Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(111)
Forma i typ
Książki
(110)
Publikacje fachowe
(65)
Publikacje naukowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Poradniki i przewodniki
(21)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(96)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(93)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908- )
(1)
Bac Aneta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Brewińska Dorota
(1)
Broniarczyk-Czarniak Marta
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Cepeda Claudio (1942- )
(1)
Chmielecki Robert
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Roman
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czupała Hubert
(1)
Delahooke Mona
(1)
Dolińska Barbara
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Filip Maria (psychiatra)
(1)
Filipiak Maja
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Friszke Andrzej (1956- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gatkowska Izabela
(1)
Gałecka Małgorzata (medycyna)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gould Judith
(1)
Grabski Bartosz (medycyna)
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hay Dale F
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hałgas Maria Jolanta
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(105)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(111)
Język
polski
(110)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Psycholodzy
(111)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Dzieci
(11)
Kompetencje społeczne
(9)
Psychoterapia
(9)
Uczucia
(9)
Diagnoza psychologiczna
(7)
Leczenie
(7)
Młodzież
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Diagnostyka medyczna
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Stres
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Empatia
(4)
Lęk
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mózg
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Szczęście
(3)
Trauma
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół ADHD
(3)
Anoreksja
(2)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Badanie psychiatryczne
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neurologopedia
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Otyłość
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Praca
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia biegu życia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Socjoterapia
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stres pourazowy
(2)
Temperament
(2)
Terapia par i małżeństw
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wcześniak
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaangażowanie szkolne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Ankieterzy
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bulimia
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Poradnik
(27)
Monografia
(14)
Scenariusz zajęć
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opracowanie
(7)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Program nauczania
(2)
Debata
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(59)
Edukacja i pedagogika
(42)
Medycyna i zdrowie
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(3)
Historia
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
111 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lęku Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić. Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw. Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne - opatrzone przykładami i poradami dla rodziców - z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów. Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców. Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu "detektywistycznego myślenia", aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawy Naucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenie Zacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjami Rozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczne Opisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom.dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego WirginiiNapisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku.dr Debra Whiting Alexander
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19228 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dziecięca)
Streszczenie angielskie.
Jak na recepcję twórczości Hansa Christiana Andersena wpłynęły konteksty literackie, wydawnicze, pedagogiczne towarzyszące wprowadzaniu jej w polską kulturę na przełomie XIX i XX w.? Które wątki dzieł i biografii wielkiego Duńczyka są żywotnym źródłem inspiracji artystycznej? Jaki Andersen objawia się nam dziś w reinterpretacjach literackich, muzycznych, teatralnych, filmowych i plastycznych?Książka Andersenowskie inspiracje w literaturze i kulturze polskiej wyrasta z przekonania, że mimo ponadstuletniej obecności Andersena w polskiej kulturze nadal stawia on czytelników i badaczy przed wieloma interesującymi pytaniami oraz wyzwaniami. Inspirujące impulsy płyną dziś z nowych przekładów Bogusławy Sochańskiej, z odkrywanych faktów biograficznych, między innymi za sprawą dopiero niedawno przetłumaczonych na język polski Dzienników, oraz - co ważne - z interdyscyplinarnego spojrzenia na całokształt dorobku literackiego pisarza z Odense. O miejscach i rozmaitych formach objawiania się Andersena w polskiej kulturze oraz dialogach z jego wyobraźnią literacką piszą w niniejszym tomie tłumacze, historycy literatury, historycy sztuki, kulturoznawcy, teatrolodzy oraz reżyserzy teatralni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy podrozdziałach.
Zawiera: Cz. 1, Wstęp do studiów o języku. Cz. 2. Świat głosek, fonemów i liter.
Podstawy wiedzy..., książka autorstwa znakomitego specjalisty z zakresu logopedii - Bronisława Rocławskiego to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę o najtrudniejszym języku świata (jak niejednokrotnie jest określany język polski). Ten dwuczęściowy podręcznik adresowany jest jest do nastepujących grup odbiorców: logopedów psychologów pedagogów glottodydaktykówW części pierwszej autor porusza się w obszarze zagadnień takich jak: wprowadzenie do nauki o języku informologia semiotyka cybernetyka socjolingwistyka psycholingwistykaCzęść druga podręcznika porusza następujące kwestie: fonetyka fonologia rola wiedzy z zakresu fonetyki i fonologii w pracy z dzieckiem pedofonetyka patofonetyka (czyli fonetyka dziecka i patologia wymowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21262, 20871 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 143-162.
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą/otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A history of modern psychology, 2004.
Bibliografia strony 507-533 i przy rozdziałach. Indeks.
Bestsellerowy podręcznik historii współczesnej psychologiiDzięki lekturze ósmego wydania podręcznika Duane i Sydney Ellen Schultz historia psychologii staje się fascynująca i nabiera wyjątkowego znaczenia. Autorzy dokonują personalizacji historii psychologii, nie tylko przez uwzględnienie biograficznych informacji na temat wpływowych teoretyków, ale także przez pokazanie, w jaki sposób ważne wydarzenia z ich życia oddziałały na poglądy i metody. Przyjmując współczesną perspektywę, książka koncentruje się na historii psychologii od 1879 roku do chwili obecnej i opisuje ją przez pryzmat szkół w ich społecznym, historycznym i intelektualnym kontekście. Oprócz wszechstronnego ujęcia przedmiotu, tak zachwalanego przez ogół wykładowców, wyróżniającymi cechami niniejszego ósmego wydania są także:Ľ Uaktualnione omówienie psychologii ewolucyjnej, neuronauki poznawczej i psychologii pozytywnej - ukazując wpływ wcześniejszych ruchów na psychologię współczesną.Ľ Nowe ramki "Historia on-line" w każdym rozdziale, kierujące studentów na strony internetowe, gdzie można znaleźć bieżące informacje na temat ludzi, teorii i ruchów omawianych w książce.Ľ Ponowna ocena psychologii humanistycznej w kontekście nurtów pofreudowskich.Ľ Kilkanaście nowych tekstów źródłowych zaczerpniętych z pism kluczowych teoretyków.Ľ Starannie opracowane pomoce dydaktyczne, włącznie z ogólnym planem treści otwierającym każdy rozdział, bieżącym glosariuszem na marginesie oraz umieszczonymi na końcu rozdziałów pytaniami do dyskusji, które można wykorzystać jako podstawę do prac pisemnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22151 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [250]-284.
Książka jest pierwszą tego rodzaju publikacją na rynku wydawniczym, która ujmuje funkcjonowanie opiekunów osób z otępieniem typu alzheimerowskiego, z punktu widzenia potencjału determinującego ich zdrowie psychiczne. W książce przedstawiono uwarunkowania osobowościowe i czynniki psychospołeczne mające istotny udział w kształtowaniu poziomu obciążenia wynikającego z pełnienia długotrwałej opieki. Autorka wskazuje na potrzebę skupienia się na potencjale psychologicznym opiekunów, który należy wykorzystać, wspierając ich w trudnej pracy z podopiecznymi. Uwzględnienie czynników osobowościowych oraz indywidualnych zasobów stanowi w badaniach nowatorskie podejście, wskazując pozytywne czynniki, wspierające proces opieki.
Posługując się przystępnym językiem autorka wskazuje m.in. na: etiologię i patogenezę otępienia typu alzheimerowskiego ; znaczenie zasobów w procesie sprawowania opieki ; psychologiczne i społeczne konsekwencje sprawowania opieki ; powstawanie zespołu opiekuna ; jako następstwa sprawowania opieki ; pośredniczącą rolę zasobów osobistych w kształtowaniu poziomu obciążenia opiekunów.
Książka adresowana jest do psychologów i psychoterapeutów oraz pracowników instytucji pomocowych pracujących z opiekunami, jak również samych opiekunów. Ponadto może być przydatna dla lekarzy specjalizujących się w pracy z pacjentami dotkniętymi chorobami otępiennymi, np. neurologów, geriatrów, psychiatrów. Może stanowić również źródło i inspirację do dalszych prac badawczych prowadzonych przez naukowców. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia temperamentu / Jan Strelau. - Wydanie II zmienione - 5 dodruk . - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 499, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach424-[476]. Indeksy.
Dla studentów i doktorantów psychologii, pracowników naukowych, a także psychologów-praktyków.
Nagroda Fundacji na rzecz Nauki Polskiej 2000.
Pierwsza w świecie książka, w której podjęto próbę integracji teorii i badań empirycznych z zakresu psychologii temperamentu dziecka i człowieka dorosłego. W roku 2000 autor dostał za nią Nagrodę Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, zwaną Polskim Noblem. Książka jest przeznaczona dla studentów i doktorantów psychologii, pracowników naukowych, a także psychologów-praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego.
Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera 17 scenariuszy obrazkowych. Każdy składa się z dużych i zrozumiałych dla najmłodszych dzieci ilustracji, które dzięki swojej prostej formie skupiają uwagę maluchów na istocie wydarzeń. Scenariusze są podstawą do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem elementów narracji. Obrazki pozwalają na wprowadzenie tematu i rozwinięcie go. Charakteryzuje je różnorodność tematyczna, dynamika akcji i ukazanie wyrazistych emocji. W dołączonych instrukcjach znajduje się sporo propozycji zabaw i przykłady uproszczonej narracji. Scenariusze zostały wielokrotnie zastosowane w praktyce terapeutycznej, uzyskały pełną akceptację dzieci. Publikacja to twórczy sposób na wspomaganie rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy statystyki dla psychologów : podręcznik akademicki / Wiesław Szymczak. - Wydanie trzecie rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2018. - 440 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Odbiorca
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Engram
Bibliografia strony 425-435. Indeks.
W trzecim wydaniu podręcznika znalazły się rozszerzone opisy metod, które były omawiane w wydaniach poprzednich, czyli zagadnienia oceny niezależności między dwiema zmiennymi dyskretnymi, porównywanie wartości oczekiwanych i metody regresyjne: modele regresji liniowej i modele regresji logistycznej. Omawiane metody uzupełniono o oceny wielkości efektu w konkretnych metodach. Oceny te są wymagane przez APA (American Psychological Association).
Przedmowa do wydania trzeciego * Wykaz symboli * Litery alfabetu greckiego wykorzystywane w podręczniku * Symbole wykorzystywane w zagadnieniach teorii mnogości (rachunku zbiorów) * Symbole stosowane w statystyce * Nieco informacji o oprogramowaniu * Importowanie danych do SPSS * Eksportowanie rezultatów do formatu MS Word * Charakterystyka pliku danych * Stan zdrowia pracowników służb mundurowych w zależności od subiektywnego odczuwania stresu związanego z pracą * Rozdział 1. Probabilistyczne podstawy statystyki matematycznej * Wprowadzenie * Zdarzenia * Prawdopodobieństwo * Klasyczna definicja prawdopodobieństwa * Aksjomatyczna definicja prawdopodobieństwa * Definicja wykorzystująca częstości względne (Mises von, 1936) * Zmienna losowa * Rozkład prawdopodobieństwa zmiennej losowej * Dyskretne zmienne losowe * Ciągłe zmienne losowe * Parametry rozkładu prawdopodobieństwa (parametry zmiennych losowych) * Parametry położenia * Wartość oczekiwana (wartość przeciętna) rozkładu * prawdopodobieństwa (zmiennej losowej) * Własności wartości oczekiwanej * Mediana * Parametry rozproszenia * Wariancja (odchylenie standardowe) zmiennej losowej (rozkładu prawdopodobieństwa) * Własności wariancji * Odchylenie ćwiartkowe * Parametry skośności i spłaszczenia * Współczynnik skośności * Współczynnik spłaszczenia * Liczba stopni swobody * Funkcje gęstości i funkcje prawdopodobieństwa niektórych, * najczęściej używanych rozkładów prawdopodobieństwa * Rozkład normalny N (µ, ??) * Rozkład chi-kwadrat ? 2 (n) o n stopniach swobody * Rozkład t-Studenta T(n) o n stopniach swobody * Rozkład F-Snedecora z n 1 , n 2 stopniami swobody F(n 1 , n 2 ) * Rozkład dwumianowy * Rozkład Poissona * Parametry pozycyjne * Mediana, kwartyle, percentyle * Rozdział 2. Główne zagadnienia statystyki * Wprowadzenie * Trochę historii i filozofii * Elementy teorii estymacji * Estymatory punktowe * Estymatory zgodne * Przykłady estymatorów zgodnych * Estymatory nieobciążone * Estymatory najefektywniejsze * Estymatory przedziałowe (przedziały ufności) * Statystyka opisowa * Elementy testowania hipotez statystycznych * Teoria Fishera * Teoria Neymana-Pearsona * Nieco szczegółów wynikających z teorii Neymana-Pearsona * Hipoteza prosta i hipoteza złożona * Hipoteza dwustronna i hipoteza jednostronna * Testy hipotez statystycznych * Test idealny. Testy istotności * Ocena wielkości efektu * Empiryczna (obserwowana) moc testu * O praktycznej „ważności" obserwowanych zależności (różnic) * Testy dwustronne i testy jednostronne (hipotezy dwustronne i jednostronne) * Testy parametryczne i nieparametryczne * Rozdział 3. Ocena zależności między dwiema zmiennymi dyskretnymi * Wprowadzenie * Warunki stosowalności testu chi-kwadrat * Mierniki (miary) zależności * Miary zależności dla zmiennych mierzonych na skalach nominalnych * Miary wykorzystujące statystykę chi-kwadrat * Miary koncentracji i niepewności * Ocena zgodności ocen dwóch obserwatorów. ? (kappa) Cohena * Miary zależności dla zmiennych mierzonych na skalach porządkowych * Mierniki ? b , ? c Kendalla * Dokładny test Fishera dla małych prób * Obliczanie prawdopodobieństwa w dokładnym teście Fishera (Woolson, 1987) * Wielkość efektu w ocenie niezależności dwóch zmiennych dyskretnych * Rozdział 4.Modele regresyjne * Wprowadzenie * Miary zależności między zmiennymi ciągłymi * Współczynnik korelacji liniowej Pearsona * Podstawowe własności współczynnika korelacji * Współczynnik korelacji rang ?? s Spearmana * Przypadek istnienia rang wiązanych * Sposób obliczania współczynnika korelacji rang Spearmana w przypadku występowania rang wiązanych * Zależność wyniku testu od liczebności próby * Modelowanie zależności między zmiennymi ciągłymi * Jednozmiennowe (jednowymiarowe) regresyjne modele liniowe * Założenia metody najmniejszych kwadratów * Interpretacja współczynnika korelacji liniowej (współczynnika determinacji) * Wielozmiennowe (wielowymiarowe) regresyjne modele liniowe, modele regresji wielokrotnej * Standaryzacja współczynników regresji * Testy hipotez w wielozmiennowej regresji liniowej * Ocena wielkości efektu w modelach regresji liniowej * Modele regresji logistycznej * Testy dla współczynników regresji (ilorazów szans) * Ocena wielkości efektu w modelach regresji logistycznej * Rozdział 5. Porównywanie dwóch średnich (dwóch parametrów położenia) * Wprowadzenie * Test t-Studenta dla prób niezależnych * Test Manna-Whitneya (Wilcoxon-Mann-Whitney Rank Sum Test) * Test t-Studenta dla prób zależnych (dla par obserwacji) * Test Wilcoxona dla par (paired sample, matched pairs, rank sum, signed rank) * Test T (T-TEST) (dla prób niezależnych) * Testy nieparametryczne (NPAR TEST) (dla prób niezależnych) * Test Manna-Whitneya * Test T (T-TEST) (dla prób zależnych) * Testy nieparametryczne (NPAR TEST) * Test znaków rangowanych Wilcoxona * Zagadnienie porównywania dwóch median * Ocena wielkości efektu przy porównywaniu dwóch wartości oczekiwanych * Rozdział 6. Metody analizy wariancji * Wprowadzenie * Jednoczynnikowa jednozmiennowa (jednowymiarowa) analiza wariancji (ANOVA) * Warunki stosowalności jednoczynnikowej analizy wariancji * Testy porównań wielokrotnych * Testy Levene`a jednorodności wariancji w wersji SPSS 25 * Testy post hoc w SPSS * Test Kruskala-Wallisa * Normalność a testy porównań wielokrotnych * Jednoczynnikowa jednozmiennowa (jednowymiarowa) analiza kowariancji (ANCOVA) * Dwuczynnikowa jednozmiennowa (jednowymiarowa) analiza wariancji (ANOVA) * Analiza wariancji dla powtarzanych obserwacji na jednym czynniku (dla zmiennych zależnych) * Efekty proste * Test Friedmana * Wielkość efektu w modelach analizy wariancji * Jednoczynnikowa analiza wariancji (ONEWAY) * Rozdział 7. O odporności metod statystycznych (dane nie spełniają wymaganych założeń) * Wprowadzenie * Pojęcie odporności * Porównywanie dwóch średnich i jednoczynnikowa analiza wariancji * Jednorodność wariancji w grupach * Normalność rozkładu badanej cechy w populacji generalnej * Testy porównań wielokrotnych * Analiza kowariancji * Dwuczynnikowa analiza wariancji * Modele regresji liniowej * Podsumowanie * Rozdział 8. Elementy teorii pobierania prób. Badania statystyczne metodą reprezentacyjną * Wprowadzenie * Sposoby pobierania prób * Losowanie proste bez zwracania (Simple random sampling without replacement) * Losowanie systematyczne (Systematic sampling) * Indywidualne losowanie warstwowe (Stratified random sampling ) * Zespołowe losowanie nieograniczone (losowanie grupowe) (Cluster sampling) * Losowanie dwustopniowe (Simple two-stage cluster sampling; two-stage sampling) * Losowanie wielostopniowe (Multi-stage sampling) * Konsekwencje przyjętego schematu pobierania próby * Kilka uwag o liczebności próby i własnościach estymatorów * Własności estymatorów wartości oczekiwanej dla różnych sposobów doboru próby * Losowanie nieograniczone indywidualne * Losowanie warstwowe * Losowanie zespołowe * Losowanie dwustopniowe * Planowanie eksperymentu * Rozdział 9. Prezentacja rezultatów analizy statystycznej * Wprowadzenie * Charakterystyka badanej grupy * Rezultaty porównywania rozkładów częstości * Wyniki uzyskane w modelach analizy wariancji * Prezentacja wyników analizy, w której oceniano efekty proste * Modele regresji liniowej * Pułapki podczas budowy modeli * Modele regresji logistycznej * Podsumowanie * Aneks. Elementy rachunku zbiorów * Tytułem wstępu * Spójniki logiczne (funktory zdaniotwórcze) * Elementy rachunku zbiorów * Piśmiennictwo * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20937, 19242 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Poszczególne rozdziały w sposób niezwykle interesujący wprowadzają czytelnika w niuanse rozumienia zaburzeń odżywiana w aspekcie nie tylko psychologicznym. Cenne jest połączenie (.) psychologicznych elementów zaburzenia z kontekstem filozoficznym i uwarunkowaniami społecznymi. W Polskiej literaturze przedmiotu jest to próba nowatorska, dotychczas w ten sposób nie publikowana.Prof. zw. dr hab. med. Andrzej RajewskiSpecjalista psychiatrii i psychiatrii dzieci i młodzieżyW książce odnajdziemy informacje dotyczące leczenia jadłowstrętu psychicznego, w tym bardzo cenne doświadczenia własne Autorki i jej programy autorskie z psychoterapii grupowej, skoncentrowanej na pracy z obrazem własnego ciała, indywidualnej oraz rodzinnej, a także łączenia psychoterapii rodzinnej i indywidualnej. Niemniej istotny jest również fragment dotyczący perspektywy samych pacjentek oraz ich rodzin. Pomimo waloru naukowego, książka jest napisana w sposób jasny i przystępny, stanowi rzetelne źródło wiadomości na temat opisywanego zaburzenia, dlatego polecam ją nie tylko profesjonalistom.Dr. hab. n. med. Agnieszka SłopieńSpecjalista psychiatrii dzieci, młodzieży i dorosłychCertyfikowany psychoterapeuta PTP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 241-256. Indeks.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20581 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Komunikowanie się z chorym psychicznie / dr hab. n. społ. Ewa Wilczek-Rużyczka. - Wydanie II. - Warszawa : PZWL, 2019. - XI, [1], 132, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Wydanie I ukazało się nakładem Wydawnictwa Czelej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób profesjonalnie zajmujących się chorymi psychicznie oraz dla studentów kierunków medycznych i humanistycznych.
Książka jest skierowana do wszystkich osób, które chcą pomagać chorym psychicznie, również do studentów kierunków medycznych i humanistycznych. W poszczególnych rozdziałach omówiono zarówno podstawy teoretyczne komunikowania się, jak i jego specyfikę w przypadku osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi. Ponadto przedstawiono problemy i sytuację tych osób w rodzinie i społeczeństwie, z uwzględnieniem aspektów etycznych i prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58317 (1 egz.)
Kaucja: 46,02 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-[156].
Dla lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów, indywidualnych odbiorców.
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
1. POJĘCIE DIAGNOZY - ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE * 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu * 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania * 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) * 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) * 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) * 1.3. Etapy procesu diagnozowania * 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego * 1.3.2. Implikacje praktyczne * 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny * 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) - rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie * 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) * 1.3.2.4. Etap interwencji * 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) * Literatura polecana * 2. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA * 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka * 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy * Literatura polecana * 3. WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ DIAGNOSTYCZNYCH I PROGNOSTYCZNYCH * 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania * 3.2. Warunki fizyczne - pomieszczenie i wyposażenie * 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka - czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości * 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi * 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę * Literatura polecana * 4. WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA * 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? * 4.2. Wywiad rozwojowy * 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu * 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu * 4.3. Obserwacja * 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka * 4.3.3. Co można obserwować * 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji * Literatura polecana * 5. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY * 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka - diagnoza środowiska rodzinnego * 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko * 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju * 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka * Literatura polecana * Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244 strony : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.W serii polecamy:Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [107]-116.
Wspomaganie rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, które z powodu zagrożenia niepełnosprawnością lub istniejącej niepełnosprawności wymagające szczególnego wsparcia w rozwoju, jest zadaniem niezwykle trudnym i wymaga zaplanowanego, kompleksowego i indywidualnego podejścia. Książka jest poradnikiem dla rodziców, terapeutów i opiekunów wcześniaków, która w czytelny sposób wyjaśnia, jak wspomagać rozwój dzieci, a także jak efektywnie korzystać ze scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabawek terapeutycznych drukowanych na drukarce 3D.
Zawarte w książce treści mogą być także przydatne dla studentów wszystkich poziomów kształcenia (studia I i II stopnia, studia podyplomowe) na kierunkach psychologia, pedagogika i logopedia oraz rehabilitacja. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Książka dostępna także jako e-book.
W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia.Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną.z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58308 (1 egz.)
Kaucja: 57,68 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej