Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(377)
Forma i typ
Książki
(372)
Publikacje naukowe
(160)
Publikacje fachowe
(114)
Poradniki i przewodniki
(89)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Publikacje popularnonaukowe
(34)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Audiobooki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(367)
wypożyczone
(41)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(223)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(6)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(21)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(130)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(8)
Gasper Dorota
(6)
Sałbut Bartosz
(5)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(4)
Maison Dominika
(4)
Mruk Henryk
(4)
Sznajder Andrzej
(4)
Środa Jacek
(4)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(3)
Czartoryski Bartosz
(3)
Gut Jerzy (1955- )
(3)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(3)
Samson-Banasik Aleksandra
(3)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(3)
Sugiero Joanna
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Witkowska Magda
(3)
Branson Richard (1950- )
(2)
Bukłaha Emil
(2)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(2)
Dixit Avinash K
(2)
Dolot Anna
(2)
Doroba Anita
(2)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(2)
Dzieńdziora Joanna (1975- )
(2)
Espinoza Chip (1962- )
(2)
Fortuna Paweł
(2)
Galloway Scott (1964- )
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Gerber Michael E. (1936- )
(2)
Grabiak Joanna
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Grzegorczyk Justyna
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Haman Wojciech
(2)
Haman Wojciech. Psychologia szefa
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kusio Tomasz
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Lipa Michał
(2)
Lipka Anna
(2)
Maxwell John C. (1947- )
(2)
Mazurek Grzegorz
(2)
Meyer Beata
(2)
Michalski Eugeniusz
(2)
Miotk Anna
(2)
Nahai Nathalie
(2)
Oruba Norbert
(2)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(2)
Pink Daniel H
(2)
Podsiadło Iwona
(2)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(2)
Ramsey Dave
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Rządca Robert Artur
(2)
Sala Paweł
(2)
Sawińska Agnieszka
(2)
Schreier Jason
(2)
Setiawan Iwan
(2)
Sidorkiewicz Marta
(2)
Stuss Magdalena Maria
(2)
Sunstein Cass R. (1954- )
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szymańska Katarzyna (zarządzanie)
(2)
Thaler Richard H. (1945- )
(2)
Tkaczyk Jolanta
(2)
Tokarz-Kocik Anna
(2)
Ury William (1953- )
(2)
Wasilewski Piotr (1956- )
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Wróbel Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Wąsik Dorota
(2)
Wąsikiewicz-Rusnak Urszula
(2)
Zajkowska Monika
(2)
Zawiślak Marek
(2)
Żukowski Marcin
(2)
Żółtkowski Wiesław
(2)
Adamiecki Karol (1866-1933)
(1)
Adamik Anna Iwona
(1)
Albigowski Marek
(1)
Anastasi Mark
(1)
Andrzejczyk Adrian
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Armstrong Gary
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Arwaniti Anna
(1)
Atlas Radosław
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Baczyńska Anna K
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(120)
2010 - 2019
(228)
2000 - 2009
(26)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(345)
1901-2000
(14)
1989-2000
(8)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(377)
Język
polski
(377)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(65)
Menedżerowie
(53)
Przedsiębiorcy
(11)
Specjaliści ds. kadr
(5)
Studenci
(5)
Doradcy personalni
(4)
Pracodawcy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Dyrektorzy HR
(3)
Ekonomiści
(3)
Handlowcy
(3)
Menadżerowie
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Inżynierowie
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Animatorzy rekreacji
(1)
Bibliotekarze
(1)
Coachowie
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dyrektorzy personalni
(1)
Dziennikarze
(1)
Główni księgowi
(1)
Hotelarze
(1)
Infobrokerzy
(1)
Kadry
(1)
Kierownicy
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Logistycy
(1)
Menadżerowie sprzedaży
(1)
Menadżerzy
(1)
Menedżerowie sportu
(1)
Nauczyciele
(1)
Pracownicy działu HR
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Psychologowie
(1)
Rekruterzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści do spraw controlligu
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. szkoleń
(1)
Specjaliści zarządzania rozwojem pracowniczym
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Szkoła wyższa
(1)
Szkoły średnie
(1)
Telemarketerzy
(1)
Trenerzy biznesu
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(6)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Temat
Zarządzanie
(86)
Przedsiębiorstwo
(50)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(47)
Marketing
(30)
Innowacje
(26)
Menedżerowie
(20)
Kadry
(19)
Przywództwo
(17)
Sukces
(17)
Praca
(16)
Media społecznościowe
(14)
Organizacja
(14)
Techniki sprzedaży
(14)
Marketing elektroniczny
(13)
Motywacja pracy
(13)
Reklama
(12)
Zarządzanie ryzykiem
(12)
Konsumenci (ekonomia)
(11)
Coaching
(10)
Komunikacja marketingowa
(10)
Organizacja pracy
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Zarządzanie projektami
(10)
Negocjacje
(9)
Psychologia biznesu
(9)
Decyzje
(8)
Kreatywność
(8)
Przedsiębiorcy
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Public relations
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Marka (ekonomia)
(7)
Marketing cyfrowy
(7)
Obsługa klienta
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Rynek pracy
(7)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Zarządzanie wiedzą
(7)
Globalizacja
(6)
Internet
(6)
Kariera
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
Motywacja
(6)
Samorealizacja
(6)
Zarządzanie zmianą
(6)
Inteligencja emocjonalna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Konkurencyjność
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Perswazja
(5)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(5)
Turystyka
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Zarządzanie czasem
(5)
Zarządzanie kryzysowe
(5)
Zarządzanie publiczne
(5)
Apple Inc
(4)
Badania marketingowe
(4)
Facebook
(4)
Gospodarka
(4)
Handel
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Kompetencje przywódcze
(4)
Marketing społecznościowy
(4)
Mentoring
(4)
Model biznesowy
(4)
Negocjacje biznesowe
(4)
Reklama internetowa
(4)
Sport
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Systemy informatyczne zarządzania
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Wpływ społeczny
(4)
Administracja publiczna
(3)
Amazon.com
(3)
Branża informatyczna
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Ekonomia
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Handlowcy
(3)
Hotelarstwo
(3)
Informatyzacja
(3)
Inżynieria produkcji
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje menedżerskie
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Konsumenci
(3)
Kultura pracy
(3)
Logistyka
(3)
Marketing bezpośredni
(3)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Nowy produkt
(3)
Organizacje
(3)
Temat: czas
2001-
(122)
1901-2000
(37)
1989-2000
(33)
1945-1989
(21)
1801-1900
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
600-501 p.n.e
(1)
700-601 p.n.e
(1)
Temat: miejsce
Polska
(57)
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Niemcy
(1)
Nigeria
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(122)
Opracowanie
(65)
Monografia
(64)
Podręcznik
(51)
Praca zbiorowa
(34)
Materiały pomocnicze
(18)
Wydawnictwa popularne
(8)
Case study (studium przypadku)
(6)
Raport z badań
(6)
Biografia
(4)
Esej
(4)
Publicystyka
(4)
Autobiografia
(3)
Antologia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Album
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Film edukacyjny
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Regulamin pracy
(1)
Reportaż
(1)
Synteza
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Wzory dokumentów
(1)
praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5667)
Edukacja i pedagogika
(3965)
Psychologia
(2390)
Socjologia i społeczeństwo
(1848)
Medycyna i zdrowie
(1648)
Zarządzanie i marketing
(377)
Podróże i turystyka
(1648)
Literaturoznawstwo
(1610)
Kultura i sztuka
(1246)
Rozwój osobisty
(920)
Biologia
(792)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(782)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(771)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(725)
Religia i duchowość
(674)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(526)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(500)
Etnologia i antropologia kulturowa
(460)
Kulinaria
(422)
Filozofia i etyka
(393)
Geografia i nauki o Ziemi
(358)
Kultura fizyczna i sport
(353)
Hobby i czas wolny
(347)
Językoznawstwo
(325)
Architektura i budownictwo
(310)
Styl życia, moda i uroda
(290)
Informatyka i technologie informacyjne
(256)
Fizyka i astronomia
(228)
Inżynieria i technika
(196)
Nauka i badania
(185)
Media i komunikacja społeczna
(180)
Praca, kariera, pieniądze
(168)
Ochrona środowiska
(126)
Transport i logistyka
(115)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(114)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(96)
Archeologia
(74)
Matematyka
(71)
Dom i ogród
(61)
Chemia
(58)
Rolnictwo i leśnictwo
(45)
Socjologia i spooeczeństwo
(1)
377 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Świadomość tego z ,,kim`` lub ,,czym`` w istocie przychodzi sie zmerzyć, podejmując trud zarządzania ludźmi, wydaje się kwestią kluczową. Nie można do niej podchodzić jednak w sposób powierzchowny wykazując ignoranctwo i nadmierną, pewność siebie. Dlaczego? Bo materia, którą przychodzi zarządzać to prawdziwa potęga. Mózg ludzki, bo o nim mowa to siedziba naszego intelektu- decydująca o życiu i śmierci, dla której nie istnieją żadne granice.(...) A więc tak naprawdę zarządzanie ludźmi to zarządzanie ich mózgami, w których tkwią niezbadane moźliwości mogące przyczyniać się do sukcesu organizacji, do jej rozwoju, ale także mogące stanowić źródło zupełnej jej klęski. Niedostrzeganie owej prawdy wydaje się wielce nierozważne.(...) Jak więc umiejętnie zarządzać tak skomplikowaną i złożoną materią, aby w ostatecznym rozrachunku korzyści przewyższały jednak straty? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali Autorzy artykułów zgromadzonych w niniejszej monografii, którzy za cel postawili sobie próbę przybliżenia - w warstwie teoretyczno-metodycznej i empirycznej - wielowymiarowego charakteru dociekań dotyczących zarządzania ludźmi w kontekście wyzwań jakich dostarcza współczesny świat. dr hab. Anna Wziątek-Staśko, prof. WSB
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56336 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menedżer, operujący w świecie VUCA?
Wstęp * Rozdział 1 Klimat organizacyjny pochodną kultury organizacyjnej * 1.1. Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia * 1.2. Typy klimatu organizacyjnego * 1.3. Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności * Rozdział 2 Różnorodność elementów klimatu organizacyjnego i ich charakterystyka * 2.1. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej * 2.2. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej * 2.3. Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego * Rozdział 3 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom efektywności organizacyjnej * 3.1. Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej * 3.2. Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej * 3.3. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego * Rozdział 4 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom motywacji ludzi do pracy * 4.1. Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej * 4.2. Motywacja a budowa poczucia szczęścia * 4.3. Motywowanie w świecie VUCA * 4.4. Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Poznaj metody działania najlepszych - Billa Gatesa, Andy`ego Grove`a i Steve`a Jobsa - i zostań rekinem biznesu. Pomiędzy rokiem 1968 a 1976 powstały trzy firmy - Intel, Microsoft i Apple - które odmieniły nasze życie i osiągnęły łącznie wartość ponad biliona dolarów. Ich założyciele, choć bardzo się różnili, stosowali podobne prekursorskie praktyki i strategie. Autorzy, wybitni profesorowie z Harvard Business School i MIT Sloan School of Management, postanowili je skatalogować i ocenić. Przez trzydzieści lat analizowali ich sukcesy i porażki, podobieństwa i różnice między nimi, co pozwoliło im sformułować pięć uniwersalnych zasad, jakimi kierowali się Andy Grove, Bill Gates i Steve Jobs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej / Miles Young ; przełożył Michał Zagrodzki. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2018. - 286, [2] strony : ilustracje ; 26 cm.
Bibliografia na stronie [277]. Indeks.
David Ogilvy pozostał w naszej pamięci jako jeden z najbardziej wpływowych ludzi reklamy wszech czasów. Jego bestseler Ogilvy o reklamie podawał konkretne, rzeczowe rady pracownikom marketingu, PR, reklamy i branż pokrewnych, którzy chcieli odnosić większe sukcesy. Stał się w istocie branżowym podręcznikiem. Coraz szybsze tempo zmian zachodzących w epoce cyfrowej stawia agencjom reklamowym i ich klientom liczne nowe wymagania, a zarazem stwarza nowe okazje. Miles Young, wykorzystując doświadczenia zdobyte w czasie długiej i pełnej sukcesów pracy w agencji reklamowej Ogilvy & Mather, napisał ten bardzo potrzebny podręcznik, w którym przedstawia elementarne prawdy, wydobyte kosztem wielkich starań z szumu cyfrowego. Rozważania, poparte wynikami najnowszych badań naukowych oraz zilustrowane studiami przypadków najlepszych kampanii reklamowych, zawierają praktyczne rady dla wszystkich, którzy zamierzają podjąć pracę w reklamie albo już w niej pracują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu rośnie: priorytetowych prac nie można ukończyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagają się uwagi. Listy zadań niespostrzeżenie robią się absurdalnie długie. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli i nikt rozsądny nie wierzy, że zadania umieszczone na liście kiedykolwiek zostaną zrealizowane...Dzięki tej niewielkiej książeczce dowiesz się, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. Została napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii ułatwić Ci jak najszybsze przejście do działania i odzyskanie kontroli nad własnym czasem i obowiązkami. Zapoznasz się z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadań, a następnie zbudujesz taki, który najlepiej będzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz cały ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadań stały się przydatnym, wspierającym Cię narzędziem, które po prostu działa bez zarzutu każdego dnia. Spośród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dzięki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz się stresować i poczujesz większą radość z życia!W tej książce znajdziesz informacje o:błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjachnajpopularniejszych strategiach pisania listnajdoskonalszym systemie list zadańtechnikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobieniaprzyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadań zrealizowanychLista zadań? Ma wspierać, nie stresować!O autorzeDamon Zahariades uważa siebie za korporacyjnego uchodźcę. Na bazie osobistych doświadczeń stał się ekspertem w dziedzinie zarządzania czasem i własną wydajnością. W wolnych chwilach wspomaga rozwijające się firmy umiejętnościami z dziedziny copywritingu. Jest autorem lubianych książek, w tym kilku bestsellerów Amazona. Mieszka w południowej Kalifornii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 49)
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim. Rozdział 7 w języku angielskim.
Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowacji i mechanizmów marketingowych, która została podjęta w niniejszym zbiorze artykułów. Zebrane i omówione materiały zostały pogrupowane przez pryzmat dwóch domen tematycznych: innowacji i wiedzy oraz marketingu i relacji. Na stronach niniejszej publikacji Autorzy prezentują zarówno wyniki dociekań teoretycznych, jak i badań empirycznych w przekonaniu, że przyczynią się one do poszerzenia wiedzy i kreowania nowych koncepcji służących podniesieniu poziomu innowacyjności współczesnych przedsiębiorstw. Omawiane zagadnienia zostały ujęte bardzo różnorodnie, co przyczynia się do tego, że prezentowana publikacja może być przydatna szerokiemu gronu odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56212 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 50/2017)
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst i streszczenie polskie, angielskie.
Turbulentne zmiany dokonujące się w dzisiejszym otoczeniu, czasem określane mianem rewolucji cywilizacyjnej osiągają coraz większą skalę i prowadzą do głębokich przemian gospodarczych, społecznych i politycznych. W takich warunkach zarządzanie przedsiębiorstwem staje się szczególnie trudne, a poszukiwanie skutecznych sposobów kształtowania konkurencyjności stanowi przedmiot dyskusji wielu środowisk naukowych i biznesowych. Zakres zagadnień poruszanych w niniejszej publikacji nawiązuje do problematyki zmienności warunków funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw oraz ciągłego doskonalenia procesów zarządzania organizacją. Dzięki prezentacji wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych w kraju i za granicą, omawiane zagadnienia przyczyniają się do wyjaśnienia aktualnych tendencji rozwojowych oraz wyzwań. Opublikowane artykuły i podjęta w nich dyskusja stanowią inspirację do dalszych badań i kreowania nowych koncepcji w tym zakresie oraz mogą być wykorzystywane w praktyce gospodarczej do implementacji rozwiązań biznesowych w celu ciągłego doskonalenia zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56223 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
Masz ją, ale nie wykorzystujesz. To osobowość. Wykorzystasz, a wtedy osobowość zacznie pracować dla Ciebie. Mowa o nowej książce "Typologia osobowości w praktyce, czyli jak ułatwić sobie życie". Poradnik z praktycznymi przykładami i humorem. GENIALNE ilustracje HENRYKA SAWKI.Książka pomoże: HANDLOWCOM - zdobywać, skutecznie finalizować transakcje i zwiększyć swoją efektywność w kontakcie z klientami. ZARZĄDZAJĄCYM - docierać do ludzi indywidualnie i wykorzystać w pełni potencjał swojego zespołu; KAŻDEMU - ułatwić sobie i innym życie oraz wykorzystać w pełni własny potencjał.Dowiedz się, jakim typem osobowości jesteś; jak konkretne cechy i zachowania wpływają na Twoje życie! Jesteś dominującym i władczym Lwem, czy poukładanym i perfekcyjnym budowniczym Bobrem? A może cenisz relacje z innymi i jesteś spokojnym, wrażliwym miłym Spanielem lub kreatywną, towarzyską i żywiołową Łasicą ?Kup, przeczytaj, a wkrótce: podniesiesz własną skuteczność i będziesz lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami; ułatwisz sobie codzienną komunikację oraz relacje z innymi; poprawisz skuteczność zarządzania i efektywność zespołu; zwiększysz efektywność sprzedaży i negocjacji.Znajdziesz tu gotowe ściągawki, które od razu możesz wykorzystać. Kup sobie. Kup też komuś, kto zyska, bo dzięki książce lepiej zrozumie Ciebie - Twoje potrzeby i zachowania.Andrzej Zdanowski - praktyk sprzedaży i zarządzania; trener, bazujący na doświadczeniu i życiowych przykładach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Poradnik dla właścicieli mieszkań do wynajęcia.
Dostępna również jako e-book.
Odziedziczyłeś, dostałeś albo właśnie kupiłeś mieszkanie i chcesz je wynająć? A może dopiero myślisz o wynajmie? Chcesz ulokować środki w nieruchomości i potem pasywnie na tym zarabiać? Na wynajmie nieruchomości nie osiągniesz tak spektakularnych zysków jak w przypadku obrotu akcjami, jednak i tak uzyskasz więcej, niż gdybyś trzymał środki na lokatach bankowych czy w obligacjach. Z wynajmem nie wiąże się też zbyt duże ryzyko straty pieniędzy. A zysk płynący z wynajmu jest stały i stabilny. Ta książka pomoże Ci przejść krok po kroku przez proces wynajmu. Jest skierowana nie tylko do osób rozpoczynających przygodę z nieruchomościami, chcących osiągać stałe korzyści finansowe z wynajmu, ale również do tych, które już działają w tym obszarze i chcą zwiększyć swoje zyski. Zebrano tu mnóstwo prostych, a jednocześnie praktycznych wskazówek, dzięki którym nauczysz się działać samodzielnie i efektywnie na rynku najmu. Dzięki tej książce: - samodzielnie wynajmiesz mieszkanie, - dowiesz się, od czego zacząć, - poznasz cały proces wynajmu, - unikniesz pustostanów, - zmaksymalizujesz czynsz najmu, - poznasz tajniki home stagingu.
Wstęp 5 * Rozdział 1. Mam mieszkanie - i co dalej 9 * Rozdział 2. Jak przygotować mieszkanie do wynajmu 17 * Rozdział 3. Sesja zdjęciowa 27 * Rozdział 4. Gdzie i jak się ogłaszać 33 * Kiedy zamieszczamy ogłoszenie 33 * Gdzie się ogłaszamy 34 * Jak się ogłaszamy 35 * Jak klient szuka mieszkania 38 * Rozdział 5. Jak wybrać właściwego najemcę 41 * Pierwsza rozmowa telefoniczna 43 * Spotkanie w mieszkaniu 44 * Weryfikacja 45 * Rozdział 6. Jak prezentować mieszkanie 47 * Rozdział 7. Czy można się zabezpieczyć przed nieuczciwymi najemcami 51 * Umowa najmu 52 * Protokół przekazania mieszkania 54 * Kontrola konta bankowego 54 * Kaucja 55 * Dodatkowe zapisy w umowie 55 * Zastaw na rzeczach ruchomych 56 * Ubezpieczenie mieszkania 57 * OC najemcy 58 * Zapasowe klucze 59 * Sąsiedzi i sprzątaczka 59 * Wizytacje mieszkania 60 * Rozdział 8. Umowy najmu 61 * Z czego składa się umowa 63 * Umowa najmu okazjonalnego vs. umowa najmu instytucjonalnego 77 * Rozdział 9. Przekazanie mieszkania najemcy 83 * Rozdział 10. Podatki i urząd skarbowy 87 * Ryczałt 89 * Skala podatkowa 90 * Sankcje za zatajenie dochodów 93 * Rozdział 11. W trakcie wynajmu 95 * Kontrola płatności 95 * Wizytacje 96 * Terminy przeglądów okresowych mieszkania 98 * Rozdział 12. Kończy się umowa 99 * Rozdział 13. Dla zajętych - zarządzanie najmem 101 * Zakończenie 103
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57546 (1 egz.)
Kaucja: 23,70 zł
Książka
W koszyku
Jakość w Agile : zwinna droga do sukcesu / Karolina Zmitrowicz, Rafał Stańczak. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2020. - XV, [3] strony, 323, [2] strony : ilustracje, fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 315-[317].
Dostępne również jako e-book.
Książka "Jakość w Agile" została w całości poświęcona szeroko rozumianej tematyce zarządzania jakością w zwinnych projektach IT - od organizacji procesów jakościowych, przez różne podejścia, aż po konkretne narzędzia i techniki wspierające zarządzanie jakością. Na początku autorzy skupiają uwagę na kulturze organizacyjnej, jako niezbędnej podstawie do zbudowania ekosystemu zarządzania jakością w całej organizacji. Pokazują, co należy zrobić w przypadku konieczności zaplanowania i wdrożenia procesów zarządzania jakości w organizacji. Następnie schodzą na poziom produktu i projektu. Kolejno omawiane zagadnienia poprowadzą czytelnika przez cały proces wytwórczy, począwszy od pomysłu biznesowego, poprzez efektywne procesy zbierania i analizy wymagań, implementację i standardy deweloperskie, złożone procesy zarządzania i zapewnienia jakości, w tym oczywiście automatyzację, aż do etapu utrzymania na produkcji. Zaprezentowane modele pokażą różnorodne podejścia do organizacji testów oraz pomogą zastosować hybrydy rozwiązań w kontekście różnych typów projektów. W treść każdego rozdziału wpleciono narzędzia tak, aby maksymalnie wspierać czytelnika w pełnym zrozumieniu tematu i możliwości jego praktycznego zastosowania. Wszystkie omawiane zagadnienia prezentowane są ze szczególnym naciskiem na wspieranie działań biznesowych - z jednej strony umożliwiając niczym nieskrępowaną, wydajną pracę zespołu wytwórczego, z drugiej dążąc do dostarczenia maksymalnej, możliwej wartości do użytkownika końcowego oraz zapewnienia jego satysfakcji wynikającej bezpośrednio z wygody użytkowania produktu oraz dostarczanej przez ów produkt funkcjonalności.
Przedmowa * Wstęp * Podziękowania * 1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji * 1.1. Koncepcja zarządzania jakością * Koncepcja jakości * Zarządzanie jakością * Zarządzanie przez jakość * 1.2. Ustalenie procesu zarządzania jakością * 1.3. Proces transformacji z podejścia tradycyjnego do zwinnego * Kontekst zarządzania jakością * Planowanie czynności zapewniania jakości i testowania * Postęp prac * Proces zgłaszania i naprawy defektów * 1.4. Modele funkcjonowania zespotów - podejście tradycyjne a zwinne * Zapewnianie jakości w organizacji * Pojedynczy zespól pracujący nad jednym produktem * Wiele zespotów pracujących nad jednym produktem * 2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych * 2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań * Zadania i czynności inżynierii wymagań * Śledzenie powiązań * 2.2. Interesariusze - z kim i dla kogo? * Wizja produktu * 2.3. Metody oraz formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań * Historyjki użytkownika * Model INVEST * Persona * Przypadki użycia * Prototypy, makiety, szkielety * 2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek * Kontrola jakości * Definicja gotowości i ukończenia - kiedy można zacząć, a kiedy już skończyć Walidacja wymagań i współpraca z biznesem - pielęgnacja rejestru produktu * 2.5. Wsparcie narzędziowe * Mapy myśli * Modelowanie oprogramowania * Modelowanie procesów biznesowych * Prototypowanie * Narzędzia wspierające pracę grupową * 3. Budowanie strategii testów w organizacji * 3.1. Strategia na poziomie organizacji * 3.2. Polityka i ogólna strategia testów * 3.3. Poziomy testów * Pojęcie weryfikacji i walidacji * Poziomy testów * 3.4. Piramida testów w Agile * 3.5. Koncepcja kwadrantów testowych * 3.6. Różne podejścia do testowania * Testowanie oparte na ryzyku * Testowanie oparte na modelach * 3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury * TDD * BDD, SBE, ATDD * Mikroserwisy * 3.8. Zarządzanie ryzykiem - techniki i metody * Tradycyjne zarządzanie ryzykiem * Plan zarządzania ryzykiem * Zwinny proces zarządzania ryzykiem * Identyfikacja ryzyk w projektach zwinnych * Wartość zarządzania ryzykiem * Strategie reakcji na ryzyko * 3.9. Strategia automatyzacji * Cel automatyzacji * Co warto i można automatyzować * Problemy związane z automatyzacją * Wykorzystanie narzędzi * Wprowadzanie nowych narzędzi w organizacji * Weryfikacja zakładanej koncepcji * Analiza porównawcza * 3.10. Dokumentacja testów - szablony i dobre praktyki * 3.11. Organizacja pracy w zespole * Wartości wspierające pracę zespołową * Praca w parach * Praca w zespołach rozproszonych * 3.12. Wsparcie narzędziowe * Narzędzia wspierające pracę grupową * Narzędzia wspierające planowanie prac * Inne narzędzia * 4. Planowanie testów w projekcie * 4.1. Testowanie w projekcie * 4.2. Organizacja i model pracy * Przygotowanie modelu * Budowa repozytorium scenariuszy testowych * Przepływ pracy dla scenariuszy testowych * Planowanie działań testowych * 4.3. Realizacja kampanii testowej * 4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej * Raporty z procesów zarządzania jakością * 4.5. Środowiska i dane testowe * 4.6. Wsparcie narzędziowe * Narzędzia do zarządzania wiedzą * Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami * Narzędzia do zarządzania testami * Narzędzia wspierające planowanie prac * Narzędzia wspierające pracę grupową * 5. Techniczne zapewnienie jakości * 5.1. Pojęcie długu technicznego * 5.2. Standardy budowania kodu * 5.3. Testy jednostkowe * Raportowanie z testów automatycznych * 5.4. Statyczna analiza kodu * 5.5. Przeglądy/inspekcje kodu * 5.6. Agile a DevOps * Praktyki pracy ciągłej * 5.7. Wsparcie narzędziowe * Zintegrowane środowisko programistyczne * Repozytoria kodu źródłowego * Narzędzia do testów jednostkowych * Narzędzia do raportowania pokrycia kodu testami jednostkowymi * Narzędzia do analizy statycznej * Narzędzia do budowania wersji * 6. Testowanie wartości biznesowej produktu * Testy eksploracyjne * Zarządzanie testami oparte na sesjach * Inne rodzaje testów * 6.1. Retrospekcja postępu prac * 6.2. Wsparcie narzędziowe * Raportowanie z SBTM * Narzędzia wspierające testy na wielu przeglądarkach i systemach operacyjnych * 7. Utrzymanie produktu * 7.1. Zarządzanie incydentami * 7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji * Analiza przyczyn źródłowych problemu wraz z sugestią procesu naprawczego * 7.3. Wsparcie narzędziowe * Narzędzia wspierające RCA * Narzędzia do monitoringu wsparcia produkcji * Narzędzia do zarządzania wiedzą * Wspólne tworzenie dokumentów * Tablice kanbanowe * 8. Ciągłe zapewnienie jakości * Zwinne myślenie * 8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości * 8.2. Zapobieganie występowaniu problemów * Techniki i metody zapewniania jakości * Monitoring * 8.3. Wsparcie narzędziowe * Narzędzia do monitoringu infrastruktury i systemów IT * 9. Dobrze. Lepiej. Bardzo dobrze. Lepsze zarządzanie jakością w Agile * 9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz firmy * Ewangelista zapewniania jakości * Zwinne gildie. Model Spotify * 9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę? * Szkolenia i certyfikacje * Coaching * Meetupy - cykliczne spotkania społeczności * Idea open space * Konferencje * Podsumowanie * Manifest zwinnego zarządzania jakością * Praktyki zwinnego zarządzania jakością * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57780 (1 egz.)
Kaucja: 50,37 zł
Książka
W koszyku
Jak polski Wilk z Wall Street został afrykańskim terrorystą. Milioner, celebryta, partner wicemiss świata, self-made-businessman Marek Zmysłowski zbudował "Amazon Afryki" i stał się jedną z najbardziej znanych postaci afrykańskiej branży IT. Pewnego dnia okazało się jednak, że jest też poszukiwanym przez Interpol międzynarodowym zbiegiem. Jak do tego doszło? Zanim Zmysłowski wylądował w Nigerii zrobił błyskawiczną karierę i łatwą kasę w jednej z pierwszych w Polsce firm pośrednictwa finansowego, zbankrutował, stał za barem w ekskluzywnym nocnym klubie, a budując pierwszą ogólnopolską sieć usług pogrzebowych, zadarł z mafią stojącą za Aferą Łowców Skór. Do Afryki wysłał go największy internetowy fundusz inwestycyjny na świecie, właściciel Zalando i Groupona. Polak nie tylko budował, doradzał, inwestował w wiele kluczowych dla rozwoju kontynentu przedsięwzięć, ale też narobił sobie wpływowych wrogów, którzy wraz ze skorumpowaną lokalną policją i rządem postanowili pozbyć się niewygodnego przedsiębiorcy. W swojej autobiografii Zmysłowski z dystansem i humorem pokazuje, jak wygląda robienie biznesów, czasem niebezpiecznych, "od kuchni" oraz z reporterskim biglem kreśli barwny obraz ukochanego kontynentu, jakim stała się dla niego Afryka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 24,39 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami dla początkujących : jak zmienić wyzwanie w proste zadanie / Marcin Żmigrodzki. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 273, [6] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress Exclusive)
Bibliografia na stronach 273-[274].
Dostępne również jako e-book.
Obyś prowadził wyłącznie nudne projekty! "Mój pierwszy własny projekt" - to brzmi ekscytująco, a niekoniecznie powinno. Każda organizacja dąży do tego, aby środowisko, w którym prowadzi się projekty, było tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. W dążeniu do biznesowego celu chodzi bowiem o to, by dotrzymywać prognoz kosztów i terminów, w stu procentach realizować plany sprzedażowe, utrzymywać jakość na poziomie zdefiniowanym przez klienta, a zespół projektowy zachować w dobrej formie psychicznej. Nikt nie marzy o tym, by projektem rządziły chaos, presja czasu i nieznośny stres. Niestety, zbyt często tak właśnie się dzieje, szczególnie gdy pracą ludzi wyznaczonych do wykonania zadania kieruje mniej doświadczony project manager. Jeśli jest zdolny i ambitny, ma szansę ukończyć powierzone sobie zadanie, jednak przy tym sporo się namęczy on sam i podlegający mu zespół... Na szczęście można prościej, łatwiej, spokojniej, kierując się nieskomplikowanymi praktykami proponowanymi przez Marcina Żmigrodzkiego.W myśleniu projektowym kluczowe jest właściwe planowanie. Dlatego autor tego poradnika, project manager z kilkunastoletnim doświadczeniem, reprezentuje takie właśnie podejście do tematu. Prezentowaną przez siebie metodę wielokrotnie sprawdził osobiście podczas prac nad małymi i średnimi projektami - takimi, jakie zwykle powierza się debiutantom. Całość jest czytelna i prosta do przełożenia na praktykę. Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o omówienie tematu planowania jakości metodą Kano, kontrolę projektów metodą wartości wypracowanej oraz zarządzanie portfelem projektów. W poradniku Czytelnik znajdzie także przydatne szablony najczęściej spotykanych dokumentów projektowych.Marcin Żmigrodzki - prowadzi projekty od wielu lat. Realizował je w firmach z branży informatycznej, telekomunikacyjnej, produkcyjnej, szkoleniowej i finansowej (bank). Obecnie ma własną firmę szkoleniową Octigo (www.octigo.pl). Prowadzi konsultacje i szkolenia w Polsce, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Czechach, a nawet Maroku. Project Management Institute już kilkakrotnie przyznał szkoleniom Octigo miano najlepszych na świecie. Autor jest też kierownikiem merytorycznym studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Wyższej Szkole Bankowej. W wolnych chwilach projektuje gry szkoleniowe i rozrywkowe. Ma doktorat z zarządzania oraz certyfikaty PgMP, PMP, PMI-ACP i Six Sigma Black Belt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19260 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 215.
Wiesław Żółtkowski jest bankowym ekspertem i menedżerem z dużym doświadczeniem praktycznym. Pracował w Departamencie Polityki Pienieżnej NBP, potem pełnił kierownicze stanowiska w kilku bankach. Był wieloletnim Wiceprezesem Zarządu BOŚ SA, Dyrektorem Departamentu Ryzyka Kredytowego w Banku Handlowym, Prezesem Banku Rozwoju Cukrownictwa SA. Przewodniczył komitetom kredytowym, wdrażał systemy ratingowe i Nową Umowę Kapitałową, tworzył procedury kredytowe. Od 2006 roku zajmuje sie własną działalnością doradczą, prowadzi szkolenia, projekty w bankach angażujac sie w pomoc bankom spółdzielczym i mniejszym bankom komercyjnym.
Rozdział 1. Czym jest ryzyko bankowe? * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Ryzyko - zdefiniowana niepewność skutków określonego działania * 1.3. Jak podejmować działania obarczone ryzykiem? * 1.4. Polskie doświadczenia * l .5. Obecne wyzwania * Rozdział 2. Rodzaje ryzyka bankowego * 2.1. Klasyfikacja ryzyka * 2.2. Zarządzanie ryzykiem * Rozdział 3. Geneza Nowej Umowy Kapitałowej * 3.1. Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego * 3.2. Umowa Kapitałowa Basel I * 3.3. Umowa Kapitałowa Basel II * 3.4. Wdrożenie Dyrektywy CRD w Polsce * Rozdział 4. Praktyczne zadania dla banków w zakresie wdrażania nowych regulacji * 4.1. Jakie zadania stoją przed bankami? * 4.2. Podejście do regulacji w małym banku komercyjnym. Jak to zrobić? * 4.3. Inaczej w bankach spółdzielczych * 4.4. Niektóre problemy zarządzania * 4.5. Planowanie procesu wprowadzania zmian * 4.6. System zarządzania bankiem * 4.7. Zakres ICAAP * 4.8. Cenotwórcza funkcja pomiaru narażenia działalności banku na ryzyko * Rozdział 5. Wymóg kapitałowy z tytułu ryzyka bankowego * 5.1. Szczególny charakter instytucji bankowej * 5.2. Ryzyko działalności bankowej * 5.3. Minimalny poziom kapitału * 5.4. Praktyczne uwarunkowania procesu obliczania kapitału regulacyjnego * 5.5. Bank otwarty * Rozdział 6. Ryzyko kredytowe * 6.1. Czym jest kredyt? * 6.2. Metody szacowania wymogu kapitałowego z tytułu ryzyka kredytowego * 6.3. Metoda standardowa * 6.3.1. Klasy ekspozycji * 6.3.2. Procentowe wagi ryzyka * 6.3.3. Obliczanie wymogu kapitałowego * 6.4. Metoda wewnętrznych ratingów (IRB) * 6.4.1. Uwagi ogólne * 6.4.2. Klasy ekspozycji * 6.4.3. Kwoty ekspozycji ważone ryzykiem * 6.4.4. Stosowanie wobec przedsiębiorstw i instytucji parametrów do obliczania oczekiwanej straty * 6.4.5. Stosowanie wobec ekspozycji detalicznych parametrów do obliczania oczekiwanej straty * 6.5. Modele ratingowe * 6.5.1. Ogólne zasady * 6.5.2. Ekspozycje wobec przedsiębiorców * 6.5.3. Ekspozycje detaliczne * 6.5.4. Skala ratingu dla całego portfela kredytowego * 6.5.5. Wymagania dotyczące danych * 6.5.6. Działania prowadzące do wdrożenia metody wewnętrznych ratingów * 6.5.7. Zarządzanie portfelem kredytowym * 6.5.8. Minimalny zakres informacji o ryzyku kredytowym * 6.6. Organizacja procesu kredytowego * 6.7. Testy warunków skrajnych * 6.8. Obliczanie wymogu kapitałowego z tytułu ryzyka kredytowego * Rozdział 7. Techniki redukcji ryzyka kredytowego * 7.1. Tradycyjne podejście do ograniczania ryzyka kredytowego * 7.2. Ryzyko rezydualne * 7.3. Ograniczanie ryzyka kredytowego w metodzie standardowej i metodzie wewnętrznych ratingów * Rozdział 8. Ryzyko rynkowe * 8.1. Czym jest ryzyko rynkowe? * 8.2. Ogólne zasady zarządzania ryzykiem rynkowym * 8.3. Metody mierzenia ryzyka rynkowego * 8.4. Ryzyko walutowe * 8.4.1. Pozycje w walucie i wymiana walut * 8.4.2. Obliczanie wymogu kapitałowego * 8.5. Ryzyko cen towarów * 8.6. Ryzyko cen kapitałowych papierów wartościowych * 8.7. Ryzyko szczególne cen instrumentów dłużnych * 8.8. Ryzyko ogólne stóp procentowych * 8.8.1. Uwagi ogólne * 8.8.2. Metody obliczania wymogu kapitałowego * 8.9. Metoda wartości zagrożonej w badaniu ryzyka rynkowego * 8.9.1. Czym jest metoda wartości zagrożonej? * 8.9.2. Obowiązki banku * 8.9.3. Wymóg kapitałowy * Rozdział 9. Inne rodzaje ryzyka Filaru I objęte wymogiem kapitałowym * 9.1. Uwagi ogólne * 9.2. Ryzyko rozliczenia, dostaw oraz ryzyko kontrahenta * 9.3. Limit koncentracji zaangażowań i limit dużych zaangażowań * 9.4. Ryzyko przekroczenia progu koncentracji kapitałowej. * Rozdział 10. Ryzyko operacyjne * 10.1. Zakres ryzyka * 10.2. Charakterystyka zdarzeń z obszaru ryzyka operacyjnego * 10.3. Metoda podstawowego wskaźnika a * 10.4. Metoda standardowa j8 * 10.5. Dobre praktyki w zarządzaniu i nadzorze ryzykiem operacyjnym * 10.6. Zaawansowane metody pomiaru (AMA) * Rozdział 11. Nowa Umowa Kapitałowa - Filar II * 11.1. Uwagi ogólne * 11.2. Podejście do modeli ryzyka Filaru II * 11.3. Najważniejsze zasady budowy modeli zarządzania ryzykiem bankowym * 11.3.1. Kto określa nowe zasady? * 11.3.2. Zasada proporcjonalności * 11.3.3. Zasada odpowiedzialności * 11.3.4. Nowe ramy funkcjonowania nadzoru bankowego * 11.3.5. Wymóg kapitału wewnętrznego na poziomie Filaru II * 11.4. Proces oceny kapitału wewnętrznego (ICAAP) * 11.4.1. System zarządzania bankiem * 11.4.2. Metody opracowania ICAAP * Rozdział 12. Ryzyko koncentracji * 12.1. Uwagi ogólne * 12.2. Limity koncentracji wynikające z art. 71 i 79 ustawy Prawo bankowe * 12.3. Zarządzanie ryzykiem koncentracji według własnych modeli banku * 12.3.1. Uwagi ogólne * 12.3.2. Ryzyko branży * 12.3.3. Ryzyko wynikające z ekspozycji kredytowych w jednakowym instrumencie finansowym * 12.3.4. Ryzyko zaangażowania wobec podmiotów z tego samego regionu geograficznego * 12.3.5. Ryzyko jednorodnego zabezpieczenia * 12.3.6. Ryzyko zaangażowań w jednej walucie * 12.3.7. Uwagi o ryzyku koncentracji portfela kredytowego * 12.4. Efekt dywersyfikacji, jako miara skutków koncentracji * 12.4.1. Czym jest dywersyfikacja? * 12.4.2. Korzyści rozproszenia * 12.4.3. Potrzebne dane * 12.5. Ryzyko koncentracji portfela kredytowego w sytuacji niedostatecznych danych * 12.5.1. Jakich danych brakuje najczęściej * 12.5.2. Metoda historyczno-ekspercka * 12.5.3. Ryzyko koncentracji na poziomie sprawozdań skonsolidowanych * 12.6. Testowanie warunków skrajnych * 12.7. Szacowanie kapitału wewnętrznego na pokrycie ryzyka koncentracji. * Rozdział 13. Ryzyko stopy procentowej w księdze bankowej * 13.1. Uwagi ogólne * 13.2. Wewnętrzne modele ryzyka stopy procentowej w portfelu bankowym * 13.2.1. Warunki tworzenia modeli * 13.2.2. Rynkowa cena pieniądza * 13.2.3. Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej * 13.3. Testy warunków skrajnych * 13.3.1. Wymagania dla przeprowadzania testów * 13.3.2. Obliczania zmienności wyniku finansowego * 13.4. Obliczanie zmienności rynkowej wartości kapitału własnego * 13.5. Metoda elastyczności stopy procentowej * 13.6. Ryzyko opcji klienta * Rozdział 14. Ryzyko płynności * 14.1. Czy potrzebne są regulacje nadzorcze? * 14.2. Zasady zarządzania ryzykiem płynności * 14.3. Obliczanie luki niedopasowania (GAP) * 14.4. Ranking płynności * 14.5. Planowanie * 14.6. Zarządzanie płynnością bieżącą, krótkoterminową i długoterminową * 14.7. Testowanie warunków skrajnych * 14.8. Szacowanie wartości adekwatnego kapitału wewnętrznego. * Rozdział 15. Testowanie warunków skrajnych * Rozdział 16. Inne rodzaje ryzyka * Rozdział 17. Wymagania dotyczące systemu zarządzania bankiem i systemu kontroli wewnętrznej * Rozdział 18. Nowa Umowa Kapitałowa - Filar III
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację książki pt. Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce.
Bibliografia na stronie 235.
"Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki "Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawiania bezpieczeństwa biznesu bankowego do szoku regulacyjnego. Wychodząc od definicji ryzyka, niepewności i prawdopodobieństwa zdarzeń odnosi się do metod i technik zarządzania poszczególnymi rodzajami ryzyka. Autor w przystępny sposób omawia: Ľ rolę kapitału w funkcjonowaniu banku, Ľ ryzyko kredytowe w jego podstawowej funkcji,Ľ metody ograniczania ryzyka kredytowego, Ľ aspekty ryzyka rynkowego, Ľ realne uwarunkowania ryzyka stopy procentowej, Ľ obszary ryzyka operacyjnego,Ľ ryzyko płynności i finansowania aktywów, Ľ sens przeprowadzania testów warunków skrajnych, Ľ podporządkowanie organizacji banku regulacjom ładu korporacyjnego, Ľ zasadę proporcjonalności, która powinna być uwzględniona w regulacjach nadzorczych. Żadne regulacje nie działają samoistnie, a poza zdefiniowanymi rodzajami ryzyka występuje jeszcze ryzyko zwykłej głupoty ludzkiej, które trudno zmierzyć, a jeszcze trudniej nim zarządzać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56224 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników / Joanna Żukowska. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 270 stron : tabele, wykresy ; 25 cm.
(HR - Wolters Kluwer Polska)
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie książki ukazało się nakładem Oficyny Wydawniczej SGH, (Warszawa, 2019).
Bibliografia, netografia na stronach [245]-266.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców. W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58654 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Świat, w którym pewna jest tylko zmiana.Social media - Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i inne tego typu byty - są już z nami tak długo, że niemal wszyscy zdążyliśmy się do nich przyzwyczaić i uznać je za zwykły element naszej codzienności. Wszyscy, a więc także przedsiębiorcy. Wydawałoby się więc, że każdy z nas potrafi z nich w większym lub mniejszym stopniu korzystać do celów prywatnych i zawodowych, że rozumiemy zasady ich działania, znamy ich możliwości i ograniczenia, szanse i zagrożenia, jakie ze sobą niosą. Autor tej książki, ekspert w dziedzinie social mediów, wykładowca akademicki i doradca biznesowy, raz za razem przekonuje się, że jednak niekoniecznie tak jest. Nie tylko "zwykli", prywatni użytkownicy, ale także wielu pracowników działów marketingu i PR mniejszych i większych przedsiębiorstw wciąż nie porusza się swobodnie w zaułkach rozległego świata mediów społecznościowych. I nic w tym dziwnego - ten świat jest tak rozbudowany, tak skomplikowany i tak zmienny, że trzeba stale trzymać rękę na pulsie, nieustannie się dokształcać i pozostać zawsze gotowym na nowinki już nie po to, by się rozwijać jako social media ninja, ale po to, by się w nich móc w miarę swobodnie, a więc i - z zyskiem dla firmy - poruszać. Marcin Żukowski właśnie to robi. Zawodowo jest na bieżąco z tym, co w SM piszczy. A swoją najświeższą, najlepszą wiedzą zawsze się chętnie dzieli w kolejnych wydaniach tego bestsellerowego poradnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografie, netografie przy większości prac.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, kadry kierowniczej.
W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji. Praktycznym uzupełnieniem jest obszerny aneks obejmujący m.in. kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz rekomendowane praktyki. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe, a także dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne oraz kształcących specjalistów w zakresie zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58601 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review)
(Onepress Exclusive)
Książka zawiera wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review w latach 2000-2016.
Bibliografia, netografia na stronach 137-140.
Odkryj swoją iskrę przywództwa i wykorzystaj ten dar!Niezależnie od tego, czy przedmiotem rozważań jest armia, załoga zakładu przemysłowego, czy zespół sprzedawców, styl przywództwa ma zasadnicze znaczenie dla odniesienia sukcesu. Niektórzy w naturalny sposób stają na czele grupy i kierują ludźmi, ale cechy lidera można też w sobie ukształtować. Dobry kierownik jest osobą, która odkryła swoje prawdziwe "ja". Wie, kiedy należy reagować emocjonalnie, a kiedy dopasować się do ustalonych standardów i zachowywać w określony sposób.Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Bill George, Herminia Ibarra, Rob Goffee i Gareth Jones - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przytaczają oni wyniki wielu badań, dzięki którym można łatwiej zrozumieć, na czym polega prawdziwe, wypływające z wnętrza przywództwo. Opisują praktyczne techniki kształtowania swojego indywidualnego stylu kierowania ludźmi. Informacje, wskazówki i historie liderów, które znalazły się w tym zbiorze, pomogą Ci w odkryciu znaczenia autentyczności w przywództwie. Przekonasz się, że nie ma jednej niezawodnej recepty na zbudowanie autorytetu i zaufania, ale są one bezwzględnie konieczne dla osiągnięcia sukcesu zespołu.Samoświadomość jako najważniejsza zdolność przywódcyRozwój autentycznego lideraRównowaga między motywacją wewnętrzną i zewnętrznąKiedy i jak warto okazać swoją wrażliwośćSurowa empatia, czyli balans autorytetu i wrażliwościKiedy naprawdę Ci zależy, pokazujesz swoją prawdziwą naturę!Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W zbiorze tym znajdziesz garść inspirujących porad dotyczących przywództwa, które ułatwią Ci wykorzystanie inteligencji emocjonalnej do budowania autorytetu lidera godnego zaufania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21704 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej