Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(113)
Forma i typ
Książki
(113)
Publikacje fachowe
(57)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje naukowe
(34)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(11)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(89)
Autor
Gubała Magdalena
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Minahan Jessica
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Sunderland Margot
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Żmuda Edyta
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(1)
Berent Damian
(1)
Białek Kinga
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bye Sean Gasper
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Covan David
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duda Anna K
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Fetkowski Antoni
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Galit Atlas
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gubała Elżbieta
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Guziuk Marta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Głodowska Małgorzata
(1)
Hadwin Julie
(1)
Hayes Louise L
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Jasielska Dorota
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jerzak Marta
(1)
Johnson Roger
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Koniuszewska Marzena
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(103)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Język
polski
(112)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Pedagodzy
(113)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dzieci
(18)
Uczucia
(15)
Wychowanie
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Uczniowie
(9)
Język polski
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Mowa
(7)
Młodzież
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Wymowa
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Nastolatki
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Bajkoterapia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dojrzewanie
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Dziecko trudne
(4)
Gniew
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Onomatopeja
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Strach
(4)
Zespół ADHD
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Konflikt szkolny
(3)
Lęk
(3)
Nauczanie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Afazja
(2)
Asertywność
(2)
Autyzm
(2)
Bunt
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja psychologiczna
(2)
Emocje
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pisanie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pokonywanie strachu
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Stres
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Tolerancja
(2)
Trauma
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaangażowanie szkolne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zdolności
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(52)
Scenariusz zajęć
(15)
Podręcznik
(12)
Monografia
(11)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Ćwiczenia logopedyczne
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Książka obrazkowa
(4)
Książki dla małych dzieci
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Program nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
113 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia Religiologiczne ; 1)
( Prace Wydziału Teologicznego / Katolicki Uniwersytet Lubelski ; 124)
Nazwy autorów na stronie 649.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla wykładowców religiologii, alumnów wyższych seminariów duchownych, studentów teologii, filozofii, religioznawstwa, etnologii, kulturoznawstwa i orientalistyki, duszpasterzy, pedagogów i katechetów.
Bogactwo i złożoność zjawisk religijnych zmuszają współczesnego człowieka do szukania informacji o poszczególnych religiach i o różnych zagadnieniach religijnych. Oferowana książka jest pierwszym tak obszernym podręcznikiem problematyki religiologicznej wydanym przez katolickie środowisko naukowe w Polsce. Autorami są naukowcy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz innych ośrodków naukowych, którzy przedstawiają wyniki swoich badań religioznawczych, filozoficznych i teologicznych nad zagadnieniami religijnymi i religiami o charakterze etnicznym i uniwersalnym. Książka stanowi kompendium wiedzy religiologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 2 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 131-132.
60 ćwiczeń dla dzieci w wieku 3–12 lat. Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.
Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!
Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.
Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.
W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; zwiększy pewność siebie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Brak informacji o dostępności: sygn. 22775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda z historii poprzedzona została krótkim komentarzem specjalisty - psychologa bądź pedagoga specjalnego.
"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19797 D (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 165-179.
Autorka opisuje prowadzone badania dotyczące funkcjonowania językowego wcześniaków, przedstawia proces diagnozy oraz występujące zaburzenia, wyznacza kierunki postępowania logopedycznego. Lektura obowiązkowa dla logopedów, ale także rodziców dzieci urodzonych przedwcześnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyją w nas ludzie, których kochamy i którzy nas wychowywali. Doświadczamy ich emocjonalnego cierpienia i śnimy ich wspomnienia, a wszystko to kształtuje nasze życie w nie zawsze uświadomiony sposób. Książka Dziedzictwo emocjonalne opowiada o rodzinnych sekretach, które prześladują nas niczym upiory przeszłości i nie pozwalają nam żyć pełnią życia oraz przyczyniają się do powstawania przepaści między tym, czego pragniemy, a tym, co możemy osiągnąć. Dr Galit Atlas łączy historie swych pacjentów, własne doświadczenia oraz dziesięciolecia badań, by pomóc nam odszukać zależności między życiowymi problemami a emocjonalnym dziedzictwem, które dźwiga każdy z nas. Tylko dzięki podążaniu śladami duchów przeszłości możemy zmienić nasze przeznaczenie. „Doktor Atlas z wielką wrażliwością opowiada o tych, którzy nosili w swych ciałach, umysłach, sercach i duszach niewypowiedziane i najtajniejsze traumy skrzywdzonych rodziców. Jako przedstawicielka pierwszego pokolenia mojej rodziny uchodźców i deportowanych – ofiar czystek etnicznych i borykających się z problemami imigrantów – które przyszło na świat w Ameryce, z pokorą zapewniam, że zjawisko traumy międzypokoleniowej jest mi doskonale znane. Uważam dr Atlas za osobę, która potrafi je opisać w pełni, znając szczegóły tego, co w swojej pracy nazywam »raną pokoleniową”. – dr Clarissa Pinkola Estés Reyés, autorka książki Biegnąca z wilkami „Intymne, wielowymiarowe i pełne empatii studium międzypokoleniowej traumy, jej przekazywania w rodzinach oraz tego, jak można ją umiejętnie ujawnić, dostrzec, osłabić i być może nawet uleczyć dzięki relacji terapeutycznej, metabolizując to, co dotychczas nie było nazywane bądź nazwać się tego nie dało”. – Jon Kabat-Zinn, autor książki Uzdrawiająca moc uważności Doktor Galit Atlas jest psychoanalityczką, specjalistką w dziedzinie terapii kreatywnych, superwizorką kliniczną. Prowadzi prywatną praktykę na Manhattanie. Adiunktka na wydziale programu podoktoranckiego na Uniwersytecie Nowego Jorku, specjalizująca się w psychoterapii i psychoanalizie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22252 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543)
Bibliografia, netografia na stronach 213-217.
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu "wyjście z roli", czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-279.
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15 uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez WSPÓŁdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także:Ľ narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,Ľ wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,Ľ praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi."Ciężko sobie wyobrazić, że jakikolwiek nauczyciel lub rodzic mógłby nie skorzystać na przeczytaniu tej książki."Alfie Kohn, autor książek "Wychowanie bez nagród i kar", "Mit pracy domowej""Tę książkę powinien przeczytać każdy, kto kiedykolwiek poczuł, że tradycyjna szkolna dyscyplina nie działa."dr Michael Thompson, współautor książki "Wychowując Kaina"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik - Do biegu, motywacja - start! - ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą.Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14-16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej.Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11-13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp.Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich.Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronie [178].
Autorka po raz kolejny przygotowała publikację, która wprowadza w świat wartości, uczuć, budowania relacji, szacunku i etyki w wychowaniu młodego człowieka. Ten cenny materiał w postaci konspektów lekcji dla klas IV-VIII skierowany jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów i ma pomóc w pracy z uczniem w zakresie kształtowania kompetencji społecznych, rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie w trudnych dla ucznia sytuacjach. Jako polonistka, autorka proponuje do wykorzystania przykłady bohaterów literackich, metodę dramy i umiejętnie łączy je z rzeczywistymi sytuacjami. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22784 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
Rozdział I * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W NAUKACH O WYCHOWANIU - USTALENIA WSTĘPNE * 1.1. Terminologia, istota i zakres badań diagnostycznych * 1.1.1. Diagnoza a badania diagnostyczne - rozpoznawcze * 1.1.2. Podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych * 1.1.3. Proces diagnozowania w ujęciu szerokim * 1.1.4. Ujęcie wąskie procesu diagnozy * 1.2. Etyczny wymiar diagnozowania * 1.3. Błędy diagnostyczne * Rozdział II * DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W SŁUŻBIE POTRZEB DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH * 2.1. Podstawy prawne * 2.2. Diagnoza psychologiczna - specyfika i zakres * 2.3. Obszary problemowe i modele diagnozowania psychologicznego * 2.4. Etapy procesu diagnozowania w psychologii * 2.5. Diagnoza psychologiczna dla celów dydaktyczno-wychowawczych * 2.5.1. Istota i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.2. Subdyscypliny psychologii a diagnozowanie dla potrzeb pedagogiki * 2.5.3. Etapy procesu diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki * 2.5.4. Diagnostyka psychopedagogiczna * Rozdział III * BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE * 3.1. Prekursorzy diagnozowania pedagogicznego * 3.2. Istota i zakres diagnozy pedagogicznej * 3.3. Etapy procesu diagnozowania w pedagogice (ujęcie szerokie) * 3.3.1. Działania preparacyjne * 3.3.2. Opis diagnostyczny * 3.3.3. Ocena diagnostyczna * 3.3.4. Konkluzja * 3.4. Etapy diagnozowania problemów dydaktyczno-wychowawczych (ujęcie wąskie) * 3.5. Rodzaje i typy diagnoz pedagogicznych * Rozdział IV * Strategie badań diagnostycznych w pedagogice * 4.1. Metodologia diagnozowania - wyjaśnienia definicyjne * 4.2. Różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym i jakościowym * 4.2.1. Badania diagnostyczne według reguł modelu ilościowego * 4.2.2. Badania diagnostyczne według reguł modelu jakościowego * 4.2.3. Badania diagnostyczne bazujące na metodologicznej triangulacji * 4.3. Rola norm w diagnozowaniu pedagogicznym * 4.4. Zmienne (cechy) diagnostyczne * 4.4.1. Ujęcie wąskie (praktyczne) * 4.4.2. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5. Wskaźniki diagnostyczne * 4.5.1. Ujęcie szerokie (badawcze) * 4.5.2. Ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział V * METODY DIAGNOZOWANIA PEDAGOGICZNEGO * 5.1. Metody badawcze a metody diagnozowania * 5.1.1. Metody diagnozowania- ujęcie szerokie (badawcze) 5.1.1.1. Monografia pedagogiczna * 5.1.1.2. Metoda indywidualnych przypadków a studium przypadku * 5.1.1.3. Sondaż diagnostyczny * 5.1.1.4. Metoda eksperymentalna * 5.1.2. Metody diagnozowania-ujęcie wąskie (praktyczne) * Rozdział VI * TECHNIKI DIAGNOSTYCZNE * 6.1. Pojęcie technik diagnostycznych (badawczych) i ich klasyfikacje * 6.1.1. Ankieta * 6.1.2. Wywiad i rozmowa * 6.1.3. Obserwacja naukowa i diagnostyczna * 6.1.4. Skale, skalowanie (ratings) * 6.1.5. Technika analizy dokumentów (dokumentoskopia) i wytworów * 6.1.6. Testy * 6.1.7. Techniki socjometryczne * 6.1.8. Techniki projekcyjne * Rozdział VII * NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE * 7.1. Narzędzia diagnostyczne - pojęcie i rola * 7.2. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze * 7.3. Przegląd narzędzi diagnostycznych stosowanych w pedagogice * 7.3.1. Kwestionariusz ankiety * 7.3.2. Kwestionariusz wywiadu * 7.3.3. Arkusz, dziennik i scheduła obserwacyjna * 7.3.3.1. Arkusz obserwacyjny * 7.3.3.2. Dziennik obserwacji * 7.3.3.3. Scheduła obserwacyjna * 7.3.4. Kwestionariusz testu * 7.3.5. Inwentarze osobowościowe * Rozdział VIII * WZORY NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH * 8.1. Kwestionariusz ankiety * 8.2. Kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego (ogólne zasady konstrukcji) * 8.3. Kwestionariusz wywiadu pogłębionego w tłumaczeniu i opracowaniu Henryka Mizerka * 8.4. Arkusz obserwacyjny - przykład * 8.5. Scheduła obserwacyjna ogólna Czesława Nowaczyka * 8.6. Test dla rodziców Davida Lewisa * 8.7. Nauczycielski kwestionariusz obserwacji umiejętności ucznia Samuela Ralpha Laycocka * 8.8. Arkusz obserwacji czytania - dla nauczyciela * 8.9. Nauczycielski formularz rozpoznawania inteligencji uczniów Judy W. Eby * 8.10. Arkusz do analizy celów życiowych (skala trójstopniowa jako forma kafeterii - fragment narzędzia autorskiego) * 8.11. Test do badania poziomu sprawności manualnej i percepcji wzrokowej Haliny Spionek * 8.12. Test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów Ireny Styczek * 8.13. Test do badania mowy i myślenia uczniów * 8.14. Arkusz zachowania się ucznia Barbary Markowskiej * 8.15. Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i szkole [CBI] Earla S. Schaefera i May Aaronson, opracowanie polskie Józefa Rembowskiego * 8.16. Kwestionariusz diagnozy ucznia Joanny Tomczak i Renaty Ziętary * 8.17. Karta oceny rozwoju ucznia Anny Babki * 8.18. Karta oceny rozwoju ucznia rozwijającego się w sposób prawidłowy (rozwój harmonijny) - uczeń rozpoczynający naukę szkolną Anny Babki * 8.19. Skala ryzyka dysleksji-SRD Marty Bogdanowicz * 8.20. Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych [KODD] Michaela Vinegrada * 8.21. Kwestionariusz dla rodziców Marii Ziemskiej * 8.22. Kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami (jako metoda badania postaw rodzicielskich) Anny Roe i Marvina Siegelmana, autoryzowany przekład W.S. Kowalskiego * 8.23. Skala postaw rodzicielskich w opracowaniu Mieczysława Plopy * 8.24. Kwestionariusz rozumienia empatycznego Andrzeja Węglińskiego * 8.25. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy potrzeb psychicznych * 8.26. Kwestionariusz Henry`ego Alexandra Murraya do diagnozy cech, uczuć, upodobań i skłonności * 8.27. Test socjometryczny * 8.28. Test socjometryczny - badanie opinii o wybranych uczniach w ocenie pozostałych członków zespołu klasowego "Zgadnij, kto to?" * 8.29. Narzędzie socjometrii - "Plebiscyt życzliwości i niechęci" * 8.30. Kwestionariusz gotowości do zmiany Roberta Kriegela, Davida Brandta * 8.31. Kwestionariusz ról zespołowych Raymonda Mereditha Belbina (A Self Perception Inventory) * 8.32. Arkusz ewaluacyjny - przykład I * 8.33. Arkusz ewaluacyjny - przykład II * 8.34. Kwestionariusz samoewaluacyjny skierowany do osób prowadzących wykłady/ćwiczenia * 8.35. Arkusz ewaluacyjny. Ogólna ocena jakości oferty dydaktycznej oraz sposobu jej realizacji na studiach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19025, 19024, 16290 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Dla nauczycieli, pracowników oświatowych, psychologów, pedagogów, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu - zarówno w perspektywie "tu i teraz", jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do re?eksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami. Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 189-199.
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 285.
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. "ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem". Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo - a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.Stwierdzane empirycznie u dzieci z autyzmem deficyty w zakresie rozwoju teorii umysłu stanowiły inspirację dla opracowania metod umożliwiających kształtowanie tej umiejętności. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest właśnie szczególną propozycją programu rozwijającego teorię umysłu. Pierwsze wydanie poradnika "Teaching Children with Autism to Mind-Read. Practical Guide" autorstwa Patrycji Howlin, Simona Barona-Cohena i Julii Hadwin ukazało się w roku 1999 i doczekało się już siedmiu wznowień, co świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką stymulacji rozwoju umiejętności mentalizowania, jak i o wielkim zapotrzebowaniu na materiały dydaktyczne. Ta potrzeba jest udziałem rodziców, nauczycieli i terapeutów osób z autyzmem na całym świecie. Podejmując próbę jego zaspokojenia prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.Joanna Kossewska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18831 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 187-201. Indeksy.
Książka składa się z trzech zasadniczych części: (1) przeglądu dotychczasowych badań i koncepcji dotyczących poczucia szczęścia oraz najważniejszych wniosków z nich płynących, (2) prezentacji własnej koncepcji źródeł szczęścia i opis badań własnych dotyczących znaczenia emocji pozytywnych o różnych źródłach w kształtowaniu poczucia szczęścia, (3) podsumowania oraz najważniejszych implikacji przytoczonych tez dla rozwoju osobistego (wraz z przykładem ćwiczeń) oraz społecznego (w różnych obszarach życia).Książka została napisana z myślą o osobach zainteresowanych psychologicznymi uwarunkowaniami poczucia szczęścia. Zainteresuje adeptów nauk społecznych, a także praktyków - psychologów, nauczycieli, pedagogów i wszystkich, którzy w swojej pracy mogą mieć wpływ na kształtowanie się osobowościowych przesłanek poczucia szczęścia oraz obserwują, jak dobrostan psychiczny przekłada się na funkcjonowanie w życiu społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19338 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.07.2024)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci - rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.W serii polecamy:1. Żłobek. Opieka i wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21798 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy / Urszula Jeruszka. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
W części nakładu prawidłowy ISBN na 4 stronie okładki.
Bibliografia na stronach 219-226.
Książka zawiera treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, iż problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy. Zaprezentowano w niej problemy definicyjne związane z pojęciem zatrud nialności oraz scharakteryzowano różne jej wymiary. Dokonano identyfikacji kluczowych determinant zatrudnialności, ze szczególnym uwzględnieniem czynników indywidualnych i organizacyjnych. Szczególną uwagę w książce zwrócono na perspektywę indywidualnych cech jednostki (jej zdolności do znalezienia i utrzymania pracy, umiejętności skutecznego zaprezentowania posiadanych cech potencjalnym pracodawcom lub praktycznego z nich korzystania) oraz perspektywę organizacji (jako specyficznego rodzaju transakcyjnej relacji pracodawcapracownik).Książka stanowić może literaturę podstawową dla studentów kierunku pedagogika, specjalności pedagogika pracy, zaś uzupełniającą dla studentów kształconych w zakresie nauk społecznych. Powinna ona również zainteresować szersze grono Czytelników zamierzających poznać podstawowe pojęcia, procesy i zależności związane z zatrudnialnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20000 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej