej zbrodni. Decyduje się na to drugie i razem z Nickiem wraca do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło, bo tylko w ten sposób może mu pomóc wyzwolić się od mrocznej siły, która nim zawładnęła. Tylko czy można walczyć z górą?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 niderl. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu? Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy - od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Socjopaci są wśród nas. Kryją się w naszym otoczeniu, doskonale zakamuflowani i z pozoru niewinni. Socjopatą może się okazać szef lub kolega z pracy, obecny lub były partner, ktoś nękający cię w Internecie, a nawet twoje dziecko. Socjopaci wciągają cię w swoje gry i karmią się twoją niepewnością, gniewem i strachem. Są dla ciebie realnym zagrożeniem. Ukrytych drapieżców jest tak wielu, że prawdopodobnie spotykasz ich każdego dnia. Psycholożka kliniczna Martha Stout przez wiele lat studiowała umysły socjopatów oraz metody, którymi się posługują, aby niszczyć swoje ofiary. W swojej książce opisuje przypadki, które budzą grozę: pozbawione skrupułów dzieci, degeneratów w zawodach zaufania publicznego, byłych małżonków bezwzględnie walczących o prawo do opieki oraz nieuchwytnych cyberprześladowców. Diagnozuje nawet całe korporacje i instytucje, które stosują schematy socjopatycznych zachowań wobec swoich klientów. Stout wykorzystuje swoją imponującą wiedzę, żeby opracować skuteczną strategię obrony przed pozbawionymi sumienia drapieżcami. Uświadamia czytelnikom, jak łatwo wpaść w zastawione przez socjopatów pułapki i dać się wciągnąć w sieć intryg, z których nie sposób się wyplątać. Pokazuje, co możesz zrobić, by zachować spokój i nie ulegać emocjom, które tylko napędzają twoich prześladowców. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nie dać się sprowokować i nie wpaść w ich sidła. Nowa książka autorki bestsellera "Socjopaci są wśród nas" uświadamia, że w świecie pełnym oszustów, księży pedofilów i bezwzględnych szefów musimy wiedzieć, jak myślą socjopaci i jak skutecznie się przed nimi bronić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia stronach [137]-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są "wystarczająco dobre", są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Jak widzą życie dzieci, które uważają, że są bezwartościowe * Rozdział 2. Zrozumieć dziecięce poczucie bezwartościowości * Rozdział 3. Co mówić dziecku, które uważa, że jest bezwartościowe,i jak z nim postępować * Rozdział 4. Jak pomóc dziecku rozmawiać o negatywnych uczuciach do samego siebie i je przepracować - ćwiczenia * Rozdział 5. Czy dzieci z niską samooceną mogą odnieść korzyści z pracy z psychologiem lub terapeutą * Literatura zalecana * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 241-256. Indeks.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20581 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Dostępne także jako e-book.
Depresja, zaburzenia lękowe, chroniczny ból, obsesje mogą mieć zupełnie inne podłoże, niż sądziliśmy do tej pory. Ich korzenie mogą sięgać do czasów naszych rodziców, dziadków, a nawet pradziadków. Najnowsze badania dowodzą tego, co wielu badaczy wcześniej przeczuwało - traumatyczne doświadczenia mogą być przekazywane z pokolenia na pokolenie. Książka czerpie z badań czołowych ekspertów zajmujących się zagadnieniem zespołu stresu pourazowego, m.in. Rachel Yehudy i Bessera van der Kolka. Nawet jeśli osoba, która doświadczyła traumy od dawna nie żyje albo historia tego doświadczenia została zapomniana lub przemilczana, ślady emocjonalne tego zdarzenia mogą wciąż być żywe. Często są głęboko ukryte, zakodowane w genach i języku i mogą odgrywać dużo większą rolę, niż do tej pory przypuszczano.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 02.11.2021)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20484 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej