Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(39)
Autor
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Cebo-Foniok Małgorzata
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Kinnear Nicola
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Rebar Sarah
(2)
Święcicka Ewa
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Baker Jed E
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berent Damian
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Budzińska Anna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Czupała Hubert
(1)
Daniels Natasha
(1)
Dawson Peg
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dobkowska Agata
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Edwards Vanessa van
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
France Hiedi
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Johnson Steven M
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Komorowska Marta
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Kujawa Marian
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kunstreich Pieter (1949- )
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Moost Nele (1952- )
(1)
Nowak Anna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Sitkowska Sylwia (psychologia)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smith Myles Brenda
(1)
Smółka Paweł
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Spence Susan H
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Supeł Barbara
(1)
Supeł Barbara. Co zrobi Frania?
(1)
Szadkowski Paweł
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sławińska Kamilla
(1)
Sławiński Robert
(1)
Tett Gillian (1967- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Whitcomb-Marsh Wendela
(1)
Wignall Ann
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Węglarz Joanna
(1)
Węgrzyn Krystyna
(1)
Zarawska Patrycja
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(21)
Dzieci
(10)
Psycholodzy
(9)
6-8 lat
(7)
Pedagodzy
(7)
0-5 lat
(6)
Psychoterapeuci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
9-13 lat
(4)
Terapeuci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Przedszkola
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy kolonijni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Kompetencje społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Opowiadania i nowele
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Niniejsza publikacja jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Wstęp * Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI * Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata * Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym * Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy * Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI * Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się * Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących * Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD) * Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową * Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie * Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi * Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej * Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo * Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi * Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione * Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców * Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI * Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa * Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci * Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori * Na zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-232.
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniemi ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii "kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji. Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”. Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki. Rozdział 3. Typologia kompetencji. Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania. Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej. Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy. Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji. Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne. Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych. Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej. Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Style charakteru / Steven M. Johnson ; tłumaczenie Bogdan Mizia. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 414 stron ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [402]-414.
Co sprawia, że ludzie postępują tak, a nie inaczej? Dlaczego przejawiamy skłonności do destrukcyjnych zachowań? Jaka jest ludzka natura? Na te i inne pytania odpowiada autor tej książki, prezentując swój wielowymiarowy model osobowości człowieka. Jego opisowe nazwy poszczególnych stylów charakteru – na przykład dziecko znienawidzone, dziecko porzucone, dziecko wykorzystane – ukazują wpływ dziecięcych doświadczeń na późniejsze cechy osobowości i psychopatologię, a także ułatwiają właściwą diagnozę psychiatryczną. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pobaw się ze mną / Nicola Kinnear ; przekład Małgorzata Cebo-Foniok. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Amber, 2022. - [40] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Amberek)
Piesek Bombik bawi się sam, choć nieraz myśli, że może dobrze byłoby mieć przyjaciół. Ale obawia się, że mogą przeszkadzać, coś popsuć, albo nawet się z niego śmiać.Bombik jest niezadowolony, gdy na jego wyspie pojawia się wesoła foczka Niusia. I koniecznie chce się z nim bawić. Nie odstępuje go na krok. We wszystkim go naśladuje. Bombik ma tego dość! Czy Bombik, który lubi być sam, i towarzyska, pogodna Niusia nauczą się bawić razem? A może nawet zostaną przyjaciółmi? Ta urocza, ciepła, zabawna, piękna książka o przezwyciężaniu oporów przed kontaktem z innymi pokazuje, że wspaniała przyjaźń jest możliwa, nawet jeśli bardzo się różnimy!.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pobaw się ze mną / Nicola Kinnear ; przekład: Małgorzata Cebo-Foniok. - Wydanie II. - Warszawa : Amber, 2023. - [32] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Amberek)
Piesek Bombik bawi się sam, choć nieraz myśli, że może dobrze byłoby mieć przyjaciół. Ale obawia się, że mogą przeszkadzać, coś popsuć, albo nawet się z niego śmiać. Bombik jest niezadowolony, gdy na jego wyspie pojawia się wesoła foczka Niusia. I koniecznie chce się z nim bawić. Nie odstępuje go na krok. We wszystkim go naśladuje. Bombik ma tego dość! Czy Bombik, który lubi być sam, i towarzyska, pogodna Niusia nauczą się bawić razem? A może nawet zostaną przyjaciółmi? Ta urocza, ciepła, zabawna, piękna książka o przezwyciężaniu oporów przed kontaktem z innymi pokazuje, że wspaniała przyjaźń jest możliwa, nawet jeśli bardzo się różnimy!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 70 stron, [18] kart tablic luzem : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [185]-191 i przy rozdziałach.
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć. Autorki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 181-186.
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach ? w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening.Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało "kulturowe uwikłanie" społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Trudne sytuacje społeczne
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych.W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 18-19 maja 2016 r., Rzeszów.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część referatów w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy referatach. Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Przemiany społeczne, kulturowe i gospodarcze zachodzące w ostatnich kilkudziesięciu latach w społeczeństwach zachodnich, w tym także i w Polsce, wprowadziły do dyskursu publicznego problematykę płci. Płeć człowieka stała się jedną z ważniejszych kategorii społecznych skupiając na sobie zainteresowanie naukowców oraz polityków i ideologów, często prowadząc do gorących sporów. Z wielką siłą odżyło fundamentalne pytanie o to czym różni się kobieta od mężczyzny?, ale też pojawiło się będące jego rewersem pytanie o to czym kobiety i mężczyźni są do siebie podobni? Pytania te, z jednej strony są wyrazem ludzkiej poznawczej ciekawości, potrzeby zrozumienia otaczającej rzeczywistości, ale z drugiej przejawem niepokoju osób mających poczucie, że został zachwiany jakiś istotny porządek dotychczasowego świata. Co niezwykle istotne, odpowiedzi, które padają obecnie i zapewne jeszcze pojawią się w przyszłości, mają także wymiar praktyczny, np. kształtując politykę społeczną. Celem konferencji będzie próba odpowiedzi na te dwa ważkie pytania z pozycji nauki, a w szczególności psychologii. Dyskusje i eksploracje w zakresie problematyki kobiet i mężczyzn, zamierzamy prowadzić wokół siedmiu obszarów tematycznych, niemniej jednak dopuszczamy propozycje tematyczne prelegentów, mogące wzbogacić dyskurs problematyki kobiet i mężczyzn.
Wstęp /Introduction * Część I * KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ I ZAWODOWEJ WOMEN IN PUBLIC AND PROFESSIONAL FIELD * * * Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz * Kobiety i mężczyźni na rynku pracy i w polityce. Polska na tle Unii Eu­ropejskiej / Women and Men on the Labor Market and in Politics. Poland on the Background of The European Union * * * Renate Klein * Gender-Based Abuse Through the Prism of Higher Education Institutions * * * Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman * Biographical Reflexivity of Women Serving in the Polish and Royal Air Forces * * * Część II * ZDROWIE KOBIET I MĘŻCZYZN HEALTH IN WOMEN AND MEN * * * Elżbieta Trzęsowska-Greszta, Monika Kowalska-Dąbrowska, Grażyna Domanowska * Czy zaburzenie ma płeć? Różnice płciowe w zakresie rozpowszechnie­nia, obrazu klinicznego i genezy zaburzeń psychicznych / Are Disorders Gender Related? Gender Differences in Prevalence, Symptomatology and Etiopathogenesis of Mental Disorders * * * Danuta Ochojska, Jacek Pasternak * Czynniki ryzyka zaburzeń psychicznych wśród studentek i studentów z terenu Podkarpacia / Risk Factors for Mental Disorders Among Małe and Female Students from the Area of Podkarpacie * * * Jacek Konrad Olszewski * Satysfakcja z życia, zdrowie emocjonalne i radzenie sobie ze stresem u kobiet i mężczyzn dotkniętych chorobami zagrażającymi życiu / Life Satisfaction, Emotional Health and Coping with Stress Among Women and Men Suffering from Life-Threatening Illnesses * * * Joanna Piekarska * Inteligencja emocjonalna a stres: różnice międzypłciowe / Emotional Intelligence and Stress: Gender Differences * * * Bogumiła Witkowska-Łuć * Różnice w samoocenie kobiet i mężczyzn chorujących na schizofrenię / The Differences in Self-Esteem of Women and Men Suffering from Schizophrenia * * * Jan Bielecki, Monika Królikowska * Samoocena młodych kobiet z chorobami dermatologicznymi / Self- Esteem of Women with Dermatological Diseases * * * Część III * ROLE I STEREOTYPY SPOŁECZNE SOCIAL ROLES AND STEREOTYPES * * * Maria Gablikova, Julia Halamova, Martin Kanovsky * Facial Expressions of Men and Women Analyzing Differences in Sad- * ness and Anger * * * Justyna Figas-Skrzypulec * Pomnażanie różnicy: różnorodność bohaterek jako znak egalitaryzmu w serialu Doktor Wlio / The Multiplication of Differences: Diversity of Female Characters as an Egalitarian Idea in Doctor Wlio * * * Katarzyna Serafińska * Specyfika dobrotliwości wobec kobiet. Wpływ stereotypowości kobie­cego wizerunku na seksizm wobec kobiet / Some Specifics of Benevo lence Towards Women. Influence of Sex-Stereotyping of Woman`s Rep- resentation and Sexism Against Women * * * Róża Szafranek * Odmienność kobiecego i męskiego spojrzenia na związki z dużą różnicą wieku / Differences in Female and Małe Perspective on the Relationships with a Large Age Gap * * * Część IV * RODZINA I BLISKIE ZWIĄZKI EMOCJONALNE FAMILY AND CLOSE EMOTIONAL RELATIONSHIPS * * * Jacek Łukasiewicz, Katarzyna Bakan * Osobowościowe uwarunkowania braku partnera życiowego w okresie wczesnej dorosłości / Personality Determinants of Living without a Life Partner in Early Adulthood * * * Małgorzata Marmola * Obraz dziecka u matek i ojców w wieku wczesnej dorosłości / The Im­ age of a Child in Mothers and Fathers at the Age of Early Adulthood * * * Jacek Pasternak, Katarzyna Pasternak * Retrospektywna ocena postaw rodziców a cechy osobowości i orientacja pozytywna u mężczyzn i kobiet / The Relation Between Retrospective Assessment of Parental Attitudes with The Big-Five Personality Model and Positive Orientation in Men and Women * * * Krzysztof Wąż * Socjalizacja dziewcząt i chłopców do ról rodzicielskich w sytuacji nie­planowanej prokreacji. Różnice i podobieństwa / Socialization of Girls and Boys to Their Parenthood Roles in the Aspect of Unintended Preg nancy. Differences and Similarities * * * Kamil Janowicz * Współczesne ojcostwo w oczach młodych bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Today`s Fatherhood in the Eyes of Young Childless Men and Women * * * Część V * KOMPETENCJE EMOCJONALNE I SPOŁECZNE EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCES * * * Krzysztof Mudyń * Life Orientations and Explicit Values of Women and Men * * * Małgorzata Pietras-Mrozicka * Reflections on Differences in Communication with a Caregiver of a Sick Child Depending on Gender in the Perception of Medical Staff * * * Barbara Skawina * Różnice płciowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i ich znaczen­ie dla procesu terapeutycznego / Gender Differences of Children with Autism and Asperger`s Syndrome and Their Importance for the Thera peutic Process * * * Katarzyna Tomaszek * Kobiety i mężczyźni z poczuciem humoru, czyli o relacji między poczuciem humoru a atrakcyjnością seksualną / Women and Men with Sense of Hu­mor: The Relation Between Humor and Sexual Attractiveness * * * Weronika Urban * Konsekwencje idei binaryzmu - męskie i kobiece style komunikacji / The Conseąuences of the Idea of Binarism - Małe and Female Commu­nication Styles * * * Część VI * RÓŻNICE PŁCIOWE W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEX DIFFERENCES IN THE CONTEXT OF EDUCATION * * * Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Sławomir Rębisz * Płeć a dynamika sieci rówieśniczych. Przykład drugiego etapu nauki w szkole podstawowej / Gender and Dynamics of Peer Networks: Case of the Second Stage of Education at Primary School * * * Patrycja Cicha * Edukacja zróżnicowana (nauczanie rozdzielnopłciowe) w Polsce i na świecie / Single-Sex Education in Poland and in the Word * * * Bożena Dusza * Sposoby bycia dziewcząt i chłopców w roli ucznia /Playing a Role of a Student by Girls and Boys in a High School * * * Część VII * SEKSUALNOŚĆ KOBIET I MĘŻCZYZN MALE AND FEMALE SEXUALITY * * * Kamalini Mukherjee * Exploring Gender in the context of Identity, Ideology and Performance, through Transgender Narratives * * * Tomasz Jakubowski * Różne oblicza transokobiecości. Studia przypadków osób transseksualnych typu M/K / Faces of Transfemininity: Case Studies of Mtf Transsexuals * * * Tatiana Maciejewska * Somato-męskość a współczesne koncepcje męskości / Somato-Mascu- linity and the Modern Concepts of Masculinity * * * Komitet Naukowy Międzynarodowej Konferencji Kobiety i mężczyźni. * Ró­żnice, podobieństwa / The Scientific Committee The International Scientific Conference Men And Women. Differences, Similarities
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56485 (1 egz.)
Kaucja: 34,85 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: 46 rzeczy, których dzieci uczą sie każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia!Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej?To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość.Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dawno, dawno temu zdarzyła się rzecz niezwykła - zwierzęta postanowiły pójść do szkoły. Nauczyciele uznali, że każde przyzwoite zwierzątko musi umieć pływać, latać, biegać i wspinać się na drzewa. Okazało się jednak, że nie wszyscy radzili sobie z tymi przedmiotami równie dobrze. Mimo to niektórzy starali się, jak mogli. Ci zaś, którzy osiągali gorsze wyniki, z czasem rezygnowali i przestawali wierzyć w siebie - albo stawali się krnąbrni.Bajeczka o kózce oraz jej koleżankach i kolegach ze szkoły broni prawa do zachowania indywidualności i wskazuje na konieczność rozwijania wyjątkowych talentów każdego dziecka. Nie musimy być idealni; każdy ma niezbywalne prawo do odkrywania świata na swój sposób, przy wykorzystaniu własnych niepowtarzalnych uzdolnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzasz grupą pracowników? Relacje interpersonalne są podstawą Twojego życia zawodowego? Ta książka, dzięki praktycznym przykładom, zadaniom i sprawdzonym koncepcjom psychologicznym ułatwi Ci kształtowanie własnych kompetencji personalnych.Książka zatytułowana Kompetencje personalne i społeczne. Jak je rozwijać? to kolejna pozycja wydawnicza Wydawnictwa Centrum Rozwoju Edukacji EDICON powstała z myślą o uczniach i słuchaczach szkół ponadgimnazjalnych, oferująca realne wsparcie dla przyszłych absolwentów, niejednokrotnie osób wkraczających dopiero na rynek pracy. Autorki publikacji, Anna Nowak oraz Aleksandra Stanek, absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie zarówno w pracy akademickiej, jak i coachingowej, podjęły się zarysowania znaczenia doskonalenia tzw. kompetencji miękkich w życiu zawodowym. W oparciu o koncepcje głównie psychologii społecznej, stworzyły treść wzbogaconą o liczne zadania i przykłady odwołujące się do praktyki zawodowej przedstawicieli konkretnych zawodów takich jak technik usług kosmetycznych czy technik masażysta. Tym samym książka Anny Nowak i Aleksandry Stanek nie zatrzymuje się na poziomie ogólnym, czysto teoretycznym, ale zmierza ku praktycznemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu rozwijania kompetencji personalnych i społecznych.W kolejnych rozdziałach autorki zwracają uwagę czytelnika na takie aspekty życia zawodowego jak budowanie właściwych relacji pracowniczych, przestrzeganie zasad wzajemnego zrozumienia i współpracy w celu tworzenia zgranego zespołu oraz podstawy efektywnej komunikacji. Nie zapominają także o indywidualnym wymiarze rozwijania kompetencji miękkich, który staje się pomocny w lepszym organizowaniu czasu pracy, w rozpoznawaniu i właściwym ukierunkowaniu osobistych emocji czy w kierowaniu zespołem ludzi i dążeniu do kreatywności. Dodatkowym atutem książki są zagadnienia dotyczące rozpoznawania i walki ze stresem oraz z wypaleniem zawodowym.Mocne strony:- autorki to absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich;- studium przypadku odnoszące się do konkretnych przykładów, dedykowane wybranym zawodom np. technik usług kosmetycznych;- zadania (wraz z odpowiedziami) w każdym rozdziale,- przypisy i bibliografia do każdego rozdziału- treść ilustrowana rysunkami i schematami ułatwiającymi przyswajanie wiedzy,- pytania kontrolne po każdym rozdziale,- miejsca na notatki - pozwalają na zapisanie ważnych informacji, ułatwiają przyswajanie wiedzy;- wybrane treści dedykowane takim kierunkom jak: opiekun medyczny, technik masażysta, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny i technik usług kosmetycznych, technik informatyk; wyróżnione w tekście;- przejrzysta struktura tekstu (tytuły podrozdziałów wysunięte na zewnętrzny margines lub wyróżnione przez różne wielkości i kolory czcionki),- ciekawostki, a także istotne informacje ujęte w ramki i graficznie wyróżnione z tekstu głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-139.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką - lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich.dr Brenda Smith MylesOhio Center for Autism and Low IncidenceW niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5-9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21227 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-110.
Mam okazję rozmawiać z nauczycielami z całego świata. Często słyszę z ich ust następujące słowa: "Nie chcę czytać wywodów na temat ogólnikowych teorii czy ideałów. Potrzebuję konkretnej i praktycznej pomocy, czyli odpowiedzi na pytanie, jak mam pracować z uczniami w mojej klasie". Niniejsza książka zaspokaja tę potrzebę. Nie każdy ma czas, by godzinami przekopywać się przez raporty z badań i zalecenia na temat metod nauczania osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, a potem bić się z myślami, które z nich warto wypróbować. Książka doktor Ordetx przedstawia program oraz techniki nauczania metodycznie i precyzyjnie. Jej instruktaż jest przejrzysty, bogato ilustrowany przykładami i wskazówkami.Z przedmowy Susan J. Moreno,założycielki i dyrektorki OASIS M.A.A.P ServicesW niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7-16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21228 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 54-56. Indeksy.
Książka Jak kształtować umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii, zakładająca, iż "dzieci mają wiele zadziwiających zdolności, które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby dorosłej". Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.Przyglądając się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi. Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę, tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne. Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak "Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna obserwacja" czy "Ty i ja: badanie uczuć i rozwijanie empatii". Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna, rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lęku Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić. Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw. Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne - opatrzone przykładami i poradami dla rodziców - z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów. Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców. Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu "detektywistycznego myślenia", aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawy Naucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenie Zacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjami Rozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczne Opisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom.dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego WirginiiNapisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku.dr Debra Whiting Alexander
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19228 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: The Art of Talking with Children: the Simple Keys to Nurturing Kindness, Creativity, and Confidence in Kids.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania - wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku, od malucha do nastolatka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4. (dostępność ok. 19.10.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22727 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Czytają: Tomasz Bednarek, Katarzyna Kukuła, Weronika Łukaszewska.
Nagranie w formacie audio.
Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół - kotki Kasi i borsuka Karolka - odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci wraz z Michałkiem poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie - dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz jak nauczyć się przegrywać. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus. Osobowość. Odnowa)
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów.Książka zawiera między innymi: * 25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych, * scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online, *scenariusze zajęć indywidualnych, * zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów. Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści. Obejmują takie zagadnienia jak: * rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi, * odczytywanie intencji drugiej osoby, * asertywność, * budowanie poczucia własnej wartości, * radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością, * bezpieczne poruszanie się w internecie, * koncentracja uwagi.Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21672 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej