Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(133)
Forma i typ
Książki
(132)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(138)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(11)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(112)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(6)
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Jegier Aneta
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Broda Martyna
(2)
Derewlana Hanna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Helwing Daniela
(2)
Höfler Stefanie
(2)
Janiszewska Bożena
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Rosiak Anna
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wosińska Beata
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Łakomik Katarzyna
(2)
Łyszkowska Blanka
(2)
Żaba-Żabińska Wiesława
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Antonów Piotr
(1)
Aves Corinne
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Baum Heike (1963- )
(1)
Biała Monika
(1)
Bień Jolanta
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Boutavant Marc (1970- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brutten Gene J (1928-2013)
(1)
Caiati Maria
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Cichocki Andrzej (pedagogika)
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clariana Anna
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Delač Svjetlana
(1)
Deptuła Maria
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dronka Anna
(1)
Dronka-Skrzypczak Joanna
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Dunaj Jolanta
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Elbanowska Karolina (1980- )
(1)
Elbanowski Tomasz
(1)
Faber Joanna
(1)
Florek Anna (tłumacz)
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Freitas Irene
(1)
Glej Sandra
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Aneta
(1)
Grabowska Aneta. Przedszkole Pani Matyldy
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Górska Wioletta
(1)
Gładowicz-Bojarska Agata
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Hyla Karolina
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jovičič Jovanka
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Kapusta Ewa Marianna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Rodzice
(36)
Nauczyciele przedszkoli
(20)
0-5 lat
(10)
6-8 lat
(10)
Dzieci
(10)
Przedszkola
(10)
Nauczyciele
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Francja
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(59)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Opracowanie
(11)
Opowiadania i nowele
(7)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(54)
Psychologia
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zgodne z nową podstawą programową.
Narzędzie do diagnozy dzieci mających podjąć naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Publikacja zawiera: karty pracy do diagnozy wstępnej, końcowej, arkusz indywidualny, który obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka.
Przedstawiamy propozycję instrumentarium do diagnozy dziecka, które przygotowuje się do podjęcia nauki w klasie 1 szkoły podstawowej. Opracowany materiał składa się z:- kart pracy do diagnozy wstępnej- kart pracy do diagnozy końcowej- arkusza indywidualnegoArkusz indywidualny obejmuje wszystkie obszary rozwoju dziecka. Uwzględniono w nim wskaźniki adekwatne do wymagań zawartych w podstawie programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychować zdrowe dziecko / Joanna Dronka-Skrzypczak ; ilustracje Anna Dronka. - Łódź : Galaktyka, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje ; 25 cm.
Rodzice mają bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób będzie wyglądała przyszłość ich dziecka. Joanna Dronka-Skrzypczak napisała wyjątkową książkę, dzięki której dowiesz się, co już dziś możesz zrobić, aby twoje dziecko mniej chorowało i prawidłowo się rozwijało. Dzięki lekturze "Jak wychować zdrowe dziecko" poznamy kluczowe momenty w rozwoju dziecka i nauczymy się, co robić, aby uniknąć błędów. Każdy punkt tego projektu to niewielka zmiana w codziennej pielęgnacji i żywieniu dziecka, tak aby później cieszyć się jego zdrowym, dorosłym życiem. Z książki dowiesz się: jak zadbać o sprawny układ odpornościowy, jak wyposażyć dziecko w oręż do walki z chorobami, jak zadbać o ruch i aktywność w czasie ciąży, czy jedzenie ma znaczenie - co powinna jeść przyszła mama i czy dzieci karmione piersią będą zdrowsze, jak stosować bezpieczną dietę eliminacyjną u alergika, jak powinna wyglądać zindywidualizowana suplementacja na każdym etapie życia dziecka, jak zapewnić dziecku zdrowy rozwój ruchowy, kiedy i do jakiego udać się do specjalisty (pediatra/fizjoterapeuta/osteopata/ dietetyk/doradczyni laktacyjna).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
T i D na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [t] i [d]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [216]-236.
Objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) często pojawiają się już we wczesnym wieku. Od kilkudziesięciu lat naukowcy, psychologowie i pedagodzy poświęcają wiele czasu i starań, aby zrozumieć i leczyć ADHD, lecz dopiero od niedawna starania te zaczęły koncentrować się silniej na specyficznych potrzebach nadpobudliwych lub nieuważnych dzieci w wieku przedszkolnym. Niniejsza książka jest pierwszą, która opisuje potwierdzoną empirycznie wczesną interwencję dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat mających ADHD bądź zagrożonych ADHD.
Rozdział 1. Ocena i identyfikacja zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami * Uwagi * Rozdział 2. Model wczesnej interwencji * Rozdział 3. Strategie interwencji behawioralnej w środowisku domowym * Rozdział 4. Strategie interwencji behawioralnej w przedszkolu * Rozdział 5. Promowanie umiejętności szkolnych * Rozdział 6. Bezpieczeństwo i zapobieganie obrażeniom * Rozdział 7. Leczenie farmakologiczne * Rozdział 8. Wspieranie rodzin * Rozdział 9. Wyniki badań i wskazówki na przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok!W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcja wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie i rymowanki, a nawet przepisy kulinarne i zajęcia z jogi. Przygotowują one dziecko do nauki pisania i czytania, zapoznają z figurami geometrycznymi, wspomagają rozwijanie jego percepcji, motoryki oraz intelektu. Niektóre zadania można wykonywać na dworze, inne - w domu. Każde może być dla Twojego dziecka prawdziwie ekscytującą przygodą, służąca zdobywaniu podstawowych umiejętności.Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu Wasze dzieci zyskają w Was mądrych, kompetentnych i wrażliwych przewodników po otaczającym świecie. Brigitte Ekert od niemal dwudziestu lat jest wychowawczynią Montessori z dyplomem Wyższego Instytutu imienia Maria Montessori. Legitymuje się także dyplomem Instytutu Małego Dziecka Borisa Cyrulnika. Na co dzień z radością pracuje z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy sześciolatek powinien się uczyć? Autorzy "Elementarza dla rodziców 6-latka“, Karolina i Tomasz Elbanowscy, odpowiadają, że zdecydowanie tak! W poradniku zawarli najważniejsze argumenty z dziedziny psychologii i pedagogiki przemawiające za wczesną nauką, ale - co istotne - edukacją poprzez zabawę.Jest to szczególnie ważne wobec gorącej dyskusji związanej z reformą obniżenia wielu szkolnego, jaka toczy się w Polsce. Książka przedstawia między innymi naukowe dowody oraz wypowiedzi ekspertów, ale napisana została przystępnym językiem, przez rodziców - dla rodziców.Autorzy, opisując różnice między specyfiką edukacji szkolnej i przedszkolnej, dzielą się nie tylko własnym doświadczeniem, ale i doświadczeniem tysięcy matek i ojców, którzy w ostatnich latach zgłaszali się do Fundacji Rzecznik Praw Rodziców.Ta książka to kompendium wiedzy dla wszystkich rodziców sześciolatków, którzy dziś stoją przed wyborem: zerówka czy pierwsza klasa?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17971 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
9 godz. 26 min.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Czyta Paulina Holtz.
Dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój profil dominacji : obrazkowy test do badania lateralizacji u dzieci i dorosłych / Violetta Florkiewicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (51 stron, 20 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Bibliografia strony 50-51.
Test Mój profil dominacji to narzędzie, w którym do diagnozy modelu lateralizacji zostały wykorzystane zadania obrazkowe.Nowa formuła testu oparta na projekcjach graficznych sprawdziła się również bardzo dobrze w diagnozie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Pozycja ta składa się z części teoretycznej i praktycznej.W pierwszej z nich czytelnicy znajdą garść informacji o lateralizacji i jej wpływie na proces uczenia się, opis procedury badawczej oraz wskazówki i scenariusze zabaw do pracy z dziećmi z zaburzoną lateralizacją.Drugą część stanowi blok kart z zestawem do badania dzieci, które nie ukończyły siódmego roku życia, oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-156.
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)[.] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany [.] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki - ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną.Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 145-146.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [119].
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców.Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku.Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne - występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt "Żebra czy zebra?" obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: ż i z. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz publikacji autorki na stronie 127, bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ignaś i wielkie emocje / Aneta Grabowska ; ilustrowała Małgorzata Detner. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2021. - 67, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Przedszkole Pani Matyldy / Aneta Grabowska)
Wiek: 3+.
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Piknik rodzinny już trwa. Loteria z fantami, bieg z przeszkodami... A wszystko dzięki pomysłom cudownej pani przedszkolanki. Na jej Zuchy czeka nie tylko morze atrakcji, ale i burza uczuć! Czy tylko samoluby się nie dzielą? Jak pachnie niepokój o ciasteczkowe zawody? Dokąd poszła euforia? I dlaczego warto mówić, co czujemy i czego potrzebujemy? Tematy zaspokajające dziecięce „co”, „jak”, „dlaczego”, nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju – brakuje tylko Was! [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań.W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się użyteczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, że pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i sprawności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-327.
Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, zawiera on pakiety pomocy dydaktycznych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiet pomocy dla każdego dziecka z jego grupyW ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy - podręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć" wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.Wiedza - Świadomość - Wzorce - Porady - Wskazówki - Rozwój - SatysfakcjaPodręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć"- wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;- konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;- uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnych i oczekiwania rodziców przedszkolaków.To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:- o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;- o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności wraz z krótką charakterystyką procesu uczenia się maluchów;- o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;- jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;- o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;- jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;- o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;- o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;- o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;- o wspomaganiu ich w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w każdej sytuacji;- o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania - konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;- o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego - przykłady wspólnych zajęć;- o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.Fragment recenzji:Czytelnik ma otrzymać nowe dzieło znakomitych znawczyń tematyki wychowania i nauczania małych dzieci. Autorki odnosiły już wielokrotnie sukces wydawniczy, naukowy i popularyzatorski, publikując opracowania dotyczące rozwoju małych dzieci i jego wspomagania w kolejnych fazach życia. Tym razem wykorzystując częściowo swój dorobek, ale także go uzupełniając o nowe dane z literatury i nowe doświadczenia własne, przygotowały obszerną monografię o wychowaniu świadomym i mądrym dzieci dwu- i trzyletnich, czyli najmłodszych wiekiem przedszkolaków. Specyfiką książki jest to, że została ona napisana z myślą zarówno o nauczycielach (-lkach) przedszkola, jak i rodzicach z intencją, aby zbliżyć do siebie osoby w postępowaniu z dziećmi najważniejsze. Muszę przyznać, że jest to zadanie dosyć trudne, ponieważ wychowanie instytucjonalne wymaga specjalistycznych kwalifikacji i łączy się ze zdobyciem przez nauczycieli/nauczycielki nawet wyższego wykształcenia pedagogicznego. Natomiast rodzice na ogół takiego nie posiadają i wychowują dzieci w większości intuicyjnie oraz w oparciu o tradycję rodzinną i wzory zaczerpnięte z otoczenia. Stworzenie wspólnej płaszczyzny wychowania przez rodziców i nauczycieli byłoby z pewnością ogromnym osiągnięciem, ale mam pewną wątpliwość, czy uda się zachęcić szersze kręgi rodziców do studiowania tej publikacji. Jest ona z pozycji czytelnika nieprzygotowanego i łatwa, i trudna. Łatwość polega na ogromnej dbałości Autorek o przystępność języka, formę wyrażania myśli, ilustracyjność wypowiedzi, mnogość przykładów, ilustracji, konkretnych wskazówek działania. Trudność natomiast wiąże się z bogactwem materiału. Autorki przygotowały kompendium wiedzy, dotyczące różnych aspektów rozwoju dzieci i możliwości na nie oddziaływania. Praktyczne wskazówki podpierały za każdym razem odpowiednimi teoriami rozwoju, a także przypisami do piśmiennictwa, dlatego tekst wymaga uważnego studiowania, refleksji i przełożenia wskazań zawartych w podręczniku na konkretne działania.Zastanawiam się, jaki trud edytorski mogłoby podjąć Wydawnictwo, aby ułatwić czytelnikom korzystanie z tak ogromnego zasobu przydatnych informacji. Może korzystne byłoby zrobienie kolorowych wkładek dotyczących konkretnych form pracy z dziećmi albo załączników filmowych, prezentujących metodykę działania. Bo zalecenia Autorek są wielekroć bezcenne, a że zostały gruntownie udokumentowane - tym należy je uznać za jeszcze bardziej wartościowe; strata by to była niepomierna, gdyby choćby część z nich się zmarnowała w nadmiarze tekstu.Polecam gorąco to unikatowe dzieło nie tylko pracownikom przedszkoli i rodzicom, ale także studentom pedagogiki i innych dyscyplin, dotyczącym rozwoju i wychowania małych dzieci, jak: pielęgniarstwo, nauki o zdrowiu, psychologia, nauki o wychowaniu. Z pewnego punktu widzenia czytelnicy mogą być zawiedzeni, że w książce jest stosunkowo mało nowych pozycji bibliograficznych i niewiele jest odniesień zagranicznych. Osobiście widzę w tym pewien walor. Wskazówki są osadzone w polskich realiach systemu przedszkolnego i w realiach życia współczesnego naszych rodzin, a wiedza o rozwoju oparta na solidnych, bo klasycznych podstawach. Życzę Autorkom, Wydawnictwu i czytelnikom pełnej satysfakcji.Małgorzata Kościelska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18321 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.Publikacja zawiera:Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkolePodstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozyInformacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencjeOpisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieciOpis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnejNauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadańEksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacjeCele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowoSposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieciArkusze diagnostyczne i rysunki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16338, 15930 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.
Książka dla nauczycieli przedszkoli i rodziców.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17432, 18369 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej