Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje dydaktyczne
(55)
Publikacje fachowe
(51)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(9)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(80)
Autor
Święcicka Ewa
(15)
Dudziec Kamila
(7)
Głuchowska Hanna
(7)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(7)
Szmalec Jacek
(6)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Bac Aneta
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Janus Edyta
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Majewski Andrzej (1954- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bowers Keri
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Czajowska Agata
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Franczyk Anna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garnett Michelle
(1)
Golubska Małgorzata
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grysińska Anna
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kot Marcin
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krauss G. W
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kwiatkowska Anna M
(1)
Lara Joanne
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewska Jolanta (psychologia)
(1)
Malek Renata
(1)
Małek Renata
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Pąchalska Maria
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sher Barbara
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tomaszewska Dorota
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Waligóra Anna (pedagogika)
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Terapeuci zajęciowi
(85)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Korekcja mowy
(11)
Dziecko autystyczne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Wymowa
(8)
Język polski
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Samodzielność
(5)
Spółgłoski
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Rysowanie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Leczenie
(3)
Logopedia
(3)
Nauczanie
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Arteterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Higiena
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Teoria umysłu
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Artykuły gospodarstwa domowego
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dostępność architektoniczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Ergonomia
(1)
Fotografie
(1)
Fotografoterapia
(1)
Geragogika
(1)
Geriatria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język dziecka
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kultura
(1)
Lateralizacja
(1)
Lęk
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Życie codzienne
(2)
Polska
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(29)
Poradnik
(23)
Materiały pomocnicze
(14)
Podręcznik
(11)
Scenariusz zajęć
(10)
Opracowanie
(8)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Karty pracy ucznia
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(69)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną.Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenie jakości życia.Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowegp z seniorami.Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapipa. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:Ľ teatr,Ľ restauracja,Ľ muzeum,Ľ poczta,Ľ biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21572 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 165-173.
Dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagiWszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna. Dialog oznacza, że przez cały czas musimy dopasowywać się do drugiego człowieka, co nie zawsze jest łatwe dla terapeuty. W realizacji tego zadania pomaga nie tylko specjalistyczna wiedza, lecz także intuicja, która została w tej książce świetnie przedstawiona, choć tak trudno uchwycić ją w słowach.dr Inge FlehmigDzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.Barbara Chrustek-Kusz, terapeutka SI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18757 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20508 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 7 years up to young adulthood. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności zaawansowane.
Bibliografia, netografia na stronie 618.
Dla terapeutów.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego - samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego.Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia - w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 105-115.
Wątek filozoficzno-estetyczny posiada proweniencję starożytną: zgodnie z pitagorejską koncepcją harmonii, muzyka przywraca duszy zachwianą równowagę, czyniąc z niej element harmonii kosmicznej, jednak najsłynniejszą koncepcją estetyczną, rozważającą naturę muzyki, pozostaje do dziś dziewiętnastowieczna teoria Artura Schopenhauera, postrzegająca muzykę jako najczystszą formę Sztuki, jako wstęp/uwerturę do bytu wiecznego. Nie dziwi zatem, że, ze względu na jej zdolność do wpływania na emocje i postawę odbiorcy, muzyka urosła do rangi narzędzia terapeutycznego, w zależności od przyjętej koncepcji stając się medium i/lub terapeutą. Muzykoterapia przyjmuje charakter przede wszystkim psychoanalityczny oraz behawioralny i o tym, a także o innych aspektach terapii psychologicznej traktuje najnowsza książka Ludwiki Koniecznej-Nowak Wstęp do muzykoterapii. Ta znakomita praca należy wciąż jeszcze do prac pionierskich, gdyż muzykoterapia to dyscyplina stosunkowo młoda, nadal zbyt mało rozpoznana i opisana. Imponuje zawartość merytoryczna monografii: jej trzon stanowią rozważania na temat muzykoterapii dzieci i dorosłych (w tym osób starszych), jednak poprzedza go obszerna część teoretyczna, dająca nie tylko encyklopedyczny przegląd definicji, połączony z próbą redefinicji własnej, ale i przegląd typów i modeli terapeutycznych. Jak przyznaje sama Autorka, jej uwaga skupiła się przede wszystkim na muzykoterapii dzieci, w przypadku osób dorosłych dając jedynie przyczynek do dalszych rozważań szczegółowych, które wciąż jeszcze czekają na swego autora.Wprowadzenie do muzykoterapii stanowi w pewnej mierze zmodyfikowaną wersję rozprawy doktorskiej, zatytułowanej Muzykoterapia a funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocji i zachowania, napisanej przeze mnie pod kierunkiem prof. Barbary Kamińskiej (przewód doktorski przeprowadzono na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, recenzenci: prof. Zofia Konaszkiewicz, prof. Katarzyna Krasoń).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316 stron ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 311-316.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Mimki budują zdania" to wartościowa pomoc logopedyczna, która może zostać wykorzystana w programowaniu języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji. Rodzina Mimków wprowadza dziecko w świat komunikacji językowej, umożliwiając rozwijanie poszczególnych kompetencji i sprawności językowych dzięki odpowiednio dobranemu materiałowi. Proponowane ćwiczenia nawiązują do znanych dzieciom przykładów oraz łączą następujące sfery istotne w integralnym rozwoju dziecka: ruch, słuch i wzrok. Mogą być zatem wykorzystane podczas nauki planowania wypowiedzi, budowania pierwszych zdań, rozumienia prostych pytań. Niniejsza publikacja jest interesującą propozycją mogącą posłużyć jako inspiracja w prowadzeniu oddziaływań terapeutycznych, mających na celu stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy, w pracy z dziećmi, u których rozwój mowy przebiega nienormatywnie, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy o różnej etiologii. Publikacja adresowana jest zarówno do specjalistów (logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów), jak i rodziców, którzy troszczą się o prawidłowy rozwój mowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20113 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-149.
Autism Movement Therapy (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 161-168. Indeks.
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO® Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały."Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję".Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA"Oto praktyczny przewodnik pokazujący, jak dzięki czystej magii klocków LEGO® uczestnicy programu mogą spędzać razem czas i wspólnie tworzyć".Prof. Uta Frith, Emeritus Professor of Cognitive Development, Institute of Cognitive Neuroscience, University College LondonDaniel B. LeGoff jest licencjonowanym neuropsychologiem dziecięcym, a także pionierem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń neurorozwojowych oraz neurobehawioralnych u niemowląt, dzieci i nastolatków.Gina Gómez de la Cuesta uzyskała stopień doktora w 2008 roku w Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadziła i oceniała terapię z wykorzystaniem klocków LEGO® pod nadzorem Daniela LeGoffa, Simona Baron-Cohena oraz Ayli Humphrey. Jest wykwalifikowanym nauczycielem i prowadził "Kluby LEGO®" w szkołach oraz szpitalach.G.W. Krauss od sześciu lat pracuje wraz z dr. LeGoffem nad rozwojem i wdrażaniem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Zajmuje się wprowadzaniem tego podejścia do planu społecznego uczenia się w szkole oraz klinice Y.A.L.E. w Cherry Hill w stanie New Jersey, gdzie pracuje jako licencjonowany neuropsycholog kliniczny.Simon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie Cambridge, a także dyrektorem Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadzi klinikę dla dorosłych z zespołem Aspergera i jest zaangażowany w badania nad terapią z wykorzystaniem klocków LEGO®.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antoś na zielonej łące : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Aleksandra Łojewska, Katarzyna Sadowska ; ilustracje i projekt teczki: Dawid Żabiński. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - Teka (broszura: 8 stron, [3] karty tablic luzem, skoroszyt: 23 strony) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-292.
Część tekstu tłumaczona z języka niemieckiego.
Wstęp Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno - praktycznym Systemowo-indywidualna analiza zaburzeń rozwoju Koncepcja psychomotoryki empowermentu - konteksty teorii i praktyki pedagogicznej Wybrane sugestie terapeutyczne Krytyczna ocena głównych tez terapii integracji sensorycznej Podsumowanie Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Istota, założenia, ukierunkowanie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Przypadek Dominika jako przykład działań w zakresie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka. Diagnoza Zalecenia terapeutyczne dla dziecka Terapia w ramach psychomotoryki empowermentu Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek normalny? Rozważania ogólne Czy istnieje człowiek normalny Normalność a metody testowe Normalność jako mylący wyznacznik "zdrowego" rozwoju dziecka Terapia integracji sensorycznej Pozytywne aspekty koncepcji integracji sensorycznej Terapia integracji sensorycznej i jej roszczenia do wyłączności Krytyka z perspektywy neurofizjologiczno-medycznej Krytyka pedagogiczna Czy rozwój dziecka jest hierarchiczny? Podsumowanie argumentów socjo-pedagogicznych Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii ruchowe Ogólna teoria systemowa Terapia systemowa Indywidualizacja percepcji i konstrukcji mózgu oraz ich konsekwencje w wychowaniu i terapii Różnice pomiędzy terapią systemową a linearno-przyczynowymi koncepcjami terapeutycznymi na przykładzie terapii integracji sensorycznej Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu Rozważania ogólne Nieprawidłowość, zaburzenie czy opóźnienie - przykład praktyczny Obraz człowieka w koncepcji empowermentu Relacja pomiędzy podopiecznym a psychomotorykiem jako warunek efektywności procesu wspierania Wpływ obraz człowieka na praktyczne metody empowermentu Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu Uwagi wstępne Obszary wspierania w empowermencie Formy zajęć psychomotorycznych w psychomotoryce empowermentu Sporty terenowe skoncentrowane na pedagogice przeżyć jako narzędzia empowermentu Praktyczne przykłady psychomotoryki empowermentu Aranżacja psychomotoryczna Uczenie się poprzez ruch - przedmioty szkolne Integracja sensoryczna - doświadczenia polskie (konteksty teoretyczno-praktyczne) Rys historyczny Zakładane strategie rozwoju i oczekiwania wobec metody integracji sensorycznej - dyskurs ewaluacyjny Piotr Jakub Katarzyna Mateusz Analiza efektów podjętych działań Perspektywy rozwoju Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki)
Na stronie tytułowej: Nowe formy edukacji : ponad 70 zajęć i scenariuszy psychomotorycznych.
Bibliografia na stronach 219-222.
Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad:- problemami z koordynacją ruchową,- zaburzeniami procesów uczenia się,- trudnościami wychowawczymi,- zwiększeniem koncentracji uwagi.Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy - cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej - przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów.Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sygnalizowanie samopoczucia / opracowanie merytoryczne Renata Malek. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 93 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Materiały Edukacyjne Dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
Na okładce i stronie tytułowej: Zgodne z nową podstawą programową MEN.
Seria książek opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. dla nauczycieli i terapeutów realizujących treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej.
Wydanie skoroszytowe.
Na 4. stronie okładki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci....
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną" to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów "Higiena osobista" oraz "Potrzeby fizjologiczne". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19649 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej